Jakt er ingen spøk.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.173
    Torget vurderinger
    4
    ErosLoveking skrev:
    Er for jakt på lovlig vilt, innenfor fornuftens grenser, men noen ganger skjems jeg seriøst....... :p
    Jeg er helt på linje med deg her, også tilhenger av jakt men innenfor fornuftens grenser.
    Ønsker en bærekraftig stamme med alle dyr som naturlig tilhører faunaen.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    drister meg til å legge ved et snapshot tatt på fisketur i august.
    En berikelse, og ga turen en ekstra dimensjon.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.173
    Torget vurderinger
    4
    Kjempefint bilde.
    Opplevde å ha 2 stk havørner kretsende over meg når jeg var på kommunens høyeste topp forrige vinter, majestetiske fugler.

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Anonym skrev:
    VilhelmW skrev:
    Anonym skrev:
    WilhelmW:
    Strengt tatt er det jo du som er tilhenger av skuddpremie på rødmerka dyr som burde være mer ydmyk i denne diskusjonen, jeg håper uttalelsene dine på forrige side skyldes manglende kunnskap.
    Hvem av de jeg nevnte, er utrydningstruede? Rev, røyskatt, mår? Kråkefugler? Jeg veit at ørna er totalfredet,noe jeg håper og tror blir opphevet snart. Jeg er tilhenger av predator-regulering for å øke rypebestanden,ja.
    Ja, å fjerne fredninga av en art som er i nedgang høres lurt ut.

Stygt å si det men jeg kunne tenkt meg regulering av annet enn vilt til tider.
    Dette blir for idiotisk. Det minner meg om kvalfangstdiskusjonene vi hadde med Greenpeace'rne på -80tallet. Og Sea Sheperd-guruen Paul Watson. Som forøvrig er kriminell, og bl.a. krevd utlevert til Norge for å stå til ansvar for senknga av hvalfangstskuta "Nybræna". Kanskje du burde ta deg en tur langs kysten og telle havørn. Havørnbestanden er ikke i nedgang. Matmangel gjør at ørna gå laus på smålam på innmark, og sirkler rundt sildemottaket her i byen for om mulig å få sæ ei sild. Jeg har talt 29 ørner i lufta der, på samme tid. Faktum er at havørnbestanden er stor, og mattilgangen heller skral. Ørna tar ærfugl, ender, ryper og hare. Samt en og anna rev. Men de største rypepredatorene er nok kråkefugler,røyskatt,mår og rev. Og jeg mener altså at skal rypebestanden økes, må antallet predatorer reguleres.

Til deg, Emokid: Ja,jeg har hatt blod på hendene. Etter fullt legal jakt og fangst. Det er naturvern og fornuftig beskatning i praksis, ikke naturkonservering.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Dette er den ene av et ørnepar vi har hatt kontakt med ofte i de siste åra. Et imponerende og mektig skue på kloss hold. Det er S t o r e fugler vi snakker om.

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Anonym skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Er for jakt på lovlig vilt, innenfor fornuftens grenser, men noen ganger skjems jeg seriøst....... :p
    Jeg er helt på linje med deg her, også tilhenger av jakt men innenfor fornuftens grenser.
    Ønsker en bærekraftig stamme med alle dyr som naturlig tilhører faunaen.
    Og jeg er enig med dere begge i dette. Jeg synes også at ørna er majestetisk, men blir bestanden for stor enkelte steder, som jeg mener den allerede er - må det regulering til. Jeg er ikke for utryddelse, da har noen misforstått meg kraftig!
    ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    @WilhelmW. Hva er poenget med å plaffe ned ørn?

Gå til kilden, se på menneskeskapte inngrep som kraftlinjer (og snart vindmøller som en gjeng flinke danske selgere snart har klart og lurt halve landet til å sette opp :p ). Søpledynger som tiltrekker seg måser til innlandet, hvor de har nada å gjøre osv. osv. . Målbevisst jakt på de store viltpredatorene er jeg for. Ingen av våre rovfugler så vidt jeg kan se, hører til den kategorien.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn