JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.471
    Torget vurderinger
    2
    Du får blåse på kneet til guttungen, Jan.
    Hørte de snakka om hvor effektivt det var på radion her om dagen. En placebo som virker sa de.

Men smertefulle greier det der. Opplevde dette den gang jeg var ung og aktiv fotballspiller. Ja jeg ja!
    Ble ingen langvarig karriere på meg p.g.a. det der.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    Du får blåse på kneet til guttungen, Jan.
    Hørte de snakka om hvor effektivt det var på radion her om dagen. En placebo som virker sa de.
    Blåse fungerer meget bra på de 2 minste ;)
    På 14 åringen....vel det spørs.

rolfozzy skrev:
    Men smertefulle greier det der. Opplevde dette den gang jeg var ung og aktiv fotballspiller. Ja jeg ja!
    Ble ingen langvarig karriere på meg p.g.a. det der.
    Hehehehe vi lar det ligge :)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    rørlig skrev:
    siden dette har blitt en tråd for wannabe luxman eiere, kan jeg tipse om at det ligger en PD284 til salgs på finn. i østfold til og med. ;)
    Hvis det er samme som lå på børsen her på hfs så er den solgt ;)

Edit: det var vist en PD-282 som lå her ja :-X

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Fikk ett musikk tips av brent_holme ;)

De gutta her skal sjekkes ut.

/jan

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Og så var det tid for en ny versjon av Khorn (for min del) - de forrige jeg hørte var hos BHO, sammenlignet med JanR sine er de nok en del modda. JanR virket i hvert fall å være fornøyd med å ha originale Khorn så vidt jeg skjønte.

Lyden? Mer av Fortene. Mer av alt. Mer topp, mer bunn, mer trøkk, mer moro. Khorn hos JanR er ikke anlegget for nitidig finlytting på intrikate detaljer, men det er et anlegg for å sette tenna i tapeten og rocke. Og det høres jo ut som JanR gjør det ofte (eller i hvert fall har lyst til å gjøre det veldig ofte).

Det som blir spennende, tenker jeg, er å prøve litt anna elektronikk og slikt på dem. Hvordan ville de hørtes ut med den ampen han hadde på lån her i vår? Men, da er vi over i nerdeland og det er vel ikke helt der JanR er for tia.

Uansett: gratulerer så mye med en drøm som er gått i oppfyllelse! Det er deg vel unt og jeg kunne se på deg at du var stolt, glad og fornøyd - bare det var verdt turen alene (nesten).

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Mbare skrev:
    Uansett: gratulerer så mye med en drøm som er gått i oppfyllelse! Det er deg vel unt og jeg kunne se på deg at du var stolt, glad og fornøyd - bare det var verdt turen alene (nesten).
    Takk takk :)
    Svevde da og svever ennå ;D
    Føler absolutt at jeg er i mål når det gjelder høytalere.

Mbare skrev:
    Og så var det tid for en ny versjon av Khorn (for min del) - de forrige jeg hørte var hos BHO, sammenlignet med JanR sine er de nok en del modda. JanR virket i hvert fall å være fornøyd med å ha originale Khorn så vidt jeg skjønte.

Lyden? Mer av Fortene. Mer av alt. Mer topp, mer bunn, mer trøkk, mer moro. Khorn hos JanR er ikke anlegget for nitidig finlytting på intrikate detaljer, men det er et anlegg for å sette tenna i tapeten og rocke. Og det høres jo ut som JanR gjør det ofte (eller i hvert fall har lyst til å gjøre det veldig ofte).

Det som blir spennende, tenker jeg, er å prøve litt anna elektronikk og slikt på dem. Hvordan ville de hørtes ut med den ampen han hadde på lån her i vår? Men, da er vi over i nerdeland og det er vel ikke helt der JanR er for tia.
    Grei oppsummering, mer av alt er dekkende :)
    Ikke umulig at det skal lånes inn en AN amp, jobber med saken.
    Andre amper er pr i dag ikke aktuelt for min del. Vil jeg ha mere rock'n roll så hiver jeg bare AI S300 inn i racket og kjører på.

Gleder meg til den 25.

Takk for titten gutter, hyggelig :)

/jan

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    BHO skrev:
    Det var da fælt å dere herjer på i tråden til Jan da................ ;D
    her får jo både Jan og guttungen så hatten passer, ja ta med uskyldige Vermin også.....men jeg skjønner hva du mener Gago...tror jeg ::) ;D

vermin er ikke mer uskyldig enn jeg er en blond jomfru.

og janr elsker at vi herjer i tråden hans, for da når han 200 sider kjappere.
    dessuten, uten oss tullingene, så hadde tråden stort sett vært sånn:

janr: slengte på benzen her om dagen. spilte ikke gæli dette, men skal ikke trekke noen konklusjon enda.

slåbrokk: :) jeg liker benzen, jan. låter varmt og godt.

janr: ja, låter ganske bra synes jeg. sleng deg innom en tur.

slåbrokk: :) det gjør jeg gjerne.

janr: hadde vært hyggelig det. ta gjerne med gamlingen i gruva når du slenger forbi.

rozzy: spiller den like bra som kasettspilleren min?

janr: hehe, nesten.

janr: tok med eldstegutten og slengte innom vinylmessa i svinesund. et mas, men fant da noen gamle klassikere (bilde av coveret til en av de siste marillion-skivene, da fish hadde mistet alt håret).

en eller annen gjøk: gullskive! minner meg om det glade 80-tallet. (youtube-embedding, fish uten hår er på gråten og synger om tapt kjærlighet og ulykkelig barndom).

janr: er veldig nysgjerrig på hvordan en dv10x4 spiller i denne armen (bilde av en gammel, rusten arm).

slåbrokk: :) gratulerer jan. en klassiker, det der.

rozzy: har du stjælt brøytepinne fra riksvei 310 nå?

janr: ;D dette går nok over hodet på en som holder på med buljongterninger.

jævlig mange folk i kor: grattis janr! nå fikk jeg lyst på platespiller! forresten, jeg har jo platespiller....

janr: takk alle sammen. ja, det er noe eget med armer som ser ut som arm. jeg er svak for armer som ser ut som arm, mye for penga.

mbare: så fikk jeg endelig tatt turen... (lang utredning...gjesp...), jeg skjønner at du koser deg for tiden (= ikke min kopp te, instrumentplasseringen var temmelig suspekt, bassen boomer som et helvete, jeg savner utklingingen fra skilleveggene mine, etc.).

janr: takk for at du slengte innom, mbare. er iofs enig, det går liltt på prioriteringer. jeg gir blanke bare det spiller musikk. hi-fi får andre ta seg av.

slåbrokk: :)

and so on....

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    ;D

Kanskje avlegge de hjørnekassene et besøk, med en kasse spri... øl?

Burde vel borge for side 300 i løpet av kort tid.

men så var det det med katteskinn da................ :p

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.471
    Torget vurderinger
    2
    Gago da, hvor tar du det fra. ;D ;D

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    298
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    ;D ;D
    Jævli bra Gago.....satte nesten mårrakaffen i halsen her jeg gitt. ;D
    Drit bra oppsumert....virklighetsnært. ;)

edit: "vermin er ikke mer uskyldig enn jeg er en blond jomfru."
    er du ikke det???? ::) :eek:

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Noen som kjeder seg på natta skjønner jeg ;D ;D

20 i stil ;)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    ErosLoveking skrev:
    ;D

Kanskje avlegge de hjørnekassene et besøk, med en kasse spri... øl?

Burde vel borge for side 300 i løpet av kort tid.

men så var det det med katteskinn da................ :p
    :D ;D

/jan

Moiz Audio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Antall liker
    1.012
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    127
    Gago skrev:
    vermin er ikke mer uskyldig enn jeg er en blond jomfru.

og janr elsker at vi herjer i tråden hans, for da når han 200 sider kjappere.
    dessuten, uten oss tullingene, så hadde tråden stort sett vært sånn:

janr: slengte på benzen her om dagen. spilte ikke gæli dette, men skal ikke trekke noen konklusjon enda.

slåbrokk: :) jeg liker benzen, jan. låter varmt og godt.

janr: ja, låter ganske bra synes jeg. sleng deg innom en tur.

slåbrokk: :) det gjør jeg gjerne.

janr: hadde vært hyggelig det. ta gjerne med gamlingen i gruva når du slenger forbi.

rozzy: spiller den like bra som kasettspilleren min?

janr: hehe, nesten.

janr: tok med eldstegutten og slengte innom vinylmessa i svinesund. et mas, men fant da noen gamle klassikere (bilde av coveret til en av de siste marillion-skivene, da fish hadde mistet alt håret).

en eller annen gjøk: gullskive! minner meg om det glade 80-tallet. (youtube-embedding, fish uten hår er på gråten og synger om tapt kjærlighet og ulykkelig barndom).

janr: er veldig nysgjerrig på hvordan en dv10x4 spiller i denne armen (bilde av en gammel, rusten arm).

slåbrokk: :) gratulerer jan. en klassiker, det der.

rozzy: har du stjælt brøytepinne fra riksvei 310 nå?

janr: ;D dette går nok over hodet på en som holder på med buljongterninger.

jævlig mange folk i kor: grattis janr! nå fikk jeg lyst på platespiller! forresten, jeg har jo platespiller....

janr: takk alle sammen. ja, det er noe eget med armer som ser ut som arm. jeg er svak for armer som ser ut som arm, mye for penga.

mbare: så fikk jeg endelig tatt turen... (lang utredning...gjesp...), jeg skjønner at du koser deg for tiden (= ikke min kopp te, instrumentplasseringen var temmelig suspekt, bassen boomer som et helvete, jeg savner utklingingen fra skilleveggene mine, etc.).

janr: takk for at du slengte innom, mbare. er iofs enig, det går liltt på prioriteringer. jeg gir blanke bare det spiller musikk. hi-fi får andre ta seg av.

slåbrokk: :)

and so on....

classic

p.s krangla med kona? ;D ;D ;D

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.186
    Torget vurderinger
    6
    Velkommen i fanklubben Jan. Tror jammen vi må få deg vestover så vi kan drive litt vekkelse for noen andre meget habile progband. Og da kan du i tillegg få oppleve guttungen (les Vermin) i full utfoldelse i sine vante hjemlige omgivelser. Kan være stert kost for sarte skjeler, men jeg skal prøve å innta en myndig holdning ;D

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.153
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Konge Gago!

