JackX inviterer OAS torsdag 27 november

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.623
    Sted
    Skien
    Gleder meg til å høre systemet ditt JacX :)
    PS! har sendt deg Pm på noen aktuelle datoer.

    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Lykke til i morgen gutter, Men, dere finne kanskje en annen tråd å rapportere i? Tror det må bli bra, bedømt ut fra smile på den godeste Jack'en i det siste.
    Mvh
    JMK
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Here goes;

    Vis vedlegget 291782

    Petrucciani, Gadd & Anthony Jackson, forrykende trio med bra flerr i opptaket. Distinkt fin lyd slik vi er vant til hjemmefra,
    flotte detaljer kom godt frem i Gadd's sublime trommespill, eksplosivt piano slik Petrucciani var kjent for.
    Rytme og timing var på plass slik det alltid er på seriøse installasjoner.


    Totalt ukjent trio (shame on me!) Måtte derfor innom Youtube.com for å sjekke opp hva hypen dreide seg om, og sannelig min six-pence! Dette var framifrå greier, til fyren på krakken (hvor jeg hitsetter følgende sitat):


    Having the ability to manipulate your fingers over octaves in a piano with nimbleness and accuracy is one thing...but to do so with timing and melodic creativity is another thing!!! Michel Petrucciani overcame incredible physical obstacles to achieve a revered position in the annals of jazz history - pure genius!!!

    til basssit og trommis. Dette var meget ørevennlig, dynamisk (vil jeg tro, noe slikt er selvfølgelig både bannord og fremmedord på nevnte (k)anal).





    ~~~~~~~~~~~~



    sado-slukster skrev:
    Vis vedlegget 291786

    Tøff duo med den altfor underskattede PIANISTEN Duke Ellington, og Ray Brown på trommer.
    Åpent, flott og med snerten nevnt tidligere, og skikkelig kølsvart bakgrunn. Kanskje ikke så stort lydbilde
    og like mye luft rundt gutta som hjemme, men sammenlikningen er ikke rettferdig hverken med tanke på
    rommets størrelse eller skalering av ting. God og detaljert bass på Q3....


    Denne kjenner jeg godt igjen. Herlig samspill, og visstnok kunne Mistah Duke traktere sitt piano, overklasseutdannet som han var (herunder innlagte pianotimer)!
    Her er en "framifrå" youtube-inkarnasjon av det du hadde med deg:



    ~~~~~~~~~~

    klassiske Sluket skrev:
    Vis vedlegget 291789

    Preston's famøse "Toccata & Fugue" i Deutsche Grammophon's tapping.
    En aldri så liten syretest for de aller fleste anlegg dette - med den mektighet og spennvidde
    som virkelig henter ut reservene... Magico går dypt - ingen tvil om det. følger pedalene helt ned uten rariteter
    eller hørbare resonanser og frekvenssavik. Godt gjort! Alle detaljer rundt orgelmekanikken sto tydelig frem slik det er,
    og det er ikke alltid tilfelle på systemer med relativt ineffektive høyttalere. Her manglet det ikke på mikrodetaljer,
    noe som for meg etter hvert har blitt meget viktig for totalopplevelsen. Godkjent!



    Salige Bach hadde aldri snudd seg i graven over trakteringen av orgelet, snarere over å ha fått på plass lenge etterlengtede solbriller. Preston er en magiker med alle 4 lemmer, og Den Makalösa manicken står ikke i veien for hans ypperlige Bach-tolkning av et sentralt verk. Godkjent klassiker! Godkjent syretester! Godkjent review :cool: av bad-boy Sluk!

    Takk for visitten. Takk for vakre & vene ord!​




     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.465
    Antall liker
    102.659
    Torget vurderinger
    23
    Selv takk - et usedvanlig trivelig treff med både kompetente folk og kompetent lyd! Traktementet var ikke verst det heller :D På ingen måte siste gangen du har invitert meg...
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Skal ha en ørliten seanse hos meg i morgen eftermiddag/kveld.
    Påmelding her.

    Cheers & Sushi!
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Høres trivelig ut! Tror jeg kan få det til uten å kunne bekrefte oppmøte 100% før imorgen utpå dagen;-)

    Noen spesiell anledning?
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Høres trivelig ut! Tror jeg kan få det til uten å kunne bekrefte oppmøte 100% før imorgen utpå dagen;-)

    Noen spesiell anledning?
    den beste anledning jeg vet om: veslemor er borte (på kurs).
    You know the saying: Når musa er borte eier Tøffelen the board ;)

    Fortsatt god cheers !
     
    Sist redigert:

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Hehe... Gir lyd imorgen. litt kort varsel dette, men ser hva jeg får til.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Som tidligere meldt, jeg kommer.
    Mvh
    JMK
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Vil så det bety at Herr Sluk vil glimre med sitt oppmøte i aften?
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Skal høre med fruen om jeg kan få disp. Når starter moroa?

    Roy
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Skal høre med fruen om jeg kan få disp. Når starter moroa?

    Roy
    Ikke helt fått med meg noe starttidspunkt. Tror det må forstås som litt løselig organisert, og noe tilpasset når folk rekker fram.
    Mvh
    JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.421
    Antall liker
    12.978
    Man melder seg på, og satser på at den politiske streiken hos Jernbaneverket og NSB løyer ut over natten.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.465
    Antall liker
    102.659
    Torget vurderinger
    23
    Vil så det bety at Herr Sluk vil glimre med sitt oppmøte i aften?
    Hehe.... nei, er ikke akkreditert medlem, dessuten er garasjen full av innercover :rolleyes: :rolleyes: slik at jeg ikke får ut bilen..:D
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Hehe. Deg pm så ringes vi;-)

    Kanskje lading av bilbatteri burde stå på listen over gjøremål siden innercoverene har hindret bruk av bilen de siste 2 årene eller hva det har vært;-)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.465
    Antall liker
    102.659
    Torget vurderinger
    23
    Listen over gjøremål er kort;

    1. Riste litt i øra på folk som ikke henter ting....
    2. Fakturere lagerleie til ovennevnte sløfokker..:D
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    skjønner ikke hva du mener:)

    Det kan da umulig være meg du sikter til?
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Dette er ikke et OAS-event, men åpen "for alle".
    Jeg drar igang ~18:00 og holder det åpent til sistemann "har køyet".
    De som vet hvor jeg bor, vet det ... :rolleyes: - rene poesien :cool:

    Chablis & Sushi ... now we're talkin`
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    regner med at jeg stikker innom en tur litt etterhvert!
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Sushi Chet.jpg

    Og kjøyr ...
    plass til flere her!

    Chet & Cheers!
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.592
    Antall liker
    11.090
    Dette så jeg bare ved en tilfedighet, men skal prøve alt jeg makter og få ordnet det. Denne begivenheten har jeg jo sett fram til i lengre tid. . .:cool:
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.635
    Antall liker
    15.478
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det tviler jeg ikke på; at dere er "fulle og i gang" ;). Dette er en uke for tidlig for meg.

    Hygg dere!
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Kom brått på, også meg.
    Neste invitasjon vil få betydelig lengre frist - og kanskje annen heading i tråden.
    Anyway - håper at gutta boyz innom fikk en grei aften!

    G
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.635
    Antall liker
    15.478
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Uansett kult av deg Jx å kline til med uformell invitasjon på direkten. -Det skal du ha for!!!!!
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Kort frist eller ei, dette var veldig hyggelig.
    God mat, og litt for mye å drikke.
    Anlegget spiller bedre enn det jeg pleier å spille på til daglig. Meget oppløst / detaljert lyd og det går dyyypt med bra kontroll i tillegg. Stor bredde i lydbildet på en låt jeg kjenner godt fra andre anlegg.
    Noe å kritisere? Tja, det vil vel være litt drøyt. Usikker på dybdeperspektiv. Må nok da høre mer uten utmerket Chablis og div andre ting innabords før jeg mener noe mer om det. Usikker på om jeg egentlig syntes den fantastiske eksterne bassen egentlig bidro positivt ....
    Slik det nå låter så er det dog en fryd. En som kan sikkert legge ut noe selv - antyder at det låt bedre enn hvordan Q7 låt på demorom i Munchen. Jeg har egentlig sansen for den betraktningen. Kan heller fylle ut når det evt blir beskrevet av andre.
    Vi fikk ikke spilt vinyl i kveld - og det er litt synd. Det er ikke noe mindre potensial der.
    Vil gjerne få komme igjen, og da gjerne med bedre tid og lenger tid til forberedelse.
    Som du pleier å si, Cheers!
    Mvh
    JMK
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Uansett kult av deg Jx å kline til med uformell invitasjon på direkten. -Det skal du ha for!!!!!
    M8 - man får ikke mer igjen enn det man selv gir. Og du er selve inkarnasjonen på en slik framifrå livsregel. Neste lytting er for deg!

    cheers! og kom deg på bena!!
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.635
    Antall liker
    15.478
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Thanks man. Jeg koser meg på deres vegne. En ørliten halvdyr malt i et lite glass har jeg faktisk unnet meg i ren sympati og som en slags fjerndeltakelse :)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.421
    Antall liker
    12.978
    Det tviler jeg ikke på; at dere er "fulle og i gang" ;). Dette er en uke for tidlig for meg.

    Hygg dere!
    Fha ehr deh du ihnssjinuerer nåhhh Grumpy?
    Jhei far ihke fuhl, mehn duh skuleh sjett de tje anhndre hihihihih...
    Fi hygga vohrsj fi :cool:
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Det tok helt av hos JackX når vi fikk satt inn en relativt røslig absorbent bak venstre høyttaler :cool:
    Men, det var jo også spennende at han fungerte som diffusor når han ble snudd 180 grader og opp ned. Kvalitetsprodukt!
    Mvh
    JMK
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.465
    Antall liker
    102.659
    Torget vurderinger
    23
    Snu'n rundt så er det en perfekt Helmholz :D
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.421
    Antall liker
    12.978
    I strålende sol prustet vi oss opp bakkene fra nærmeste T-banestasjon. Jævelsk bratt antropogent terreng som nesten driver en fra vettet før man er oppe på Kollen platået hos JackX. Ikke før jeg gispende etter luft hadde ramlet inn døra, blitt rundsleiket av de kåte bikkjene i huset (nei, ikke på genitaliene, men hender og føtter), så satt hvitvinsglasset i hånda. Med blikket hvilende på en fantastisk utsikt, kunne vi juge litt, mens vi ventet på de andre.

    Verten tryllet frem sushi fra de øvre hyller, og skjenket generøst med Challabais i glassene.
    Så etter en 30-40 sushibiter, en halvliter Chablis og munter passiar blant de edle herrer, rapte man høflig ut over åsen og inntok salongen foran husalteret. Han kan og traktere folk denne JackX.

    P6150002.jpg


    Så vel inne i stuen kunne man la øynene hvile på de edle Ypsilon produktene. Personlig skulle jeg mer en gjerne hatt CD-spilleren og den eksterne DACen. Jeg finner dette å være ordentlig "eyecandy". Likeledes fant jeg vertens versjon av Magico Q3 å være lekker med sin dypbrune farge som bryter over i kobberstikk. Platespilleren - Thales - hadde hatt besøk av en uheldig bruker, så den var overført til midlertidig AFP. Ormegården besto som vanlig av Zensati One og diverse Synergistic Research signal og strømkabler såvidt jeg kunne se.

    P6150003.jpg


    Nå har det seg slik at jeg de siste 5-6 årene kun har fått skikkelig fot av Magicos høyttalere, nærmere bestemt Q5 forspent DarTZeel monoblokker og pre i Gøteborg for 4,5 år siden. Ellers har jeg rett og slett slitt med de genierklærte M3, M5, Q3 og Q5 på messa i Munchen. Det har aldri engasjert meg liksom. Enten spiller demomænnen for lavt eller for kjedelig musikk eller med for døll elektronikk. Ei heller deres flaggskip Q7 på årets messe i Munchen synes jeg innfridde. Misforstå meg rett, de spiller med en avsindig oppløsning. Alle toner har får klinge ut, men jeg savner dynamisk kontrast (pin pointing). Under lytting satt jeg hele tiden og lette virituelt etter hvor sitter musikerne hen egentlig og spiller sologitar, bass, trommer osv. Lydbildet flyter liksom bare i alle retninger uten et fast punkt (skrevet med vilje for å overdrive). Og hvor ble det av det overlegne slammet i bunn? Spiller det rett og slett for høflig med Soullutions ypperste utstyr? Blir det for korrekt og hifi riktig? Jeg må svare ja på 2 siste spørsmålene.

    Men altså "heima hos JackX" var det heldigvis andre boller. Lydbildet er bredt, åpent, luftig, uanstrengt og utrolig detaljert. Stemmegjengivelse er av yppertse klasse med alle intonasjoner inntakt. Unni Willhelmsen med Bodø Simfonietta hadde ingen problemer med å kjæle meg dypt i øregangene, og få meg til å tro på inderligheten i stemmen hennes i "Cry Me a River". Anslag, struktur og utklingning av piano og kontrabass er meget troverdig, og av høy klasse. Anneli Dreckers vare og sarte stemme på hennes siste nydelige skive Rocks & Straws gav opphav til emosjoner i tårekanaler og hud. Hvilken sangfugl det bor i denne lille damen. Så da ble det mer musikk med Anneli. Jeg skramlet også litt med Robert Plants skive fra i fjor, og fikk Led Zeppelin følelsen fort og uanstrengt.
    Etter litt ymse musikalske innslag, dro jamakr myndig frem Roger med vannet. Her skulle man more seg til døde, så sånn var det.
    Ved avspilling av spor 8 og 12 tilkjennegav anlegget en utrolig hurtighet, dog låter selve hogsten fra spor 8 en tand mer tilstede hjemme hos jamakr.

    Så kom ølet med bryggerigampene, mektig med praktfulle detaljer fra bjeller (de på seletøyet altså), seletøy og hover. Minutter senere kommer den hittil raskeste Ferrarien jeg har hørt gjengitt fra dette sporet. Jisus for en aksellerasjon og ektehet.
    Avslutningsvis på den lett pirkede siden savnes noe dybde i lydgjengivelsen, og litt bedre "pin-point" av artistene/instrumentene.
    Dette tror jeg kan la seg løse litt ved å dra høyttalerene noe lengre frem, og enda litt mer ut tilsiden.
    Subben kan husets herre med fordel skru av, den mudret til et ellers førsteklasses lydgjengivelse.

    P6150001.jpg


    I sum synes jeg dette låt klart bedre enn via Q7ene i Munchen.
    Størrelsene er selvfølgelig ikke sammenlignbare, men når man "forlanger" 2,4 mill for et sett høyttalere som ikke spiller bedre selv på en demo, så kan de bare ha dem for meg. Jeg ble ikke impregnert, snarere tvert i mot.

    Tusen hjertelig takk for generøs servering, og at jeg fikk komme JackX.

    Ærbødigst Powerpoint
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.635
    Antall liker
    15.478
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Så gøyalt, alvorlig og beskrivende Power at jeg måtte leseflire ovenstående to ganger.
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Takk for aldeles malerisk rekapitulasjon av hva du opplevde her oppe i Slummen :)

    Sushi og Challabais er en utmerket combo, særlig ettersom vi kunne avnyte hverandres lunefulle selskap i det som forhåpentligvis ikke er sommerens siste (?) solstråler.

    Litt synd at TTT har inntatt foreløpig hvilestilling. Men den/jeg kommer sterkt tilbake, u bet!

    Det du sier om dybde/pinpointing er noe som finner sin årsak i ht-plasseringen. Toe-in kan også diskuteres. Her må det mer prøving/feiling til - derfor er disse små sammenkomstene verdifulle når sakligheten kan glimte til (innimellom all bs & koseprat).
    Hoggestabben er en lakkmustest, og som skiller (topp) rørutstyr fra (topp) ss-saker. Jamakr's ypperlige SS/CAST vil derfor alltid overgå på den øvelsen, idet kreftene som utløses trives best med ss-utstyr enn rør emm.

    Cheers!
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Hoggestabben er en lakkmustest, og som skiller (topp) rørutstyr fra (topp) ss-saker. Jamakr's ypperlige SS/CAST vil derfor alltid overgå på den øvelsen, idet kreftene som utløses trives best med ss-utstyr enn rør emm.

    Cheers!
    Nå ønsker ikke jeg å bli noen hoggestabbe i dette :) Anlegget ditt spiller bedre i mine ører enn det jeg hører på - på det meste. Så er det litt smak og behag og detaljer hit og dit. Poenget er vel at litt kritikk må man jo holde seg med. Tror mye på at Q3 vil blomstre enda mer med en plassering lenger frem, mulig toe in som du sier. Det vil jo være et spørsmål om å prøve det ut.
    Mvh
    JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.421
    Antall liker
    12.978
    Så gøyalt, alvorlig og beskrivende Power at jeg måtte leseflire ovenstående to ganger.
    Så hyggelig Grumpy :cool:
    Da anser jeg det hele for å være "mission accomplished" hva deg angår.

    Forøvrig hyggelig at herren i "slummen" er fornøyd med tilbakemeldingen.
    Eg stinkar lett tå fish enno :rolleyes:

    Challabais
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.465
    Antall liker
    102.659
    Torget vurderinger
    23
    Hva skjedde med TTT? Stokkmaur?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn