JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • S

    Slorbak

    Gjest
    JanR skrev:
    Slorbak skrev:
    :)

    Jan du har jo en AI hos deg. Du bør få riaaen oppe og gå i denne.

    Kjører S 500 som riaa og ut pree utgangen og nå har jeg muligheten og justere gainet slik jeg vil ha det. Fikk bedre lyd med dette når det gjelder Benz. Vet at disse AI riaaene er meget gode. Fikk litt mere tyngde i bånn enn med Luxman riaaen.

    Regner med at AI riaaene er ganske like oppbygd.

    Mvh Roar
    Riia i S300 er nok ikke i nærheten av S500 sin, desverre.
    Funker greit her, gainmessig. Litt uvant er det jo å måtte dra vol pot opp til kl.11-12 men ikke noe problem iofs. Så lenge det ikke støyer er jeg nøyd.

    /jan
    :)

    Litt synd det Jan. Det som er så fint med dette er at jeg ligger helt på grensen med overstyring lydmessig og da får jeg et meget godt trykk i bånn.

    Nå er Halden riaaen til oppgradering og jeg forventer at den skal bli enda bedre.

    Har kjøpt en en litt spennende riaa som skal utprøves etterhvert. Den kommer til uken. :)

    Mvh Roar
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Tør man spørre hva som skal gjøres med Halden riia'n ? Bortsett fra nye kontakter.

    "ny" riia igjen ;)
    Regner med det er en hemmelighet ? ;)

    /jan
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    JanR skrev:
    Tør man spørre hva som skal gjøres med Halden riia'n ? Bortsett fra nye kontakter.

    "ny" riia igjen ;)
    Regner med det er en hemmelighet ? ;)

    /jan
    :)

    Er vel noen kondiser og nye kontakter som skal prøves trur jeg. Dette er noe Reidar har prøvd og han mener den er blitt bedre.Er fornøyd jeg. :eek: ;) når det gjleder denne riaaen.

    Har kvittet meg med mye her nå Jan og jeg kjøpte meg en brukt riaa,som virker spennende.
    Må ha det meste ut av denne Blacken og Benzen.

    Mvh Roar
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Slorbak skrev:
    JanR skrev:
    Tør man spørre hva som skal gjøres med Halden riia'n ? Bortsett fra nye kontakter.

    "ny" riia igjen ;)
    Regner med det er en hemmelighet ? ;)

    /jan
    :)

    Er vel noen kondiser og nye kontakter som skal prøves trur jeg. Dette er noe Reidar har prøvd og han mener den er blitt bedre.Er fornøyd jeg. :eek: ;) når det gjleder denne riaaen.

    Har kvittet meg med mye her nå Jan og jeg kjøpte meg en brukt riaa,som virker spennende.
    Må ha det meste ut av denne Blacken og Benzen.

    Mvh Roar
    Jo ja jeg vet. Kanskje bedre å ha litt færre ting "liggende" som blir brukt enn masse hyllemat.
    Skjedd endel ting hos deg i det siste, spennende :)
    Lurte på om jeg skulle svinge bortom etterpå/kveldinga og bunkre litt tobakk. Noen mulighet for at man kan svinge innom en liten tur ?

    /jan
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    JanR skrev:
    Slorbak skrev:
    JanR skrev:
    Tør man spørre hva som skal gjøres med Halden riia'n ? Bortsett fra nye kontakter.

    "ny" riia igjen ;)
    Regner med det er en hemmelighet ? ;)

    /jan
    :)

    Er vel noen kondiser og nye kontakter som skal prøves trur jeg. Dette er noe Reidar har prøvd og han mener den er blitt bedre.Er fornøyd jeg. :eek: ;) når det gjleder denne riaaen.

    Har kvittet meg med mye her nå Jan og jeg kjøpte meg en brukt riaa,som virker spennende.
    Må ha det meste ut av denne Blacken og Benzen.

    Mvh Roar
    Jo ja jeg vet. Kanskje bedre å ha litt færre ting "liggende" som blir brukt enn masse hyllemat.
    Skjedd endel ting hos deg i det siste, spennende :)
    Lurte på om jeg skulle svinge bortom etterpå/kveldinga og bunkre litt tobakk. Noen mulighet for at man kan svinge innom en liten tur ?

    /jan

    :)

    Ta deg en tur du,så kan du høre benzen spille igjennom s 500 og det blir bare køntri som spilles. ;D

    Mvh Roar
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Slorbak skrev:
    JanR skrev:
    Slorbak skrev:
    JanR skrev:
    Tør man spørre hva som skal gjøres med Halden riia'n ? Bortsett fra nye kontakter.

    "ny" riia igjen ;)
    Regner med det er en hemmelighet ? ;)

    /jan
    :)

    Er vel noen kondiser og nye kontakter som skal prøves trur jeg. Dette er noe Reidar har prøvd og han mener den er blitt bedre.Er fornøyd jeg. :eek: ;) når det gjleder denne riaaen.

    Har kvittet meg med mye her nå Jan og jeg kjøpte meg en brukt riaa,som virker spennende.
    Må ha det meste ut av denne Blacken og Benzen.

    Mvh Roar
    Jo ja jeg vet. Kanskje bedre å ha litt færre ting "liggende" som blir brukt enn masse hyllemat.
    Skjedd endel ting hos deg i det siste, spennende :)
    Lurte på om jeg skulle svinge bortom etterpå/kveldinga og bunkre litt tobakk. Noen mulighet for at man kan svinge innom en liten tur ?

    /jan

    :)

    Ta deg en tur du,så kan du høre benzen spille igjennom s 500.

    Mvh Roar
    Da sier vi så.
    Prøve å komme meg avgårde i orntli tid. Slår på tråden når jeg kjører herfra.

    /jan
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    JanR skrev:
    Slorbak skrev:
    JanR skrev:
    Slorbak skrev:
    JanR skrev:
    Tør man spørre hva som skal gjøres med Halden riia'n ? Bortsett fra nye kontakter.

    "ny" riia igjen ;)
    Regner med det er en hemmelighet ? ;)

    /jan
    :)

    Er vel noen kondiser og nye kontakter som skal prøves trur jeg. Dette er noe Reidar har prøvd og han mener den er blitt bedre.Er fornøyd jeg. :eek: ;) når det gjleder denne riaaen.

    Har kvittet meg med mye her nå Jan og jeg kjøpte meg en brukt riaa,som virker spennende.
    Må ha det meste ut av denne Blacken og Benzen.

    Mvh Roar
    Jo ja jeg vet. Kanskje bedre å ha litt færre ting "liggende" som blir brukt enn masse hyllemat.
    Skjedd endel ting hos deg i det siste, spennende :)
    Lurte på om jeg skulle svinge bortom etterpå/kveldinga og bunkre litt tobakk. Noen mulighet for at man kan svinge innom en liten tur ?

    /jan

    :)

    Ta deg en tur du,så kan du høre benzen spille igjennom s 500.

    Mvh Roar
    Da sier vi så.
    Prøve å komme meg avgårde i orntli tid. Slår på tråden når jeg kjører herfra.

    /jan
    Høres bra ut det,blir ikke noe disco lydtrykk i dag. Bremsen er oprert så vi må spille på moderat lydnivå. ;D

    Driver og spiller igjennom norske lp skiver og sorterer ut møkka.

    Mvh Roar
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Slorbak skrev:
    Høres bra ut det,blir ikke noe disco lydtrykk i dag. Bremsen er oprert så vi må spille på moderat lydnivå. ;D

    Driver og spiller igjennom norske lp skiver og sorterer ut møkka.

    Mvh Roar
    Ikke noe problem :)
    MÅ ikke spille for naboene vettu, ikke hver gang iaf ;D

    Bra du sorterer litt plater, du har sikkert dobbelt opp av litt også *hint hint*

    /jan
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    JanR skrev:
    Slorbak skrev:
    Høres bra ut det,blir ikke noe disco lydtrykk i dag. Bremsen er oprert så vi må spille på moderat lydnivå. ;D

    Driver og spiller igjennom norske lp skiver og sorterer ut møkka.

    Mvh Roar
    Ikke noe problem :)
    MÅ ikke spille for naboene vettu, ikke hver gang iaf ;D

    Bra du sorterer litt plater, du har sikkert dobbelt opp av litt også *hint hint*

    /jan
    :)

    Har funnet fram noen gamle Johnny Cash og Chet Atkins lper. Noen er fra 60 tallet. Morro og hvordan Benzen takler disse gamle innspillingene. Morro og se hva en har liggende,som en egentlig ikke viste en hadde. ;D

    Mvh Roar
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Slorbak skrev:
    :)

    Har funnet fram noen gamle Johnny Cash og Chet Atkins lper. Noen er fra 60 tallet. Morro og hvordan Benzen takler disse gamle innspillingene. Morro og se hva en har liggende,som en egentlig ikke viste en hadde. ;D

    Mvh Roar
    Benz spilte meget bra i Luxman spilleren :)
    Takk for kaffen og lytten.

    Du får skrike ut når "ny" riia er i hus og Halden riia er reparert.
    Ikke umulig at jeg må låne en av de etterhvert, bare for å teste ;)

    /jan
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    JanR skrev:
    Slorbak skrev:
    :)

    Har funnet fram noen gamle Johnny Cash og Chet Atkins lper. Noen er fra 60 tallet. Morro og hvordan Benzen takler disse gamle innspillingene. Morro og se hva en har liggende,som en egentlig ikke viste en hadde. ;D

    Mvh Roar
    Benz spilte meget bra i Luxman spilleren :)
    Takk for kaffen og lytten.

    Du får skrike ut når "ny" riia er i hus og Halden riia er reparert.
    Ikke umulig at jeg må låne en av de etterhvert, bare for å teste ;)

    /jan
    :)

    Benzen spiller bra den,er ikke sikker på om den har 100% gode arbeidsbetingelser. Det får tiden vise.

    Kansje jeg får ferdig Thorensen og Garrarden i vinter. Morro og høre disse på Fortene. Har like armer på disse to og her sitter Jico nålene som støpt.

    Mvh Roar
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Slorbak skrev:
    :)

    Kansje jeg får ferdig Thorensen og Garrarden i vinter. Morro og høre disse på Fortene. Har like armer på disse to og her sitter Jico nålene som støpt.

    Mvh Roar
    Vi får se/høre ;)

    Er litt på utkikk etter en "liten" M.S eller Luxman, man må jo ha seg en nr2 spiller.
    Blir det flytting etterhvert så MÅ jeg ha minst 2 anlegg ;)
    Du får skrike ut hvis du skulle ramle over noe.

    /jan
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.786
    Antall liker
    21.345
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    janr!
    det står et par høyttalere og skriker etter deg på bruktbørsen!
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    De hyler: Jan!!! KjØP OSS!!! VÆR SÅ SNILL!!! JAAAAAAN!!!!
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    DE ligner på disse. (DET ER SAMME BILDET SOM JEG FREKT HAR KOPIERT)

    Det er sinnsvakt gode høytalere etter min mening. Er på jakt etter et par hjørner å plassere et par i 8)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.013
    Antall liker
    8.324
    Torget vurderinger
    1
    65finger skrev:
    De hyler: Jan!!! KjØP OSS!!! VÆR SÅ SNILL!!! JAAAAAAN!!!!
    ;D

    -er vel dette som kalles kjøpepress..!
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    JanR skrev:
    Tør man spørre hva som skal gjøres med Halden riia'n ? Bortsett fra nye kontakter.

    "ny" riia igjen ;)
    Regner med det er en hemmelighet ? ;)

    /jan
    :)

    Denne Sugden virker veldig lovende lydmessig Jan. Den er utrolig oppløst og stram fin bass i denne.
    Den spiller meget godt på nye innspillinger som jeg synes mange ganger har tåkete lyd.

    Mvh Roar
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Artig Roar, hadde en mistanke om at den kunne fungerer greit hos deg.
    Ikke noe bomkjøp mao ;)


    Har blitt for lite musikk her denne uken. Unger (både kattunger og de 2 beinte) og kjerring krever sitt av en gammel mann 8)
    Men i kveld jobber fruen så da er det vel mulighet for litt musikk og pilskos ;)
    Se om jeg rekker en tur oppom http://www.sarpsborgmynthandel.no/s/?aksjon=kategori&kategori=10 der ila dagen også.

    /jan
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    JanR skrev:
    Artig Roar, hadde en mistanke om at den kunne fungerer greit hos deg.
    Ikke noe bomkjøp mao ;)




    /jan
    :)

    Den er god denne sugden riaaen. :) Pokker meg oppløst og bassen er stram. Denne må vi prøve hos deg Jan. :) Har hatt den på i hele natt. Prøvd mc og mm og de virker gode begge to. Egil hørte den i går og han likte det han hørte.

    Men jeg må spille mere og prøve og bytte litt kabler for se hvor denne havner.

    Mvh Roar
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Slorbak skrev:
    :)

    Den er god denne sugden riaaen. :) Pokker meg oppløst og bassen er stram. Denne må vi prøve hos deg Jan. :) Har hatt den på i hele natt. Prøvd mc og mm og de virker gode begge to.


    Mvh Roar
    Sleng den over en dag så får vi se ;)

    /jan
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Slorbak skrev:
    JanR skrev:
    Artig Roar, hadde en mistanke om at den kunne fungerer greit hos deg.
    Ikke noe bomkjøp mao ;)




    /jan
    :)

    Den er god denne sugden riaaen. :) Pokker meg oppløst og bassen er stram. Denne må vi prøve hos deg Jan. :) Har hatt den på i hele natt. Prøvd mc og mm og de virker gode begge to. Egil hørte den i går og han likte det han hørte.

    Men jeg må spille mere og prøve og bytte litt kabler for se hvor denne havner.

    Mvh Roar
    Hvilken Sugden er det Slorbak. Nyskjerrigpetter vil få avklart ;D
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    :)

    Det er en Sugden OPT-Phono-0123. Ganske stor boks er det. Spiller meget godt. Har hørt igjennom noen lper og dette lover meget godt. Synes den var litt lys og tam i bånn i går,men nå er den ikke det. Spiller varmere og den går dypere.

    Finner ikke mye om denne på nettet,vet ikke om denne er den samme som de bruker i forsterkerne sine.

    Mvh Roar
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.560
    Torget vurderinger
    2
    Slorbak skrev:
    :)

    Det er en Sugden OPT-Phono-0123. Ganske stor boks er det. Spiller meget godt. Har hørt igjennom noen lper og dette lover meget godt. Synes den var litt lys og tam i bånn i går,men nå er den ikke det. Spiller varmere og den går dypere.

    Finner ikke mye om denne på nettet,vet ikke om denne er den samme som de bruker i forsterkerne sine.

    Mvh Roar
    Grattis.
    Er jo sikkert et godt kjøp det der, Roar. Så den lå på bruktbørsen til 1500,-

    Hvordan spiller den i forhold til Haldenriian ?


    P.S. Du må snart tenke på og få deg en egen tråd nå, så du får vist fram alle raritetene du har.
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    rolfozzy skrev:
    Slorbak skrev:
    :)

    Det er en Sugden OPT-Phono-0123. Ganske stor boks er det. Spiller meget godt. Har hørt igjennom noen lper og dette lover meget godt. Synes den var litt lys og tam i bånn i går,men nå er den ikke det. Spiller varmere og den går dypere.

    Finner ikke mye om denne på nettet,vet ikke om denne er den samme som de bruker i forsterkerne sine.

    Mvh Roar
    Grattis.
    Er jo sikkert et godt kjøp det der, Roar. Så den lå på bruktbørsen til 1500,-

    Hvordan spiller den i forhold til Haldenriian ?


    P.S. Du må snart tenke på og få deg en egen tråd nå, så du får vist fram alle raritetene du har.
    :)

    Hvordan den er i forhold til Halden riaaen vet jeg ikke,for den er hos Arne enda.Må vende meg til denne lyden først så skal den få bryne seg på HR. At den ikke ble solgt før jeg tok sjangsen er en gåte. ;)

    Jan det er ikke meningen og kuppe tråden din.

    Når det gjelder egen tråd så får det vente litt til spillerne kommer fram etterhvert.

    Mvh Roar
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Slorbak skrev:
    Jan det er ikke meningen og kuppe tråden din.

    Når det gjelder egen tråd så får det vente litt til spillerne kommer fram etterhvert.

    Mvh Roar
    Ikke farlig :)
    Tåler litt "avsporinger" innimellom.

    Og henger meg på det Rolf sier, du av alle bør jo absolutt få deg en egen tråd.
    Du har vannvittig mye godis (både antikk og nyere ;) )
    Kan svinge bortom med kamera en dag jeg 8)

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Satt og tittet igjennom noen "gamle" bilder og fant bla den her;



    ARC SP8 pre.




    Sylvania 2A3 NOS, låter herlig på vinyl spesielt.


    Blir nok litt av begge de der i kveld ;D




    /jan
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.013
    Antall liker
    8.324
    Torget vurderinger
    1
    Er det en Audiolab øverst i racket der?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Fant jaggu noe flere bilder, fader....må ta en opprydding her skjønner jeg ;D



    Knallgod pre, må bli en sånn igjen etterhvert. MAD Ultra 4 SE (m/riia)
    http://hollowstate.netfirms.com/






    Første ampen jeg kjøpte fra Tomas R, han som etterhvert bygde 2A3 ampen til meg.


    /jan
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    hvor gammel er tassen med hatten og smokken i dag? fine bilder av mye gromt utstyr
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    65finger skrev:
    hvor gammel er tassen med hatten og smokken i dag? fine bilder av mye gromt utstyr
    Takk for det finger.
    Det er "lille hyper"
    Han var vel rundt 2-3 år på det bildet :)

    Må få tatt en opprydding i bildene her, ikke bare av "hifi" shit men i det hele tatt. Er noen gig 8)

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg


    MAD Ultra 4 SE.
    Den nye modellen blir levert med rør i psu også (den boksen til venstre)
    Iflg konstruktør så kunne ikke han høre forskjell med eller uten rør i psu. Men fan, det ser jo bedre ut med rør da ;D




    Meridian saken hadde jeg bare på lån. Funka men ikke i nærheten av Theta/XA5.



    Min første XA5, hatt 2 stk. Kjerringa ble "forelsket" i den spilleren....

    /jan
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.013
    Antall liker
    8.324
    Torget vurderinger
    1
    Har du den Meridianen enda?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn