Jasmine`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    730
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Jeg måtte fjerne jordingen mellom riaa og psu. Hører med til historien at jeg ikke har jordet kurs.
     

    cyberkul

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2008
    Innlegg
    561
    Antall liker
    477
    Torget vurderinger
    1
    Jeg måtte fjerne jordingen mellom riaa og psu. Hører med til historien at jeg ikke har jordet kurs.
    Jeg har en jordingsskrue på RIAA, men tror ikke det er en egen på PSU? Antar at kabelen imellom boksene jorder boksene sammen? Jeg har en egen bryter for å koble fra nettjord på PSU. Har ingen effekt på brumproblemet. Tror jeg må begynne med å koble fra jord på platespiller-chassiet. Der er det en egen jordskrue. Chassiet er av aluminium.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.864
    Antall liker
    38.653
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ser det ikke har vært noe liv her på 4.5 år så Jasmine har vel ikke så mange venner da :D

    Jeg har ihvertfall en Jasmine LP4 som jeg har hatt i 3 år snart tror jeg. Lurer på hvilke rør folk bruker har byttet litt fram og tilbake.

    Finner lite og ingen info på nettet ang rørbytte.

    Venter veldig spendt :D
    Jeg hadde denne en stund her hjemme og prøvde det meste av rør men endte opp med 50 talls Mullard nos rør som det beste alternativet :)uten tvil

    mvh
     

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    730
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Jeg har en jordingsskrue på RIAA, men tror ikke det er en egen på PSU? Antar at kabelen imellom boksene jorder boksene sammen? Jeg har en egen bryter for å koble fra nettjord på PSU. Har ingen effekt på brumproblemet. Tror jeg må begynne med å koble fra jord på platespiller-chassiet. Der er det en egen jordskrue. Chassiet er av aluminium.
    Jordingen mellom riaa og psu går i den tynne strømkabelen som går mellom dem. Jordingen går i skjermen og er forbundet i pluggene. For å fjerne jordforbindelsen måtte jeg skru opp pluggene og klippe av den delen av skjermen som var festet i pluggen. Dårlig forklaring, men...
     

    cyberkul

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2008
    Innlegg
    561
    Antall liker
    477
    Torget vurderinger
    1
    Jordingen mellom riaa og psu går i den tynne strømkabelen som går mellom dem. Jordingen går i skjermen og er forbundet i pluggene. For å fjerne jordforbindelsen måtte jeg skru opp pluggene og klippe av den delen av skjermen som var festet i pluggen. Dårlig forklaring, men...
    Antok at det var slik. Ble det mindre brum?
     

    cyberkul

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2008
    Innlegg
    561
    Antall liker
    477
    Torget vurderinger
    1
    Suksess! Det var kablingen som var problemet. Hadde balansert kabling fra før, med skjermen koblet til den ene lederen fra pickupen. I den andre enden var skjermen koblet til pin 1 i xlr- pluggen til RME UFX lydkortet. Koblet skjermen i pickup-enden fra lederen fra pickupen. Skjermen koblet til jordskruen på Jasmine. Prøvde å jorde armen til platespilleren, men det ga mere støy. Hører ingen brum, og lite sus, selv i horna mine.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn