Jeg har blitt pappa!!!!!!

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
Natt til lørdag satt jeg nede i kinoen og så på filmen "Hero", som jeg ikke har lastet ned fra nettet i 1080 HD oppløsning.

Kl. 01:30 ropte Monica på meg, og sa at det kunne være lurt å få seg litt søvn, for nå trodde hun at det hadde startet. Herre gud, det var sovemedisin folkens... Lå med vidåpne øyne, lys våken, en times tid, før det var game over.

Når jeg våknet om morgenen, så hadde Monica litt kraftigere rier, og vi begynnte å ta tiden. Det var meget uregelmessige målinger vi noterte, det var stor variasjon fra standarden. Men det gjorde da vondt nok, i.flg Monica.

Vi ringte til sykehuset kl. 14:00, og spurte om det var normalt å ha sååå vondt, al'ri hatt sååå vont før, som en unseelig fyr fra Flåklypa sa en gang.

Joda, folka på sykehuset visste hva det var, Monica var i en latens-fase, og den kunne vare i 72 timer.
Kl. 20:10 var det så vondt for Monica at vi ringte til sykehuset igjen.

- Neida, uten regelmessige rier kunne det nok ikke komme noe barn, men vi var velkommne inn til AHUS for kontroll.

Vi dura inn dit, og inn på "føden", som det kalles blandt de hvitkledde. Kl. 20:45 ble det konstantert at Monica hadde 9 cm åpning, og hun var i fødsel...

Helene kom kl. 22:05, etter en helt ukomplisert og problemfri fødsel. 10 fingre og 10 tær. 3750 gram og 52 cm lang. Peneste jenta på jord selvfølgelig

Og dere.... dette er det største jeg noensinne har vært med på, helt utrolig.

 

JOhan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
112
Antall liker
0
Gratulerer og velkommen i klubben!

;)
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Gratulerer så mye :)
Nå fikk jeg lyst på en liten jeg også.

LF
 
H

hifinissen

Gjest
Gratulerer!! Fikk selv en gutt for nesten 5 mnd siden! Du har mangen fine opplevelser framfor deg nå!! :D

ønsker deg og dine alt godt!
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
CONGRATULATIONS AND CELEBRATIONS......... ;D
 
L

Ludo

Gjest
Kjempeprestasjon på DIY-fronten !!! Gratulerer så masse;D
 

GunnarB

Medlem
Ble medlem
01.05.2003
Innlegg
23
Antall liker
0
Ja, gratulerer, det var en fin jente, for ikke å si strålende..... (betyr ikke Helene noe i den retning..?)
Gunnar
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Pen jente! Selv med så følelsesladde opplevelser som dette viser du at du kan ta bilder. :D Du har all grunn til å være stolt far. Grattis!
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.337
Antall liker
8.426
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Gratulerer klarte ikke jente før på 4 forsøk nok er nok.....
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.315
Antall liker
16.395
Sted
Østfold
Gratulerer Akto! Dette har gått meg huset forbi, kan ikke i farten komme på at du har sagt noe om dette, men det er det jo ikke sikkert at du har gjort heller.

Skal hilse fra Ellen og Selma også :D
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Gratulerer så mye. :)
 

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Innlegg
8.700
Antall liker
7.011
Gratulerer så mye!!!

Unner deg følelsen du må ha nå. :)
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
Tusen takk folkens :)

Jeg har vel ikke nevnt det så mye, men det er nevnt noen ganger på et annet fora i alle fall. Snickers; du har vel hatt begrenset med fritid i det siste, så det er vel ikke så rart det har gått deg hus forbi ;)

Ellers er det utrolig gøy dette her med tilbakemeldinger fra dere. Sitter hjemme nå, bikkja har fått barnevakt, og jeg er alene og fryser i ett kaldt hus (kaminen har jo selvfølgelig gått tom for parafin)... Utrolig kjipt, da jeg helst skulle vært ett helt annet sted nå... Men på sykehuset må fedre hjem kl. 22:00..... Gleder meg til å treffe de igjen i morgen :)
 

CFD

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.01.2006
Innlegg
66
Antall liker
0
Gratulerer Atle. Var det masseutsending av SMS til alle i adresseboken igår? Fikk en melding mens strammet noen tvinger til DIY høytalerne mine. Som jeg sa i meldingen. Gratulerer og jeg ønsker deg og familien alt godt i fremtiden
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.166
Antall liker
6.853
Torget vurderinger
4
hmmm...antall cm åpning er vel i overkant av hva jeg har behov for å vite....

tror kiwi har bleieskiftavtalen fortsatt...lykke til ......
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
11.073
Antall liker
33.782
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Gratulerer med flott jente. Bildet fører meg tilbake til samme situasjon, jeg har 3 jenter . Like stort hver gang.
 

Nemesis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.05.2002
Innlegg
125
Antall liker
3
Gratulerer så mye.
Slike ting må oppleves selv for å skjønne dimensjonene...
 

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Innlegg
989
Antall liker
0
Gratulerer!
Ingenting er større enn å bli pappa. Jenta mi har blitt fem etterhvert, og begynner på skolen til høsten.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Gratulerer!!!
Det eneste som kan være like stort som å bli pappa, må vel være å bli mamma... ;)
En av de få tingene i livet man aldri angrer på...

3 stk er passelig tror jeg... men når man ser sånne bilder får man jo unektelig lyst på en til....
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
309
Gratulere så mye.
Flott arbeid ;)
Mvh Jan I
 

Lateralus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
423
Antall liker
31
Torget vurderinger
0
Gratulerer masse! Flott jente da gitt. Ble ganske så rørt av nyheten. Blir pappa selv om 3,5 måneder, det blir stas. ;D
 

Ram1s

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.01.2006
Innlegg
70
Antall liker
0
Gratulere så mye,og velkommen til ny hverdag.
Mitt musikkrom ble ikke brukt på tre år etter to fødsler,men har nå tatt opp igjen lidenskapen.
 

Alas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.01.2004
Innlegg
209
Antall liker
2
Får hive meg på listen av gratulanter og si gratulerer så meget!
 
O

OldBoy

Gjest
Gratulerer!

Nyt det!

Du tror det sikkert ikke, men småtassene blir tidsnok store!

For meg tok det nesten femten år før musikkanlegget ble MITT igjen. Når jeg tenker på hva som ellers KUNNE ha skjedd, er faktisk det til å leve med.

Nå sitter jeg og håper på at det blir barnebarn snart, og da blir det kanskje nye år hvor små barneører utforsker musikkens verden hjemme hos meg. Livets kretsløp kalles det.
 

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Innlegg
989
Antall liker
0
Gratulerer!!!
Det eneste som kan være like stort som å bli pappa, må vel være å bli mamma...   ;)
En av de få tingene i livet man aldri angrer på...

3 stk er passelig tror jeg...  men når man ser sånne bilder får man jo unektelig lyst på en til....
Ja, det er sikkert riktig! Men som mann kan jeg ikke oppleve å bli mamma. Jeg må nøye meg med det nest beste! ;D
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.447
Antall liker
2.632
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Grattis Acto!
-burde vel redusere PC bruken (HFS!!), slik at jeg ikke mister sjangsen på noe slikt selv...

mvh Kai
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.166
Antall liker
6.853
Torget vurderinger
4
Akto kan sikkert trenge noen tips om kiddytweaks, fx.. hvordan tune ned en litt høy amplitude i diskanten ;-)
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.008
Antall liker
6.235
Gratulerer som velskapt far for en så flott jente. :) :) :)
Håper det går like problemfritt for oss om noen uker... :-/
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.315
Antall liker
16.395
Sted
Østfold
Jeg kjennte igjen følelsen du beskrev "sitter hjemme men ville helst vært et annet sted". Jeg husker følelsen kom krypende selv da jeg satt nede i bilen og ringte rundt. Det er vel bar en følelse som kan beskrive det: Forelsket.
 

maiden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2005
Innlegg
246
Antall liker
0
Gratulerer så mye alle tre!
Plutselig faller verden på plass eller hva? ;)

mvh
 
Topp Bunn