Jeg trenger høytalere

fredrik0510

Fersking
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
0
Hei alle sammen. Jeg har en Rega RP1 platespiller og en Denon PMA-510AE forsterker. Dessverre er ikke høyttalerne mine gode nok. Noen som har tips eller noen for salg?

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.103
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Hvilke høyttalere bruker du i dag?

For øvrig kan det godt være at Denon forsterkeren din er et svakt ledd her - no offense. En grei nok forsterker til prisen, men den er ikke så vanskelig å overgå. Selv høyttalere som man i utgangspunktet kan mistenke for ikke å være "gode nok", kan blomstre skikkelig med bedre elektronikk. Dog: det er vanskelig å si noe bestemt om dette før vi vet noe mer.

fredrik0510

Fersking
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
0
De høyttalerne jeg har i dag er sprengt. Det kan hende forsterkeren er det svake punkt her, men jeg kjøper ikke ny nå. Jeg hører på musikk fra slutten av 60-tallet og starten av 70-tallet. Særlig The Beatles.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.103
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Sprengte høyttalere - ja, det forandrer jo saken.

M.h.t. forsterker: Jeg har hatt Denon selv, og Denon er helt OK, det - men jeg tror at akkurat den forsterkeren din ikke bør ha altfor krevende høyttalere. Min første innskytelse går i retning av Klipsch, som generelt er ganske lettdrevne. Kommer du over et par brukte Klipsch stativmodeller, kunne det være verdt et forsøk.

fredrik0510

Fersking
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
0
Hvor finner jeg slike brukte høyttalere? Er det noen modell jeg bør se etter?

T

tce-teams

Gjest
hva med klipsch rb 81 mkII til 5995 , så har du klipsch rb 61 mkII 4995,- men det er heilt nye da , men du finner sikkert noen brukt og... finn.no kan du jo finne mye brukt , her inne på hifi sentralen kan det ligge noen gode høytalere etc etc...

B Rasse

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.05.2012
Antall liker
477
Om du er i Oslo;
1) dra til Stereofil med favorittplata under armen
2) be om demo av Tannoy Mercury (golvstående eller stativ) på forsterker i din prisklasse sammen med Rega RP1
3) lytt, dans, klapp
4) betal og dra heim.

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Antall liker
727
Torget vurderinger
8
RF52mkll burde passe den forsterkeren meget bra. Små stuevennlige høytalere som også kan rocke som bare fy

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.103
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Hvor finner jeg slike brukte høyttalere?
En god begynnelse kan være her på Hifisentralen - klikk deg inn på Torget ->Høyttalere -> Stativhøyttalere. AV-Forums bruktbørs pleier også å ha et godt utvalg av Klipsch.

T

tce-teams

Gjest
jeg ser bass brothers selger klipsch hersey III til 14995,- vist noen er intrisert

Topp Bunn