Jeff Rowland

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • monosapiens

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2005
    Innlegg
    334
    Antall liker
    0
    Hei
    Er det noen som har hørt på 925 og som har noen produktanbefaling ?
    Hvordan er 925 opp imot 301 ??
     
    D

    DL

    Gjest
    Hei
    Er det noen som har hørt på 925 og som har noen produktanbefaling ?
    Hvordan er 925 opp imot 301 ??
    Ser at du har proac, så vil bare ymte innpå en forsterkeranbefaling til deg.
    Sjekk pass labs sine nye forsterkere.

    Jeg er stor fan av jeff rowland og har model 8t i mitt anlegg, dog har min testing av proac gitt ett noe mørkt lydbilde som resultat.
    En bekjennt kjører proac med pass labs, med fantastisk resultat.


    DL
     
    D

    DL

    Gjest
    Er det noen som vet om det er nye kondensatorer å få tak i til en model8t?

    Min begynner å bli gammel og er fristet til å oppgradere disse.


    DL
     

    monosapiens

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2005
    Innlegg
    334
    Antall liker
    0
    Her kan man vel gjøre noe med kabler, eller rørene på Cary slp-05. (?)
    Men må innrømme at jeg ble litt nysgjerrig på pass labs etter å hatt sett på siden dems. . . .
    Det skal også sies at jeg liker de litt mørke og dystre Nick Cave platene, uten at all musikken som blir spilt skal låte mørkt.

    Men klarhet og dynamikk er viktig.
     

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    136
    Antall liker
    101
    Torget vurderinger
    14
    Så har han da også bestilt 925.
    Han som har kjøpt 625 virker svært så fornøyd. Mener de utklasser hans 312, det lover godt.
    Blir svært varm, så her er det ikke klasse D lenger.
    Pris $13500, amerikanerne virker passe sjokkert over prisene i Europa, så får vi se hva Lyrics legger seg på.
    Vet derer om prisene som oppgis i USA er med,eller uten, deres mva? Enkelte forhandlere her til lands argumenterer om at de må ta så mye mer
    blant annet fordi prisene er uten amerikanske skatter.
    Prisen er uten mva. Om du ønsker kan jeg sette deg i kontakt med en amerikansk forhandler du kan stole på. Da får du kanskje en rabatt på amerikansk pris tilsvarende den norske momsen.
     

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    136
    Antall liker
    101
    Torget vurderinger
    14
    Da var Criterion i hus. Det tok lang tid, men det var verdt det. jeg har hatt mye, men dette er nok det beste hi-end produktet jeg noen gang har eid. Det er så mye innformasjon, mikro detaljer og dybde og bredde at det blir krevende og beskrive. Den har en klassisk Rowland signatur i forhold til klangbalanse. Den er nok noe lysereenn tidligere topp modell, men ikke hard eller skarp. All musikk høres veldig live aktig og lett og høre på. Batteridriften fungerer best på vinyl. I forhold til min gamle preamp Accuphase2810 høres ut som lodden sirrup i forhold. Applaus for hva Jeff har fått til. Jeg skal si litt mer når jeg får den nye strømforsyningen til min kjære Criterion.
     

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    136
    Antall liker
    101
    Torget vurderinger
    14
    Kontakt Rowland direkte, gi dem serienr. på din mod 8t. og da finner du ut hva du kan gjøre. Om du får tak i Jeff så får du kjøpt deler av han. De oppgraderer ikke fra 8Ttil TI eller TIHC. Det kan likevell være at en overhalling kan være aktuellt. Min erfaring særlig at trafene med fordel kan skiftes ut. Lyforskjellene på de forskjellige modellene bestemmes av hviken "kake" du har på hver side i forsterkeren. Det sier serinr noe om.
     
    D

    DL

    Gjest
    Kontakt Rowland direkte, gi dem serienr. på din mod 8t. og da finner du ut hva du kan gjøre. Om du får tak i Jeff så får du kjøpt deler av han. De oppgraderer ikke fra 8Ttil TI eller TIHC. Det kan likevell være at en overhalling kan være aktuellt. Min erfaring særlig at trafene med fordel kan skiftes ut. Lyforskjellene på de forskjellige modellene bestemmes av hviken "kake" du har på hver side i forsterkeren. Det sier serinr noe om.
    Svar fra JR har jeg ikke fått, på tross av flere forespørsler.
    Dog så skal jeg nok få tak i nye kondiser via Lyric.

    Noen oppgradering av denne, blir lite aktuellt, den for gammel til å legge noen pengesummer i, etter min mening.
    Dog låter den bra, så med nye kondiser så lever den nok en stund til.


    DL
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.474
    Antall liker
    4.278
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer med ett smykke av en forsterker!
    Lytteintrykk så langt?

    Mvh.
    SAL
     

    eikeland

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    127
    Antall liker
    78
    Takker ..

    Jeg hadde Lindemann amp før denne. Og var veldig fornøyd med den , men må si at Jeff R blir noen hakk bedre. Den har mere kraft i bassen og er roligere i diskanten .
    Føler den passer Magico veldig bra . Dette blir nok en amp jeg kommer til og ha i mange år.

    Neste er kanskje et nytt riaa trinn.
    Nagra plp er bra den , men har lyst å prøve noe nytt :)
     

    misterPB

    Fersking
    Ble medlem
    14.04.2013
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Jeff Rowland 825 + Aeris

    Aeris-2.jpg
    JR 825-2.jpg

    Har akkurat fått min nye JR 825 i hus og må si at denne spiller helt fantastisk :) Benytter den i dag sammen med JR Aeris og Bryston BDP-2.
    Enormt lydbilde, detaljert, kontroll og ikke minst, musikalsk :))
     
    Sist redigert:

    DoB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    172
    Antall liker
    339
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    12
    Hei.
    Det er modell 8T med batteripakke (BPS-8).
     
    Sist redigert:

    DoB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    172
    Antall liker
    339
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    12
    Takk. Fikk den i går og det virker veldig lovende.
     

    birgeroen

    Medlem
    Ble medlem
    24.01.2009
    Innlegg
    6
    Antall liker
    15
    PC-1

    Da har eg endelig funne ut kva som egentlig er inni PC-1 boksene :)
    Det er er AC/DC konverter modul som heiter OPS-U-500-385C
    Eg klarte aldri å finne ein ny men fikk tak i ein som var brukt på ebay til 100 dollar, fikk den heim for eit par dager siden å kobla den fort opp for å prøve. Det var ein helt ny lyd opplevelse frå min Concerto, det var som om eg hadde fått ein anna forsterker.
    Dette er den beste oppgraderinga eg har gjort på anlegget mit, anbefaler alle med Concerto, Capri, Model 102 og Model 201, Model 501 til å anskaffe seg ein.

    PC-1 koster opprinnelig 1500 dollar å ein kan lage seg ein sjøl til rundt 1000kr.

    Inni PC-1, her ser enn at dei har skjult kva modulen heiter.

    PC-1inside-1.jpg~original.jpeg


    Her er modulen, beklager dette er Model B fann ikkje bilde av Model C. Men dei ser helt like ut.
    $(KGrHqFHJ!sE8e-MHVBbBPIm1teyjw~~60_12.JPG



    IcePower ASP1000 - Tweaking/Mods/Upgrades - diyAudio
     

    PetterH

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2008
    Innlegg
    162
    Antall liker
    46
    Sted
    Høvik
    Torget vurderinger
    19
    Heisann!

    Nå kan jeg med glede melde meg inn i Jeff Rowlands venner!

    Var så heldig å kunne overta ett sett med 8T + BPS8 fra DoB her på forumet.
    Dæven, det er store og lekre forsterkere!! Tyngste hifi'en jeg har sjauet så langt;)

    Dette effekttrinnet er oppgradert fra mod 8 med nytt chassi og nylig fått nye batterier i strømforsyning.Disse beistene, 100kg ++ sammen med min "nye" Mark Levinson 380S
    frembringer nå den klart beste lyden jeg har hatt i stua!
    I tilegg blir eiergleden temmelig stor når de ser ut som en million dollars!!

    PS: hva F er det som gjør at bildene blir snudd i diverse retninger??
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Chianti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.09.2013
    Innlegg
    98
    Antall liker
    53
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    4
    Er det noen her som har erfaring med Jeff Rowland 525 effektforsterker?
    Legger spesielt vekt på holografi, oppløsning og foretrekker en nøytral til varm klangkarakter.
    Har tidligere hørt Continuum S2 i demo som jeg likte meget godt.
     

    Janpe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    678
    Antall liker
    756
    Har hatt Rowland 625 S2 (siste versjon) og den har alle de kvaliteter du nevner. En ekstremt god forsterker og MYE bedre enn Continuum S2.

    JP
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    IMG_5206.jpg
    Melder meg inn her med et lykketreff av en forsterker til Wilson Sabrina, Jeff Rowland Continuum 2 passer sinnsykt bra inkludert den innebygde dacen. Med Olympica var det overhodet ikke så bra. Rart det der med matching.
    IMG_5187.jpg
    IMG_5202.jpg
     
    Sist redigert:

    Kondis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.02.2013
    Innlegg
    912
    Antall liker
    712
    Sted
    Okkaby
    Torget vurderinger
    13
    Ser litt skummelt ut med høytaler forann VARMEPUMPA di.
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Ja en slik varmepumpe tørker opp det meste. Nå er ikke disse høyttalerene laget av tre men sikkert smart å flytte litt på de.
     

    FSF

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    314
    Antall liker
    427
    Torget vurderinger
    4
    Jeg får melde meg på her selv om tråden er nokså gammel. Anskaffet nylig en eldre Capri pre og er mektig imponert over lyd- og byggekvalitet. Har pr i dag en MI-18 effektforsterker som virkelig imponerer, men har samtidig fattet interesse for en Rowland effektforsterker, nærmere bestemt modell 125. Er det noen her som har erfaring med denne? Evt erfaring med 102, modellen under?
     

    FSF

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    314
    Antall liker
    427
    Torget vurderinger
    4
    Jeg må bare skryte litt av Capri pre fra Rowland. Hatt den i stua noen måneder nå, og jeg må si dette er det råeste jeg har hørt til nå (nå i kombinasjon med MI).
    Homogen lyd og et ekstremt vidt lydbilde. - Lyder dukker opp en meter bortenfor høyttalerne, rå opplevelse.

    Ikke la deg lure av den lille, utfreste aluminiumsblokka; dette er tettpakket kvalitet! Aldri ubehagelig lyd, lyttingen blir en fryd!
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.480
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Endor
    Vis vedlegget 406611 Melder meg inn her med et lykketreff av en forsterker til Wilson Sabrina, Jeff Rowland Continuum 2 passer sinnsykt bra inkludert den innebygde dacen. Med Olympica var det overhodet ikke så bra. Rart det der med matching. Vis vedlegget 406602 Vis vedlegget 406603
    GRATTIS, VANVITTIG KULE FORSTERKERE

    Det å si at Continnum 2 er lekker er vel århundrets understatement, omtrent som å si at Aksel Lund Svindal er en god alpinist. Det at det er mulighet for dac eller phonotrinn til en god pris (relativt) er jo smart.

    Er det slik at man kan ha enten dac eller phonotrinn, eller begge deler?

    Jeg har faktisk aldri hørt JR produkter....
    Ser du har en Burmester 032 integrert amp på din avatar, hvordan er S2 i forhold til Burmester 032?
     
    Sist redigert:

    brotevatn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.02.2010
    Innlegg
    88
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    1
    Den eine 301 monoblokka døydde brått i dag:( Nokon som veit kven som kan sjekke den?
     

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    136
    Antall liker
    101
    Torget vurderinger
    14
    Audiofreaks hadde agenturet. Det er ingen som har JR nå. Om jeg hadde vært deg hadde jeg sendt den til Rowland. Den er ikke veldig tung, og det er sensitive greier. Det er lite sannsynlig at du finner noen med erfaring på feilretting av disse-Jeg har hatt et par selv. Send en mail og hør med dem. Det er også slik at disse kan oppgraderes om du ønsker det.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn