Ø
Øivind
Gjest
Jeg opprettet en ny profil i atter et forsøk på å bruke mindre tid på OT.
På ingen måte. F.eks. argentina har fått til noe av dette. Samme med Venezuela. Vi har også kooperativer i Norge!oddgeir skrev:Tølper skrev:......, kontroll over egen hverdag (kollektivt eide arbeidsplasser, m.m.). Og så videre.
Så du vil kjøre ned i samme gjørma som østblokken havnet i. Du vil oss ikke godt med andre ord.
Heldigvis er det få av dere kommunistspirer, og de aller fleste kommer til sans og samling når / hvis de blir voksne.
Kjenner den. Lykke til.Øivind skrev:Jeg opprettet en ny profil i atter et forsøk på å bruke mindre tid på OT.
Ja, vi bør virkelig strebe etter å kunne sammenligne oss med Venezuela. Hvem skal spille rollen som Chavez i den lokale oppsetningen?Tølper skrev:Samme med Venezuela.
Chavez er kanskje et ikon, men bevegelsen bak ham er bred og nasjonal. Vil du diskutere Venezuela (eller demonisere Chavez), har vi en egen tråd for det.Tubesnake skrev:Ja, vi bør virkelig strebe etter å kunne sammenligne oss med Venezuela. Hvem skal spille rollen som Chavez i den lokale oppsetningen?Tølper skrev:Samme med Venezuela.
Tja, jeg synes det er en av de mindre heldige tingene han eventuelt har gjort (har ikke hold meg oppdatert).maestro skrev:Han har i hvert fall en fornuftig politikk mht. bensinpriser, er det ikke ca. 15 øre literen der borte?
Noen grunn til å tro at det skulle hjelpe?Øivind skrev:Jeg opprettet en ny profil i atter et forsøk på å bruke mindre tid på OT.
Kanskje en liten digresjon, men noen går dypere inn i sine selvskapte roller enn andre, og transenderer det sedvanlige skillet mellom rolle og personlighet.Tølper skrev:Så kommer jeg til poenget. Hvor fanget er mann egentlig av sine sosiale roller, og hva skal til for å bryte med dem? I hvor stor grad er det omverden som har definert hvem du er? Og så videre. På et rent generelt plan, i dagliglivet. F.eks. i hvor stor grad er personligheten din deg selv, og i hvor stor grad er den en tvangstrøye? Og har du et klart bilde av hvem du er selv?