Jeg trenger og omstilling

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.081
Mon tro om Dagbladet hadde vært like indignert om seminaret var lagt til ett hotell i Drammen, til 50% høyere pris?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Du skal ikke undervurdere signaleffekten dette gir utenforstående, les: brukerne

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.710
Torget vurderinger
1
Signaleffekter er oppskrytt - 4K kr pr snute?! Det er en god stund siden sist jeg skrev ei reiseregning under 5K - EDIT det er ekskl. fly.

mvh
KJ

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.475
Torget vurderinger
2
Et tiltak som nok blir satt stor pris på av de som venter på en treg saksbehandling.
Det må være meget provoserende.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
KJ skrev:
Signaleffekter er oppskrytt - 4K kr pr snute?! Det er en god stund siden sist jeg skrev ei reiseregning under 5K - EDIT det er ekskl. fly.

mvh
KJ
Signaleffekten har ingen prislapp. Det er ikke det som er poenget. Folk er ofte enkle sånn.

maiden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2005
Antall liker
0
Dette er bare peanøtter ift hva som blir brukt i andre bedrifter til smøring av ansatte og kunder.

God tur!

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.103
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Gitt at det er behov for et slikt seminar – og det er det ingen grunn til å betvile – har det offentlige PLIKT til å gjennomføre dette billigst mulig for oss skattebetalere. Må de reise til utlandet for å få det billig nok – vel, så reiser de naturligvis til utlandet. For alt det jeg vet, skulle det ha vært gjennomført en anbudskonkurranse – det er muligens noen EUregler som gjelder her – men skitt au.

Signaleffekt, sier dere? Det ville ha vært litt av en signaleffekt å si til skattebetalerne at ”vi valgte det dyreste alternativet, vi – er’e så nøye’a?”. Eller synes vi det er allright med offentlig sløsing?

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Ulf-B skrev:
Gitt at det er behov for et slikt seminar – og det er det ingen grunn til å betvile – har det offentlige PLIKT til å gjennomføre dette billigst mulig for oss skattebetalere. Må de reise til utlandet for å få det billig nok – vel, så reiser de naturligvis til utlandet. For alt det jeg vet, skulle det ha vært gjennomført en anbudskonkurranse – det er muligens noen EUregler som gjelder her – men skitt au.

Signaleffekt, sier dere? Det ville ha vært litt av en signaleffekt å si til skattebetalerne at ”vi valgte det dyreste alternativet, vi – er’e så nøye’a?”. Eller synes vi det er allright med offentlig sløsing?
Dette er peanuts, mange firmaer arrangerer skikkelige rølpeturer som koster mye mer pr.snute og kaller det 'team-building', Hah team-building my ass.
Gjelder både statlige, halvstatlige og private.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Ulf-B skrev:
Signaleffekt, sier dere?
Det sier jeg. Et av norges største politiske partier scorer ofte billige poenger på slike ting.
"Sjalusi" eller "misunnelse" kan det også kalles.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.103
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Jeg for min del, hadde blitt adskillig mer indignert hvis historien hadde gått på at NAV - eller en hvilken som helst annen offentlig etat - hadde brukt noen hundretusen kroner ekstra bare for å tekkes dem som greier å lage en "sak" av dette. Men så er jeg litt allergisk mot offentlig sløsing, da. Skulle tro at et av Norges største politiske partier hadde omtrent samme syn. På dette med offentlig sløsing, mener jeg....

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.428
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Hvis den siterte prisen er korrekt er dette peanøtter ja. Og en bedrift med såpass store omstillingsutfordringer som NAV trenger muligheter for de ansatte til å komme bort og jobbe med utfordringene de står overfor, samt kanskje også et lite avbrekk og oppmuntirng. Løssalgspressen fornekter seg ikke. Selv reiser jeg på 2 dagers seminar i Trondheim snart, samlet pris for arbeidsgiver alt inkludert ca 9.000 (minimum).

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Vil bare påpeke at det hele er en NTB-melding, og at den nok publisere i ganske mange aviser/nettaviser regionalt som lokalt. Har lite å gjør med løssalgspressen som sådan, selv om det sikkert er greit å ha en hoggestabbe.

For å sittere fra artikkelen:

"Assisterende direktør i Nav, Yngvar Åsholt, liker ikke turen.

- Dette er en uheldig sak for oss, som vi ikke trenger nå. Slike reiser kan lett bli misforstått, og kan dermed skade vår troverdighet, sier Åsholt."

Jeg vil kalle det ekstremt dårlig begrep og forståelse for omdømmebygging. Dette har IMO ingenting med prislapp å gjøre.

Er det virkelig noen som tror at dette gjør arbeidsituasjonen enklere for de ansatte? Tenk for en ammunisjon til verbal drittslenging det gir de som står i kø hos NAV.

G

Gjestemedlem

Gjest
Tiltak for å bedre trivsselen blandt ansatte skal man ikke undervurdere. Så mye stress, negativ omtale, sykefravær og kaos som den etaten har vært gjennom må ha vært en ganske stor påkjenning for de ansatte. Å vise de ansatte at man setter pris på innsatsen selv om de er i en vanskelig situasjon får man fort mange ganger tilbake senere.

At noen folkflestelige grandiosafrpister får litt rødfarge i pannen av god behandling av ansatte er egentlig bare en positiv bieffekt.

Topp Bunn