Høyttalere Jbl s2600 vs Piega classic 60.2

xtz 69

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2011
Innlegg
555
Antall liker
102
Torget vurderinger
8
Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Har et sett Piega classic 60.2, og mulighet til å bytte mot et sett mye eldre sett jbl s2600.. noen som har kjennskap til de gamle jbl høyttalerne? Trenger råd nå
 

Vedlegg

erikm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.01.2005
Innlegg
138
Antall liker
60
Torget vurderinger
1
Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Har et sett Piega classic 60.2, og mulighet til å bytte mot et sett mye eldre sett jbl s2600.. noen som har kjennskap til de gamle jbl høyttalerne? Trenger råd nå
Trro du sliter med å finne noen som har lyttet til jbl'ene, de er som hønetenner.
 
  • Liker
Reaksjoner: KMR

amason

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2017
Innlegg
2.440
Antall liker
2.004
Torget vurderinger
8
Trro du sliter med å finne noen som har lyttet til jbl'ene, de er som hønetenner.
Står null info i jbl tråden også så er kanskje en grunn til det ikke vet jeg
 

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
9.012
Antall liker
12.896
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
S2600 var hovedsakelig ment for det japanske marked, men enkelte få eks. ble solgt i us, eu.

Jeg tipper den låter ganske barskt, og er nok mer et rovdyr sammenlignet med plante eterne Piega.
De låter sikkert veldig forskjellig, og om mulig, ville jeg nok ha testet før en eventuell byttehandel.
 

oen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2010
Innlegg
1.804
Antall liker
2.380
Sted
Portugal
Du finner en mengde info her;



 

xtz 69

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2011
Innlegg
555
Antall liker
102
Torget vurderinger
8
S2600 var hovedsakelig ment for det japanske marked, men enkelte få eks. ble solgt i us, eu.

Jeg tipper den låter ganske barskt, og er nok mer et rovdyr sammenlignet med plante eterne Piega.
De låter sikkert veldig forskjellig, og om mulig, ville jeg nok ha testet før en eventuell byttehandel.
Haha, fine metaforer du bruker 😁 kankje derfor jeg kun har en eneste grønnplante her nede i kjelleren 🤣 er egentlig gla i lyden til piega.. jbl ser jo veldig tøffe ut. Og låter sikkert bra. Men har slått meg til ro med at piega er gode nok.. tør ikke å ta inn rovdyrene i fare for at dem eter opp kattene våre😅
 

Dire Wolf

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
3.369
Antall liker
9.389
Sted
Viken
Torget vurderinger
1
Jeg har JBLene, og det er helt magiske høyttalere i min verden. Betegnelsen, Mini Everest, er ikke uten mening. De spiller ytterst raffinert, med stort, oppløst og dynamisk lydbilde. De trenger mer effekt enn en skulle tro, særlig i forhold til en del andre konstruksjoner fra samme produsent, men ikke mye i forhold til en del moderne konstruksjoner. For meg er dette optimalt i forhold til størrelse. Skal det bli bedre, må det bli større for å si det enkelt. Jeg har brukt dem i rom fra 30-90 kvadrat.
 

oysteinr

Medlem
Ble medlem
13.08.2015
Innlegg
40
Antall liker
52
Torget vurderinger
0
Jeg har JBLene, og det er helt magiske høyttalere i min verden. Betegnelsen, Mini Everest, er ikke uten mening. De spiller ytterst raffinert, med stort, oppløst og dynamisk lydbilde. De trenger mer effekt enn en skulle tro, særlig i forhold til en del andre konstruksjoner fra samme produsent, men ikke mye i forhold til en del moderne konstruksjoner. For meg er dette optimalt i forhold til størrelse. Skal det bli bedre, må det bli større for å si det enkelt. Jeg har brukt dem i rom fra 30-90 kvadrat.
Jeg har spekulert litt på disse da det ligger et par ute. Hva mener du med «mer effekt»? Mer enn SET triode (30-60w) eller 100+++?
 
Topp Bunn