JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Elektron skrev:
    Jeg ville vært forsiktig med å kjøre over hovedbrua mot gamle Ferdikstad. Der hang Elektron i en kurv om nettene og skiftet bolter i august 1978. Godt btealt som rekrutt ved FAØ1 (100kr timen) men jeg husker ikke helt om jeg strammet godt nok til :) Tamburen i gamlebyen tok 8.90 for en halvliter med eksport for samenligning.

    Elektron
    Hehehe brua står ennå.

    Ahh, ikke i går mao ;)

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    JanOlav skrev:
    JanR skrev:
    JanOlav skrev:
    Hadde vært moro å hørt Meishu opp mot Svampen. 2A3 mot 300B på Khorn! Hmmmmm, skal en tur til Fredrikstad i morgen en tur jeg, besøke noen folk. Ikke langt til Sarpsborg.
    Ikke lange biten?! Fan man, rett oppi gata jo.
    Er du i nærheten skal du selvsagt svinge innom :)

    /jan
    Ja, ser hva jeg kan få til. :D
    Det her ordner du, kjenner jeg deg rett.
    Ramler inn ett par andre hyggelige kællær her også ;)

    /jan
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    JanR skrev:
    Elektron skrev:
    Jeg ville vært forsiktig med å kjøre over hovedbrua mot gamle Ferdikstad. Der hang Elektron i en kurv om nettene og skiftet bolter i august 1978. Godt btealt som rekrutt ved FAØ1 (100kr timen) men jeg husker ikke helt om jeg strammet godt nok til :) Tamburen i gamlebyen tok 8.90 for en halvliter med eksport for samenligning.

    Elektron
    Hehehe brua står ennå.

    Ahh, ikke i går mao ;)


    /jan
    Penger var mangelvare på den tiden. Tok også jobb som vakt på Momarkedet samme høst med hvit hjelm og kølle. Helt unødvendig. bare hyggelige folk.

    Elektron
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Elektron skrev:
    JanR skrev:
    Elektron skrev:
    Jeg ville vært forsiktig med å kjøre over hovedbrua mot gamle Ferdikstad. Der hang Elektron i en kurv om nettene og skiftet bolter i august 1978. Godt btealt som rekrutt ved FAØ1 (100kr timen) men jeg husker ikke helt om jeg strammet godt nok til :) Tamburen i gamlebyen tok 8.90 for en halvliter med eksport for samenligning.

    Elektron
    Hehehe brua står ennå.

    Ahh, ikke i går mao ;)


    /jan
    Penger var mangelvare på den tiden. Tok også jobb som vakt på Momarkedet samme høst med hvit hjelm og kølle. Helt unødvendig. bare hyggelige folk.

    Elektron
    Det er stort sett fredelig på Momarkedet den dag i dag :)
    Lenge siden jeg har vært der nå men. Sist jeg var oppom der så var det i forbindelse med tractorpulling, som er alt annet enn fredelig.

    Skulle du forville deg på disse kantene igjen Elektron er du selvsagt velkommen innom på en kaffe og en lytt :)

    /jan
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Tusen takk for lytten, Jan!
    Virkelig hyggelig å hilse på. Småkjipt at eg måtte reise litt tidlig, men det var jo min eigen feil. Tar det igjen - mer musikk og prat ;D

    Hils de andre som eg ikkje fikk møtt.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Brasse skrev:
    Tusen takk for lytten, Jan!
    Virkelig hyggelig å hilse på. Småkjipt at eg måtte reise litt tidlig, men det var jo min eigen feil. Tar det igjen - mer musikk og prat ;D

    Hils de andre som eg ikkje fikk møtt.
    Bare hyggelig :)
    Morro at du tok deg turen.

    Sistemann dro akkurat.
    BHO hadde med seg rørtesteren så vi fikk testet endel rør også, knall :D

    Takk til dere all, Brasse/Jazzy/JanOlav og sist men ikke minst BHO :)

    /jan
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Ja, blir spennende kva du får ut av den store engelskmannen!
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Jeg må få takke for visitten......kaffe, øl og en skarp eller 2 i godt samvær lar seg høre.
    Jazzy traff jeg også på, og han var som de fleste andre med samma sykdom en trivelig kar. :)
    Alltid tilstedeværende Jan Olav var og på plass. ;D
    Brasse gikk jeg glipp av, og det var jo dumt.......jeg som har slekt innerst i de dype fjorder og greier.
    Vel....det blei lite musikk på oss denna gangen Jan, men vi får ta det igjen senere. Ikke alltid lett med småtasser som skal ha veiledning og mat når kjærringa i huset har stikki ifra, og Jazzy bedriver fotoseanser i stor stil. 8)
    Alltid trivligt og befriende fritt hos Jan uansett.
    Det blir vel så det holder når vi tar hornfest i ny-kåken.......bare litt skummelt det der når våre kjærringer begynner planlegging for å rotte seg sammen med skravel og rødvin. ::)
    Går vi en mørkere tid i møte tror du Jan? ;D ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    BHO skrev:
    Det blir vel så det holder når vi tar hornfest i ny-kåken.......bare litt skummelt det der når våre kjærringer begynner planlegging for å rotte seg sammen med skravel og rødvin. ::)
    Går vi en mørkere tid i møte tror du Jan? ;D ;D
    Hehehe merk deg mine ord, det her kan bare bety en ting....dommedag er nær ;D



    BHO skrev:
    Jeg må få takke for visitten......kaffe, øl og en skarp eller 2 i godt samvær lar seg høre.
    Jazzy traff jeg også på, og han var som de fleste andre med samma sykdom en trivelig kar. :)
    Alltid tilstedeværende Jan Olav var og på plass. ;D
    Brasse gikk jeg glipp av, og det var jo dumt.......jeg som har slekt innerst i de dype fjorder og greier.
    Vel....det blei lite musikk på oss denna gangen Jan, men vi får ta det igjen senere. Ikke alltid lett med småtasser som skal ha veiledning og mat når kjærringa i huset har stikki ifra, og Jazzy bedriver fotoseanser i stor stil. 8)
    Alltid trivligt og befriende fritt hos Jan uansett.
    Ligeså Birger, selv med ungemas og halvgale fotografer ( :D ) var det trivelig ;)
    Jaggu fikk vi gjort litt fornuftig også, rørtesting er ikke noe man holder på med her huset til vanlig.
    I det hele tatt en hyggelig eftan-kveld for min del :)

    Musikk og denslags kos skal ta's igjen når man har flyttet og fått ett BARNEFRITT rom :D

    /jan
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Unga krever sitt, og det har de krav på. Morro det og ;) selv om det er deilig med litt pause også da..... ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    BHO skrev:
    Unga krever sitt, og det har de krav på. Morro det og ;) selv om det er deilig med litt pause også da..... ;D
    Det har du selvsagt helt rett i :)
    Men...det er pokker'n meg deilig når kveldsroen senker seg og de små sover :D

    /jan
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    JanR skrev:
    BHO skrev:
    Unga krever sitt, og det har de krav på. Morro det og ;) selv om det er deilig med litt pause også da..... ;D
    Det har du selvsagt helt rett i :)
    Men...det er pokker'n meg deilig når kveldsroen senker seg og de små sover :D

    /jan
    :D skål! :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Borgenvik skrev:
    JanR skrev:
    BHO skrev:
    Unga krever sitt, og det har de krav på. Morro det og ;) selv om det er deilig med litt pause også da..... ;D
    Det har du selvsagt helt rett i :)
    Men...det er pokker'n meg deilig når kveldsroen senker seg og de små sover :D

    /jan
    :D skål! :)
    Kaffe får duge til skåling på den her tiden av døgnet ;)

    Få i seg ett par kopper til og gjøre ett fattig forsøk på å rable ned noen ord om Audion riaa.
    En liten foreløpig rapport på Meishu kommer nok også ila dagen.

    /jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    1.136
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Takk for kaffe og lytt Jan! :)
    Alltid moro å svippe innom hos deg, nå ble det ikke lange lytten på meg, men jeg får ha det til gode! ;D

    Fikk hilst på den gode fotografen Jazzy, hyggelig å hilse på nye folk! :D
    Også vår alles gode Khorn venn BHO var der med sine diverse medbrakte ting. ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    JanOlav skrev:
    Takk for kaffe og lytt Jan! :)
    Alltid moro å svippe innom hos deg, nå ble det ikke lange lytten på meg, men jeg får ha det til gode! ;D

    Fikk hilst på den gode fotografen Jazzy, hyggelig å hilse på nye folk! :D
    Også vår alles gode Khorn venn BHO var der med sine diverse medbrakte ting. ;D
    Ikke rart å takke for :)
    Koselig at du stakk innom.

    Jazzy er en trivelig gutt og utrolig dyktig med kamera :)
    Birger hadde med seg en rørtester og den fikk bein å gå på.
    Sjekket noen 300B rør, de beste ble igjen her (TJ 300B Mesh) og ikke minst fikk vi sjekket mine Sylvania 2A3 rør, som målte meget bra.
    Takk for hjelpen Birger :)

    Skal teste Mesh plate rørene ila dagen, i amp. Slenger nok inn noen JAN Philips (Sylvania) 5687 som målte meget bra i samme slengen.

    Så mye å gjøre, så lite tid.

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Audion riaa;

    Det meste er vel sagt når det gjelder den her karen av gutta som eier en, RolfOzzy og Slorbak.
    Løp og kjøp er ett ord som går igjen ;)

    Eksemplaret som står her er lånt av R.Solhaug som igjen har lånt av Pål @ stereolab.
    Takk guttær.

    Brukt den her hos meg på Micro Seiki BL-51 m/DV20 low mc pu og igjennom en Audio Innovations Series 800 step up.
    Og en Luxman PD-264 m/DV10x5 high mc pu.
    Amper, AN M2 pre/Svampen (2A3) og AN Meishu int. 300B som igjen mater ett par Klipschorn.


    Tok meg ca.30 sekunder å høre at i den her bor det mye godlyd.
    Første som slo meg var hvor utrolig frisk den var, rene racer'n :)
    Luftig-spenstig-spilleglede er også ord som popper inni hodet mitt hver gang jeg hører på den og det har blit noen timer med den, mildt sagt.
    Det som overrasket meg mest tror jeg nok var hvor bra den spilte nedover uten å bli slitsom/vulgær. Stålkontroll her hos meg.
    Den er varm uten å bli "rørete", musikalsk (i mine subjektive ører), og spiller veldig engasjerende.

    Til prisen, som det har vært nevnt mange ganger, ett røverkjøp mener nå jeg. 6500,-kr inkl.rør.
    Nå har ikke jeg prøvd så mange dyre fancy riaa's når sant skal sies. Etter at den her kom i hus ser jeg heller ikke noe poeng i å lete så mye mere eller prøve så mange andre.

    Vil påstå at den løftet Luxman spilleren ett par divisjoner også. En grens hvor bra en gammel og billig Luxman kan spille selvsagt men med Audion og DV10x5 ble det faktisk ganske artig :)

    Den leveres med noen russiske 6922 ekvalenter som faktisk spiller veldig bra.
    RolfOzzy og Slorbak har testet med andre rør så føler de for å legge ut noen erfaringer med de er det bare å skrive i vei.

    Bare noen små tanker sånn en søndagsmorgen :)



    ps: har bestilt meg en ;)

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Ett par små inntrykk av AN Meishu skal man vel få skvisa inn her også.
    Bruker rørene som fulgte med ampen, de skal iflg selger være bra (selvsagt...)

    Leke litt med rør siden.


    Meishu, ett vannvittig bygge på alle måter. Fysisk STOR, spiller STORT, i det hele tatt en likanes amp ;)
    Må innrømme at Meishu er en av de få ampene jeg virkelig har siklet på og var alt annet en lei å be når jeg fikk tilbudet om å "passe på" en.
    Den versjonen her er noe oppgradert. Jensen sølv/papir, AN kobber, den STORE riaa'n. 4 rørs sak som ikke blir levert med Meishu lengre. Meishu Phono blir levert med M2 riaa pr i dag har jeg skjønt.
    Var ikke helt i form når den kom i hus, vært i Halden til rep/overhaling. Arne har gjort en fabelaktig god jobb med den :)


    Spiller det a ???

    Å ja...det spiller ;D
    På beste AN vis drar Meishu'n absolutt alt ut av både vinyl og cd's (føles det som) Maler ett STORT bilde med mange flotte farver og dybde.
    Meget god på 3D og får fram den minste lille vibrasjon i hvert instrument, ja stemmer også.

    Bare glede ?
    Ja, nei, jo.
    Skal prøve å forklare. Igjen det her er bare ett førsteinntrykk etter ikke så mange timer med ampen som ønskelig....ennå.

    Den gjør det som AN kan best (i mine ører) med stemmer/rom/instrumenter og luften rundt de.
    Syns kanskje nivået nedover er litt mangelfult, iaf i forhold til M2/Svampen. Slankere men ikke på noen måte tynt eller ubehagelig. Er vel kanskje riktig å si at den farger mindre enn M2/Svampen, tror jeg. Låter kanskje en tøddel mere "hifi" men fortsatt musikalsk og engasjerende. Har sin force her hos meg på jazz/akustisk/enklere musikk. Prog/rock/heavy type musikk så føler jeg at den blir for snill. Det er iaf førsteinntrykket mitt.

    Senere i dag så skal det testes 300B Mesh og litt andre rør. Mulig det vil fungerer bedre for ørene mine ;)

    Igjen bare ett lite førsteinntrykk, skal stå her noen timer til så kommer nok helt sikkert med en mere utfyllende rapport etterhvert.

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.560
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har vel nevnt noe om Audion RIAA i Gruvetråden. Så det er bare og slå opp der.
     
    J

    Jazzy

    Gjest
    Vil takke for kaffen, snopen, og lytten Jan.
    Som den "halvgale" :eek: fotografen jeg er, må jo besøket dokumenteres med nytatte bilder.

    AN Meishu. Utrolig vakker "liten" sak!!! Spilte bra gjorde den også. I forhold til "Svampen", var den mer oppløst, med mer 3D, rumfølelse, og fokus.

    Imidlertid er jeg enig i Jans iaktagelse om at den er litt laidback, og snill. Jans egen forsterker gir mer rockefot.

    Til min type musikk, ville jeg nok valgt Meishu, men tror nok "Svampen" passer best til Jans spillestil.

    Dette er foreløpige anntakelser, da jeg vet hvor store forandringer et rørbytte kan medføre.









    Takker for den sedvanlige gjestfriheten Jan. Du skjemmer oss jo helt bort.

    Hyggelig å møte Jan Olav, og BHO også.Altid morro å treffe menneskene bak "nicket" på HFS.

    De viste seg å være svært .så sosiale, og praten satt løst. :)

    Disse vil nok få besøk i løpet av høsten av en "halvgal" fotograf, med sterkt utviklet HiFi interesse. ;D

    Prekæs Jan.

    NB! Flere bilder i annmarsj. ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Du er fantastisk med kamera, bøyer meg i støvet :)

    Takk for titten ja, alltid koselig når dere gutta svinger innom :)

    /jan
     
    J

    Jazzy

    Gjest
    Med de ordene, syntes jeg du fortjener noen bilder av din flotte platespiller!!! ;D

    Vakker spiller!









    Dynavector Pickupen er ikke helt borte den heller!!!







    Plutselig står jeg på døra igjen!!! ;D
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Micro`n er enda finere i virkeligheten! Takk for lynvisitten og kaffen Jan. Gudbedre og svær den AudoNote forsterkeren er
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    65finger skrev:
    Micro`n er enda finere i virkeligheten! Takk for lynvisitten og kaffen Jan. Gudbedre og svær den AudoNote forsterkeren er
    Alltid hyggelig når den karen svinger innom :)
    Ja, den er jævlig stor :D

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Så der ja ;D


    Mesh plate var mye mere behagelig.
    Kanskje en kombinasjon av Mesh som er litt feitere og AN 300B som har levd livet ? Ikke vet jeg, men det låter klart bedre med TJ 300B Mesh, kjøtt på beina ;)

    La den spille litt til så bytte ut 5687 med 2 som BHO målte for meg i går og som vi vet er bra, matched alle veier nær sagt.

    /jan
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    JanR skrev:
    Var ikke helt i form når den kom i hus, vært i Halden til rep/overhaling. Arne har gjort en fabelaktig god jobb med den :)

    /jan
    Skal være glad vi har en så flink rep til og ta av seg rør ting for oss her Jan. Veldig flink kar Arne M. Har hørt at han kansje kan ta litt mere utover av rep.
    Leverte Opusen i dag. Den trenger service etter 44 år. Røra er 44 år gamle. :)

    Mvh Roar
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Slorbak skrev:
    Skal være glad vi har en så flink rep til og ta av seg rør ting for oss her Jan. Veldig flink kar Arne M. Har hørt at han kansje kan ta litt mere utover av rep.
    Leverte Opusen i dag. Den trenger service etter 44 år. Røra er 44 år gamle. :)

    Mvh Roar
    Det er jeg/vi :)
    Stiller opp på kort varsel, tar ikke mange dagene før han ringer og sier " nå står den her og spiller..."
    Skal stelle godt med Arne ;)

    Hoho, 44 år ja, da er det vel kanskje på tide med en helsjekk. Arne elsker jo gammelt "skrot" (ikke på noen måte vondt ment)

    Nei Roar gamle ørn, nå er det stua og sjekke hva ECC33 kan gjøre i Meishu'n ;D


    Edit: ECC33 røret mitt, det siste, var ikke så støyfritt som ønskelig :-\
    Så da får man nøye seg med RCA.

    /jan
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    JanR skrev:
    Slorbak skrev:
    Skal være glad vi har en så flink rep til og ta av seg rør ting for oss her Jan. Veldig flink kar Arne M. Har hørt at han kansje kan ta litt mere utover av rep.
    Leverte Opusen i dag. Den trenger service etter 44 år. Røra er 44 år gamle. :)

    Mvh Roar
    Det er jeg/vi :)
    Stiller opp på kort varsel, tar ikke mange dagene før han ringer og sier " nå står den her og spiller..."
    Skal stelle godt med Arne ;)

    Hoho, 44 år ja, da er det vel kanskje på tide med en helsjekk. Arne elsker jo gammelt "skrot" (ikke på noen måte vondt ment)

    Nei Roar gamle ørn, nå er det stua og sjekke hva ECC33 kan gjøre i Meishu'n ;D


    Edit: ECC33 røret mitt, det siste, var ikke så støyfritt som ønskelig :-\
    Så da får man nøye seg med RCA.

    /jan
    :)

    Ja Arne elsker gammelt skrot og det gjør jeg også. Ta med noe gammelt skrot og prøve det på hønna dine utover jeg. Har en gammel spiller fra 61 som kunne være morro og prøve. ;D

    Mvh Roar
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Slorbak skrev:
    :)

    Ja Arne elsker gammelt skrot og det gjør jeg også. Ta med noe gammelt skrot og prøve det på hønna dine utover jeg. Har en gammel spiller fra 61 som kunne være morro og prøve. ;D

    Mvh Roar
    Snakker vi Fisher er jeg ikke lei å be ;)
    Litt interesant å høre hvor bra den er på bla støy. Er bortskjemt med Svampen og M2, ikke mye leven i de gett selv på 105db hønn.

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.560
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    Jeg har vel nevnt noe om Audion RIAA i Gruvetråden. Så det er bare og slå opp der.
    Takk for det.

    /jan
    Men jeg kan prøve her også. ;D

    Men ellers etter besøket hos Jan skrev jeg litt om mine inntrykk av Audion RIAA.
    Se side 145 i denne tråden.

    Det er i hvertfall helt sikkert at det er en sabla god riaa. Den uten tvil beste jeg har hatt i hus. Den spiller åpent og tilfører et trøkk i musikken som jeg bl.a. savna i den forrige riaan jeg hadde. Holfi Batteria SE. (til det over dobbelte av prisen)

    Det er så absolutt et løp og kjøp produkt.

    Men, det er også et lite men med disse.

    Det kan virke som Audion ikke tar sluttkontrollen på disse så veldig alvorlig.
    Den Jan har greier ikke og spille med andre rør enn de som fulgte med.
    Jeg har vært hos Slorbak, og hos han begynte det og brumme når han tok handa i nærheten av røra.

    Da jeg fikk min var det noe som skrangla i den, så jeg åpna og fikk tømt ut noen skruer som lå inni.

    Men den er ellers, som sagt meget bra. Jeg har satt Phillips Miniwatt i den, og den spiller bedre med de enn de som fulgte med.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    Det kan virke som Audion ikke tar sluttkontrollen på disse så veldig alvorlig.
    Den Jan har greier ikke og spille med andre rør enn de som fulgte med.
    Jeg har vært hos Slorbak, og hos han begynte det og brumme når han tok handa i nærheten av røra.

    Da jeg fikk min var det noe som skrangla i den, så jeg åpna og fikk tømt ut noen skruer som lå inni.

    Men den er ellers, som sagt meget bra. Jeg har satt Phillips Miniwatt i den, og den spiller bedre med de enn de som fulgte med.
    Prøvd med med 3 forskjellige rør i den her og den har ikke så veldig lyst nei.
    Fungerer men låter våt ullsokk 8)
    Bortsett fra det så spiller den som bare f :)

    Nye riaa's er på vei inn, la oss håpe de har foretatt en form for slutt kontroll på den batchen her ::)
    Må innrømme at jeg falt pladask for Audion riaa'n, veldig frisk og lettålike spillestil.

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.560
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    Det kan virke som Audion ikke tar sluttkontrollen på disse så veldig alvorlig.
    Den Jan har greier ikke og spille med andre rør enn de som fulgte med.
    Jeg har vært hos Slorbak, og hos han begynte det og brumme når han tok handa i nærheten av røra.

    Da jeg fikk min var det noe som skrangla i den, så jeg åpna og fikk tømt ut noen skruer som lå inni.

    Men den er ellers, som sagt meget bra. Jeg har satt Phillips Miniwatt i den, og den spiller bedre med de enn de som fulgte med.
    Prøvd med med 3 forskjellige rør i den her og den har ikke så veldig lyst nei.
    Fungerer men låter våt ullsokk 8)
    Bortsett fra det så spiller den som bare f :)

    Nye riaa's er på vei inn, la oss håpe de har foretatt en form for slutt kontroll på den batchen her ::)
    Må innrømme at jeg falt pladask for Audion riaa'n, veldig frisk og lettålike spillestil.

    /jan
    Er nok lurt og ta den på hjemlån for og teste om det er et oppegående eksemplar.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    Det kan virke som Audion ikke tar sluttkontrollen på disse så veldig alvorlig.
    Den Jan har greier ikke og spille med andre rør enn de som fulgte med.
    Jeg har vært hos Slorbak, og hos han begynte det og brumme når han tok handa i nærheten av røra.

    Da jeg fikk min var det noe som skrangla i den, så jeg åpna og fikk tømt ut noen skruer som lå inni.

    Men den er ellers, som sagt meget bra. Jeg har satt Phillips Miniwatt i den, og den spiller bedre med de enn de som fulgte med.
    Prøvd med med 3 forskjellige rør i den her og den har ikke så veldig lyst nei.
    Fungerer men låter våt ullsokk 8)
    Bortsett fra det så spiller den som bare f :)

    Nye riaa's er på vei inn, la oss håpe de har foretatt en form for slutt kontroll på den batchen her ::)
    Må innrømme at jeg falt pladask for Audion riaa'n, veldig frisk og lettålike spillestil.

    /jan
    Er nok lurt og ta den på hjemlån for og teste om det er et oppegående eksemplar.
    Det tror jeg også :)
    Har noen 6922 liggende så da får man sjekket/testet at det fungerer.

    Cd spilleren min er ferdig også, sitter ett par amperex 6922 i den, verdt å prøve i riaa'n kanskje.
    Gleder meg stort ;)

    /jan
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    :)

    Merklig riaa dette,hos Rolf virket den dårlig på andre rør, hos meg spilte den ok. Er nok som Rolf sier at etterkontrollen ikke er på topp.

    Det er den beste enkeltstående riaa jeg har eid,og det er med stor margin.Som Rolf sier,den spiller bedre enn den dobbelt så dyre Holfien han hadde.

    Det brummer når jeg tar handa borte ved rørene,men jeg opplever ikke dette som noe problem. Kan være at den står nærme forsterkeren.

    Ikke redd for og anbefale denne til andre.

    Mvh Roar
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.560
    Torget vurderinger
    2
    Slorbak skrev:
    :)

    Merklig riaa dette,hos Rolf virket den dårlig på andre rør, hos meg spilte den ok. Er nok som Rolf sier at etterkontrollen ikke er på topp.

    Det er den beste enkeltstående riaa jeg har eid,og det er med stor margin.Som Rolf sier,den spiller bedre enn den dobbelt så dyre Holfien han hadde.

    Det brummer når jeg tar handa borte ved rørene,men jeg opplever ikke dette som noe problem. Kan være at den står nærme forsterkeren.

    Ikke redd for og anbefale denne til andre.

    Mvh Roar
    Det kan jo være at du er dårlig skjerma, Roar.
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    :)

    Er nok riktig det Rolf,er nok for dårlig skjerma.Det er ikke mere enn 35cm til trafoene til Luxman fra Audion. Skal få sjekket dette opp i løpet av uken.

    Har fått endelig fått cd hyller fra Ikea. :) Disse små jo ha et godt sted og være.
    Har katalogisert alle lpene mine og tør ikke si mange jeg hadde. Fant pokker meg 6 kasser på loftet også. :eek:

    Mvh Roar
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Problemet med Roar er at han er ikke jorda ;D



    Mvh. RS
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    Det kan jo være at du er dårlig skjerma, Roar.
    ;D ;D


    Slorbak skrev:
    :)

    Er nok riktig det Rolf,er nok for dårlig skjerma.Det er ikke mere enn 35cm til trafoene til Luxman fra Audion. Skal få sjekket dette opp i løpet av uken.

    Har fått endelig fått cd hyller fra Ikea. :) Disse små jo ha et godt sted og være.
    Har katalogisert alle lpene mine og tør ikke si mange jeg hadde. Fant pokker meg 6 kasser på loftet også. :eek:

    Mvh Roar
    Hehe tror du har mye rart i kriker og kroker som du ikke vet om ;)


    Audion ja, flyttet "min" til racket og satte step up ved siden av. Støyen glimter med sitt fravær.
    Så det virker som du kan velge A: støyfritt men ikke bytte rør, B: bytte rør man da må man ikke nærme seg riaa.
    ;D

    Fra spøk til alvor, det er en knakende god riaa og jeg vil ikke nøle ett sekund med å anbefale den.
    Skal få ringt Pål ila dagen og høre når jeg kan få min i hus :)

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.560
    Torget vurderinger
    2
    Det fins støyfrie eksemplarer som det også kan byttes rør i.

    Jeg har en. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn