Hi-Fi magasin Ja, vi savner "Fidelity" og Knut Vadseth

M

MusicBear

Gjest
Du har et meget godt poeng, HCS, da jeg mener det i praksis var bransjen som medførte at Fidelity ikke så det økonomisk forsvarlig å holde på lenger.

Fordi annonseinntekter er en del av et blads naturlige inntektsområde, men hvor de mer enn gjerne ønsket på trykk deres egen produkter men ikke ville bruke en krone (fler av dem) på markedsføring av de samme produkter - UTEN AT DET HER ER NOEN FORM FOR KOBLING - i tilfelle noen som leser dette skulle fare opp med pissprat omkring det.

Og så har vi annonsørene som var innom Fidelity, men ikke gjorde opp for seg. Som du selv var inne på.

Jo, jeg tror mange av leverandørene har halen mellom beina, etter Fidelity ble borte.
 

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Innlegg
3.814
Antall liker
2.805
Torget vurderinger
1
Et eventuelt nytt Fidelity eller tilsvarende må velge om det skal ut på papir, nett eller begge deler. Uansett må det være et BLAD. Altså et stykke arbeid som presenteres jevnlig og forutsigbart. Med faste spalter, leder, tester, plateomtaler, hjemme hos og alt annet vi liker å lese. Men det må altså presenteres samlet i magasins form. De spredte og mer eller mindre tilfeldige artiklene og testene som kommer på Fidelity.no nå er dessverre håpløst. Det fungerer nesten bare som en irriterende påminnelse om at Fidelity er borte (dessverre, men sant). Se til Tone Audio: Lekkert magasin med sidetall, tester og annonser, kort sagt et komplett magasin, lekkert sådan. Og som presenteres som adskilte nummer for nedlasting. Jeg sier opp papirabonnementet på TAS og erstatter det med elektronisk utgave av Hifi+ nå. Det er god plass for Fidelity på ipaden også, betaler gjerne for et stilig og innholdsrikt magasin for nedlasting. Gjerne med søkefunksjon i artikler og plateomtaler hvis dette går an å få til.
 

Newton

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.05.2005
Innlegg
445
Antall liker
169
Har ikke lest hele tråden, men som gammel hifi nerd leste jeg mye "High Fidelity" - Danmark, som jeg savner stort. De hadde grundige tester med målinger noe jeg satte stor pris på. I den tiden leste jeg "Audio" og der var det mye "Det låter XXX" uten noen form for målinger - noe jeg også savnet med de få gangene jeg leste "Fidelity".
Syntes dog i dagens "hifi verden" at det er litt vanskelig å skille mellom snørret og barten på de få omtalene jeg har lest - har journalisten mottatt noe gratis og dermed "sponset" osv.... Da tenker jeg ikke bare innasjærs men også uttasjærs....
N
 

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Innlegg
2.986
Antall liker
2.910
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
31
  • Liker
Reaksjoner: LMC

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.755
Antall liker
489
Sted
Stockholm
Iallefall, Knut Vadseth er savnet! Det er flere andre gode hifi skribenter der ute, men ingen klarer å fange meg slik han gjorde. Har fulgt med han siden han var i Lyd og Bilde, og ble med han på reisen videre mot Eye-Fi, Audio og Fidelity. Han satte samtlige utgivelser i et gyllent lys med sitt positive vesen og livsbejaende artikler!
 

Janpe

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.08.2015
Innlegg
674
Antall liker
755
Savner Fidelity med staben og hele blekka. For meg (andre tidsskrifter og blogger får ha meg unnskyld) men Fidelity er det eneste Skandinaviske magasinet som hadde interesse. De skrev om produkter som interesserer meg og var fritt for midfi og hjemmekino (stort sett). Musikksidene var gode og testene velskrevet. Bladet hadde sjarm og var gjennomsyret av ekte hifi- og musikkglede.

Å drive ett slikt blad skjønner jeg er nærmest umulig med manglende annonseinntekter og liten vilje til å annonsere blant markedsaktørene generelt. Men Fidelity var etter min oppfatning selve limet i det norske hifimiljøet, savnet er stort. Hører dere gamle red. medlemmer:)?

JP
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.936
Antall liker
17.212
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Største problemet var at annonsørene ikke betalte for seg, eller ikke holdt seg til avtaler. Skjønner godt at det tæret på humøret og motet når man måtte gang på gang ringe rundt og purret og maste.
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: LMC

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.925
Antall liker
8.230
Torget vurderinger
1
Stort sett bare produsentenes egne bilder som brukes. Litt håpløst.
 
Topp Bunn