Lenge siden jeg har ledd så jævlig klokka seks på en lørdagsmorgen! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    gut_man skrev:
    Velkommen i fanklubben Jan. Tror jammen vi må få deg vestover så vi kan drive litt vekkelse for noen andre meget habile progband. Og da kan du i tillegg få oppleve guttungen (les Vermin) i full utfoldelse i sine vante hjemlige omgivelser. Kan være stert kost for sarte skjeler, men jeg skal prøve å innta en myndig holdning ;D
    Vi skal vestover, det er 99.9%. Ja den høsten her :)
    Tar med litt gaffateip og surrer "guttungen" fast hvis det blir for vilt ;D

Det som er litt fint med den oppvoksende garde er at man faktisk kan få endel tips innom prog sjangeren spesielt.
    En annen begynner å dra på åra og da gidder man ikke snoke så ille rundt ettter "nye" band/musikk sjangere 8) Går for det "trygge" ;)

I kveld skal det garantert spilles litt prog, gammelt og nytt. Må vel finne fram ett par Bob D skiver til "den gamle" :p

JanOlav skrev:
    Konge Gago!

Lenge siden jeg har ledd så jævlig klokka seks på en lørdagsmorgen! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
    Hehe, var flere som satte kaffen i halsen i går morges ;D

/jan

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Ah! han som bor i Halden. Jeg var sikker på at dere var gamle skolekammerater. med andre ord gjevngamle

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    65finger skrev:
    Ah! han som bor i Halden. Jeg var sikker på at dere var gamle skolekammerater. med andre ord gjevngamle
    Hehe, vår venn i Halden ja.
    Den Gamle er vis. Stelle med han :)

/jan

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Er det i kveld du har et lite treff hos deg? Kæm kommer? Var det ikke en egen tråd om det her på Østfold-forumet? Burde jeg ha skrevet det her, da? Kanskje du kan klippe og lime det inn i den andre tråden? Svare i den andre tråden? Lage en ny tråd å svare? Kanskje eg skulle tenkt meg om før eg begynte å skrive denne posten?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Mbare skrev:
    Er det i kveld du har et lite treff hos deg? Kæm kommer? Var det ikke en egen tråd om det her på Østfold-forumet? Burde jeg ha skrevet det her, da? Kanskje du kan klippe og lime det inn i den andre tråden? Svare i den andre tråden? Lage en ny tråd å svare? Kanskje eg skulle tenkt meg om før eg begynte å skrive denne posten?
    Ja til det meste ;)

/jan

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehe håper ikke jeg har skremt noen fra å skrive i tråden til janr, da.
    bra tråd! fortsett slik.

noen ganger når jeg er litt trøtt + småbrisen utpå natta, så skriver jeg mye dritt.
    jeg skriver forresten mye dritt uansett.
    det får dere bare leve med.

liquid tension-skiva er dritfett, btw.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Gago skrev:
    hehe håper ikke jeg har skremt noen fra å skrive i tråden til janr, da.
    bra tråd! fortsett slik.

noen ganger når jeg er litt trøtt + småbrisen utpå natta, så skriver jeg mye dritt.
    jeg skriver forresten mye dritt uansett.
    det får dere bare leve med.

liquid tension-skiva er dritfett, btw.
    Gago min venn, fortsett å skriv. Sent som tidlig, nykter som...ikke nykter samma fan :)
    Lenge siden jeg har ledd så godt som jeg gjorde i går ;D

Og ja, den skiva er knallbra :)
    Vermin fikk ett stort pluss i boka der gett ;)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Jøss ingen Gago ;)

Foresten, Audion riia er ikke så aller værst den ::) 8)
    G'natt.

/jan

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da har du hatt k-hønna en stund Jan , hvis jeg skal nedover til Sarp skal jeg ringe deg , jeg vil gjerne komme innom en tur , og da kanskje få hørt kreasjonene,. Kjenner abstinensene kommer nå , når det begynner å bli mørkt og jeg fortsatt ikke har høyttalere..

Espen

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:
    Da har du hatt k-hønna en stund Jan , hvis jeg skal nedover til Sarp skal jeg ringe deg , jeg vil gjerne komme innom en tur , og da kanskje få hørt kreasjonene,. Kjenner abstinensene kommer nå , når det begynner å bli mørkt og jeg fortsatt ikke har høyttalere..

Espen
    Bare å skrike ut det Espen :)
    Alltid kaffe og varmt anlegg jeg vettu.

/jan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn