JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Lagga

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    37.025
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Skivene ja;

Donald Fagen: Morph the cat. WEA, 180 gram. (Dobbeltalbum)

John Lee Hooker: The Healer. Classic Records, 180 gram.

Låt utvilsomt, og selvfølgelig, annerledes hos Jan, men begge svingte meget bra.

:)

Morten

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Lagga skrev:
    Skivene ja;

Donald Fagen: Morph the cat. WEA, 180 gram. (Dobbeltalbum)

John Lee Hooker: The Healer. Classic Records, 180 gram.

Låt utvilsomt, og selvfølgelig, annerledes hos Jan, men begge svingte meget bra.

:)

Morten
    Der var de, takker :)
    Og takk for at du tok deg en tur innom. Hyggelig med besøk og ikke minst litt hjelp til snurra.
    Syns det svingte greit :)

Du får skrike ut når du får "låne høytalerne" i hus, skal prøve å løsrive meg fra sofaen og få tatt en tur ;)

/jan

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    JanR skrev:
    Rotekroken skrev:
    Helt til det STORE hakeslepet kom med siste finjusteringen til, Impulse..
    Vinyl regelrett overkjørte og grisebanket CD på alle parametre..

Så at vår gode venn, laugsfrende, kaffemaker og vinylekspert, Impulse, har 110% rett i sine påstander, det vet jeg.! ;)
    Kjell
    Jo jeg vet.
    Trond er meget dyktig og har ett godt øre :) (kanskje til og med to ::) ;) )

Nå har jeg vært så heldig og hatt besøk av ett par guttær (pixy og Lagga) i kveld.
    Var ikke mye som ble justert, utrolig nok.
    Litt småpet var men ble for det meste bare spilt plater og drukket kaffe ;D

Grunn til at jeg ikke har hoppet i taket tidligere (i tråden) av vill glede er rett å slett det at jeg ikke helt har vent meg til den her spilleren :) Ikke engasjert meg så ille heller for å være ærlig, blitt halvhjertet mye pga av T-5'ene og mangel på kvalitetstid i sofa'n 8)
    Mangel på en bra step-up har også gjort sitt for all del.
    Den spilller meget bra men som dere vet er man alltid på jakt etter det lille extra. Men det viser seg at arm/pu/drivverk er ganske ok samspilt. Bare nyte og kose meg :)

Fikk foresten en AT-33E av Lagga i kveld også, vel kjøpte den billig ;)
    Den skal få hvile til jeg får stua for meg selv en kveld.
    Nå skal det nytes musikk i noen dager før jeg legger ut noen inntrykk her i posten men så langt--> *smiler fra øre til øre*

I det hele tatt en ganske fornøyd JanR ;D

/jan
    Jeg kjenner følelsen ;)

En grei plastikk-vinylspiller gir meg assosiasjoner til gammal boble, funker det også ;)
    En bedre spiller av god årgang som er greit stilt opp, gir meg assosioasjoner til en litt mer moderne bil..
    En meget god spiller som er godt juster, gir meg assosiasjoner til mer type Formel-1 :)
    En jævlig god spiller av edel årgang med topp spec som er 99.99% riktig justert, gir meg assosiasjoner til F-16 ;D
    Da har jeg tatt høyde for at CD mediet i nesten betalbar prisklasse (en god månedslønn), gir meg assosiasjoner til en litt moderne bil..

Er ikke steget fra CD med DAC og opp til vinylrigg med god RIAA et STORT steg, så har du mye godt i vente, kjære venn :D
    Men jeg skjønner at du er på god vei, og det gleder meg veldig ;)
    Lykke til videre, Jan 8)
    Kjell

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Rotekroken skrev:
    Jeg kjenner følelsen ;)

Er ikke steget fra CD med DAC og opp til vinylrigg med god RIAA et STORT steg, så har du mye godt i vente, kjære venn :D
    Men jeg skjønner at du er på god vei, og det gleder meg veldig ;)
    Lykke til videre, Jan 8)
    Kjell
    Takk for det gamle ørn :)

Siden jeg fikk Luxman i hus har det ikke vært spilt mye cd's skal innrømme det. Blir garantert ikke mindre med Micro'n ;)

Noen cd's har det jo blitt for all del men ikke mye. Kjerringa bruker den primært, har man besøk så blir det også spilt cd's men må innrømme at vinyl lyden tiltaler meg mere :)

Blir forhåpentligvis mange kosekvelder fremover, høst/vinter er en fin "hifi tid" for meg.
    Til og med madammen syns det er kos ;) Kanskje fordi at da sitter vi til en forandring sammen i sofa'n, sikkert en eller annen baktanke med det men pytt ::)

Nei Kjell, skal kose meg som f*n med vinyl/musikk fremover. Blir nok kjøpt inn musikk fremfor hardware utover høsten, var planen iaf ;)

/jan

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Erland skrev:
    impulse skrev:
    Forskjellen på å justere en arm "sånn passe bra" og "perfekt" kan være enorm, rett og slett. Da vi finjusterte armen til Rotekroken i sommer, fikk mannen hakeslepp og så ut som om han hadde sett et spøkelse etter å ha hørt spilleren nitidig justert,... den låt nemlig veldig bra før justeringen, men sensasjonelt etterpå. Det er der det ligger, spør du meg. Det er jeg helt sikker på!
    Selv om det svinger godt hos meg nå, ser jeg fortsatt fram til du tar deg en tur til "Solkysten" slik at RX'n kan få litt ekspert-hjelp. Ikke minst for at jeg kan lære dette "hands on" en gang for alle. Føler at jeg fomler mye på måfå når jeg skal justere, og flax er vel egentlig ikke noe gydlig parameter for justering av tonearm, er det vel ;)
    Jeg kommer nok en høsttur til solkysten snart, Erland. Så får vi se om ikke vi kan tyne de siste prosentene ut av den fantastiske vinylriggen din. Gleder meg voldsomt til å høre Custom-BP-greiene dine også!

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    impulse skrev:
    Erland skrev:
    impulse skrev:
    Forskjellen på å justere en arm "sånn passe bra" og "perfekt" kan være enorm, rett og slett. Da vi finjusterte armen til Rotekroken i sommer, fikk mannen hakeslepp og så ut som om han hadde sett et spøkelse etter å ha hørt spilleren nitidig justert,... den låt nemlig veldig bra før justeringen, men sensasjonelt etterpå. Det er der det ligger, spør du meg. Det er jeg helt sikker på!
    Selv om det svinger godt hos meg nå, ser jeg fortsatt fram til du tar deg en tur til "Solkysten" slik at RX'n kan få litt ekspert-hjelp. Ikke minst for at jeg kan lære dette "hands on" en gang for alle. Føler at jeg fomler mye på måfå når jeg skal justere, og flax er vel egentlig ikke noe gydlig parameter for justering av tonearm, er det vel ;)
    Jeg kommer nok en høsttur til solkysten snart, Erland. Så får vi se om ikke vi kan tyne de siste prosentene ut av den fantastiske vinylriggen din. Gleder meg voldsomt til å høre Custom-BP-greiene dine også!
    Solkysten ?!

Så det er liksom skyggesiden her hos oss da ?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Fanken, jeg glemte visst å bruke anførselstegn, Rolfozzy... :D Ellers liker jeg meg minst like godt på sia deres, jeg da.... ;)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    impulse skrev:
    Fanken, jeg glemte visst å bruke anførselstegn, Rolfozzy... :D Ellers liker jeg meg minst like godt på sia deres, jeg da.... ;)

Godt du fikk retta opp det der. :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Å kalle det der jeg bor for "solkysten" er absolutt å ta i litt ;)
    Gjelder vel iofs rolfozzy også 8)

Kan vi ikke bare kalle det "rette sia" ;D

/jan

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    mener du rette sia av svinesund?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    joaquin skrev:
    Alle bor på rette sia av svinesund, så bor jeg på rette sia av de som allerede bor på rette sia av svinesund.

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    joaquin skrev:
    Alle bor på rette sia av svinesund, så bor jeg på rette sia av de som allerede bor på rette sia av svinesund.

/jan
    Ihvertfall svenskene bor på rette sia av Svinesund. Og takk for det.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    I kveld har jeg vært en tur og sett/hørt Micro Seiko BL51.

Utseende: Dette er virkelig en nydelig sak. Den har vært utrolig pent behandlet av tidligere eiere. Sånn skal en platespiller se ut etter min mening. Ikke slik som disse nymotens kolossene i stål og plast.

Lyden: I tillegg til et flott utseende spilte den veldig bra. Jeg hørte ganske raskt at så bra lyd har det aldri vært hos Jan.
    Dyp og fast bass. Mellomtonen gjorde det den skulle.
    Mitt eneste lille ankepunkt var at toppen kunne virke litt hard. Det kan være at pick up spiller sånn. Denon 103R.

Alt i alt har Jan grunn til og være kjempefornøyd med denne spilleren.

Dual; eat your heart out !

Lagga

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    37.025
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    JanR skrev:
    Du får skrike ut når du får "lånehøyttalerne" i hus, skal prøve å løsrive meg fra sofaen og få tatt en tur ;)
    SKRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

;)

Morten

PS Mer info i "Svanesang" DS

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:

Utseende: Dette er virkelig en nydelig sak. Den har vært utrolig pent behandlet av tidligere eiere. Sånn skal en platespiller se ut etter min mening. Ikke slik som disse nymotens kolossene i stål og plast.

Lyden: I tillegg til et flott utseende spilte den veldig bra. Jeg hørte ganske raskt at så bra lyd har det aldri vært hos Jan.
    Mitt eneste lille ankepunkt var at toppen kunne virke litt hard. Det kan være at pick up spiller sånn. Denon 103R.

Takk for titten Rolf :)

Sant som du sier, er meget fornøyd med lyden ;)
    Kan være litt hard/frampå i toppen på enkelte skiver ja. Finne ut av det der.

Byttet rør i riia etter du var kjørt. Slengte i JAN GE 5751, litt småting skjedde jo men ikke noe WOW.
    Toppen var nesten uforandret, bittelitt bedre ble det vel.
    Byttet fram-tilbake noen ganger og endte opp med GE rørene ;)

Vet da pokker om 103R er litt hard/frampå i toppen eller om det er noe her som forårsaker det.
    Ikke noe som irriterer eller plager meg, koser meg som best jeg kan :)

/jan

Lille_Adam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2007
    Antall liker
    14
    Kan ikke si at 103R noen gang var hard eller frempå i toppen hos meg. Heller tvert i mot egentlig; varm og litt tilbaketrukket. Den har vel også ord på seg for å være den snilleste av 103 serien.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:

Takk for titten Rolf :)

Sant som du sier, er meget fornøyd med lyden ;)
    Kan være litt hard/frampå i toppen på enkelte skiver ja. Finne ut av det der.

Byttet rør i riia etter du var kjørt. Slengte i JAN GE 5751, litt småting skjedde jo men ikke noe WOW.
    Toppen var nesten uforandret, bittelitt bedre ble det vel.
    Byttet fram-tilbake noen ganger og endte opp med GE rørene ;)

Vet da pokker om 103R er litt hard/frampå i toppen eller om det er noe her som forårsaker det.
    Ikke noe som irriterer eller plager meg, koser meg som best jeg kan :)

/jan
    Nei du har ingen grunn til og irritere deg over det, eller la det plage deg. Bare pirk av meg og nevne det. Det spilte så bra hos deg nå, at det er bare og lene seg tilbake og nyte musikken.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    Lille_Adam skrev:
    Kan ikke si at 103R noen gang var hard eller frempå i toppen hos meg. Heller tvert i mot egentlig; varm og litt tilbaketrukket. Den har vel også ord på seg for å være den snilleste av 103 serien. Gitt at det fremdeles er 103R vi snakker om da....
    Nottingham spiller vel noe mer tilbaketrukket i det hele tatt ?
    Mitt inntrykk ihvertfall. Spilleren til Jan er nok mer frampå. Igjen mitt inntrykk.

Lille_Adam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2007
    Antall liker
    14
    Tja, jeg kan vel ikke si at det noen gang har vært mitt inntrykk. Min formening er vel mer at den presenterer ting som de er, uten å legge til noe ekstra. Null ekstra fart og spenning m.a.o., om en skulle like det.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Disse lytteseansene, er de foretatt med T5, eller er Denon-boksen kommet? Den trenger nemlig relativt lang innspilling før den sitter...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    impulse skrev:
    Disse lytteseansene, er de foretatt med T5, eller er Denon-boksen kommet? Den trenger nemlig relativt lang innspilling før den sitter...
    Denon-boksen.
    Kjøpt brukt men aner ikke om det er "demo" brukt eller hvor mye den er brukt.

Misforstå meg rett Trond, den spiller (i mine ører) meget bra. Er som Rolf nevner lengre opp her at "aldri vært så bra lyd..." :)

Litt uvant tror jeg, veldig oppløst og fin oppover iofs. På enkelte innspillinger litt frampå kanskje men igjen...
    Ikke noe som plager eller irriterer meg :)

Må rett å slett bare gi den tid, venne seg og ikke minst kose seg.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Alt må spilles inn og kabler låter forskjellig. Det skulle fange opp det meste :)

Som sagt er Denon'n ikke ny men skal gi det her noen dager så får vi se om det skjer noe spennende.
    Mulig jeg hiver AT-33E til uka, ille nysgjerrig på den ;)
    Spiller greit i dag, pløyer igjennom platene som ble shoppet på messa i Fredrikstad.
    Syns vel ærlig talt de kan >time< det bedre neste gang ;), messer burde være ett par dager etter lønningsdagen ikke ett par dager før 8)

/jan

J

jukes

Gjest
    rolfozzy skrev:

;D ;D ;D

Vent og se du Rolf,bare frokostblandingen til 1219 denne MS. ;)
    Den du har hørt hos Rocketor er bare babyen i forhold til min. ;D
    Tallerken veier bare 2kg på denne Ms,blir smågutt i forhold til 1219 med mellomhjull.

Mvh Roar

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jukes skrev:
    rolfozzy skrev:

;D ;D ;D

Tallerken veier bare 2kg på denne Ms,blir smågutt i forhold til 1219 med mellomhjull.

Mvh Roar
    Det jeg gleder meg mest til er å lese intrykkene dine herfra ;)
    " men for pokker'n...1219 min rakk ikke M.S til ankelen engang...." ;D

Nok om de der veteran snurrene. Ta med deg ett par plater når du kommer innom, riia og step-up er ikke så farlig med iofs.

/jan

J

jukes

Gjest
    JanR skrev:
    jukes skrev:
    rolfozzy skrev:

;D ;D ;D

Mvh Roar
    Det jeg gleder meg mest til er å lese intrykkene dine herfra ;)
    " men for pokker'n...1214 min rakk ikke M.S til ankelen engang...." ;D

Nok om de der veteran snurrene. Ta med deg ett par plater når du kommer innom, riia og step-up er ikke så farlig med iofs.

/jan
    Må ha med meg riaa og den luftstyrte boksen til opphenget på 1219 og det spesielle loddet.
    Har med meg en boks til som er mellom riaa og forsterker. :) Skal love deg har ikke håret på hodet ditt reist seg før,så gjør det nå. ;) ;)

Denne komboen har ikke du hørt hos meg før Jan.

Mvh Roar

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jukes skrev:
    Må ha med meg riaa og den luftstyrte boksen til opphenget på 1219 og det spesielle loddet.
    Har med meg en boks til som er mellom riaa og forsterker. :) Skal love deg har ikke håret på hodet ditt reist seg før,så gjør det nå. ;) ;)

Mvh Roar
    Ta med det du trenger :)
    Lommetørkler har jeg, både til deg og Egil ;D

/jan

J

jukes

Gjest
    JanR skrev:
    jukes skrev:

Mvh Roar

/jan

Kommer til og gjøre det,tar med Jico SAS nå et par andre nos nåler.

Skal bli morro og høre den nye riggen din.

Mvh Roar

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jukes skrev:
    JanR skrev:
    jukes skrev:

Mvh Roar

/jan

Mvh Roar
    Blir nok hyggeligere enn det høres ut her i tråden :)
    Kaffe og anlegg skal være klart og varmt.

/jan

J

jukes

Gjest
    JanR skrev:
    jukes skrev:
    JanR skrev:
    jukes skrev:

Mvh Roar

/jan

Mvh Roar
    Blir nok hyggeligere enn det høres ut her i tråden :)
    Kaffe og anlegg skal være klart og varmt.

/jan

Det blir så koslig seeeeeee. :) Morro og høre beltdreven kontra mellomhjull. Bare kaffen er god og du har melk til kaffen og ikke mariekjeks. ;D

Mvh Roar

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jukes skrev:
    Det blir så koslig seeeeeee. :) Morro og høre beltdreven kontra mellomhjull. Bare kaffen er god og du har melk til kaffen og ikke mariekjeks. ;D

Mvh Roar
    Har du ikke hørt det ? Mariekjeks er ut ;D
    Tror det blir en trivelig kveld med masse musikk og det er det viktigste.

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Platespiller og ingen Mariekjeks, værste jeg har hørt ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Platespiller og ingen Mariekjeks, værste jeg har hørt ;D
    Går åt skogen det her ;)

Kaffe og musikk først, "mat" får komme i andre rekke.
    Skal bli morro, alltid artig med litt testing :)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Hvilket kan drøye...
    Så tror jeg koser meg som best jeg kan, alene.

Skal prøve AT-33E i løpet av morgendagen, noe jeg ser veldig i fram mot :)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Takk for besøket Lassemann og laban, hyggelig :)
    På tide at du fikk lyttet litt på 2A3 og Klipsch Lasse.

Fikk besøk av den her karen også.

Artig sak, det der er mye morro for nesten ingen penger ;)
    Må ta meg en tur ned til deg og høre den på anlegget/RPM'n din.
    Tar med Denon i samme slengen.

laban: har du nr og navn på Bob M plata ?
    Den må jeg jo bare ha.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Må bare nevne at ett rørbytte fra EH 2A3 (med mange timer på ryggen) til Sylvania 2A3 (NOS) var ett absolutt løft. Vinylen fikk nesten en ny dimensjon :)

Har ikke prøvd de på vinyl eller med CJ pre'n, hvorfor kan man jo lure på 8)
    De blir nok stående en stund, får nye EH 2A3 rør ila uken. Prøve litt rør rulling igjen da.

Er meget nøyd nå om dagen, vinyl spiller meget bra syns jeg.Skal hente ei platespiller hylle i dag. 22mm benkeplate laget på mål og med (håper jeg) matchende farve ;D

/jan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn