Hehe, ja du synes vel det.Enig i den flokkimmuniteten, Håkon. Gode høyttalere bruker DSP og effektforsterkere koplet direkte på driverne.![]()
|
Hehe, ja du synes vel det.Enig i den flokkimmuniteten, Håkon. Gode høyttalere bruker DSP og effektforsterkere koplet direkte på driverne.![]()
Hei. Jeg aner ikke hvor lenge du har holdt på med dette, men ett av mine hovedpoeng er at man glemmer musikken og opplevelsen av musikken i søken etter kjøpe-rusen og annerledes lyd. Jeg har i flere år kun lyttet til testplater og spesielle innspillinger som låter tøft - før jeg skjønte at noe var feil. Anlegget FORMIDLET ingen ting. Nå formidler anlegget alle aspekter ved musikken og ikke bare lyder.Unnskyld meg, og med all respekt for trådstarter. Det du sier er det reneste vås, og har ikke tall på hvor mange ganger jeg har trodd det sammeI dag tror jeg også at jeg er i mål, men stikk fingeren i jorda og skjønn at det er noe som heter utvikling og at det alltid vil dukke opp nye produkter man gjerne vil teste ut.
En ting vi kan være enige i er God påske!
Det er flere med deg som misforstår mitt innlegg. Jeg skjønner at mange går i forsvarsstilling for å forsvare sin egen ørkesløse utstyrsbytting. Men altså; det gjelder å stoppe opp og nyte musikken når anlegget klarer å formidle musikk utover bare lyder. Den store feilen er nå man likevel fortsetter å bytte utstyr, men oppdager ikke at man har gått litt tilbake i formidlingsevne fordi man skal forsvare sin nyinvestering. Man snakker om psykoakustikk - her er den største psykoakustiske fellen; å stadig vekk måtte forsvare sin egen investering.Ja, nettopp er ikke det det fine med nettopp en hobby. Legge det til side når man måtte ønske.Er ikke ferdig og kommer heller ikke til å bli det. Driven på den endeløse veien til nirvana er meget varierende, og iveren er til tider ikkeeksisterende.... men plutselig dukker det opp nye targets i hode. En sykdom dette, men forholdsvis harmløs da.![]()
Og til Kabeldragern og dere som likte hans innlegg. Dere har åpenbart ikke særlig mer å bidra til oss som fortsatt brenner for dette, hverken av engasjement eller innsikt. Godt å vite. Lykke til videre og takk!![]()
Misforstår ingenting jeg. Du forsøker å fortelle oss at du har sett lyset, du er frelst! Frelst fra hva? En hobby? Nei min gode mann, det er du som har misforstått!Det er flere med deg som misforstår mitt innlegg. Jeg skjønner at mange går i forsvarsstilling for å forsvare sin egen ørkesløse utstyrsbytting. Men altså; det gjelder å stoppe opp og nyte musikken når anlegget klarer å formidle musikk utover bare lyder. Den store feilen er nå man likevel fortsetter å bytte utstyr, men oppdager ikke at man har gått litt tilbake i formidlingsevne fordi man skal forsvare sin nyinvestering. Man snakker om psykoakustikk - her er den største psykoakustiske fellen; å stadig vekk måtte forsvare sin egen investering.
Og så skyter du deg selv i foten når du sier «dere har åpenbart ikke særlig mer å bidra til oss som fortsatt brenner for dette....». Dette hva; utstyr og lyder - eller musikk og formidlingsevne? Vi som hevder vi har kommet i mål har selvfølgelig mye mere å bidra med for at flere skal finne formidlingsevnen til anlegget og ikke bare finne nytt utstyr.
Håper du kommer i mål en gang så du kan konsentrere deg om musikk og formidlingsevne.![]()
Focal Utopia er helt OKEg trur denne fokkimmuniteten skuldast for sterk sentralisering. Musikkelskarar så vel som andre, klumpar seg saman i sentrale strok der dei etablerar seg i leiligheiter vi rurale kallar hyblar. Når du har buareal på 40 m2, skjønar eg det vert vanskeleg å ha skikkelege høgtalarar. Då er det naturleg at ein søkjer musikkopplevingar via høyrelurar. og penalstore dundreboksar (boom-blaster på utanlandsk).
Den bilen er så sexy at den kler hvilken som helst fargeFeil farge. Rykk tilbake til start.
Neida. Herlig når folk tar vare på det vakre.