Ja - jeg slanker meg!;D ;D

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    7
    zed skrev:
    Å spise 4 ganger daglig,....kan være farlig for dem som ønsker å gå ned i vekt. I så fall man må være ganske forsiktig med mengder. Frukt, yogurt har mye kcal og må tas forsiktig. Kokt gulrot har veldig høy GI.
    Om man spiser få ganger om dagen vil man få større variasjoner i blodsukker etc. enn om man spiser mange ganger om dagen. Videre vil forbrenningen holdes jevnere ved flere måltider om dagen.

Mengder og sammensetning må man passe på uansett, og de akkumulerte mengdene av mat over tid vil alltid måtte balanseres med hva kroppen forbruker over tid.

Å spise få ganger i løpet av en dag kan kanskje høres smart ut, siden det er grenser for hvor mye man klarer å spise til hvert måltid, men faktum er at man neppe klarer å spise 3 eller færre måltider i løpet av et døgn uten å få perioder i løpet av dagen med slapphetsfølelse eller sultfølelse, med det resultatet at man spiser ukontrollert mellom måltidene.

Jeg vil hevde at å legge opp til kun 3 måltider eller færre i løpet av en dag er en mer feilslått strategi for å gå ned i vekt enn å dele opp dagen i flere større og mindre måltider som man planlegger innholdet av.
    Personlig har jeg planlagt 5 måltider (3 hovedmåltider og 2 mellommåltider) på vanlige dager. Dersom jeg trener vil jeg som regel passe inn noe ekstra småmåltider også før og etter trening i tillegg til disse andre måltidene.
    Det er ingenting farlig med dette.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    xerxes skrev:
    Da ser det ut til jeg er på sporet igjen. Var hos ernæringsfysiolog forrige onsdag. Holder nå fokus: Frokost, lunsj, middag og et lett kveldsmåltid. Mye mere grønnsaker. Passe på mengdene og sammensetningen av måltidene. Melommålltider med frukt, youghurt, gulrot e.l.
    Trener som vanlig.
    Forrige onsdag: 95,8
    I dag: 94,1
    Regner med at dette ikke er helt reelt, men det er veldig moro å se at vekta går riktig vei igjen!
    Øy - det er jo det jeg veier. Betyr det at jeg bør slanke meg også?

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    2.169
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    zed skrev:
    xerxes skrev:
    Da ser det ut til jeg er på sporet igjen. Var hos ernæringsfysiolog forrige onsdag. Holder nå fokus: Frokost, lunsj, middag og et lett kveldsmåltid. Mye mere grønnsaker. Passe på mengdene og sammensetningen av måltidene. Melommålltider med frukt, youghurt, gulrot e.l.
    Trener som vanlig.
    Regner med at dette ikke er helt reelt, men det er veldig moro å se at vekta går riktig vei igjen!
    Å spise 4 ganger daglig,....kan være farlig for dem som ønsker å gå ned i vekt.
    Helt enig Zed! Å spise er veldig farlig og anbefales ikke, særlig ikke i kombinasjon med trening og høy puls ;) Man kan til og med risikere å komme i bedre form! Etter søndagens løpetur, er det vel et under at jeg lever ?

Vedlegg

Zed

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    3
    Jeg har ikke tenkt på spising i forbindelse med trening. Tenkte mer på matmengde. ;D Jeg har gått så langt, og spiste til og med 10 ganger om dagen, og ut fra mine erfaringer kan jeg konkludere at, å spise mange ganger om dagen krever veldig mye av disiplin og kontroll. Mann skal være ganske nøye med antall kcal og mann blir nesten nødd til å telle dem,.....eller blir det helt jævlig. ;D
    Jeg mener at det er bedre å spise 3 ganger om dagen som vanlig, og ta noen kopp lett melk inn i mellom. Melk er rikt med proteiner, og gir lang og godt følelse av metthet. :)

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    7
    zed skrev:
    Jeg har ikke tenkt på spising i forbindelse med trening. Tenkte mer på matmengde. ;D Jeg har gått så langt, og spiste til og med 10 ganger om dagen, og ut fra mine erfaringer kan jeg konkludere at, å spise mange ganger om dagen krever veldig mye av disiplin og kontroll. Mann skal være ganske nøye med antall kcal og mann blir nesten nødd til å telle dem,.....eller blir det helt jævlig. ;D
    Jeg mener at det er bedre å spise 3 ganger om dagen som vanlig, og ta noen kopp lett melk inn i mellom. Melk er rikt med proteiner, og gir lang og godt følelse av metthet. :)
    Ting fungerer forskjellig for ulike mennesker. Melk metter kanskje, men har ganske mange kalorier i form av melkesukker og en del melkefett (avhengig av hvilken type melk man velger). Dessuten fyller den lite i magen over tid, så lang metthetsfølelse er det ikke så mange som får av kun å drikke litt melk. Jeg foretrekker frukt (tilsvarende 0,5-1 eple) og kanskje noen få nøtter til hvert mellommåltid.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    John_Harald skrev:
    zed skrev:
    xerxes skrev:
    Trener som vanlig.
    Å spise 4 ganger daglig,....kan være farlig for dem som ønsker å gå ned i vekt.
    Helt enig Zed! Å spise er veldig farlig og anbefales ikke, særlig ikke i kombinasjon med trening og høy puls ;) Man kan til og med risikere å komme i bedre form! Etter søndagens løpetur, er det vel et under at jeg lever ?

Æh...
    Bingenrunden?
    Tok du en runde i bingen som varte i 1 time og 8 minutter?

wilbur-x

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.07.2006
    Antall liker
    1
    Ser ut som du har løpt 2 ganger rundt Bingen (Sørum Kommune ?)

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    2.169
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    wilbur-x skrev:
    Er svært imponert over geografikunskapene ;D
    Har løpt fra forelderene mine på Sørumsand, en gang rundt Bingen og tilbake til Sørumsand!

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.865
    Hvordan har du lagd den grafen der da?

J

JPMi

Gjest
    Mitt slanke-opplegg for tiden:

Sett på plate.
    Tråkker i vei på step-maskinen gjennom første sang.
    Pause i andre sang.
    Tråkker på tredje sang.
    Pause i fjerde osv.

I kveld var det Doors - L.A. Woman som styrte intervallene.

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.865
    John_Harald skrev:
    - Tatt på pulsbelte
    - Startet pulsklokken
    - Løpe
    - Overføre treningsdataene med Polar WebSync til treningsdagboken på www.polarpersonaltrainer.com.

Der vises pulsen som en graf.
    Det ser jo ganske så morsomt ut det der. Så man må ha belte og klokke?
    Hvor pålitelig er avstandsmålingen?

Har gode erfaringer med å trene med riktig intensitet :)
    Det viktigste er vel at man finner noe man trives med, ikke overdriver og lytter til kroppen for å unngå skader.

Selv synes jeg trening etter strikkmotorprinsippet er kraftig undervurdert ;D Gi gass når man føler for det. Ta det litt roligere når man ikke føler for å dra på.

Men har man ambisjoner så er det sikkert viktig å ha kontroll på intensiteten. Både på trening og i konkurranse.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.071
    Sted
    Holmestrand
    BT skrev:
    xerxes skrev:
    Trener som vanlig.
    Øy - det er jo det jeg veier. Betyr det at jeg bør slanke meg også?
    hehe - hvis du er 170 cm som meg; JA! Jeg stiller i klassen stuttjukk. I mine glansdager veide jeg 67 kg, så du skjønner jeg har litt å gå på.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.071
    Sted
    Holmestrand
    zed skrev:
    xerxes skrev:
    Trener som vanlig.
    Å spise 4 ganger daglig,....kan være farlig for dem som ønsker å gå ned i vekt. I så fall man må være ganske forsiktig med mengder. Frukt, yogurt har mye kcal og må tas forsiktig. Kokt gulrot har veldig høy GI.
    Tro meg, jeg har prøvd det meste gjennom åra, inkludert få måltider, og det virket ikke. Det løpet jeg kjører nå er anbefalt av ernæringsfysiologen, og det ser ut til å fungere. Måltidene jeg spiser er forholdsvis lett, men jeg er mett uten at det tipper. Fornuftig sulten når jeg kommer til neste måltid. 1 uke er selvsagt for kirt tid til konklusjoner, men det ser da lovende ut synes jeg. Spesielt siden jeg føler meg helt fin uten å være sulten.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.181
    Torget vurderinger
    4
    Bx skrev:
    John_Harald skrev:
    - Tatt på pulsbelte
    - Startet pulsklokken
    - Løpe
    - Overføre treningsdataene med Polar WebSync til treningsdagboken på www.polarpersonaltrainer.com.

Det viktigste er vel at man finner noe man trives med, ikke overdriver og lytter til kroppen for å unngå skader.

Selv synes jeg trening etter strikkmotorprinsippet er kraftig undervurdert ;D Gi gass når man føler for det. Ta det litt roligere når man ikke føler for å dra på.

Men har man ambisjoner så er det sikkert viktig å ha kontroll på intensiteten. Både på trening og i konkurranse.
    Du velger selv skrittlengde og så har en jo alltids muligheten til å løpe med gps eller en strekning man kjenner til eksakt lengde på og kalibrere opp mot den tror jeg. Har Polar klokke med pc interface men selv bruker jeg bare hastighet og kadensmåler, løpesensoren har jeg ikke hatt behov for å kjøpe.

Det finnes også pulsklokker med innebygget GPS, skulle jeg handlet klokke i dag hadde jeg endt på en sånn.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.735
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Bx skrev:
    John_Harald skrev:
    - Tatt på pulsbelte
    - Startet pulsklokken
    - Løpe

Hei!

Jeg kjøpte full pakke i dag...Polar Rs800cx med GPS.
    For det første er det jo litt gøy med teknsike dupeditter, men jeg liker også veldig godt muligheten til å få hele treningsprofilen på skjermen i etterkant - da får man et mye bedre inntrykk av hvordan intensiteten på økta har vært - en et sporadisk blikk på klokken.

Med GPS vil jeg tro at avstandsmålingen er meget nøyaktig...GPS delen veier litt da...., men er man kul så man kul.....

I dag var jeg på toppen av Løvstakken....!

Mvh
    OMF

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.865
    Sprekt!

Da blir det kanskje Stolzekleiven opp i år da?

Dere har jo fantastisk tur og treningsterring rundt Bergen.

En av mine desidert fineste treningsturer ever var opp fjellsiden en nyttårsaften da solen skinte i Bergen. Litt sne var det også. Startet akkurat før sola var i ferd med å forsvinne i Kalfarlien og hadde solnedgang hele veien opp til Fløyen.

wilbur-x

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.07.2006
    Antall liker
    1
    John_Harald skrev:
    wilbur-x skrev:
    Er svært imponert over geografikunskapene ;D
    Har løpt fra forelderene mine på Sørumsand, en gang rundt Bingen og tilbake til Sørumsand!
    ;) Den runden kjenner jeg godt ja. Selve Bingen var vel ca 5 km. (Jobbet på turbinavd. på Kværner).

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.735
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!
    En liten oppdatering fra denne kanten…..

Vekten er omtrent den samme…..jeg har ikke vært så flink med kostholdet, men treningen går det meget bra med vil jeg si…..

For å gjøre ting litt mer gøy (og det er vel kanskje noen som allerede har avslørt at jeg er glad i tekniske dupeditter…) så investerte jeg i en slik….

Med denne:

På med Ipod og disse i ørene….(veldig godt fornøyd med de!)

Og med litt forfriskende regnvær i dag….og litt tunge bein etter et par turen på løvstakken…så ble det allikevel en skikkelig intervalløkt i dag…..
    Jeg gjør oppmerksom på at jeg fremdeles er 105kg…..jeg vil påstå at maskineriet er i god stand!

Hadde litt knot med GPS en til å begynne med….også må jeg endre fartsangivelsen til km/t og ikke min/km….
    I tillegg har jeg endret oppdateringsfrekvensen til 1sekund – ikke 5 sekund som her…..

Men det er gøy å se resultatene…..

Også kan man jo bare trykke en knapp - så får man resultatet i terrenget.......

