Jazz; hva hører du på nå?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • VegardW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    4.046
    Antall liker
    2.800
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    mange gull innspillinger fra gitane. :).Prøv gjerne bjarne Nerem embrace You.(ikke Gitane)enestående bra kort og godt.Eneste feilen er at den triller ut av pc her.Må vurdere å røre sammen et arbeidsanlegg ;D.Lyden er til å få fnatt av.Kastrert lyd kan en si det ;D
     

    Tor S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2005
    Innlegg
    333
    Antall liker
    117
    Torget vurderinger
    2
    Disse to komplette konsertopptaka med Miles Davis har nå blitt spilt etpar ganger allerede i dag. Bra lyd og god jazz-nerve her :)



    tor
     

    Vedlegg

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.102
    Antall liker
    4.946
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    vega65 skrev:
    mange gull innspillinger fra gitane. :).Prøv gjerne bjarne Nerem embrace You.(ikke Gitane)enestående bra kort og godt.Eneste feilen er at den triller ut av pc her.Må vurdere å røre sammen et arbeidsanlegg ;D.Lyden er til å få fnatt av.Kastrert lyd kan en si det ;D
    Har du noen anbefalinger fra GITANE Vegard?
    Har sjekket litt, men ble bare forvirret.
    Fant denne til $112.00
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Min Bul, med Terje Rypdal Espen Rud og Terje Johansen
    Et helt fantastisk album, og et must for alle som liker Terje rypdal, og hans musikalske ekapader ;D



    The Suburbs Are Killing Us
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Jeg koser meg med svensken Nils Landgren Funk Unit med platen "Fonk da world". 2001 ACT Music act 9299-2. God innspilling.
     

    olllie

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2006
    Innlegg
    530
    Antall liker
    464
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Audiomix skrev:
    vega65 skrev:
    mange gull innspillinger fra gitane. :).Prøv gjerne bjarne Nerem embrace You.(ikke Gitane)enestående bra kort og godt.Eneste feilen er at den triller ut av pc her.Må vurdere å røre sammen et arbeidsanlegg ;D.Lyden er til å få fnatt av.Kastrert lyd kan en si det ;D
    Har du noen anbefalinger fra GITANE Vegard?
    Har sjekket litt, men ble bare forvirret.
    Fant denne til $112.00

    Jeg har noen gode Gitanes anbefalinger: Kenny Barron Trio-Live at Bradley`s vol. 1&2

    Charlie Haden-Now is the Hour
    Always Say Goodbye
    Nocturne

    Olllie
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.177
    Antall liker
    34.606
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Miles Davis "Sketches Of Spain"

     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.620
    Antall liker
    9.176
    Sted
    Trondheim
    Hører sjelden på jazz, men idag havnet Fairytales med Radka Toneff i spilleren. En bedre versjon av My funny valentine kan da umulig noen gang vært gjort?
     

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.329
    Antall liker
    960
    Etter forslag fra eminemte musikk lytter fra HIFIsentralen så har jeg godt til anskaffelsen av "Bjørn Berge" sin "Blues Hit Me". Hakesleppet ville ingen ende ta etter å ha puttet den inn i Denon 3910 med Thule som effekt og 4308 som pre. Grøsser med å tenke på hva et par mer Hifi høytalere enn concept 8 ville gjøre med denne CD. Ønsker meg nærmest mulig sommeren og feriepenger nå ;D

    Jeg beklager såå meget, har postet feil sted, er faktisk veldig lei meg og håper dette ikke blir brukt mot meg for mye.. :-[
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.177
    Antall liker
    34.606
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Torja skrev:
    Etter forslag fra eminemte musikk lytter fra HIFIsentralen så har jeg godt til anskaffelsen av "Bjørn Berge" sin "Blues Hit Me". Hakesleppet ville ingen ende ta etter å ha puttet den inn i Denon 3910 med Thule som effekt og 4308 som pre. Grøsser med å tenke på hva et par mer Hifi høytalere enn concept 8 ville gjøre med denne CD. Ønsker meg nærmest mulig sommeren og feriepenger nå ;D
    Ehh.. Jazz med Bjørn Berge?
     

    olllie

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2006
    Innlegg
    530
    Antall liker
    464
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Akkurat nå er det Miles Davis "You`re under Arrest" som spinner. Tøff plate!!!!

    Olllie
     
    O

    om.s

    Gjest
    Paul Desmond "Glad to be unhappy" snurrer så vakkert i bakgrunnen her.....

    mvh
     

    up

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.02.2002
    Innlegg
    520
    Antall liker
    5
    ROCKETOR skrev:
    Hei

    Jeg syns det var på plass med en tråd som dette :)

    Stadig vekk finner jeg nye jazzperler som jeg gleder meg vilt over å få snurra på cd-spilleren :D
    Jazzen tar stadig vekk større plass i musikksamlinga mi, og det er godt å se hva andre spiller/ setter pris på innen sjangeren. Her er mye flott musikk.

    Denne cd'en går nå mens jeg holder på å male taklister :)

    God jazzpåske til alle :)
    Supermusikk !!! Men ærlig talt ! Dette må da heller nytes om kvelden foran peisen med et glass rødvin ! :D
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    ;)



    Denne bør være på plass i enhver platesamling.
     

    olllie

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2006
    Innlegg
    530
    Antall liker
    464
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hei, jeg bifaller selvsgt Mingus "Ah Uhm" album. Genialt, sammen med mange av de andre Mingus albumene der ute.
    Ellers vil jeg hedre den gamle kjempen i jazz, Joe Zavinul, som nylig er gått bort. Så nå spilles albumet "Faces and Places", et album i kjent Zavinul stil.

    Olllie
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    271
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    olllie skrev:
    Hei, jeg bifaller selvsgt Mingus "Ah Uhm" album. Genialt, sammen med mange av de andre Mingus albumene der ute.
    Som Mingus-tilhenger på min hals så liker jeg selvsagt den der, og vil jeg tilføye og fremheve et annet album spesielt; og det er Mingus Mingus Mingus... etc.



    Impulse! 1963, produsert av Bob Thiele, dette er mitt favorittalbum fra Mingus iallfall; skeivere har aldri Mingus fått et band, og bedre har han aldri spilt bass; dette er kulminasjonen av Mingus's kunst i mine ører. Fås på 180g LP fra Speakers Corner nå til dags.

    Mvh Vidar P
     

    olllie

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2006
    Innlegg
    530
    Antall liker
    464
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vidar P skrev:
    olllie skrev:
    Hei, jeg bifaller selvsgt Mingus "Ah Uhm" album. Genialt, sammen med mange av de andre Mingus albumene der ute.
    Som Mingus-tilhenger på min hals så liker jeg selvsagt den der, og vil jeg tilføye og fremheve et annet album spesielt; og det er Mingus Mingus Mingus... etc.



    Impulse! 1963, produsert av Bob Thiele, dette er mitt favorittalbum fra Mingus iallfall; skeivere har aldri Mingus fått et band, og bedre har han aldri spilt bass; dette er kulminasjonen av Mingus's kunst i mine ører. Fås på 180g LP fra Speakers Corner nå til dags.

    Mvh Vidar P

    Når det gjelder Charlie Mingus, har jeg en plate med Joni Mitchell, som jeg tror heter "Mingus".(Er ikke hjemme nå, så jeg kan ikke få sjekket). Mitchell synger Mingus sanger med et kobbel stjernejazzmusikere med seg. En herlig plate som også vil sette ethvert musikkanlegg på prøve, med sin store dynamikk.

    Olllie
     
    L

    lark

    Gjest
    Nettopp ferdig med frokosten. Sitter og nyter en kopp kaffe og denne plata her.
    Kan man ha det bedre?
     

    Vedlegg

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Nytraktet Yirgacheffe og Kenny Barron/Charlie Hadens "Night and the City": Fantastisk.
     
    O

    om.s

    Gjest
    Chet Baker "It could happen to you, Chet sings" på vinyl selvsagt (har ikke så mye annet valg for tiden) , nydelig!!

    mvh
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    271
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Mye god musikk på disse sidene gitt. Jeg er litt overrasket over at det ikke er mer "klassisk jazz" enn det er; synes som om mange jazz-lyttere her inne ligger godt foran f.eks meg i tid. Jeg har liksom ikke helt klart å bli ferdig med 40/50/60-tallet enda.

    Dette er kult;



    Jutta Hipp! I anledning det pågående taxrelief-salget på elusive akkurat nå, og dollarens rekordlave noteringer, så har jeg en liten gjennomgang og oversiktsdannelse av hva jeg har av BlueNote-skiver. Nå har jeg idag bestilt opp omlag de 30 jeg ikke hadde av de fantastiske Classic 200g BlueNote mono utgivelsene (og enkelte andre Classic 200g jazz-skiver) som er del av salget; jøje meg, når man regner på det, 5kr for en dollar, $30 pr skive blir NOK 150,- minus 10% blir 135,- så legger man til en dæsj frakt omlag 25,- og så har man da skivene hjem for 160,- pluss evt mva. Det synes jeg er billig for det som i mine ører er blant de beste audiofile skivene som noen gang har landet på min adresse, både musikalsk og lydmessig er dette supert, lydmessig så mange hakk over f.eks franske 70-talls BN-reutgivelser og japanske gjenutgivelser at jeg har ikke ord.

    Man kan synes hva man vil om RTI, men når disse karene på Classic mastrer med sitt superutstyr direkte fra Van Gelders originale studiotape, og RTI lager en suveren Quiex 200g pressing (uten feil) så er det lite som kommer opp mot dette hva lydkvalitet angår, og iallefall ingenting som overgår det. Det måtte være mastertapen i så fall.

    Mvh Vidar P
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.982
    Antall liker
    81.837
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Dan Siegel - Come what May (Smooth Jazz) ;)
     

    Pesquera

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Mannen har nettopp hatt feiret sin 70. geburtsdag, men det plager ham åpenbart ikke noe særlig:



    Live fra Basel. Tonen er like klar som den alltid har vært og kompet fullt på høyde med Stensson/Jormin/Hart. Særlig synes jeg Eric Harland utmerker seg med en sjelden flott sensitivitet for kvartettens spilleregler.

    Every home should have one :)
     

    Pesquera

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Dog skrev:


    på vinyl...

    O.

    Det er jeg aldeles enig i, svært lite slår ECM på vinylsiden. Men hvor får du fatt i slikt?
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    271
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2


    Er inne i en BlueNote-periode her nå. Takk og lov for Classic Records og deres eminente BlueNote-serie.
    Denne er innspilt i Hackensack (RvG's studio) i '57 og '58.

    Mvh Vidar P
     
    R

    rico

    Gjest
    Pesquera skrev:
    Dog skrev:


    på vinyl...

    O.

    Det er jeg aldeles enig i, svært lite slår ECM på vinylsiden. Men hvor får du fatt i slikt?
    Ta kontakt med http://www.mamut.net/panoramarecords/, anbefaler du ringer og snakker med Tormod, han pleier å ha en del inne samt han skaffer titler som er tilgjenglige.

    Hvis du handler fra "over there" så finnes det enda de som har nye plater på lager.
    http://store.acousticsounds.com/search_results.cfm?Adv=true&LabelID=400
     
    R

    rico

    Gjest
    Vidar P skrev:


    Er inne i en BlueNote-periode her nå. Takk og lov for Classic Records og deres eminente BlueNote-serie.
    Denne er innspilt i Hackensack (RvG's studio) i '57 og '58.

    Mvh Vidar P
    Ja Lee Morgan ga ut noen perler, personlig holder jeg denne http://store.acousticsounds.com/browse_detail.cfm?Title_ID=41675 som min favoritt. Nå altså også på 2 x 45RPM vinyl, har hørt på noen andre 2 x 45 utgaver fra AP og det låter veldig bra så jeg tror nok jeg prøver denne pluss noen andre fra Blue Note også, det er ett viktig kapitel i musikk historien vi snakker om her!
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    271
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Lee-Way er bra. Mange bra fra det holdet forresten. Musikerne var jo ofte med på hverandres plater også.
    Tross den negative omtalen jeg har lest antydet her på forumet; jeg har så og si alle Classic BlueNote som noen gang er utgitt; jeg hadde ikke nølt med å kjøpe de igjen! Anbefales på det varmeste herfra iallefall, selv om jeg må ta med i betraktningen at de kanskje har en anelse høyere feilprosent enn noen andre plateserier. Men da bytter man jo bare.

    Mvh Vidar P
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn