JackX inviterer OAS torsdag 27 november

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Veslemor er borte 27.november og huset er mitt. Jeg bor i Oslo (oppl. til den som ikke har vært hos meg før)

    Jeg har fått meg nytt Magico Q3/Ypsilon-anlegg, og det er i ferd med å bli såpass innspilt at det kan være verdt en liten lytt, kanskje?!


    Jeg har flyttet opp fra kjellerrommet og inn i stuen, og med det ganske begrenset med plass; 5 - 6 stykker er vel det maksimale som vil kunne ha det behagelig hos meg.


    Så: har du lyst å komme til meg, meld deg på her i denne tråden. Førstemann til mølla & slikt gjelder.


    Jeg starter opp anlegget ca 17:00 på torsdagen, tar oss litt sushi & hvitvin midtskips, og så holder vi det gående til sistemann sleper seg ut :)


    Cheers!


    JackX / Geir

    EDIT: Jeg lar anlegget stå ON de siste dagene slik at jeg får en behagelig badstue-lunk før vi drar igang ~ 17:00
     
    Sist redigert:

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Hei Geir,

    Jeg tar gjerne turen til din residens.

    Har hørt rykter om at du har fått noen nye bokser i heimen:eek:


    Mvh

    Eivind
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.900
    Antall liker
    13.156
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    litt OT, men hvordan opplever du forskjellen på Titan "i" og EMT JSD 6 ?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Hvor la jeg nå det OAS medlemskortet da..:p Bursda'n min og greier...
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Hvor la jeg nå det OAS medlemskortet da..:p Bursda'n min og greier...
    Hvis du vil kommer er du velkommen! Skal jeg sette deg opp som #2 - eller foretrekker du å sluke pølser & cola ;)

    Cheers!
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Hvor la jeg nå det OAS medlemskortet da..:p Bursda'n min og greier...
    Min også...
    Men, siden JackX har gitt klar beskjed om bare ett bursdagsbarn om gangen, så får jeg stå over denne gangen.
    Mvh
    JMK
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Hvor la jeg nå det OAS medlemskortet da..:p Bursda'n min og greier...
    Min også...
    Men, siden JackX har gitt klar beskjed om bare ett bursdagsbarn om gangen, så får jeg stå over denne gangen.
    Mvh
    JMK
    Hvis så er tilfelle så overlater jeg plassen til deg - true gentleman style. Jeg er tross alt ikke medlem av det gode selskap og seiler på nåde fra vertens side :eek:
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Hei Sluket. Nei, nei, nei.
    Jeg har nettopp vært der. OG - jeg vil slite med å rekke oppom før ca kl 20 eller senere. Så jeg dropper det hele.
    Hør med Jack om ikke det er en plass til deg.
    Mvh
    JMK
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Da er 5 på listen:

    Alf
    Gunnar
    Morten
    Kjetil
    EiK

    plass til noen få til
     
    Sist redigert:

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Alf
    Gunnar
    Morten
    Kjetil
    EiK
    McLaren

    Plass til en til to til
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Har egentlig ikke tid, men pokker heller. Lysten og gleden tar overhånd kjenner jeg. Tåler stuegulvet en til?
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Har egentlig ikke tid, men pokker heller. Lysten og gleden tar overhånd kjenner jeg. Tåler stuegulvet en til?
    Oh yeah ;)

    Velkommen til deg og!

    -----

    og "sistemann" blir ... ?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23

    logo superkompakt.jpg
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Alf
    Gunnar
    Morten
    Kjetil
    EiK
    McLaren
    Grumpy
    Sluket
    Store-Lars

    + mulig! en nestor i badebassenget vårt!

    .... mulig jamakr utover kvelden

    Fint hvis du har muligheten til å ta med deg en for deg kjent og bra skive (CD/LP) vi kan spille av her i morgen.

    Cheers!

    JackX

     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Så ta med referansemusikk og badebukse?
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Jeg vet ikke om Herr.Sluk ser dette i tide men:

    Hadde du vært grei å tatt med deg de tre kassene med innercover jeg hele tiden glemmer rett etter jeg har kommet på det? Om du ikke ser dette ser jeg det som en mulighet til å stikke innom Slukoteket for avhenting av sakene;-)

    Litt usikker på om jeg rekker noe før 1800 imorgen.
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Da holder vi oss til det første. Blei litt satt ut av disse nakenoppfordringene her.
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    IMG_2819[1].jpg


    ... og opp til slummen kom det et passende fantefølge!

    For en hyggelig aften (for meg iaf) Dette må vi gjøre oftere?

    Om musikken var grei? Tja?

    Cheers!
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Men, spytt nå ut da. Hvordan er lyden blitt nå?
    Mvh
    JMK
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Det låt ikke så halvgæli egentlig :D - med god margin det beste Magico oppsettet jeg har hørt, takket være en seriøst god forsterkerrigg, edruelig skalering og et rom med åpne grenser tilstore arealer rundt i huset. Lukkede kasser er også med å hjelper mot skumle bassfenomener, merket veldig lite til slike tendenser noe som ellers er fremtredende mange steder, og i hvertfall der hvor det ikke er smelt opp en haug med s.k. akustikkremedier. Taitere enn froskeræva var det, dypt gikk det og høyt nok spilte det også. Det er en saftig snert i dette anlegget, nesten så man til tider lurte på hvor horna var :cool:.... men det er nok snarere et resultat av skikkelighet i kassekonstruksjon, gode elementer, framifrå elektronikk og gjennomførthet i hele systemet både med kabling, strøm, symmetri osv. osv. Hva er det det heter - "grundig planlegging bringer det dyre porselen helt i hus", dette gjelder selvsagt hiend også. Nytter ikke å jukse med detaljene, alt må stemme.

    Morsomt var det også å spille med to armer/pickup'er samtidig, og så switche mellom de for å høre forskjellen... Forskjeller var det, men fikk ikke gjort grundigere betraktninger rundt dette - det var for mye folk og ståk til slike seriøse øvelser i kveld!

    Ekstra trivelig for en oppløpen guttunge som meg var det å få et glimt inn i de store gutta's verden - OAS'ere hele gjengen med unntak av Yours truly. Fin gjeng, mye kunnskap akkumulert der i gården. Ekstra stor takk til Grumpy som var sjåfør i anledning at jeg gikk litt short på tid og var litt pjusk også; takk for gaven og, den skal vi sprette i julehelga!

    Stor takk til JackX ikke minst, for flott vertskap og varm velkomst samt uovertruffen kompetanse som sushikokk :rolleyes: :rolleyes: Cheers!
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Men, spytt nå ut da. Hvordan er lyden blitt nå?
    Mvh
    JMK
    Du var savnet Jamakr og nå vet jeg ikke hvordan Ypse og Magico låt når du var der sist, men ikveld var det ikke lenger bare potensiale i alle disse kassene tror jeg. "Kanter" er i ferd med å slipes og herregud for en deilig bass da! Godt hjulpet av top notch elektronikk. Jeg går fremdeles og lurer på om JackX klarte å bløffe oss. Stod kjempesubben på eller ikke? -Eller var det en magicoisk illusjon etter at Jakker'n hadde korrupert oss med byens beste pappvin og flere kjempebrett med sushi? Konklusjonen tror jeg at flere var enige om: Her har du et komplett anlegg JackX som vi tror kan vare i opptil flere uker ;-)

    Tusen, tusen takk for en helt topp, topp, topp MAGICOisk aften?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Apropos, tok med noenCD'er for å ha som egen referanse, vet av erfaring at disse blinggutta gjerne stiller med PFloyd, Waters, Cole et al (og det stemte jaggu meg i dag også..). Godt jeg møtte opp med ladd børse. Here goes;

    b01.jpg



    Petrucciani, Gadd & Anthony Jackson, forrykende trio med bra flerr i opptaket. Distinkt fin lyd slik vi er vant til hjemmefra,
    flotte detaljer kom godt frem i Gadd's sublime trommespill, eksplosivt piano slik Petrucciani var kjent for.
    Rytme og timing var på plass slik det alltid er på seriøse installasjoner.


    b03.jpg


    Tøff duo med den altfor underskattede PIANISTEN Duke Ellington, og Ray Brown på trommer.
    Åpent, flott og med snerten nevnt tidligere, og skikkelig kølsvart bakgrunn. Kanskje ikke så stort lydbilde
    og like mye luft rundt gutta som hjemme, men sammenlikningen er ikke rettferdig hverken med tanke på
    rommets størrelse eller skalering av ting. God og detaljert bass på Q3....



    b02.png


    Preston's famøse "Toccata & Fugue" i Deutsche Grammophon's tapping.
    En aldri så liten syretest for de aller fleste anlegg dette - med den mektighet og spennvidde
    som virkelig henter ut reservene... Magico går dypt - ingen tvil om det. følger pedalene helt ned uten rariteter
    eller hørbare resonanser og frekvenssavik. Godt gjort! Alle detaljer rundt orgelmekanikken sto tydelig frem slik det er,
    og det er ikke alltid tilfelle på systemer med relativt ineffektive høyttalere. Her manglet det ikke på mikrodetaljer,
    noe som for meg etter hvert har blitt meget viktig for totalopplevelsen. Godkjent!



    Alt i alt må jeg si at dette er en lyd jeg godt kunne levd med selv, særlig med tanke på at anlegget faktisk befinner seg i et anstendig og normalt møblert akademikerhjem, helt fritt for lydfremmende tiltak av noe slag, og fullt presentabelt hva design og plassering angår. Her er det bare å slenge seg ned i sofaen, horisontalt eller vertikalt og nyte av den store musikksamlingen, JackX! Tror dere begge får uendelig mange gode stunder med musikk i denne settingen. Så møtes vid ved rad 111 ved en høvelig anledning! Takk for en svært hyggelig aften.

    logo kompakt.jpg

    APPROVED 2014

     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Du var savnet Jamakr og nå vet jeg ikke hvordan Ypse og Magico låt når du var der sist, men ikveld var det ikke lenger bare potensiale i alle disse kassene tror jeg. "Kanter" er i ferd med å slipes og herregud for en deilig bass da! Godt hjulpet av top notch elektronikk. Jeg går fremdeles og lurer på om JackX klarte å bløffe oss. Stod kjempesubben på eller ikke? -Eller var det en magicoisk illusjon etter at Jakker'n hadde korrupert oss med byens beste pappvin og flere kjempebrett med sushi? Konklusjonen tror jeg at flere var enige om: Her har du et komplett anlegg JackX som vi tror kan vare i opptil flere uker ;-)

    Tusen, tusen takk for en helt topp, topp, topp MAGICOisk aften?
    Så dere slapp å spytte ut pappvinen?
    Jo, jeg tviler ikke på at anlegget ikke lenger bare har potensial - men, allerede har gått seg skikkelig til. Gleder meg til å få høre på ny.
    Mvh
    JMK
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Apropos, tok med noenCD'er for å ha som egen referanse, vet av erfaring at disse blinggutta gjerne stiller med PFloyd, Waters, Cole et al (og det stemte jaggu meg i dag også..). Godt jeg møtte opp med ladd børse. Here goes;

    Vis vedlegget 291782


    Petrucciani, Gadd & Anthony Jackson, forrykende trio med bra flerr i opptaket. Distinkt fin lyd slik vi er vant til hjemmefra,
    flotte detaljer kom godt frem i Gadd's sublime trommespill, eksplosivt piano slik Petrucciani var kjent for.
    Rytme og timing var på plass slik det alltid er på seriøse installasjoner.


    Vis vedlegget 291786

    Tøff duo med den altfor underskattede PIANISTEN Duke Ellington, og Ray Brown på trommer.
    Åpent, flott og med snerten nevnt tidligere, og skikkelig kølsvart bakgrunn. Kanskje ikke så stort lydbilde
    og like mye luft rundt gutta som hjemme, men sammenlikningen er ikke rettferdig hverken med tanke på
    rommets størrelse eller skalering av ting. God og detaljert bass på Q3....



    Vis vedlegget 291789

    Preston's famøse "Toccata & Fugue" i Deutsche Grammophon's tapping.
    En aldri så liten syretest for de aller fleste anlegg dette - med den mektighet og spennvidde
    som virkelig henter ut reservene... Magico går dypt - ingen tvil om det. følger pedalene helt ned uten rariteter
    eller hørbare resonanser og frekvenssavik. Godt gjort! Alle detaljer rundt orgelmekanikken sto tydelig frem slik det er,
    og det er ikke alltid tilfelle på systemer med relativt ineffektive høyttalere. Her manglet det ikke på mikrodetaljer,
    noe som for meg etter hvert har blitt meget viktig for totalopplevelsen. Godkjent!



    Alt i alt må jeg si at dette er en lyd jeg godt kunne levd med selv, særlig med tanke på at anlegget faktisk befinner seg i et anstendig og normalt møblert akademikerhjem, helt fritt for lydfremmende tiltak av noe slag, og fullt presentabelt hva design og plassering angår. Her er det bare å slenge seg ned i sofaen, horisontalt eller vertikalt og nyte av den store musikksamlingen, JackX! Tror dere begge får uendelig mange gode stunder med musikk i denne settingen. Så møtes vid ved rad 111 ved en høvelig anledning! Takk for en svært hyggelig aften.

    Vis vedlegget 291791
    APPROVED 2014

    Ah, den første der er bare så fantastisk. Har den kun som fil men er en gjenganger her. Oscar har jeg på vinyl i Pablo-utgave. Gøyalt det også :)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Hei JackX
    Gøy å lese de flotte tilbakemeldingene du har fått :)
    Du har jo nå også fått deg et rimelig heftig CD rigg, har du fått testet Vinylriggen V/S Cd riggen med samme innspilling?
    Hva foretrekker du lydmessig under like "forhold" ?
    Mvh: Espen L
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Jeg må si meg enig med sluket her!

    Lyden satt som ett skudd. Her var det kropp og dynamikk, skikkelig dypbass og nok headroom for det meste.

    Det var en del nye detaljer jeg ikke har fått med meg som dukket opp her på innspillingene jeg hadde med.

    Takker for ett fjell sushi og deilig væske i overflod!

    Utrolig godt utført og langt ifra dominerende i ett stuemiljø for resten av familien.

    Jeg avslutter med det jeg sa til deg etter 4 runde med sushi:

    Samme tid til neste uker?

    McLaren
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Beste Magico oppsettet jeg har vært bort, enig med hvem nå det var som skrev dette ovenfor! Hadde det vært noe større modeller hadde det nok ikke spilt så godt med rommet som det gjorde. De gutta fulgte godt med på metallsløyden i sin tid!
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Hei JackX
    Gøy å lese de flotte tilbakemeldingene du har fått :)
    Du har jo nå også fått deg et rimelig heftig CD rigg, har du fått testet Vinylriggen V/S Cd riggen med samme innspilling?
    Hva foretrekker du lydmessig under like "forhold" ?
    Mvh: Espen L
    Har ikke gjort meg opp en mening angående det spørsmålet. Jeg tror det hele koker ned til hva - og hvordan! - man føler for å lytte til musikken, egentlig.
    Noen ganger liker man det "organiske" ved det å finne frem fra platehyllen, lese litt på bak/coveret, la seg friste, finne frem den sorte skiven ... legge den nedpå platetallerken, stramme til, plassere armen/stiften der den skal stå, senke armen ... og bare la det stå til.
    Andre ganger er det det enkle livet med å hive innpå en sølvskive, trykke på en knapp & la seg henføre, som appellerer.

    Hva gir best lyd, cd eller LP, i mitt oppsett? Vet ikke, har ikke funnet frem identiske LP og CD (finnes det mange slike?) og så vurdert de mot hverandre.
    Det som er rimelig klart for meg, etter hva jeg har lest meg til og hørt fra lyttere i heimen, så er begge riggene temmelig brukbare. Jeg selv velger å peke på den utrolig gode DAC'en og RIAA'n, som hver for seg og på sitt område gjør at nær sagt enhver lydavspilling blir lytteverdig.

    Vi får finne en dag det passer for oss begge, og så sette oss ned for å ha en finfin lytteseanse!

    Cheers!

    JackX
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Men, spytt nå ut da. Hvordan er lyden blitt nå?
    Mvh
    JMK
    Du var savnet Jamakr og nå vet jeg ikke hvordan Ypse og Magico låt når du var der sist, men ikveld var det ikke lenger bare potensiale i alle disse kassene tror jeg. "Kanter" er i ferd med å slipes og herregud for en deilig bass da! Godt hjulpet av top notch elektronikk. Jeg går fremdeles og lurer på om JackX klarte å bløffe oss. Stod kjempesubben på eller ikke? -Eller var det en magicoisk illusjon etter at Jakker'n hadde korrupert oss med byens beste pappvin og flere kjempebrett med sushi? Konklusjonen tror jeg at flere var enige om: Her har du et komplett anlegg JackX som vi tror kan vare i opptil flere uker ;-)

    Tusen, tusen takk for en helt topp, topp, topp MAGICOisk aften?
    Hjertelig takk for flott LP-gave, Mr.Grumpz! Skal lytte mye mer til den etterhvert; skikkelig herlig jazz ... slikt er bare så! flott å lytte til utover en småhutrende november/desember/anytime kveld! Takk!

    Og takk også for at du tok deg tid til å komme! Skjønte litt på deg at det var andre ting som også trakk i buksebenet. Fint da at anlegget spilte såpass greit at det (muligens?) kan vare i inntil en måned :D

    Bass er det i overflod i anlegget, og nei - sub'en var ikke med og spille.

    Cheers!
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Bass er det i overflod i anlegget, og nei - sub'en var ikke med og spille.

    Cheers!
    Nå er jeg på vei hjem fra OVK-julebord og det irriterer meg fremdeles at jeg lot meg forlede til å ta så feil. Kunne vedda bort Krokodillen, taxi-tralla og mer til på at subben stod på max. Jeg legger meg i protttest! -Ha en god, men magisk og yppfull natt.

    PS! Bytteretten står ved lag. Knitreskiver skal kondemneres :)
     

    Morty

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    529
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    7
    Synes jeg har hørt en del bra anlegg etter hvert. Både på messer og hos OAS'ere.
    Og Magico, som jeg kun har hørt på Munchen-messene tidligere, har alltid stått frem som seriøse saker. Kanskje litt vel "kontrollerte", men homogene og tighte.
    Men, messe er messe.
    For dette var likevel noe helt, helt annet. Masser av luft. Detaljer, kropp og sjel. Og, for en bass!
    Tror aldri jeg har hørt akkurat den disiplinen gjort bedre.
    Kjellerdyp og utrolig nyansert.

    Og dynamikken over hele frekvensområdet fremstår som helt fantastisk. Her bare øses det ut av "rillene" med den største letthet.

    Dette var helt konge!

    Må bare si tusen takk Geir, for nydelig sushi med drikke, hyggelig selskap og en sjelsettende lytteopplevelse.

    Morty
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Heisan
    Skjønner at dere hadde det skikkelig trivelig både med mat og musikk.
    Av kommentarene å dømme, så må dette anlegget bare oppleves skjønner jeg. Både med ører og øyne.
    Håper det byr seg en anledning senere JackX og nok en gang gratulerer.

    RBN
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Hyggelig lesning i denne tråden. Nærmere Nirvana enn foran anlegget til Jackx er det kanskje ikke mulig å komme for en audiofil? Men pass på, lykkelige eier, jeg tar kontakt på nyåret (som lovet), og da er det ingen vei utenom! Djevelen ligger i detaljene, og her var det visst mange av dem...:)


    I mellomtiden får du ha en riktig god julefeiring - og søl ikke ribbefett på vinylen!

    mvh
    Harald
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn