Jeg bøyer meg i støvet....

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
...for Prince, et av nyere musikkhistories desidert største genier.

Sitter nå og hører på min nyervervede "Prince - Live at the Aladdin" DVD og er helt over meg eksaltert, dette går rett inn på topp-5 over det heftigste jeg noensinne har hørt. Maceo Parker, Sheila E og hele NPG i en musikkfest av abnorme proporsjoner. Når han glir rett over fra gitarlicks av en annen verden i en cover av Led Zeps "Whole Lotta Love" til en blåserekke-drevet funk-overload kalt "Family Name" tar det helt av, simpelt hen musikk-nirvana; det beste fra rock, jazz og funk (og enda litt funk) i en ekvibrilistisk pakke som får høyttalerne til å lukte svidd.

Jeg anbefaler, nei BEORDRER alle til å kjøpe denne DVDen umiddelbart.
 
B

bamsemann

Gjest
...for Prince, et av nyere musikkhistories desidert største genier.

Sitter nå og hører på min nyervervede "Prince - Live at the Aladdin" DVD og er helt over meg eksaltert, dette går rett inn på topp-5 over det heftigste jeg noensinne har hørt. Maceo Parker, Sheila E og hele NPG i en musikkfest av abnorme proporsjoner. Når han glir rett over fra gitarlicks av en annen verden i en cover av Led Zeps "Whole Lotta Love" til en blåserekke-drevet funk-overload kalt "Family Name" tar det helt av, simpelt hen musikk-nirvana; det beste fra rock, jazz og funk (og enda litt funk) i en ekvibrilistisk pakke som får høyttalerne til å lukte svidd.

Jeg anbefaler, nei BEORDRER alle til å kjøpe denne DVDen umiddelbart.
Dette hørtes veldig bra ut Løkken... Prince er en fantastisk gitarist syntes jeg....

Hvor har du kjøpt den? cd on?

Bamsemann......
 

lomax

Medlem
Ble medlem
24.09.2004
Innlegg
22
Antall liker
0
...for Prince, et av nyere musikkhistories desidert største genier.

Istemmer, har sett de fleste store som har vært innom østlandet , fra Stones på sjølyst ++, Spencer Davies med Stevie Winwood på samfunnhuset,WHO, når de mørkla Njårdhallen, Zappa, Bowie, Yardbirds med Page,
Kinks, Springsten, frem til Fugees på sentrum.
Det absolutte høydepunktet av konserter i Oslo var Prince på Valle Hovin. Både musikk og regi var av topp klasse. Han er orkesterleder på samme måte som Zappa var på sitt beste. Full kontroll, spektakulært show.
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
11.123
Antall liker
34.071
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Miles Davis skal ha uttalt om Prince at folk hadde blitt forbauset hvis de forsto hvor genial denne mannen var. MD var normalt ikke kjent for slike uttalelser.

Herved bestillt for 6.99 pund på Play.com. Takk for tipset ! Gleder meg til å brette ut denne på full guffe og 120 tommers lerret :D
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Dette hørtes veldig bra ut Løkken... Prince er en fantastisk gitarist syntes jeg....

Hvor har du kjøpt den? cd on?

Bamsemann......
CDON. Prince er en helt enorm gitarist, og en arrangør og produsent i særklasse. Det er nesten frustrerende å se hvor dyktig mannen er, han har musikken i blodet som få andre.

Men Prince selv er ikke eneste grunnen til at konserten tar av. Én ting er at han egenhendig komponerer, arrangerer, spiller inn og produserer flotte studioalbum, men når han får med seg New Power Generation (NPG) på scenen, da swinger det.

Det er kanskje litt helligbrøde å si det, men når de er fullt utrustet med Maceo Parker og Sheila E., så synes jeg NPG overgår selv Parliament og JBs (James Browns band). De er simpelt hen det heftigste funk-ensemblet som finnes.
 
B

bamsemann

Gjest
Den er herved bestilt.... Takk for godt tips.. Prince er nok større en mange forstår, en fantastisk musiker som kan alt!

Det var nok mange på tidlig åttitall som lot hans fremtoning komme i veien for hans genialitet og fantastiske gitarspill...

Her var det nok mange fordommer.......

Bamsemann....
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.179
Antall liker
6.885
Torget vurderinger
4
Må bare istemme all ros til den vesle lilla dvergen ;-)

Har vært fan siden Purple Rain kom, og det er godt å se han er tilbake i slag igjen, siste skiva gir all grunn til optimisme.

På den ene siden elsker han å leke seg i studio....og kan komme ut igjen med små, geniale, sære poplåter som andre artister ville dø for. Og der andre ville slipe og polere på låtene sier fyren seg ferdig men de ennå er nærmest i demoversjoner, - men med en utrolig tilstedeværende nerve...ikkno for audiofile lydpuritanere ;-) Hvem andre kunne sluppet Kiss eller Sign O' the Times og få monsterhits.

På den andre siden virkelig nyter han rollen som sjef på scenen, men fullstendig kontroll på bandet (samtidig som hver og en likevel setter sitt prege på det hele....han lærte nok noe av Miles), fullstendig i ett med seg selv og rollen "Prince", og med fullstendig kontroll over publikum. Få er så komplette artister live som han.

Selv dansingen er imponerende. Og uten av det går ut over vokalen, -man hører ikke en anpusten Prince sluke ordene mens han hiver etter pusten!

Han behersker den vanskelige kunsten å ta publikum fra de store tinder til de lune stille daler og tilbake igjen...konsertens dynamikk som er så avgjørende for å holde spenningen. (Alle som har sett Prince forstår at Aha aldri kan kalles "live"...det er mer et likskue).

Han har en backkatalog lengre enn telefonkatalogen. Og den inneholder mange signaturlåter....det som skiller de virkelig store fra de små stjerneskuddene. Låter alle kjenner etter første note, som ikke kan være andre enn han....Kiss, Let's Go Crazy, 1999, Purple Rain, Peach, Sign O' the Times, The Cross etc.

Han kan overraske med totalt nye versjoner av låtene....hørt Alphabet Street i bluesversjon med dvergen alene på kassegitar?

Han er fullstendig i kontroll i de store kompliserte showene med svære scener og tonnevis med utstyr og stæsj. Men han elsker like mye å dukke opp på små bortgjemte clubscener etter det store showet...de konsertene er sagnomsuste....da kan han leke seg og prøve seg frem med nye låter, gamle låter, coverversjoner...eller ingen låter, bare full improvisasjon med bandet...dessverre har jeg bare hørt bootlegs fra slike konserter ;-(

Og ikke minst, som Løkken poengterer, han er en sterkt undervurdert gitarist, og en sådan med en sterk signaturtone. (Og han kan hoppe inn på hvilket som helst instrument når som helst...fx ta Sheila E sin plass bak trommene, og heller dytte henne frem på scenen for en låt....just for the fun of it)

NÅR KOMMER REISSUE AV HELE PRINCEKATALOGEN MED NOE ANNET ENN DÅRLIG 80-TALLS DIGITALLYD?
- HØRER DERE WARNER???
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Er det forskjell på den Prince-utgivelsen på cdon og play?  Ser at cdon oppgir region 0, mens play oppgir region 2...

På den versjonen som ligger på cdon er det dessuten listet en ekstra track (Ride) som ikke listes hos play.
 

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Innlegg
8.700
Antall liker
7.011
Er veldig fan av Prince! Du trenger sjeldent å høre mer enn et par sekunder av låtene hans før en skjønner at dette er bra.

Takk for tipset, skal kjøpes ved neste korsvei!
 

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
993
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Hælvete å.... har ikke dvd spiller i hoved anlegget, er det mulig og kopiere til disk og få den ut på vanlig cd i waw formatet?
 
Topp Bunn