Mvh
    OMF

kjetinho

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Antall liker
    22
    Stilig dupeditt! Fekk lyst på slik sjølv. Stå på, det er uansett viktigare å vere i bra form enn å vere lett:)

Kjetil

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    7
    Fikk lyst på pulsklokke jeg også. Hvor kjøper man pulsklokker med GPS-funksjon og PC-grensesnitt rimelig?

N

nb

Gjest
    roffe skrev:
    Fikk lyst på pulsklokke jeg også. Hvor kjøper man pulsklokker med GPS-funksjon og PC-grensesnitt rimelig?
    Polar har modeller i alle prisklasser. De med mulighet for GPS koster fort noen tusenlapper, tror toppmodellen med GPS-sensor ligger på ca 4k.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.735
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!

Toppmodellen koster rundt 4000,- - jeg plukket den opp på FInn for en tusenlapp mindre.

Som alltid er det slik at funksjonaliteten blir bedre jo mer avansert modellen er....og jeg må si at klokken og GPS gir masse motivasjon......Håper å poste noen spennende kart over løpeturer denne uken når jeg kommer tilbake til helgen!

Mvh
    OMF

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    7
    OMF skrev:
    Hei!

Toppmodellen koster rundt 4000,- - jeg plukket den opp på FInn for en tusenlapp mindre.

Som alltid er det slik at funksjonaliteten blir bedre jo mer avansert modellen er....og jeg må si at klokken og GPS gir masse motivasjon......Håper å poste noen spennende kart over løpeturer denne uken når jeg kommer tilbake til helgen!

Mvh
    OMF
    Regner med at GPS-modulen kom i tillegg, eller?

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.735
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Nei - jeg betale 3000 + porto for klokken og GPS....er en fyr som selger billig på Finn...trolig piratimport eller noe slikt...

Mvh
    OMF

N

nb

Gjest
    OMF skrev:
    Nei - jeg betale 3000 + porto for klokken og GPS....er en fyr som selger billig på Finn...trolig piratimport eller noe slikt...

Mvh
    OMF
    Man ender opp på 3000-og-noe om man bestiller fra USA. Men det er mye rabatter som er oppnåelige hos ordinær forhandler i Norge gjennom arbeidsgiver, medlemsskap i idrettslag osv. Jeg tror ikke Polar bryr seg så veldig mye om hvor i verden de er kjøpt når det gjelder service (les: batteribytte). Jeg sendte ikke med noen kvittering eller noe slikt når jeg fikk gjort det på min - den var riktig nok kjøpt i Norge, men virket ikke som det var noe tema.

Ø

ØivindJ

Gjest
    Forslag til neste opplegg:

www.bedreviteren.no/ => Slik går du hurtig ned i vekt, uten å miste muskler!

- Hva er PSMF

PSMF er en ekstrem metode å gå ned i vekt på. Kort og godt går det ut på å spise fiberrike grønnsaker, 1-2ss essensielle fettsyrer i form av omega3, og 2,5g +/- protein/kg. Totalt sett vil det her være snakk om et stort underskudd av energi. Hva skiller så denne dietten fra Grethe Roede og andre husmorsdietter? Først og fremst er det proteininntaket. Et høyt inntak av protein, minimerer risikoen for at muskelprotein skal bli brutt ned og bli brukt som energi andre plasser i kroppen.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.071
    Sted
    Holmestrand
    nb skrev:
    OMF skrev:

Mvh
    OMF
    Man ender opp på 3000-og-noe om man bestiller fra USA. Men det er mye rabatter som er oppnåelige hos ordinær forhandler i Norge gjennom arbeidsgiver, medlemsskap i idrettslag osv. Jeg tror ikke Polar bryr seg så veldig mye om hvor i verden de er kjøpt når det gjelder service (les: batteribytte). Jeg sendte ikke med noen kvittering eller noe slikt når jeg fikk gjort det på min - den var riktig nok kjøpt i Norge, men virket ikke som det var noe tema.
    Min 720S er kjøpt i Tyskland. Har aldri hørt spørsmål om noe som helst hos Polar.

T

timc

Gjest
    zed skrev:

Dette skjønner jeg ikke. Nå som jeg sykler 3-5 ganger i uken er de vanlige 3 måltidene ikke nok til å restituere seg. Det blir minst 2 mellommåltider med Nøtter/frukt/smoothie eller lignende for å holde det gående. Hvis ikke er jeg fullstendig sluttkjørt etter 2-3 treninger.

Trener stort sett 2-3 timer med middels til hard intensitet når jeg er ute å sykler i terrenget. 2-4 timer med lav til middels intensitet på landevei.

Trene er kanskje feil uttrykk for min del da det meste av aktiviteten er bare artig. Intervalløktene er noe skikkelig dritt dog, men de varer ikke så lenge. Effektivt som fy er det :)

Synes det er rart du er imot ambisjoner/mål. Listen du har er jo en haug med mål. Kortsiktige som langsiktige.

Har forresten gått ned fra 105kg til 102 kg så langt. I praksis er nok slankeeffekten en del bedre da jeg er blitt merkbart sterkere i beina ;D

-Tim

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    2.169
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    timc skrev:
    zed skrev:

Dette skjønner jeg ikke. Nå som jeg sykler 3-5 ganger i uken er de vanlige 3 måltidene ikke nok til å restituere seg. Det blir minst 2 mellommåltider med Nøtter/frukt/smoothie eller lignende for å holde det gående. Hvis ikke er jeg fullstendig sluttkjørt etter 2-3 treninger.

Trener stort sett 2-3 timer med middels til hard intensitet når jeg er ute å sykler i terrenget. 2-4 timer med lav til middels intensitet på landevei.

Trene er kanskje feil uttrykk for min del da det meste av aktiviteten er bare artig. Intervalløktene er noe skikkelig dritt dog, men de varer ikke så lenge. Effektivt som fy er det :)

Synes det er rart du er imot ambisjoner/mål. Listen du har er jo en haug med mål. Kortsiktige som langsiktige.

Har forresten gått ned fra 105kg til 102 kg så langt. I praksis er nok slankeeffekten en del bedre da jeg er blitt merkbart sterkere i beina ;D

-Tim
    Trening skal være gøy, bra at du opplever det slik og gratulerer med forveksten så langt.

Skal du forbedre formen over tid og bygge muskler ,er kalorioverskudd i kostholdet viktig. Skal du ned i vekt er kaloriunderskudd tingen, men dette kan også bety mindre muskelmasse og mindre forbrenning ellers. Altså en dårlig sirkel.. Det fitness folkene gjør, er å bygge musklatur først og fjerne fett ellerpå med å "deffe".

Hvis du skal resiuere kroppen best mulig er det en idé å gi kroppen de beste arbeidsbetingelsene. Betyr dette minst 2 mellommåltider med Nøtter/frukt/smoothie, så syns jeg du skal fortette med det.

Nok restuisjon for å bli i bedre form er minst like vesenlig som treningen. En ting er å få riktig og nok næring til kroppen, en annen ting er nok hvile. Har selv kjørt 6 økter med 4*4 intervalltrening på en uke. Det er ikke noen hemmelighet at man kan holde mye høyere intensitet med en dags pause mellom hver økt. I tillegg er det mye enklere å holde tempo og puls oppe, ikke minst psykisk.
    Det med å holde psyken er essensielt for å ikke sprekke og bli dritt lei :)

Løp Holmenkollstaffetten på lørdag fra Vinderen til Gressbanen. 1300 meter med mange bratte oppoverbakker. Det var veldig gøy, selv om jeg ikke satt noen verdensrekord med 5.43 minutter og 13.6 km/t.

Det som var gøy var å løpe fra folk hele tiden og passe på pulsen.
    Gjennomsnittpulsen lå på 95% av maks med 97% av maks som høyest.

Vedlegg

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    2.169
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    roffe skrev:
    Nå har OMF og jeg Polarklokker.. -Men hvis du skal ha en pulsklokker med GPS-funksjon som mange mener teknisk sett og prismessig er best, anbefaler jeg Garmin sine modeller.
    Den eneste grunnen til at jeg ikke har valgt Garmin sin modell, er pga designet til sin fintessklokke. Liker designet såpass godt at jeg bruker den hver dag, med dress og joggedress ;)

Du kjøper Garmin og Polar billig på nett, fra 1500 kr nytt inkludert GPS.

Vedlegg

T

timc

Gjest
    Å bruke polarklokke til dress signaliserer at man er ganske så hardcore :)

Har liggende en SX725 men har enda ikke satt meg inn i hvordan den virker :p

-Tim

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    7
    Den FT80en er jo svært stilig.

Men om man får innebygget GPS og PC-opplasting til mye lavere pris, så kan design få være design.

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    2.169
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    timc skrev:
    Å bruke polarklokke til dress signaliserer at man er ganske så hardcore :)

-Tim
    Ikke enig med deg at det er hardcore å bruke designklokken FT80 til dress, men klart det er min mening.. Må gå med dress hver dag p.g.a. jobben og denne klokken tar seg svært bra ut rett over lanken. Er dog helt enig med roffe at FT80 er svært stilig ;)

Zed

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    3
    timc skrev:
    zed skrev:

-Tim
    Det vil ta lang tid til du stabiliserer vekt på 100 kg, tro meg. ;) tre til fire dager uten trening vil veldig fort gi en økning på 2-3 kg.

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    7
    zed skrev:
    Det vil ta lang tid til du stabiliserer vekt på 100 kg, tro meg. ;) tre til fire dager uten trening vil veldig fort gi en økning på 2-3 kg.
    Fælt så negativ du er, zed.

Kanskje du kan fortelle litt om deg selv og dine egne slankeerfaringer, siden du er såpass kategorisk i dine påstander.

T

timc

Gjest
    zed skrev:

Nå vil jeg påstå at du er kraftig på bærtur.

Dette er helt individuelt, og vil henge sterkt sammen med hvorfor man er litt lubben i utgangspunktet. For min egen del er det fordi jeg er alt for glad i mat. Jeg spiser relativt sunt, men alt for mye.

Treninga hjelper faktisk å holde inntaket proposjonalt med forbruket. Har prøvd det med å stoppe å trene. For meg så går det et par måneder før kiloene kommer krypende tilbake. Igjen fordi at jeg spiser for mye. Hadde jeg ikke hatt det problemet hadde nok vekta holdt seg noenlunde. Jeg er uansett ikke i så liten aktivitet at jeg burde legge på meg ene og alene av den grunn.

-Tim

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.656
    Torget vurderinger
    0
    Har ikke pulsklokke eller andre dupeditter. Spiser normal sunn mat og teller kalorier og har begynt å gå, ikke jogge eller løpe. Rask gange, såkallt "middels intensitet" 1:00 - 1:40 3-4 ganger i uka.

Har fått mye bedre kondisjon og generell form, samtidig som vekta fra 15 januar til i dag er redusert fra 120,4 (BMI=36,23) til 102,3 kg. dvs. nedgang på 18,1 kg. Ikke noe hokuspokus, kun redusert mengde mat og SUNN mat. Planen er å komme ned mot 75 kg ( BMI 22,64) i løpet av desember. Dvs ca 1 kg pr uke.

Tydeligvis mange veier som fører til Rom. Men det man ikke kommer unna er at man må gjøre en VARIG endring i livsstil hvis man skal få varige endringer. Alt annet blir bare jo-jo slanking.

A

AK27

Gjest
    Spiralis skrev:
    Har ikke pulsklokke eller andre dupeditter. Spiser normal sunn mat og teller kalorier og har begynt å gå, ikke jogge eller løpe. Rask gange, såkallt "middels intensitet" 1:00 - 1:40 3-4 ganger i uka.

Har fått mye bedre kondisjon og generell form, samtidig som vekta fra 15 januar til i dag er redusert fra 120,4 (BMI=36,23) til 102,3 kg. dvs. nedgang på 18,1 kg. Ikke noe hokuspokus, kun redusert mengde mat og SUNN mat. Planen er å komme ned mot 75 kg ( BMI 22,64) i løpet av desember. Dvs ca 1 kg pr uke.

Tydeligvis mange veier som fører til Rom. Men det man ikke kommer unna er at man må gjøre en VARIG endring i livsstil hvis man skal få varige endringer. Alt annet blir bare jo-jo slanking.
    Oi, det var da en del. Har nok godt av å ta av noen kilo selv. Men når jeg ser at det er så enkelt kan jeg like godt drøye det :),

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn