Jeg har fått bil.

T

Thomas1

Gjest
Det avhenger av om du står med debet eller kredit etter kjøp og om den forurenser mindre enn en agurk.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.803
Torget vurderinger
0
Uansett: Gratulerer og håper du blir fornøyd med den ! :D

Forøvrig er det ikke slik at alle bileiere stemmer FRP, det bare virker slik når man leser debattsider på nettet. :-\

Z

Zomby_Woof

Gjest
Thomas1 skrev:
Det avhenger av om du står med debet eller kredit etter kjøp og om den forurenser mindre enn en agurk.
Jeg er i null, som alltid.

Audiophile-Arve skrev:
Ikkje dersom du har dieselbil, og har meir enn to sitteplassar....
Den går på bensin, har to seter og grønne skilter.

Behovet er midlertidig, og forårsaket av 4,5 kilometer til nærmeste matbutikk.

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Zomby_Woof skrev:
Jeg har fått bil.
Gratulerer, hvilken fantastisk nyhet :eek:

Gleder meg stort på dine vegne!

Men er dette virkelig ikke noen sensasjon i 2007, eller..........

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
18.296
Sted
Østfold
Nei da, du kan fortsette å stemme SV. Der er nemlig grunnideen at alle de andre må slutte å forurense slik at de ikke ødelegger kloden min.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.885
Jeg har 4 biler, alle med hvite skilt og alle går på bensin. 2 til 7 sitteplasser. Men jeg kommer aldri til å stemme FrP ;D

O

OivindJ

Gjest
Pink_Panther skrev:
Jeg har 4 biler, alle med hvite skilt og alle går på bensin. 2 til 7 sitteplasser. Men jeg kommer aldri til å stemme FrP ;D
Har kunne ressursene vært brukt bedre. Ingen trenger 4 biler. Tenk på alle som har mindre enn deg. Buu huuhu, osv...

hehe.. ;D

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.686
Torget vurderinger
12
Diesel er lastebiler og traktorer, grønne skilter ditto

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Gratulerer med ny bil Zomby. Hvilken farge har den? Hvem er det som er så snill at de gir deg en bil??

Tror ikke du trenger å stemme Frp bare på grunn av dette...Pinki derimot.. :eek: :eek: :eek: ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
Pink_Panther skrev:
Å ha 4 biler er svært så miljøvennlig. Siden man kun kan kjøre en av gangen sikrer man iallefall ved å eie dem at ikke allmuen har tilgang på å kjøre de andre samtidig og dermed potensielt forurense fire ganger mer. Det samme gjelder det å ha egen chauffeur, det er jo en form for kollektiv reising.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.885
Gjestemedlem skrev:
Pink_Panther skrev:
Å ha 4 biler er svært så miljøvennlig. Siden man kun kan kjøre en av gangen sikrer man iallefall ved å eie dem at ikke allmuen har tilgang på å kjøre de andre samtidig og dermed potensielt forurense fire ganger mer. Det samme gjelder det å ha egen chauffeur, det er jo en form for kollektiv reising.
Hvis det da ikke kommer en av disse gnomene som mener at trådløst nettverk er fritt nettverk.
"Hei, du bruker jo bare den ene bilen, da tar jeg en av de andre !!! "

S

Slubbert

Gjest
Pink_Panther skrev:
Gjestemedlem skrev:
Pink_Panther skrev:
Hvis det da ikke kommer en av disse gnomene som mener at trådløst nettverk er fritt nettverk.
"Hei, du bruker jo bare den ene bilen, da tar jeg en av de andre !!! "
Vil ikke det være sosialisme i praksis?

G

Gjestemedlem

Gjest
Når revolusjonen kommer skal alle få kjøre Mercedes!

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.686
Torget vurderinger
12
Da håper jeg revolusjonen ikke kommer. Jeg vil ikke kjøre mercedes.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.885
Komponenten skrev:
Tror ikke du trenger å stemme Frp bare på grunn av dette...Pinki derimot.. :eek: :eek: :eek: ;)
Hallo du. De bilene er veldig rettferdig fordelt. En trang toseter til far. En romslig stasjonsvogn til mor slik at hun har plass til unger, varer, you name it. En liten Golf til eldste datteren slik at hun kommer seg på skolen og en 7 seter slik at hele familien får plass når alle skal på tur.
Høres det urimelig ut ?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Pink_Panther skrev:
Komponenten skrev:
Hallo du. De bilene er veldig rettferdig fordelt. En trang toseter til far. En romslig stasjonsvogn til mor slik at hun har plass til unger, varer, you name it. En liten Golf til eldste datteren slik at hun kommer seg på skolen og en 7 seter slik at hele familien får plass når alle skal på tur.
Høres det urimelig ut ?
Ja. Du har en stasjonsvogn for mye. Hvorfor kan ikke mor bruke 7-seteren til daglig da?
Hvorfor kan ikke far sykle? Sånn gjør vi det og det fungerer helt utmerket... ;D

Vi har en bil, den kan vi ha fra 2 til 7 seter i, vanligvis har vi 5. Den kjører jeg, flere biler er strengt tatt helt unødvendig... ;)

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.885
Komponenten skrev:
Ja. Du har en stasjonsvogn for mye. Hvorfor kan ikke mor bruke 7-seteren til daglig da?
Hvorfor kan ikke far sykle? Sånn gjør vi det og det fungerer helt utmerket... ;D
Ærlig talt, vi lever i 2007. 7 seteren er for stor til daglig bruk. Far sykle? Ja det skulle ha tatt seg ut. En gammel mann skjenende på en sykkel langs E18.
Egentlig skulle jeg ha hatt en bil til. Det hadde vært kjekt med en liten lastebil. Sånn en gang eller to i året.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.797
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Pink_Panther skrev:
Egentlig skulle jeg ha hatt en bil til. Det hadde vært kjekt med en liten lastebil. Sånn en gang eller to i året.
Du får handle overskuddsmateriell og få deg en gammel M6 eller en kvarting :)

Finner du en brukt Unimog er det jo greier - gjerne eldre enn 30 år, så kan du veteranregge den.

Johan-Kr

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Pink_Panther skrev:
Komponenten skrev:
Ærlig talt, vi lever i 2007. 7 seteren er for stor til daglig bruk. Far sykle? Ja det skulle ha tatt seg ut. En gammel mann skjenende på en sykkel langs E18.
Kjære vene, det partiet du bør stemme på er visst ikke oppfunnet ennå... :eek:

Hvis du skjener når du sykler kan du kanskje prøve med støttehjul..? Gamle menn har for øvrig ingenting i trafikken å gjøre. ;D

Hvor stor er en 7-seter hos dere da? Jeg kjørte rundt i en 10- seter daglig, i mange år, og det var da ikke noe problem. Og vi har smale veier at på til...

M

Mulelid

Gjest
Kjører Diesel-Mercedes fra 1982 her, men etter en tur på Biltilsynet i dag kom svaret; "Du har varebil..."
Med 5 seter?, spurte jeg... ::) Ergo, jeg har kjørt rundt i en ulovlig bil da en av de forrige eierne har glemt å vise bilen etter å ha klappet opp baksetet. :mad: Er det forresten noen her som kan med den gamle kilometertelleren/printeren i motorrommet? Den stempler 253217 km mens speedometeret viser 453xxx km. Er det en faktor ute og går et sted? :)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.165
Torget vurderinger
1
Nå ble jeg nyskjerrig her: hvordan reagerte Biltilsynet på dette?

M

Mulelid

Gjest
Ved å gi meg en time til kr 430,- den 21. juni klokka 12:15. :)

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.885
Mulelid skrev:
Er det forresten noen her som kan med den gamle kilometertelleren/printeren i motorrommet? Den stempler 253217 km mens speedometeret viser 453xxx km. Er det en faktor ute og går et sted? :)
Når du sier det så var det en faktor på disse, avhengig av biltype og dekkdimensjon.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.885
Fenalaar skrev:
Du får handle overskuddsmateriell og få deg en gammel M6 eller en kvarting :)
Må kanskje begynne å snuse og få meg en caps og rødrutete flanellskjorte også ? ;D Nei, ett sted går grensen.

G

Gjestemedlem

Gjest
Mulelid skrev:
Kjører Diesel-Mercedes fra 1982 her, men etter en tur på Biltilsynet i dag kom svaret; "Du har varebil..."
Med 5 seter?, spurte jeg... ::) Ergo, jeg har kjørt rundt i en ulovlig bil da en av de forrige eierne har glemt å vise bilen etter å ha klappet opp baksetet. :mad: Er det forresten noen her som kan med den gamle kilometertelleren/printeren i motorrommet? Den stempler 253217 km mens speedometeret viser 453xxx km. Er det en faktor ute og går et sted? :)
Hvis jeg ikke er helt feilinformert kan man omregistrere varebiler til personbiler etter 10 år uten at man må betale den ekstra avgiften. Mulig det er en omregistreringsavgift men du slipper den store utgiften det viklle ha vært om du hadde en varebil under 10 år og ble stoppet med ekstra seter.

M

Mulelid

Gjest
Saken er at en eller annen amatør ikke har vist bilen for Biltilsynet, men bare laget til baksete og kjørt. På denne typen biler er jo baksetet levert med bilen fra fabrikken, men gjemt under et ståldeksel. :) Pink: Da er det vel sånn at jeg ganger det fra telleren i motorrommet med 1,922 meter rulleomkrets på 195/70 - 14 ?? :)

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
797
Torget vurderinger
5
Gjestemedlem skrev:
Mulelid skrev:
Hvis jeg ikke er helt feilinformert kan man omregistrere varebiler til personbiler etter 10 år uten at man må betale den ekstra avgiften. Mulig det er en omregistreringsavgift men du slipper den store utgiften det viklle ha vært om du hadde en varebil under 10 år og ble stoppet med ekstra seter.
Tror du er litt feilinformert. Men etter et visst antall år synker summen betraktelig og etter det synker den noe år for år. Den synker kun på årsbasis, så om det har gått 1 eller 11 mnd har ingenting å si.

Topp Bunn