Jeg var på konsert i dag/går!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    553
    Antall liker
    285
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Var på Prog Night i Langesund sist tirsdag.

    Kom dessverre midt i oppvarmingen som besto av Pagans Mind. Første gang jeg hører de live og energien fløyt meget bra. Trøkk og driv over hele linja og vokalen satt som et skudd!

    Dream Theater var hovedband! Det er vel nærmest å betrakte som et lite eventyr at dette enormt store bandet kom til "Den lille sjarmerende fiskelandsbyen" som de kalte Langesund. Nå har jeg ikke kjent de så veldig lenge, til tross for at dette var deres 30års jubileumsturne. Det oste kvaltet gjennom hele rekka og jeg tror alle 2200 betalende gikk ut med en kanonfølelse etter showet var over.

    Tredje band og desserten på gildet var Withem. Heller ukjent for min del, men også dette var svært dyktige folk. Denne konserten startet sent og ble derfor avholdt inne i kjelleren på Wrigthegaarden. Svært lavt under taket, ekstremt varmt og folksomt var det. Volumet ble i drøyeste laget og vi orket vel bare 3-4 låter pga forholdene, ikke pga musikken.

    Takk for oss Wrightegaarden, for nok et glimrende arrangement!
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.871
    Antall liker
    17.462
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    IMG_0229.jpg
    Rock or Burst, AC/DC
    Jeg tilgir dem for at de nå tar en liten pust i bakken mellom hver låt.
    Dette var AC/DC som de alltid har vært. Rett frem og likanes :)

    Rock on!
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    Ja helt enig, var på de for første gang i Drammenshallen i 86 eller 87, men jammen var det driv i dem i går. [


    QUOTE=jorwed;2077929] Vis vedlegget 330373 Rock or Burst, AC/DC
    Jeg tilgir dem for at de nå tar en liten pust i bakken mellom hver låt.
    Dette var AC/DC som de alltid har vært. Rett frem og likanes :)

    Rock on![/QUOTE]
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Jeg "var" og på AC/DC konsert. Har kontor i toppen i ett av byggene der. Dem spilte helt vanvittig høyt virket det som, da vi burde nesten hatt øreplugger der vi sto
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.393
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg "var" og på AC/DC konsert. Har kontor i toppen i ett av byggene der. Dem spilte helt vanvittig høyt virket det som, da vi burde nesten hatt øreplugger der vi sto
    Har aldri blitt komfortabel med de ørepluggreiene på konsert. Sikkert lurt, men det er jo grønnsaker og frukt også :cool:
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Jeg "var" og på AC/DC konsert. Har kontor i toppen i ett av byggene der. Dem spilte helt vanvittig høyt virket det som, da vi burde nesten hatt øreplugger der vi sto
    Har aldri blitt komfortabel med de ørepluggreiene på konsert. Sikkert lurt, men det er jo grønnsaker og frukt også :cool:
    Hehe nei jeg bruker aldri propper selv, det blir ikke like morro
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.091
    Jeg "var" og på AC/DC konsert. Har kontor i toppen i ett av byggene der. Dem spilte helt vanvittig høyt virket det som, da vi burde nesten hatt øreplugger der vi sto
    Har aldri blitt komfortabel med de ørepluggreiene på konsert. Sikkert lurt, men det er jo grønnsaker og frukt også :cool:
    Hehe nei jeg bruker aldri propper selv, det blir ikke like morro
    Du får mer morro og ikke minst flere flotte musikkopplevelser senere i livet, hvis du beskytter ørene. Hantek på Lambertseter lager formstøpte plugger med valgfri demping, som bare demper lyden og ikke ødelegger den. En utmerket investering!
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.435
    Antall liker
    17.155
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Fredag 31 juli. Lokalt arrangement. Tony Carey`s Rainbow Project m/Doogie White på vokal.

    IMG_0600.jpg


    Her kom "alle" de gamle gode perlene fra The Dio Years på rekke og rad:cool:
     

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    Marilyn Keller på Cylindra nå i kveld.

    Et flott gjennomført arrangement av Kjellbjørn - god musikk, fine lokaler og godt lag, og det er spesielt arti å få oppleve en slik artist der det nesten er som "der ingen skulle tru at nokon kunne bu".
    Vet ikke hvor mange det var, men kanskje opp mot en par 100 stykker, det var i hvertfall helt fullt.

    marilynpaacylindra.jpg
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Trondheim
    Pstereo på Marinen i Trondheim. Det er mye musikk jeg ikke liker, men konsertene til La Roux, Cymbals Eat Guitars, Jello Biafra, og The Districts var bra.
     

    TerryGib

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2011
    Innlegg
    1.680
    Antall liker
    2.882
    Sted
    Bergen
    Løvstakkdagene 2015 - torsdag 3 september i Solheimsviken.
    image.jpg

    Fartstid på Ny-Krohnborg skole holdt som gyldig adgangstegn til konsertbiten av Løvstakkdagane.
    Hjerteslag var siste band ut. Årets debutplate med (80-tall referanser) Møhlenpris Motell er aldeles glimrende.
    Bandet leverer også et rett så tight sett - blir spennende å følge forsettelsen.
     

    Drammen lyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2012
    Innlegg
    765
    Antall liker
    389
    Var i kveld på Brageteateret i gamle trelasthallen på Grønland i Drammen og så forestillingen 27 The Club. Dette er en musical om de som bare ble 27
    (Brian Jones, Janis Joplin,Jimi Hendrics, Jim Morrison, Kurt Kobain og Amy Vinehouse.
    Et fyrverkeri av en forestilling om livet, kjærlighet, ensomhet og døden.
    Dette er noe jeg anbefaler til alle som har et snev av intterresse for rockens og populærmusikkens historie.
    Forestillingen går bare frem til søndag så har du mulighet til å gå er det bare å løpe og kjøpe billett.
     

    Funk4Ever

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2014
    Innlegg
    177
    Antall liker
    91
    Sted
    Oslo
    Var på releasekonsert på Rockefeller med elephant9, som hadde Terje Rypdal som gjestegitarist!!! Jeg hadde aldri hørt en tone av de før, men ble nysgjerrig når jeg leste en beskrivelse av musikken de spilte - som best kan beskrives som en blanding av psykedelisk prog rock og frijazz. De blir omtalt som Norges beste liveband, og jeg skal i hvert fall ikke nekte! Makan til trøkk har jeg sjelden/aldri vært borte i. For de som ikke har hørt disse gutta spille live, kom med et åpent musikksinn og bli overbevist.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.243
    Fredag 31 juli. Lokalt arrangement. Tony Carey`s Rainbow Project m/Doogie White på vokal.

    Vis vedlegget 332605

    Her kom "alle" de gamle gode perlene fra The Dio Years på rekke og rad:cool:
    Var det bra? Vurderer å se dem på oktober rock i Orklahallen.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.435
    Antall liker
    17.155
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Ja, den kvelden satt det ihvertfall fortreffelig:). De dro i gang med Tarot Woman som åpningsnr, og satt umiddelbart stemningen. Stargazer og Mistreated kan vel karakteriseres som høydepunktene. Klokt å avstå fra å ha Gates of Babylon på repertoaret kanskje. Gitaristen gjorde en dugelig jobb han, men naturlig nok ikke helt Blackmore:cool:
     
    Sist redigert:

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.290
    Antall liker
    1.275
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    Var en tur på Jazzcafé med Nes Storband i går. Som så ofte ellers hadde de med Stina Stenerud som vokalist. En meget dyktig ung dame!
    De hadde også med en trio ved navn "Underholdingsvogna". De var også flinke damer. Reportoaret for dagen var storbandsjazz fra 30-,40- og 50-tallet. Underholdongsvogna hadde et reportoar av The Andrew Sisters.

    Her med Stina Stenrud:
    L1011547.jpg
     

    H.Are.Felle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2008
    Innlegg
    312
    Antall liker
    760
    Sted
    Porsgrunn
    Kjempebra konsert med David Gilmour på torsdag i royal Albert hall.
    Regner med at "in any tounge" blir fast repertoar på framtidige konserter.
    Lydmessig er vel lokalene ifra 1873 en utfordring med domeformen, men opplevde kun etterslep i nedre bass. Opplevelsen totalt sett ble bra med engasjert publikum og med repertoar som strekker seg ca 40år ble dette en hitparade.
     

    DagS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2004
    Innlegg
    469
    Antall liker
    506
    Sted
    Karlstad, Sverige
    Torget vurderinger
    8
    Enig! Dette var enda bedre enn forventet.
    Her er en "dagsaktuell" video av en av de nye låtene framført av den gjengen jeg så i Royal Albert Hall på fredag:

    [video=youtube;wYXrQPidJkw]https://www.youtube.com/watch?t=7&v=wYXrQPidJkw[/video]
     

    ChuckNorris

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.09.2009
    Innlegg
    104
    Antall liker
    39
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    3
    Var så heldig å oppleve selveste King Crimson live i Paris søndag 20.september.

    På forhånd så beklager jeg superlativene som nå kommer til å hagle fra min side...

    Jeg har vært på mye konserter i mitt liv, men denne må sies å overgå ALT jeg noensinne har opplevd. Makan til konsert tror jeg dessverre jeg aldri får oppleve igjen.
    Dette overgår alt jeg noen gang har hørt og sett.

    Lineupen Robert fripp hadde satt sammen for anledningen var ikke annet enn det ypperste, og sangene kunne ikke vært bedre. Arrangement, lyd og samspill var i høyklasse.


    De tre trommissene - ja de har 3 trommiser... Gjorde en fenomenal jobb, og utfylte hverandre meget bra. Noen vil nok tro at det ble alt for massivt og pompøst med tre på trommer, men det var det imidlertid ikke... dette var fenomenalt lagt opp.
    Gavin Harrison briljerte med teknikk og utrolig presisjon
    Pat Maselotto var utrolig bra med sin gode teknikk, feeling og nytenking
    Bill Rieflin var stødig og god.
    Alle de tre hadde utpreget forskjellig trommelyd, og gjorde helheten utrolig bra.

    Når de hadde byttet ut Adrian Belew med Jakko Jackzyk, trodde jeg dette skulle bli en nedtur sammenliknet med belew, men med settlisten de spilte tror jeg dette var et helt riktig valg. Har ingenting å utsette på dette. Jakko sang meget bra. Et lite hakk under på gitar i forhold til belews teknikk kanskje, men alt i alt veldig bra.

    Mel Collins var god å ha på blåseinstrumentene og briljerte flere ganger med mye bra spill.

    Tony Levin og Robert Fripp var stødige og gode som alltid!

    Dette var terningskast 7 av 6 mulige, og jeg kondolerer på det sterkeste til alle som ikke fikk oppleve dette...

    tror live i Japan er neste ut. Hadde jeg ikke vært på denne konserten, og visst 100% hvor bra det var, ville jeg ikke nølt med å bestille flybilletter til Japan og konsertbilletter. Koste det det koste vil. :)
     

    Funk4Ever

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2014
    Innlegg
    177
    Antall liker
    91
    Sted
    Oslo
    Var så heldig å oppleve selveste King Crimson live i Paris søndag 20.september.

    På forhånd så beklager jeg superlativene som nå kommer til å hagle fra min side...

    Jeg har vært på mye konserter i mitt liv, men denne må sies å overgå ALT jeg noensinne har opplevd. Makan til konsert tror jeg dessverre jeg aldri får oppleve igjen.
    Dette overgår alt jeg noen gang har hørt og sett.

    Lineupen Robert fripp hadde satt sammen for anledningen var ikke annet enn det ypperste, og sangene kunne ikke vært bedre. Arrangement, lyd og samspill var i høyklasse.


    De tre trommissene - ja de har 3 trommiser... Gjorde en fenomenal jobb, og utfylte hverandre meget bra. Noen vil nok tro at det ble alt for massivt og pompøst med tre på trommer, men det var det imidlertid ikke... dette var fenomenalt lagt opp.
    Gavin Harrison briljerte med teknikk og utrolig presisjon
    Pat Maselotto var utrolig bra med sin gode teknikk, feeling og nytenking
    Bill Rieflin var stødig og god.
    Alle de tre hadde utpreget forskjellig trommelyd, og gjorde helheten utrolig bra.

    Når de hadde byttet ut Adrian Belew med Jakko Jackzyk, trodde jeg dette skulle bli en nedtur sammenliknet med belew, men med settlisten de spilte tror jeg dette var et helt riktig valg. Har ingenting å utsette på dette. Jakko sang meget bra. Et lite hakk under på gitar i forhold til belews teknikk kanskje, men alt i alt veldig bra.

    Mel Collins var god å ha på blåseinstrumentene og briljerte flere ganger med mye bra spill.

    Tony Levin og Robert Fripp var stødige og gode som alltid!

    Dette var terningskast 7 av 6 mulige, og jeg kondolerer på det sterkeste til alle som ikke fikk oppleve dette...

    tror live i Japan er neste ut. Hadde jeg ikke vært på denne konserten, og visst 100% hvor bra det var, ville jeg ikke nølt med å bestille flybilletter til Japan og konsertbilletter. Koste det det koste vil. :)

    Så med andre ord, konserten var helt grei ;)
     

    Skrotnisse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.03.2006
    Innlegg
    231
    Antall liker
    129
    Torget vurderinger
    1
    Amaranthe disket opp med en konsert som for meg var blant årets desidert råeste.

    Lyset var elendig men om ikke annet så skapte det et live preg på bildene.

     

    ChuckNorris

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.09.2009
    Innlegg
    104
    Antall liker
    39
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    3
    Var så heldig å oppleve selveste King Crimson live i Paris søndag 20.september.

    På forhånd så beklager jeg superlativene som nå kommer til å hagle fra min side...

    Jeg har vært på mye konserter i mitt liv, men denne må sies å overgå ALT jeg noensinne har opplevd. Makan til konsert tror jeg dessverre jeg aldri får oppleve igjen.
    Dette overgår alt jeg noen gang har hørt og sett.

    Lineupen Robert fripp hadde satt sammen for anledningen var ikke annet enn det ypperste, og sangene kunne ikke vært bedre. Arrangement, lyd og samspill var i høyklasse.


    De tre trommissene - ja de har 3 trommiser... Gjorde en fenomenal jobb, og utfylte hverandre meget bra. Noen vil nok tro at det ble alt for massivt og pompøst med tre på trommer, men det var det imidlertid ikke... dette var fenomenalt lagt opp.
    Gavin Harrison briljerte med teknikk og utrolig presisjon
    Pat Maselotto var utrolig bra med sin gode teknikk, feeling og nytenking
    Bill Rieflin var stødig og god.
    Alle de tre hadde utpreget forskjellig trommelyd, og gjorde helheten utrolig bra.

    Når de hadde byttet ut Adrian Belew med Jakko Jackzyk, trodde jeg dette skulle bli en nedtur sammenliknet med belew, men med settlisten de spilte tror jeg dette var et helt riktig valg. Har ingenting å utsette på dette. Jakko sang meget bra. Et lite hakk under på gitar i forhold til belews teknikk kanskje, men alt i alt veldig bra.

    Mel Collins var god å ha på blåseinstrumentene og briljerte flere ganger med mye bra spill.

    Tony Levin og Robert Fripp var stødige og gode som alltid!

    Dette var terningskast 7 av 6 mulige, og jeg kondolerer på det sterkeste til alle som ikke fikk oppleve dette...

    tror live i Japan er neste ut. Hadde jeg ikke vært på denne konserten, og visst 100% hvor bra det var, ville jeg ikke nølt med å bestille flybilletter til Japan og konsertbilletter. Koste det det koste vil. :)

    Så med andre ord, konserten var helt grei ;)
    hehe.. noe i den retningen ja! ;)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.697
    Antall liker
    58.689
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Rickie er fortsatt Duchess of Coolsville.

    Konsert Hamar kulturhus i går kveld. Alt for lite folk dessverre. Anslår ca 250.
    Lyd OG lys var toppklasse. Passe høyt volum i fht materialet som ble presentert.

    Ellers var det en fin forestilling preget av ærlighet, klasse og musikalsk betydning.
    Her er det null fjas og staffasje. Fyldig band fra Montreal(!). Foruten henne sjøl, 4 mann og en ung kvinne.

    Jeg har sett henne 2 ganger før. Første gang på Kalvøya i 1987, og senere i Oslo på 90 tallet en gang.
    Jeg regnet med at det ikke kom til å bli det samme nå, og det ble det heller ikke.

    Damen fyller 61 år og gir seg absolutt ikke ut for å være noe annet enn det hun er.
    Konsertmaterialet var fint tilpasset og neddempet i stil med hennes modenhet.
    Hun evnet å formidle de mange gode tekstene sine med inderlighet og innlevelse.
    Det er lett å tro på hvert ord hun synger og man blir tatt inn i den ene historien etter den andre.

    Rickie Lee Jones har et rykte som går på at konsertene kan være av meget varierende kvalitet, ofte lite struktur, og hun bruker visstnok aldri settliste!
    Denne gangen virket det som om hun holdt seg til planen, og bortsett fra litt småprat og latter gikk det hele på skinner uten å være rutinepreget eller lite engasjerende.
    Tvert i mot er det når hun f.eks synger "Feet On The Ground",en naken sang om hvordan det er å ha et narkotikaavhengig barn i huset at en kjenner hvor ekte dette er.

    Vi fikk nesten alle sangene fra dent siste albumet, men også mange klassikere.
    Jeg nevner noen som Weasel and The White Boys Cool, Chuck E`s in Love, Last Chance Texaco, Coolsville og Skeletons.
    Vi fikk en hjerteskjærende versjon av Hi-Li Hi- Lo fra POP POP-albumet.Og hun fortalte om Daryl Braithwaite som hadde stor suksess med hennes låt HORSES fra Flying Cowboys.
    Når hun så sjøl kom til Australia og spilte denne på sine konserter var det ingen som skjønte hvorfor hun gjorde en låt av Braithwaite.
    Litt underliggende sårhet, men også latter og humør.

    Bilde fra Hamar Arbeiderblad, dette var ingen stund for mobiltelefon...


     
    Sist redigert:

    equilibrium

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2010
    Innlegg
    928
    Antall liker
    609
    Sted
    Østenfor sol og vestenfor måne
    Torget vurderinger
    3
    Hr Nilsen i går.
    Scenen besatt av Per Mathisen på el. og akustisk bass, Ulf Bandgren på gitar og Giraldo Piloto på slagverk. Dette var ganske enkelt fantastisk! Bøtter med energi og virtuos moro. Den godeste Ulf stod for mye av låtmaterialet (bl.a Skiss var en godlåt), men måtte nok finne seg i å havne litt i skyggen i denne anledning. Piloto var helt rå med stikkene, og Mathisen var på ingen måte tapt bak en vogn. Om jeg spiller gitar aldri så mye, så opplever jeg ofte at jazzgitarister av denne typen blir litt vel konservative og anonyme. Samme uttrykk og sound over hele linja, det blir dessverre litt lite lekent for min del. Han våknet dog litt på de to siste låtene :) Lek var det derimot ingen mangel på fra de to andre. Stor fest til tider. Oslo bød her på ingen måte på det antallet tilskuere denne anledningen fortjente. Shame on you, dette svingte!! :)

    (Var dessverre så oppslukt at jeg glemte å ta bilde.)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.697
    Antall liker
    58.689
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

    KARI BREMNES Turnêåpning Hamar kulturhus 28/10.

    Ti på sju satt vi på plass på rad seks i Hamar kulturhus, Kirsten Flagstad salen.
    Bremnes leverte et perfekt sett. Alt i alt sitter jeg igjen med et ganske så rocka og tøft inntrykk. Ikke mye visesang akkurat.
    Vokalen ble bra etter et par låter. Hun innledet låtene med underfundige, humoristiske, skarpe, intelligente anekdoter og prat hvor hun fikk meg til å føle at hun delte noe personlig.
    Bandet svarte til forventningene, og særlig perkusjonist/trommis Børre Flyen (fra Hamar:)) imponerte.
    Lydmann Geir Østensjø så vi sjølsagt ikke noe til, men han besatte utvilsomt en viktig rolle, nærmest som medlem i bandet.

    Det ble levert kaskader og vegger av lyd. Fyret ved Tornehavn lyste helt ut på Helgøya.
    Fantastisk bra. Bedre lys og live-lyd er sjelden å oppleve.
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Fikk forresten med meg litt frijazz i kveld - Nylyd: Paal Nilssen-love Large Unit
    Mye energi som skulle ut der gitt
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: 2m

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.216
    Antall liker
    1.321
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Paal Nilssen-Love Large Unit, før det braker løs
    image.jpg


    Alle unntatt finnen på elektronikk....
    image.jpg
     

    GlennW

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.04.2011
    Innlegg
    97
    Antall liker
    136
    Sted
    Arendal
    Var på konsert med trådstarter og et par til fra Arendal Lydlaug på Studio Spornes, et kombinert kafé/studio/konsertlokale drevet av Tom Rudi Torjussen med familie.
    Vi så Lars Andreas Haug fremføre sitt verk Vinterfjøs i tillegg til noen utvalgte ekstranumre. Tuba, sax, kontrabass og trommer er stikkordene her. Flott opplevelse i et stemningsfullt lokale. Eneste minuset var vel egentlig et noe overraskende uromoment blant publikum som til stadighet måtte hysjes på. Ellers en fabelaktig kveld med deilig musikk :)

    IMG_20151030_213935.jpg


    IMG_20151030_213909.jpg
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.433
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Veldig bra konsertprogram med en fin avrunning;)
    Vis vedlegget 345855
    Gleder meg til den 12-11-15.
    Da er den sjeløyde dama i Lillestrøm, det blir 3 gangen jeg skal se henne live.
    Har lurt med meg naboen på dette, da jeg oppdaget att han liker henne godt på plate.
    Da var det ikke vanskelig å få han med på dette.

    Steinar.
     

    equilibrium

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2010
    Innlegg
    928
    Antall liker
    609
    Sted
    Østenfor sol og vestenfor måne
    Torget vurderinger
    3
    Hindi Zahra/Sarah Camille på Parkteateret (Oslo World Music Festival).
    Ikke i går, men lørdag.
    Sarah Camille (Norge/Martinique) overrasket med en fløyelsmyk fremtoning og stemme. Dyktig besetning skapte flotte lydbilder til hennes blanding av sang og poesi. Tommel opp!
    Hindi Zahra var hovedattraksjon, men av en eller annen grunn fikk hun og bandet ikke min fot helt i gang. Sammenlignet med Sarah så manglet dette settet luft, det føltes litt anmasende. Kanskje mest da den konstante sangen, jeg blir litt trøtt av det. Stemmen er et instrument og jeg er ikke fan av energiske gitarsoloer på én time heller. Luft! Luft må til. Riktignok virket det som om resten av publikummet var mer enn fornøyd. Fint for de :)
    Verdt turen altså, men hovedattraksjonen traff meg ikke helt selv om det var noen gode låter innimellom. Denne f.eks satt godt live:

     
    Sist redigert:

    equilibrium

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2010
    Innlegg
    928
    Antall liker
    609
    Sted
    Østenfor sol og vestenfor måne
    Torget vurderinger
    3
    John Dee og en aften med det relativt underkommuniserte norske bandet Airbag. Forband var Oak, et ukjent norsk blad for meg. De slet dessverre litt med enkeltmenneskets behov for spotlight. Det fremstod nesten som en mann som hadde bygget et band rundt seg. Hørte knapt hva noen av de andre holdt på med gjennom vokalistens konstante tilstedeværelse med høyt mixet vokal og overivrige piano. Hver sin smak så klart, dette var nok ikke min.
    Airbag derimot! Dette var mektig live, overraskende stort fra lille Norge. Tidvis lett å linke til Pink Floyd, men det er egentlig urettferdig mot begge parter. Ment i aller beste mening fra min side. Nivået var kjempebra, store lydkollasjer, godt med nerve og følelse, et ydmykt kollektiv av seriøse musikere. Fantastisk liveband. Knallkonsert!


    airbag.jpg



     

    Heimdall

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.12.2009
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    568
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    15
    Mozart - Uten en rød tråd
    I Arendal Kulturhus på torsdag.
    Kristiansand Symfoniorkester med dirigent Henrik Schaefer,
    sopran Mariann Fjeld-Solberg, tenor Dovlet Nurgeldiyev, baryton Günter
    Haumer og mezzo Ingeborg Gillebo.
    Virkelig flott!

    12191836_10153072806216400_5844155167837733401_n.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.393
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hev innpå et par paracet, satt meg i bilen og dro på Ane Brun konsert i Amsterdam i går kveld.

    Kom så pass tidlig at jeg også fikk med meg oppvarmeren. Husker ikke hva hun het, men hun koret også på konserten til Ane Brun. Blir alltid litt vemodig når jeg hører på "up and coming" oppvarmere. En enslig dame med gitar foran et publikum som gir totalt faen og en lydmann som krydrer med råttent lydbilde. Jaja, alle artister har vel vært gjennom det, og kalven skal en gang bli ku eller noe sånt :)

    Plasserte meg taktisk bak Anes medbragte lyd og lysmann med tanke på å bevege meg litt rundt i lokalet etter hvert. Det kunne jeg bare glemme, lokalet ble etter hvert smekkfullt. Kjekt! Det var som seg hør og bør på en konsert ingen sitteplasser. Pop og rockekonserter inntas best stående, og stemningen blir en helt annen hvis publikum har mulighet til å sige sammen i et plysjsete.

    Ane Brun kom på scenen til avtalt tid og spilte i nesten to timer. Første sangen ble tildels ødelagt av råtten lyd, men lydmannen fikk raskt skrudd seg inn og da ble det riktig så bra. Fokus var selvfølgelig på den siste platen, men hun krydret også med utgivelser fra hele karrieren. Hun tok faktisk også en sang på norsk, med noe som hørtes ut som en riktig så råtten Molde-dialekt :) Under konserten fikk jeg selvfølgelig raskt tanker om noe Kate Bush greier, men også en ungdommelig Anneli Drecker med flagrende gevanter og armer slo inn i bakhodet. Damen var knallprofesjonell og leverte definitivt varene, selv om det ville vært en overdrivelse å si at taket løftet seg. I alle fall gøyalt at en norsk artist klarer å fylle en relativt stor konsertsal i Amsterdam :)

    Selv har jeg minimal kjennskap til katalogen hennes, foruten den siste platen. Det er vel heller ikke midt i mitt musikalske nedslagsfelt, så jeg kjente jeg gikk litt smålei i midpartiet. Likevel et par veldig ålreite timer. Det var heller ikke hvem som helst hun hadde med seg på scenen, svenske Tonhagen + et par andre kvalitetsmusikere. I tillegg var lysmannen hennes særdeles aktiv under hele konserten noe som gjorde det til en riktig så stemningsfull greie. Hele konserten ble forresten filmet, og det virket som en heller seriøs produksjon. Alt i alt en grei konsertkveld, om enn ikke legendarisk :)

    Hadde tenkt å krydre med et par bilder, men ble som sagt stånde langt bak og da har som kjent et mobilkamera sine begrensninger. Legger ved to bilder, ett med fokus på lys og lydmannen og ett i beste Andy Warhol stil ;)

    image.jpeg
    image.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn