JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    Hvor radikal kan den nå egentlig være? Så voldsomt mye forvrengning eller tap burde ikke en variabel motstand kunne forårsake. ???

Jeg har både "Blue Velvet" og RK097 liggende, jeg, i tillegg til det billige som fulgte med Helder's T-amp, så jeg kan finne det ut, men det spørs om jeg gidder. ;)
    Det vil vise seg.
    Men...Alps er bedre å jobbe med (lodde altså) og er nok i teorien "bedre"

Målte høyre og venstre (balansen) på det som sitter i, ikke mye likt nei. Og ræva å jobbe med. Burde vært påbudt med loddeøyer på denslags.

Uansett så spiller det ikke dårlig pr i dag selv om det ikke når p1se til knea.
    Sjarmerende sak med en deilig mellombass - mellomtone.

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Målte høyre og venstre (balansen) på det som sitter i, ikke mye likt nei. Og ræva å jobbe med. Burde vært påbudt med loddeøyer på denslags.
    Loddeøyer hadde vært fint, men dessverre er det ikke det på de Alps-pottene jeg har vært borti. Bare pinner med standard 0,1" spacing for montering på kretskort.

Det billige potmeteret jeg fikk av Helder, tror jeg derimot har øyer. :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    JanR skrev:
    Loddeøyer hadde vært fint, men dessverre er det ikke det på de Alps-pottene jeg har vært borti. Bare pinner med standard 0,1" spacing for montering på kretskort.

Det billige potmeteret jeg fikk av Helder, tror jeg derimot har øyer. :)
    Mange av de billige har loddeøyer, merkelig det der.
    Uansett, Alps er garantert bedre å jobbe med enn det som sitter i nå :)

Har jo ett Noble pot i p1se, som sikkert er 100k....sjekke etterpå.

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Produsentene fokuserer vel på de som kjøper store kvanta og som (maskin)lodder massevis av komponenter på kretskort. Ikke på oss sveiseblinde loddeamatører som gjerne kunne tenke seg digre hull å tre kablene inni. ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    Produsentene fokuserer vel på de som kjøper store kvanta og som (maskin)lodder massevis av komponenter på kretskort. Ikke på oss sveiseblinde loddeamatører som gjerne kunne tenke seg digre hull å tre kablene inni. ;)
    Hehe godt poeng. Er vel også in med kretskort montasje, tullete ;)
    Ikke noe stort problem uansett. På med lesebriller, fyre opp bolten, tut og kjør.

/jan

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    12.356
    Torget vurderinger
    10
    Jeg er 42 til sommern. Må nesten ha lesebriller jeg og, smålodding er ikke så lett å se merker jeg. Problemet er at jeg er nærsynt, minus 5. Litt nedtur hvis jeg allerede nå må ha progressive briller. Hva blir det neste, kamferdrops og rullator?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    24
    Det neste blir inkontinensbind, pledd over de svake knær, Kongen av Danmark sukkertøy, TRE par briller og avføringspiller. Albyl bruker du vel allerede?
    Hva med bussturer til eksotiske strøk (Strømstad f.eks.) med salg av helsemessige ullprodukter under veis?? Velkommen til de voksnes verden!

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    hel skrev:
    Jeg er 42 til sommern. Må nesten ha lesebriller jeg og, smålodding er ikke så lett å se merker jeg. Problemet er at jeg er nærsynt, minus 5. Litt nedtur hvis jeg allerede nå må ha progressive briller. Hva blir det neste, kamferdrops og rullator?
    Det er vel ikke uvanlig med forstørrelsesglass o.l. til lodding av overflatemonterte komponenter, i alle fall. Kan jo bare late som det er det du holder på med. ;)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Selv har jeg prøvd meg på et par DAC-kits med SMD-komponenter, og det ble et så jævlig klin, i tillegg til at jeg mistet noen komponenter, og ødela de jeg ikke mistet, så jeg kommer til å holde meg til vanlige "through hole"-komponenter en stund til. ...Selv om jeg bare er purunge 36 år. ;) Får skylde på tjukke pølsefingre i stedet! :)

rørlig

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    Har handla en god del gjennom musickstack. Ingen problemer så langt.
    Handler veldig lite online, hvordan er de på utvalg/priser ?
    Man vil jo helst holde seg under tollgrensen mener jeg ::)
    /jan
    [/quote]

Det er vel stort sett brukte plater. Og dertil varierende priser og kvalitet.
    Men det blir litt som på bayen, regner med at de som har litt utvalg er interressert i å ta vare på ryktet sitt.
    Jeg søker gjerne opp ei plate jeg er interressert i, så sjekker jeg resten av utvalget til selger og fyller opp kvoten.
    Kjøpte nettopp en ny kopi (reserve ;D) av stop making sense, talking heads til 17,34 kr. 8)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    pengesluk skrev:
    Det neste blir inkontinensbind, pledd over de svake knær, Kongen av Danmark sukkertøy, TRE par briller og avføringspiller. Albyl bruker du vel allerede?
    Hva med bussturer til eksotiske strøk (Strømstad f.eks.) med salg av helsemessige ullprodukter under veis?? Velkommen til de voksnes verden!
    ;D ;D ;D

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rørlig skrev:
    Det er vel stort sett brukte plater. Og dertil varierende priser og kvalitet.
    Men det blir litt som på bayen, regner med at de som har litt utvalg er interressert i å ta vare på ryktet sitt.
    Jeg søker gjerne opp ei plate jeg er interressert i, så sjekker jeg resten av utvalget til selger og fyller opp kvoten.
    Kjøpte nettopp en ny kopi (reserve ;D) av stop making sense, talking heads til 17,34 kr. 8)
    Hehe såpass ja.
    Lure meg ned etterpå når ting roer seg her og sjekke litt :)

Virker jo som man kan gjøre ett kupp eller to der.

/jan

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    24
    hel skrev:
    Du trenger ikke skamme deg - mange år siden jeg kjøpte en stor arbeidslampe med innebygget forstørrelsesglass, helt uunværlig til lodding og annen finmekanisk jobb. Nå har jeg også montert loddeavsug, gidder ikke å være tøff i trynet lenger. Drar ikke noe damer på det allikevel.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    pengesluk skrev:
    hel skrev:
    Du trenger ikke skamme deg - mange år siden jeg kjøpte en stor arbeidslampe med innebygget forstørrelsesglass, helt uunværlig til lodding og annen finmekanisk jobb. Nå har jeg også montert loddeavsug, gidder ikke å være tøff i trynet lenger. Drar ikke noe damer på det allikevel.
    Tror det er langt mellom damer som lar seg sjarmere i senk av lodde-skills, ja. ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    pengesluk skrev:
    Du trenger ikke skamme deg - mange år siden jeg kjøpte en stor arbeidslampe med innebygget forstørrelsesglass, helt uunværlig til lodding og annen finmekanisk jobb.
    Brukes flittig på jobben, som du sier uunværlig.
    Får mange bærbare/laptops inn og selv med godt syn er det noen ganger en mare å skru inn i de. For ordens skyld, jeg må bruke den lampa m/lupe når man demonterer laptops.

Lurer på om vi ikke har ett par ekstra lamper på bruket, sjekke i morgen.Fan man ikke har tenkt på det tidligere.

/jan

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    24
    Sluket har stuket!! Du kan ikke tenke på alt du heller, Jan. Fatter ikke hvordan du klarer å tenke i det hele tatt i den maurtua du bor i!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    pengesluk skrev:
    Sluket har stuket!! Du kan ikke tenke på alt du heller, Jan. Fatter ikke hvordan du klarer å tenke i det hele tatt i den maurtua du bor i!
    Godt poeng ;D

Hehe til tider får jeg ikke gjort det.
    Bunkersen er stort sett barnefri sone, her kan far samle krefter.

Nå trenger jeg bare ett rom her nede som kan brukes til "verksted", hmmm hvem skal man kaste ut monn tro ::)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Nå også med Alps :)

Loddestasjonen gikk til #¤#%&/% sist jeg holdt på så har røra rundt nedi der med en noe i overkant grov loddebolt :-\
    Gjøre om/gjøre det litt penere når jeg får ny stasjon.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Ett par til.

Batteri er tingen ;)

Takk igjen HEL, du er suveren og utrolig hyggelig - snill :)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    Ikkeno musikk ?

Ikkeno båtpuss ??

Hva skjer ???
    Hehe ikke noe båtpuss i går, derimot så ble det endel Grans premium ::)
    Satt og spilte i hele går kveld, UnrealTournament. Teamspeak/UT/pils = mye morro.
    Har ett scandi rom på quakenet, samles endel hyggelige folk der, kjører noen 5on5 ictf. Pleier å være morro :)

Får se hva det blir til i kveld ;)

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    JanR skrev:
    jan#jan skrev:
    Ikkeno musikk ?

Ikkeno båtpuss ??

Hva skjer ???
    Satt og spilte i hele går kveld, UnrealTournament. Teamspeak/UT/pils = mye morro.
    Har ett scandi rom på quakenet, samles endel hyggelige folk der, kjører noen 5on5 ictf. Pleier å være morro :)

/jan
    høres megeartig ut, spillte litt på uncharted 2 selv igår, var lab helg, online 5mot5 haglepistol og skarpskyter rifle, artig det på storskjerm :)
    spillte mye quake før 1 mot 1 splitscreen, kjemppegøy :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    JanR skrev:
    jan#jan skrev:
    Ikkeno musikk ?

Ikkeno båtpuss ??

Hva skjer ???

/jan
    høres megeartig ut, spillte litt på uncharted 2 selv igår, var lab helg, online 5mot5 haglepistol og skarpskyter rifle, artig det på storskjerm :)
    spillte mye quake før 1 mot 1 splitscreen, kjemppegøy :)
    Quake var mitt første online spill, ahhh mange gode minner :)
    Satt vel på modem i den tiden au...uffa.

Etter det var det Unreal som gjaldt. Det spillet var grisemorro, meget bra coop del + endel artige add on's.

UT, vel til å være ett spill som ble sluppet i 99 er det jaggu utrolig mange som ennå spiller. Ikke vært borti ett fps spill som har den spillbarheten og morro faktoren som UT. Går fort hvilket passer meg ypperlig.
    Kjører vi scandimix så bytter vi alltid litt på posisjonene, attackers i deff, defenders i attack ;)

Nuvel.
    Blir nok ikke så mye spilling i kveld, ser for meg litt mere musikk og kos enn spill ;)

Milenko skrev:
    Hørtes ut som en bra kveld det :D
    Fan ja :)
    Det artige oppi det hele er at jeg er "gamlingen" men har ett par karer som nærmer seg 40 fort som også spiller. De fleste andre er på alderen til min førstefødte ;D

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    snart 42 her og er minst like spillegal som unga :) vært det helt siden pack man på den lokale bensinstasjonen

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    snart 42 her og er minst like spillegal som unga :) vært det helt siden pack man på den lokale bensinstasjonen
    Jeg har jo morro av det :) Både å spille litt med gutta og ett par jenter (utrolig nok) og at man er bortimot dobbelt så gammel som de fleste andre som spiller UT ;)

For min del alltid vært pc spill, konsoll er ikke helt min greie. Vel wii er ok, bowling og denslags :) Ungene syns jo det er knallmorro også, jentene iaf. Guttungen er mere lego star wars og harry potter.

Venter veldig på IL-2 Cliffs of dover (WW2 flight sim)
    Ikke noen mellomting, enten UT eller ww2 flightsims 8)

ps: man er da ikke eldre enn man føler seg ?
    Eller som en kompis pleier å si "age is a state of mind"

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    helt klart, jeg har alltid vært en konsoll spiller, fikser ikke pc spill i det hele tatt, bortsett fra at jeg var konge på to
    online spill ogame og ett vampyr/varulv spill
    gav meg på ogame når jeg hadde over dobbelt poengsum enn 2 mann på lista, veldig sosialt spill hvor jeg ble kjent med en del amerikanere, og skandinaver, spillte på både norske serveren og en internasjonal
    ogame går mye på timing,logikk osv, veldig kult å få til nye hof rekorder og poste de på forumet med skikkelig Pawned eller u got owned bilder :) http://www.ogame.no/, www.bitefight.no

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    En kompis hadde dilla på ogame gamle dager :)
    Aldri testet det selv. Sliter med omvendt motion sickness - går det sakte blir jeg uggen. Så holder meg til spill med fart i, på pc selvsagt ;)

Fant fram CMR 2, en brent cd med Hind (aner ikke hvem av de) så kvelden er reddet ;D

Hvor satte jeg pilsen nå da !

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    oki, spør han om han spillte på norske serveren ? og om han var borte i ugaogame :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    oki, spør han om han spillte på norske serveren ? og om han var borte i ugaogame :)
    Hvis jeg ser'n den nærmeste fremtis så skal jeg det :)
    Er en stund siden han snakket om det, 3-4 år siden sånn ca.

Men nå er det UT og scandimix ;)

ps: fant pilsen.

/jan

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    12.356
    Torget vurderinger
    10
    Da var APLPSen på plass ja.

Hvordan kobler man potmeter egentlig, har ikke gjort det før? Jeg ser at jord er i midten. Det er vel hipp som happ hvilken kanal som er innerst eller ytterst, men hva er ut og inn?

Hans Erik

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    det var steike fint Hel , eget design ?

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.958
    Torget vurderinger
    3
    Pen liten sak det der hel. Flink du. Må begynne å kalle deg Flinken nå trur jeg ;D

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.671
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    48
    JanR
    HEL mente jeg hadde noe i garasjen du kunne ha interesse av? ::)
    mvh
    Leif

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn