jokris skrev:kjenner du til hedlund hønna ?
hedlund er det diametralt motsatte av cornwall.
har du begge, så burde du være greit forspent.
jokris skrev:kjenner du til hedlund hønna ?
Gå foran er vel å dra det langtHCS skrev:Bra du går foran å tråkker opp veien vedr aktiv drift. Spennede dette og har mailet litt med han kompisenb med filtre...Alt er mulig om en har tid og cash![]()
Spennende sideJanR skrev:
Den veien her er ikke mye rett ;DJ.J skrev:Spennende Jan !! Blir artig å følge med på
Du er på rett vei .........tror jeg ;D
JanR skrev:Den veien her er ikke mye rett ;DJ.J skrev:Spennende Jan !! Blir artig å følge med på
Du er på rett vei .........tror jeg ;D
Men vet hva jeg går til.
/jan
Mye rart der gettJ.J skrev:Spennende sideJanR skrev:![]()
Skulle man ramle over noen JBL's kjøper jeg de asap og selger dyrt til deg.J.J skrev:Så heldig du er da !!
Noen som har noen billig 2445 til meg da ?
;D ;D
Tviler ikke !! Er dette gjengs for Øssfollings ?JanR skrev:Skulle man ramle over noen JBL's kjøper jeg de asap og selger dyrt til deg.J.J skrev:Så heldig du er da !!
;D ;D
Hva har man venner for ?
/jan
Øssfollingene er fæle 8)J.J skrev:Tviler ikke !! Er dette gjengs for Øssfollings ?JanR skrev:Skulle man ramle over noen JBL's kjøper jeg de asap og selger dyrt til deg.J.J skrev:Så heldig du er da !!
;D ;D
Hva har man venner for ?
/jan
Blir spennende å se hvor veien går nå .... vet bare en ting - det blir HORN veien ... !!!!!!!!!
Lite tid ... prøver å få gjort litt med oppussing og :JanR skrev:Øssfollingene er fæle 8)J.J skrev:Tviler ikke !! Er dette gjengs for Øssfollings ?JanR skrev:Skulle man ramle over noen JBL's kjøper jeg de asap og selger dyrt til deg.J.J skrev:Så heldig du er da !!
;D ;D
Hva har man venner for ?
/jan
Blir spennende å se hvor veien går nå .... vet bare en ting - det blir HORN veien ... !!!!!!!!!
Skulle man ramle over noe av interesse så skriker man selvsagt ut
Du har ikke hatt tid til å sjekke rundt ?
Og ja, horn er veien og lyset !!
/jan
Ser den. Nå som du går hjemme hele dagene er det vel bare å gå til å bli ferdig ?J.J skrev:Lite tid ... prøver å få gjort litt med oppussing og :![]()
Takker, det er håp om ikke annetmesut skrev:grats, janr.
da blir det jo bassamps før jul, da.
mesut skrev:du får arrangere romjulsdisco for tenåringene i nabolaget, jeg har hørt de trives i bunkers.
Takk du65finger skrev:GRATTIS MED NYE BASSFORSTERKERE
gjett hvem som fikk BHO til å utforske den ruta? :JanR skrev:Marchand, low pass - 450hz - 24db/okt.SannaX skrev:Hvilket filter har du bestillt, JanR?
Ikke noe spennende![]()
Kjører uten bassfilter pr i dag.
/jan
Hehe jeg vetLMC skrev:gjett hvem som fikk BHO til å utforske den ruta? :JanR skrev:Marchand, low pass - 450hz - 24db/okt.SannaX skrev:Hvilket filter har du bestillt, JanR?
Ikke noe spennende![]()
Kjører uten bassfilter pr i dag.
/jan
bassen spilte jo med opp i flere kilohz og maskerte mellomtonen
mvh
Leif
Dazed skrev:Aktiv drift? Trodde bare det satt et lavpassfilter etter bassforsterkerne, jeg.
Filtrene til mellomtone- og diskanthorn er fremdeles passive, da? Kanskje det er neste prosjekt? tri-amping med aktiv deling? ;D
Helt korrekt, ikke så veldig aktivtDazed skrev:Aktiv drift? Trodde bare det satt et lavpassfilter etter bassforsterkerne, jeg.
Filtrene til mellomtone- og diskanthorn er fremdeles passive, da? Kanskje det er neste prosjekt? tri-amping med aktiv deling? ;D
Visst gjør det så. Speller om f i bunkersen nå. Jeg bare trodde jeg hadde misforstått, jeg.JanR skrev:Gjøre det så enkelt som mulig, funker for meg.
Moro! Du må jo ha noe å gjøre mens FruR pynter til jul.JanR skrev:Nå er psu solgt, filter bestilt, bassampz på gang, i det hele tatt ;D
Godt poeng ;DDazed skrev:Visst gjør det så. Speller om f i bunkersen nå. Jeg bare trodde jeg hadde misforstått, jeg.JanR skrev:Gjøre det så enkelt som mulig, funker for meg.
Moro! Du må jo ha noe å gjøre mens FruR pynter til jul.JanR skrev:Nå er psu solgt, filter bestilt, bassampz på gang, i det hele tatt ;D![]()
Til jul?JanR skrev:Godt poeng ;DDazed skrev:Visst gjør det så. Speller om f i bunkersen nå. Jeg bare trodde jeg hadde misforstått, jeg.JanR skrev:Gjøre det så enkelt som mulig, funker for meg.
Moro! Du må jo ha noe å gjøre mens FruR pynter til jul.JanR skrev:Nå er psu solgt, filter bestilt, bassampz på gang, i det hele tatt ;D![]()
Gleder meg noe veldig her kjenner jeg.
/jan
;D ;D ;Drolfozzy skrev:Til jul?JanR skrev:Godt poeng ;DDazed skrev:Visst gjør det så. Speller om f i bunkersen nå. Jeg bare trodde jeg hadde misforstått, jeg.JanR skrev:Gjøre det så enkelt som mulig, funker for meg.
Gleder meg noe veldig her kjenner jeg.
/jan
Selvsagt gjør jeg detjokris skrev:
ta spørsmåla med riktig sinnelag Jan, vil bare grave meg litt ned under huden for å finne ut mer om hønna i bruk![]()
Man har feil jobb dersom man ikke kan stille i morgenkåpe, tøfler og pysjbukse!JanR skrev:Selvsagt gjør jeg detjokris skrev:
ta spørsmåla med riktig sinnelag Jan, vil bare grave meg litt ned under huden for å finne ut mer om hønna i bruk![]()
Akkurat kommet hjem fra jobb så får gjøre ett fattig forsøk på å svare etterpå.
Matbit, på med pysjbuksa, finne fram pilsen, så svare deg. I nevnte rekkefølge.
/jan
Ansetter du ?H.R skrev:Man har feil jobb dersom man ikke kan stille i morgenkåpe, tøfler og pysjbukse!JanR skrev:Selvsagt gjør jeg detjokris skrev:
/jan
Kjenner deg for godt. Vet du er en latsabb og der vil jeg ikke ha konkurranseJanR skrev:Ansetter du ?H.R skrev:Man har feil jobb dersom man ikke kan stille i morgenkåpe, tøfler og pysjbukse!JanR skrev:Selvsagt gjør jeg detjokris skrev:
/jan
/jan
gjesp! er det morgen allerede. Dyne-onepiece er løsningenH.R skrev:Man har feil jobb dersom man ikke kan stille i morgenkåpe, tøfler og pysjbukse!JanR skrev:Selvsagt gjør jeg detjokris skrev:
/jan
H.R skrev:Kjenner deg for godt. Vet du er en latsabb og der vil jeg ikke ha konkurranseJanR skrev:Ansetter du ?H.R skrev:Man har feil jobb dersom man ikke kan stille i morgenkåpe, tøfler og pysjbukse!JanR skrev:Selvsagt gjør jeg detjokris skrev:
/jan
/jan
Før vi flyttet hit var det sjelden/aldri noe "problem" nedover. Der spilte rommet med og alle var glade. Har for så vidt fungert greit her også det siste året. Litt tuglete start når vi flyttet hit men etter ett par nervesammenbrudd og noen blødende magesår så begynte det å gå veien. (med god hjelp fra gutta i arroganzen) Tålmodighet, ikke min sterkete side men man lærer. Har anlegget, bokstavelig talt, i en bunkers. Ikke hjelp å få fra rommet her. Spiller bass ja, men nivået faller fra midt i rommet og bakover. Ja ja ja, sliter med gulvet fortsatt 8) Sitte foran bordet i kjelleren gidder jeg ikke.jokris skrev:drister meg frempå med noen spørsmål til deg angående behovet for bassamp på horna
skal ikke du i utgangspunktet ha mer enn nok power i ampene dine til å få tilfredstillende lyd fra horna ?
hvordan oppleves forskjellene med og uten bassamp ?
og til slutt, kan det være kildene som rett og slett (ha meg unnskyldt ) ikke er gode nok til å grave ut
alt av kildematerialet ? ergo får du dette behovet for bassamps ?
eller er det rett og slett slik at kildene/forsterkerne dine er såass gode at de ikke legger til det "disco" trøkket mange liker/forventer fra såpass store ht ? jeg opplever nemmelig selv en stor forskjell på mengde bass jeg får utifra hva jeg spiller, men opplever da at det er forskjell på innspillinger, og at det blir "fake" med sub , selv om jeg av og til bruker det i tillegg
noeJanR skrev:Før vi flyttet hit var det sjelden/aldri noe "problem" nedover. Der spilte rommet med og alle var glade. Har for så vidt fungert greit her også det siste året. Litt tuglete start når vi flyttet hit men etter ett par nervesammenbrudd og noen blødende magesår så begynte det å gå veien. (med god hjelp fra gutta i arroganzen) Tålmodighet, ikke min sterkete side men man lærer. Har anlegget, bokstavelig talt, i en bunkers. Ikke hjelp å få fra rommet her. Spiller bass ja, men nivået faller fra midt i rommet og bakover. Ja ja ja, sliter med gulvet fortsatt 8) Sitte foran bordet i kjelleren gidder jeg ikke.jokris skrev:drister meg frempå med noen spørsmål til deg angående behovet for bassamp på horna
skal ikke du i utgangspunktet ha mer enn nok power i ampene dine til å få tilfredstillende lyd fra horna ?
og til slutt, kan det være kildene som rett og slett (ha meg unnskyldt ) ikke er gode nok til å grave ut
eller er det rett og slett slik at kildene/forsterkerne dine er såass gode at de ikke legger til det "disco" trøkket mange liker/forventer fra såpass store ht ? jeg opplever nemmelig selv en stor forskjell på mengde bass jeg får utifra hva jeg spiller, men opplever da at det er forskjell på innspillinger, og at det blir "fake" med sub , selv om jeg av og til bruker det i tillegg
Nuvel, nok bakgrunns svada.
Sånn generelt, nei man trenger ikke bass amper/eller dra-hjelp-nedover på khorn er nå min mening.
Unntak finns, og da er et stort sett rommet som kødder det til vil jeg tro.
Litt todelt det her, iaf i mitt tilfelle.
Det er artig å teste ut ting, drivere - delefilter - amper - bassamper.
Leke mao. Man lærer endel også, for ikke alt er like vellykket.
Den andre delen er jo at man vil ha max ut av anlegget sitt, spesielt hønna.
Fordelen her hos meg med bassamper og bratt delefilter er at A: ampene sliter mindre (2A3 bla) så lenge de KUN skal drive toppene.
Og tro meg det er som å få ny amp/amper i hus. De stortrives og låter i mine ører bedre enn noen gang. Største ampen jeg har er 2x10 rør watt.
B: mye bedre kontroll på bassene, kan leke litt med nivå. Men....man skal trå forsiktig fant jeg ut, for mye nivå og herjing kødder til mye (i værste fall) videre oppover. 450hz er ett følsomt område, så igjen....må ta det litt piano med nivået.
Så kort ver.
Jeg har ett rom som ikke hjelper til mye.
Ampene trives bedre når de kun skal drive toppen.
Og at bassen blir mye bedre - mere kontrolert - i det hele tatt med bassamper.
Litt mere nivå er selvsagt ikke å forakte men det er ikke noe mål i seg selv i mitt tilfelle.
Ble du klokere ?
/janolsen![]()
;D ;D ;D Jævli bra, JanR!JanR skrev:Der spilte rommet med og alle var glade.
RoDa skrev:;D ;D ;D Jævli bra, JanR!JanR skrev:Der spilte rommet med og alle var glade.
Kan tenke meg et par karer som ikke ville vært glade dersom rommet spilte med... :-X![]()
Gratulerer med kommende bassamps![]()
Har nok prøvd mere utstyr enn du har eid, i beste meningjokris skrev:noeJanR skrev:Før vi flyttet hit var det sjelden/aldri noe "problem" nedover. Der spilte rommet med og alle var glade. Har for så vidt fungert greit her også det siste året. Litt tuglete start når vi flyttet hit men etter ett par nervesammenbrudd og noen blødende magesår så begynte det å gå veien. (med god hjelp fra gutta i arroganzen) Tålmodighet, ikke min sterkete side men man lærer. Har anlegget, bokstavelig talt, i en bunkers. Ikke hjelp å få fra rommet her. Spiller bass ja, men nivået faller fra midt i rommet og bakover. Ja ja ja, sliter med gulvet fortsatt 8) Sitte foran bordet i kjelleren gidder jeg ikke.jokris skrev:drister meg frempå med noen spørsmål til deg angående behovet for bassamp på horna
Nuvel, nok bakgrunns svada.
Sånn generelt, nei man trenger ikke bass amper/eller dra-hjelp-nedover på khorn er nå min mening.
Unntak finns, og da er et stort sett rommet som kødder det til vil jeg tro.
Litt todelt det her, iaf i mitt tilfelle.
Det er artig å teste ut ting, drivere - delefilter - amper - bassamper.
Leke mao. Man lærer endel også, for ikke alt er like vellykket.
Den andre delen er jo at man vil ha max ut av anlegget sitt, spesielt hønna.
Fordelen her hos meg med bassamper og bratt delefilter er at A: ampene sliter mindre (2A3 bla) så lenge de KUN skal drive toppene.
Og tro meg det er som å få ny amp/amper i hus. De stortrives og låter i mine ører bedre enn noen gang. Største ampen jeg har er 2x10 rør watt.
B: mye bedre kontroll på bassene, kan leke litt med nivå. Men....man skal trå forsiktig fant jeg ut, for mye nivå og herjing kødder til mye (i værste fall) videre oppover. 450hz er ett følsomt område, så igjen....må ta det litt piano med nivået.
Så kort ver.
Jeg har ett rom som ikke hjelper til mye.
Ampene trives bedre når de kun skal drive toppen.
Og at bassen blir mye bedre - mere kontrolert - i det hele tatt med bassamper.
Litt mere nivå er selvsagt ikke å forakte men det er ikke noe mål i seg selv i mitt tilfelle.
Ble du klokere ?
/janolsen![]()
hva med signalkildene, lekt noe med hva du forer med ?