Jeg merker det!

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
For noen få uker siden kom jeg over en PS Audio Noise Harvester på bruktbørsen. Jeg slo til begrunnet alt fuzzet jeg har lest om denne snodige lille dingsen som enkelte sier skal gjøre underverker i dårlige strømnett.

I fra før av bruker jeg et Voltex nettstøyfilter på signalkilde og pre., effektrinnet er koblet rett i veggen.

Jeg har prøvd denne ut og inn av veggen ganske mange ganger da jeg har tatt med meg en kompis som tok seg av inn og utplugginga. Aldri hørt noe forskjell uansett hvor mye den blinker.
MEN i kvell, mutters alene satte jeg på en Skive av Miles Davis og valgte spor 1 (If i Were A Bell) denne med grei kjapp kontrabass, trompet og trommeverk. Spilte låta først med PSANH inni veggen, den blinket moderat med opptil 1 sekunds mellomrom.

Så letta jeg ræva opp og dro den utav for så og spille samme spor om igjen, hva skjedde? Ikke stort, knapt hørbart da. Jeg bare analyserte låten relativt greit og la merke til de fleste detaljer og dynamiske egenskaper i instrumentene gjennom sporet.

Så plugget jeg den i igjen og trykket play.
En markant forbedring i både detaljer og dynamikk, foten blir truffet av lydbølgene så det kjennes virkelig.
Trompeten til Miles himself låter klarere og mer mitt i fleisen, slik en trompet skal låte på en bra innspilling.

Hvorfor har jeg ikke lagt merke til dette før?
Jeg har vært skeptisk til denne lille dingsen i ukesvis uten og vite hva den gjorde for meg :-\

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm
Blir bare pent nødt til å kjøpe meg en sånn etter å ha lest dette! Lett påvirkelig..? Nei... ;D

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Den som intet våger, intet vinner.

Bra det ikke bare er meg, var redd jeg var blitt spkk spenna gæren! ;)

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Antall liker
2.258
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Jeg kommer nokk til å kjøpe en slik når anledningen byr seg !!
Jeg tror den funker for noen, men kanskje ikke alle.

Æ har trua iværtfaijl !

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Ja, toppers at nen hopper uti det...er subjektive... :). har selv hørt denne men hos meg ble det ingen forskjell, men vet om flere andre som har sagt de har merket noe,,,Og da har de vel rett i det :)

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Ja har raidet HFS nå og funnet noen andres erfaringer og det virker som det utgjør forskjellig utfall i ethvert oppsett. Noen merker mer en andre. Jeg vil si min erfaring i forhold til andres heller mer mot moderat en ekstrem :)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.281
Torget vurderinger
2
Uten at jeg vil gjøre så mye ut av det, så har jeg prøvd en Harvester. Ikke blinka den, og ikke merka jeg den på noen annen måte heller. Ære være de som har glede av den.

M

MPT

Gjest
kjenner par stykker som bruker denne med ok resultat, hørbart er det.

Aud1oBoX

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.10.2006
Antall liker
0
Har prøvd den en stund, og den blinker jevnt og trutt. Av og til nesten ikke i det hele tatt, og andre ganger nesten konstant.
Har den iplugget slik at jeg ikke ser om den blinker eller ei, og hørt på musikk til alle døgnets tider(når det har passet selvfølgelig), men kan ikke si jeg hører forskjell.
Har prøvd å høre på musikk i flere timer, for så å plugge den ut og fortsette å høre musikk -uten å høre forskjell. Har også prøvd uten, og deretter med den iplugget, samme resultat.

Enten er ikke ørene mine gode nok til å høre forskjellen, eller så er det anlegget som ikke er godt nok til at NH vil gi noen forbedringer.

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Aud1oBoX skrev:
eller så er det anlegget som ikke er godt nok til at NH vil gi noen forbedringer.
Eller så har du meget bra strøm og et bra annlegg som ordner det selv :)

O

om.s

Gjest
rolfozzy skrev:
Uten at jeg vil gjøre så mye ut av det, så har jeg prøvd en Harvester. Ikke blinka den, og ikke merka jeg den på noen annen måte heller. Ære være de som har glede av den.
Uten at det behøver være svaret i dette tillfellet, så er det dessverre flere som synes å ha fått defekte NH´s...

mvh

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.281
Torget vurderinger
2
om.s skrev:
rolfozzy skrev:
Uten at det behøver være svaret i dette tillfellet, så er det dessverre flere som synes å ha fått defekte NH´s...

mvh
Saken virka visstnok hos personen jeg lånte den av.

O

om.s

Gjest
rolfozzy skrev:
om.s skrev:
rolfozzy skrev:

mvh
Saken virka visstnok hos personen jeg lånte den av.
Da hadde du tydeligvis ikke bruk for saken, kjøp skiver for pengene isteden ;) ...

mvh

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
357
Sted
Southwest
Torget vurderinger
3
Necroth skrev:
En markant forbedring i både detaljer og dynamikk, foten blir truffet av lydbølgene så det kjennes virkelig.
Trompeten til Miles himself låter klarere og mer mitt i fleisen, slik en trompet skal låte på en bra innspilling.

Du var vel borti volumknappen, eller det kom en liten spenningsøkning fra Dalane E-verk.

Case solved ;)

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
prnesse skrev:
Necroth skrev:

Du var vel borti volumknappen, eller det kom en liten spenningsøkning fra Dalane E-verk.

Case solved ;)

Det er også en løsning, MEN tviiiiler på det ;)

Volumknappen var jeg ikke borti og oddsen for spenningsøkning akkurat der og da er nesten lik 0.
Om det skulle ha vært en spenningøkning, ville ikke dette forstyrret lyden til det verre da røra ikke får lik inngangspenning? Eller?

O

om.s

Gjest
Hadde en liten morsom og interresant opplevelse i helgen med denne NH igjen...

Hadde hyggelig besök av Viking noen dager og hadde i den anledningen også innbudt ett par Svenske HiFi kompiser.
Man stopper jo opp og presenterer anlegget sitt og sine tanker bak de prioriteringer man har foretatt.

Spmét kommer, hva "den der" er for noe, han peker på min kombinerte luftrenser/fukter og i samme åndedrag spör han hva den, NH er for noe.
Etter en kort info om mine erfaringer og opplevelser med NH smiler han lett og litt overbärende og uttrykker "at han nok er mer interressert i den der" luft vasker/fukteren, den hadde jo tross alt helsemessige virkninger (mannen studerer til psykolog)...

Vel, midt under lyttesesjonen, og uten forvarsel om hva jeg tenkte, snur jeg meg med ryggen mot ytterene og rykker ut NHén og avventer reaksjonen, som kom momentant, bassen "forsvant", kom unisont! dette gjentok jeg så noen ganger, men nå med oppmerksomheten til tilhörere, og resultatet ble det samme!, basssen ble mindre markert og kontrollert uten NH!!.
Hvilket stemmer helt med min förste NH erfaring og som bidrog til at den/de ble stående som en del av systemet.

Dette var også en slags "self test" for meg, da det var förste gangen siden jeg testet NH förste gangen gjör en slik med/uten test, og selvsagt var man litt spent, for denne gangen var det fler (3 stk) som ble "testet" på om de opplevde det samme som meg, inkl en meget skeptisk og en litt mindre skeptisk tilhörer.

Så kan man da si at, jeg merket det jeg også ;) ....

mvh

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
om.s skrev:

Hadde hyggelig besök av Viking noen dager og hadde i den anledningen innbudt ett par Svenske HiFi kompiser for anledningen.
Man stopper opp og prsenterer anlegget sitt og sin tanke bak de prioriteringer man har foretatt.

Spm kommer hva "den der" er for noe, han pekere på min kombinerte luft renser/fukter i samme åndedrag spör han hva NH er for noe. Etter en kort info om min erfaring og opplevelse med NH smiler han lett og fordragelig og " uttrykker at han nok er mer interressert i den der" luft vasker/fukteren...

Vel midt under en lyttesesjon, uten forvarsel om hva jeg tenkte, snur jeg med ryggen til lytterene og rykker ut NH og avventer reaksjonen, som kom momentant, bassen "forsvant", dette gjentok jeg noen ganger, nå med oppmerksomme tilhörere, og resultatet ble det samme, basssen ble mindre markert og kontrollert uten NH. Hvilket stemmer med min förste erfaring og som bidrog til at den ble stående som en del av systemet.

Dette var ogse en slags "self test" da det er förste gangen siden jeg testet NH förste gangen gjör en slik med/uten test, og denne gangen var det fler (4 stk) som opplevde det samme, inkl en meget skeptisk og en litt mindre skeptisk tilhörer.

Så jeg merket det også ;) ....

mvh
Dette stemmer helt ja :) Men det var IKKE jeg som lurte på "hva det der" var for noe ;D Når om.s trakk ut NH uten at jeg skjønte hva som skjedde så flatet lydbildet ut, kroppen i lyden forsvant og trykket i bassen ble borte. Dette er ikke placebo eller andre unnskyldninger, dette virket så det suste hos om.s ;D
PS: NH må nå testes :)

O

om.s

Gjest
Viking skrev:
om.s skrev:

Hadde hyggelig besök av Viking noen dager og hadde i den anledningen innbudt ett par Svenske HiFi kompiser for anledningen.
Man stopper opp og prsenterer anlegget sitt og sin tanke bak de prioriteringer man har foretatt.

Spm kommer hva "den der" er for noe, han pekere på min kombinerte luft renser/fukter i samme åndedrag spör han hva NH er for noe. Etter en kort info om min erfaring og opplevelse med NH smiler han lett og fordragelig og " uttrykker at han nok er mer interressert i den der" luft vasker/fukteren...

Vel midt under en lyttesesjon, uten forvarsel om hva jeg tenkte, snur jeg med ryggen til lytterene og rykker ut NH og avventer reaksjonen, som kom momentant, bassen "forsvant", dette gjentok jeg noen ganger, nå med oppmerksomme tilhörere, og resultatet ble det samme, basssen ble mindre markert og kontrollert uten NH. Hvilket stemmer med min förste erfaring og som bidrog til at den ble stående som en del av systemet.

Dette var ogse en slags "self test" da det er förste gangen siden jeg testet NH förste gangen gjör en slik med/uten test, og denne gangen var det fler (4 stk) som opplevde det samme, inkl en meget skeptisk og en litt mindre skeptisk tilhörer.

mvh
Dette stemmer helt ja :) Men det var IKKE jeg som lurte på "hva det der" var for noe ;D Når om.s trakk ut NH uten at jeg skjønte hva som skjedde så flatet lydbildet ut, kroppen i lyden forsvant og trykket i bassen ble borte. Dette er ikke placebo eller andre unnskyldninger, dette virket så det suste hos om.s ;D
Kanskje man blir diskreditert opplevelsen når man sier at det var en Svenske som sirklet inn Venta luftvasker/fukteren min ;D ;D ;D......

mvh

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
om.s skrev:
Viking skrev:
om.s skrev:

mvh
Kanskje man blir diskreditert opplevelsen når man sier at det var en Svenske som sirklet inn Venta luftvasker/fukteren min ;D ;D ;D......

mvh
Det virker vel kun logisk (.......svensk)? ;) ;) ;)

O

om.s

Gjest
Viking skrev:
om.s skrev:
Viking skrev:
om.s skrev:

mvh

mvh
Det virker vel kun logisk (.......svensk)? ;) ;) ;)
;D

mvh

Topp Bunn