Jeff Rowland

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Atlant skrev:
    Hei Rowland eiere!

    Da er jeg på vei til å bli Rowland eier også... En stk 312 power amp blir snart skipet fra US, ser frem til å få den inn i racket!

    Om jeg frem til det? Ja, forventer meg godlyd fra denne...:)

    Noen som har erfaringer å dele?

    Mvh Atlant
    Er de i hus nå? Er veldig spent på å høre dine erfaringer med 312... :D
     

    Atlant

    Medlem
    Ble medlem
    02.03.2009
    Innlegg
    24
    Antall liker
    0
    Hei!

    Da har jeg nettopp fått 312'en i hus ja,pakket ut igår og fikk den på plass i racket. Nydelig av uteseende er den... Rett ut av kassa spiller den bedre enn alt hva jeg har hatt i hus iallefall! Godfølelsen kom med en gang kan du si:)

    Flere inntrykk kommer etterhvert....

    Mvh Atlant
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    Fikk nylig levert 2 stk Symposium Ultra plattformer til å sette mine 301 mono på. Hadde plattformer i karbon fra før, så Symposiumene utgjør et ekstra lag mellom mine gamle plattformer og 301. Betydelig oppgradering, langt mer enn forventet; bedre definisjon og rom, samt klart bedre bass. Herved anbefalt til de med amper i 300 serien.
     

    M1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.02.2009
    Innlegg
    634
    Antall liker
    346
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    2
    Cappuccino skrev:
    Fikk nylig levert 2 stk Symposium Ultra plattformer til å sette mine 301 mono på. Hadde plattformer i karbon fra før, så Symposiumene utgjør et ekstra lag mellom mine gamle plattformer og 301. Betydelig oppgradering, langt mer enn forventet; bedre definisjon og rom, samt klart bedre bass. Herved anbefalt til de med amper i 300 serien.
    Bilder?
     

    Atlant

    Medlem
    Ble medlem
    02.03.2009
    Innlegg
    24
    Antall liker
    0
    Interessant og høre om de nye plattformene. Selv har jeg en stereobenk hvor hyllene der komponentene står på henger i stag som er festet under topplaten på stereo benken. I tillegg bruker jeg BDRC under all elektronikk og under høytalerene.

    Mvh Atlant
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.734
    Antall liker
    3.336
    Cappuccino skrev:
    Fikk nylig levert 2 stk Symposium Ultra plattformer til å sette mine 301 mono på. Hadde plattformer i karbon fra før, så Symposiumene utgjør et ekstra lag mellom mine gamle plattformer og 301. Betydelig oppgradering, langt mer enn forventet; bedre definisjon og rom, samt klart bedre bass. Herved anbefalt til de med amper i 300 serien.
    Denne fra Pyon Sound Art er også meget bra - Mythology Gyrotension.
    Pris $2000 med ekstra top hylle.

    Max vekt på forsterker er 200kg.











     

    stoni

    Medlem
    Ble medlem
    08.01.2003
    Innlegg
    33
    Antall liker
    29
    Torget vurderinger
    6
    Ja, da er Concentra II solgt, etter å ha vært en kjær venn i mange år, og Contiuum 500 i hus og vel innspilt. Var spent på hva som ville være forskjellen, nå vet jeg det ;D

    Har også downsizet fra Respons Grand D til B&W 803D, og liker resultatet. Alt koplet opp med Synergistic Research Apex og strømkabler (med unntak for en Shunyata Anaconda).

    Og i dag kommer Ayres nye DAC, dermed går nok etter all forventing Stello 220 MK2 ut i løpet av vinteren. PC-basert avspilling er framtida!

    Noe skal en jo ha å sysle med...
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    stoni skrev:
    Ja, da er Concentra II solgt, etter å ha vært en kjær venn i mange år, og Contiuum 500 i hus og vel innspilt. Var spent på hva som ville være forskjellen, nå vet jeg det ;D

    Har også downsizet fra Respons Grand D til B&W 803D, og liker resultatet. Alt koplet opp med Synergistic Research Apex og strømkabler (med unntak for en Shunyata Anaconda).

    Og i dag kommer Ayres nye DAC, dermed går nok etter all forventing Stello 220 MK2 ut i løpet av vinteren. PC-basert avspilling er framtida!

    Noe skal en jo ha å sysle med...
    Gratulerer med Continuum 500! Den er virkelig en drømmeforsterker, jeg drømmer desverre fortsatt... :)

    Vurderer kjøp av Ayre dac'en selv (eller Weiss). Har selv brukt Sonos og dCS frem til nå, men nå har jeg rundet 2500 cd'er og da mister en oversikten i "listesystemet" til Sonos. Selv skal jeg gå for mac med iTunes (+ teste ut Amarra Mini) med asynkron USB/FireWire dac. Legg gjerne ut litt om dine erfaringer med Ayre'n når du har lekt litt med den (ryktene sier den trenger laaang innspilling). :) Kanskje litt OT her, men Ayre har vel en egen vennetråd..

    Mvh C.
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    Jeg har i et halvt års tid hatt et par Quantum Qx4 bokser (http://blog.stereophile.com/rmaf2008/101108nordost/). De har vært benyttet på frontend med godt resultat. For litt siden gjorde jeg et eksperiment med å koble de opp mot mine 301 monoblokker. Men det ble ikke bare med eksperimentet for å si det slik. Qx4 er nå permanent i bruk på denne måten i mitt anlegg.

    I det hele tatt opplevdes denne lille tweak-endringen i mitt oppsett som en av de største oppgraderingene jeg har gjort i mitt anlegg. Det ble mye større dynamisk kontrast, ennå mer stålkontroll og autoritet samt et vell av detaljer. Særlig i den helt dypeste bassen hører jeg nå ting jeg aldri visste fantes på skivene. Men det tilførte også mye mer luft og detaljer oppover i registeret. For ordens skyld, for å forsikre meg om at det faktisk var slik, koblet jeg her om dagen tilbake slik jeg hadde det før, og da forsvant mye av magien umiddelbart, så jeg måtta bare forte meg å få de på 301 igjen.

    Herved utvilsomt anbefalt til alle eiere av Rowland forsterkere.
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    Cappuccino skrev:
    Jeg har i et halvt års tid hatt et par Quantum Qx4 bokser (http://blog.stereophile.com/rmaf2008/101108nordost/). De har vært benyttet på frontend med godt resultat. For litt siden gjorde jeg et eksperiment med å koble de opp mot mine 301 monoblokker. Men det ble ikke bare med eksperimentet for å si det slik. Qx4 er nå permanent i bruk på denne måten i mitt anlegg.

    I det hele tatt opplevdes denne lille tweak-endringen i mitt oppsett som en av de største oppgraderingene jeg har gjort i mitt anlegg. Det ble mye større dynamisk kontrast, ennå mer stålkontroll og autoritet samt et vell av detaljer. Særlig i den helt dypeste bassen hører jeg nå ting jeg aldri visste fantes på skivene. Men det tilførte også mye mer luft og detaljer oppover i registeret. For ordens skyld, for å forsikre meg om at det faktisk var slik, koblet jeg her om dagen tilbake slik jeg hadde det før, og da forsvant mye av magien umiddelbart, så jeg måtta bare forte meg å få de på 301 igjen.

    Herved utvilsomt anbefalt til alle eiere av Rowland forsterkere.



    Hvem forhandler disse i Norge?
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.734
    Antall liker
    3.336
    Nye forsterkere - 625 og 925

    Priser
    625 $12500
    925 $48000

     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.734
    Antall liker
    3.336
    Og etterhvert enda en ny modell - 825.

    Denne erstatter 312.
     

    nescafe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    572
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har vel den billigste Jeff Rowland som er å oppdrive, dvs effekten 102. Er mektig imponert over denne, og samspillet med mine knøttsmå tannoy! Tør nesten ikke tenke på hvor bra de beste JR-ampene er ;D
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    Skulle likt å visst ytre mål på denne.

    Og, mellom de to delene går det også 2 kabler ser det ut til, den svarte er for DC, men den hvite ledningen, hva gjør den mon tro?
     
    H

    Heah55

    Gjest
    Noen som har hørt den nye pre ampen fra Rowland- criterion? Den har vel neppe mange rivaler, men ikke noe billig sak akkkurat!
     

    HKviking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    120
    Antall liker
    14
    Rowland- criterion spiller meget bra den men i den prisklassen så er det mye konkuranse og mye å velge i.
     
    C

    Cappuccino

    Gjest
    Du bør sjekke tråden om denne preampen på Audiogon. I skrivende stund er den på hele 9 sider.
    Står mye nyttig der. Later ellers til at de som har anskaffet denne preampen ikke akkurat er misfornøyd!

    http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?aamps&1216693488&read&keyw&criterion+battery&&st0

    Criterion har ellers lavere utgangsimpedanse enn vanlig så bør kunne brukes med effekttrinn med temmelig lav inngangsimpedanse. Men optimal match er vel Rowland sine egne effekttrinn.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Jeg er spent på den nye 925. Er den også basert på Bang & Olufsens ICE-moduler?

    Mvh
    Roysen
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.734
    Antall liker
    3.336
    Nye Corus



    Specifications
    Gain
    Independent program for each input 0 ~ 20dB
    Gain
    99.5dB (step 199)
    Frequency band
    10Hz ~ 300k Hz,-3dB @ 8?
    Maximum input level
    .513 V (RMS) @ 0dB gain
    THD + N
    Less than 0.003% (@ 2v RMS output, 50Hz ~ 20kHz)
    S / N Ratio
    100dB below
    Channel separation
    99.5dB
    Input impedance
    40k? unbalanced
    40k? balanced
    Output impedance
    60? unbalanced
    60? balanced
    Power consumption
    Maximum 15w
    Power
    Power AC100V
    Display
    Vacuum Fluorescent Display
    Dimension
    W395xH94xD311mm body
    Power supply W122xH73xD280mm
    Weight
    10kg body
    2.7kg Power supply
    Bundled items
    Remote control
    Receiver unit
    Receiver unit connection cable
    DC cable x 2
    AC Cable
    3 / 2 Adapter
    Manual
    Warranty Registration Form
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.580
    Antall liker
    103.050
    Torget vurderinger
    23
    Flott metallsløyd, Rowland. Og den fjernkontrollen er bare vakker.

    Får vel slenge meg på vennetråden, har en Synergy pre og et par Model 6 monoblokker liggende å slenge....

    Noen som har et sett BPS-6 (batteripakke) så må de gjerne ta kontakt.
     

    cd

    Medlem
    Ble medlem
    05.09.2006
    Innlegg
    10
    Antall liker
    0
    Artig å treffe JR eiere. ser at flere har erfaring med synergy preamp og modell 2. Kjopte settet mellom 1996 og 98. I over 10 år hadde jeg Sonus Faber Electa amator koblet på. Hadde en fantastisk fin diskant men modell 2 klarte ikke å åpne hytalerene i bassen. Så endelig utskifting inn i stua Proac D 80. alt ble bedre selv diskanten. Nå har modell 2 full kontroll Riklig med detaljer i mellontone diskant og en kontrolert proAc bass. Det er litt merkelig at forterkeren har fått et så mye bedre belasning/ match det er tross alt 5 elementer per høytaler. Mobell 2 er en 110watter koblet til strømnettet. Den yter 75 watt med batteripakken BPS 2. Er det noen som har erfaring med batteridrift ville det vært morsomt å høre en objektiv mening om saken


    klakri skrev:
    Heisann - gøy at noen heiser flagget for skikkelige kvalitetsgreier her!
    Ikke så veldig mange som har sterke meninger om JRDG, ser jeg. Har sikkert sammenheng med at eierne er travelt opptatt med å nyte godlyden sin...

    Jeg har hatt samme Synergy/Model 2-sett siden 1998. Alle andre deler av anlegget er skiftet ut (opptil flere ganger), og jeg har bygd opp (og skiftet ut) kino'n i løpet av disse snart ti årene. Men Jeff'ene har blitt. Og de har levert dønn problemfritt - excellent byggekvalitet.

    Og så spiller de som bare rakker'n, selv til tross for den relativt lave effekten på 2'eren. De har en naturlig presentasjon med både trøkk og oppløsning som er direkte vanedannende. God detaljering, men uten at det blir "masete". Jeg synes de er mer naturlige (og dermed mer behagelige) enn det meste annet jeg har prøvd. Kan man kalle dette "organisk lyd"?

    Et matchingstips: Prøv en Rowland av den konvensjonelle typen (f eks 2 eller 6) sammen med Dynaudio-høyttalere. Det er en god match. Legg til Cardas kabling i tillegg (internkablingen i apparatene er visstnok Cardas). Dette er musikalske greier - helt uten imponator-unoter!

    Når jeg en gang skifter dem ut, blir det forhåpentligvis til noe som gir mer av det samme. Noen som har en Model 9 TiHC rimelig til salgs..?

    Keep on rockin'!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn