Ja - jeg slanker meg!;D ;D

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    zed skrev:
    topline skrev:
    zed skrev:
    I dag er det Lørdag og jeg går på trening. I dag blir det først 15 km rolig løping, tempo rundt 05.00-05.15, dereter 45 min svømming. Alt ferdig på ca.2 timer, og forbrenning på ca. tja, underkant av 2000 kcal. Etterpå mann kan spise selv om en død hest uten dårlig samvitighet. Det er det eneste som fungerer, tror jeg. :-\
    Høres ut som et litt optimistisk tall på forbrenningen...

http://www.trim.no/pub/art.php?id=589

:)
    ...ingentin er optimistisk selv om du regner med en som er 70 kg som trim.no bruker. Jeg er 83 kg. ::) Egentlig, forbrenning etter 15 km i snittfart på 12 km/t er godt over 1200 kcal, plus 45 min med svømming, da mener jeg svømming, er på ca 800 kcal. Så hva er galt? ;)
    Jeg trodde ikke at svømming gav så høy forbrenning som 1000 kcal/t, men nå vet ikke jeg spesielt mye om svømming.. ;)

V

vredensgnag

Gjest
    Hurtig svømming, crawl, i konkurransetempo, forbrenner 860/t om du veier 88 kg. Men kan forestille meg at de færreste holder det tempoet i en time.

Zed

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    3
    Jeg veier 83 kg og på 15 km forbrenner minst 1200 kcal, da mener jeg minst. Veldig ofte forbrenner jeg mer enn 1400 kcal. Svømming er en sport som forbrenner veldig mange kcal hvis mann ikke svømmer som lett overvektige kvinne fra narmeste forsikringsselskap. ;DJeg veldig ofte svømmer intervaller 8-9 ganger 4 minuter og det forbrenner det kalorier. ;) Tro meg. Hvis noen av dere mener at det er vanskelig forbrenne 1900-2000 kcal på 2 timer, da dere tar feil. Det er en vanlig trening. Ikke noe spesielt.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.181
    Torget vurderinger
    4
    zed skrev:
    Jeg veier 83 kg og på 15 km forbrenner minst 1200 kcal, da mener jeg minst. Veldig ofte forbrenner jeg mer enn 1400 kcal. Svømming er en sport som forbrenner veldig mange kcal hvis mann ikke svømmer som lett overvektige kvinne fra narmeste forsikringsselskap. ;DJeg veldig ofte svømmer intervaller 8-9 ganger 4 minuter og det forbrenner det kalorier. ;) Tro meg. Hvis noen av dere mener at det er vanskelig forbrenne 1900-2000 kcal på 2 timer, da dere tar feil. Det er en vanlig trening. Ikke noe spesielt.
    Jeg har samme kroppsvekta som deg fordelt på 188 cm og tro meg skal jeg forbrenne 1900-2000 kalorier på to timer må jeg ligge over terskel mye av tida og jeg mener selv at jeg stiller i klassen aktiv mosjonist, har vel strengt tatt fått bekreftet det fra sist jeg målte vo2 maks.

Ikke tale om at en utrent eller dårlig trent person klarer å forbrenne 1900-2000 kcal på 2 timer.

Eksen min ønsket å bedre formen sin mens vi var sammen så jeg tok henne med ut for å løpe, vi startet på uke 13 i treningsprogrammet til løplabbet (Nybegynner +) og det var tungt for henne å gjennomføre en 45 minutters treningsøkt med ganske lav intensitet. Tviler på at kaloriforbruket var noe stort mer enn 500 kcal på den økta og skulle økta vært 2 timer hadde mesteparten av økta blitt gange.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.738
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Bare et spørrsmål.....
    Hvordan måler dere hvor mye kalorier dere bruker....?

mvh
    OMF

Zed

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    3
    Anonym.....hva prøver du å si?...at din utrent eksen klarte å forbrenne 500 kcal på 45 minuter,....er det du prøver å si? ;D Du kan ikke sammenligne henne med meg. Hadde hun holdt den tempo i 2 timer, hun vil også forbrenne nesten 2000 kcal (ok litt mindre, men likevel) ,...ikke sant? ;D

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.181
    Torget vurderinger
    4
    Polar SX725 i mitt tilfelle hvor jeg har lagt inn vekt og makspuls, bruker puls og løpesensor ved løping. Når jeg sykler bruker jeg puls, kadens og hastighetssensor.

Tror ikke tallene er 100% men de gir iallfall en pekepinn.

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    zed skrev:
    Anonym.....hva prøver du å si?...at din utrent eksen klarte å forbrenne 500 kcal på 45 minuter,....er det du prøver å si? ;D Du kan ikke sammenligne henne med meg. Hadde hun holdt den tempo i 2 timer, hun vil også forbrenne 2000 kcal,...ikke sant? ;D
    Tror ikke det ville vært mange overvektige rundt oss om det var lett å forbrenne 1000kcal/timen.. ;D

Zed

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    3
    Du kan også måle kaliriforbruk på de fleste treningsentrene i Norge. Trenger ikke være helt nøyaktig, men det rengs ikke heller å være. +-5% har ikke noe å si for en amarør.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.181
    Torget vurderinger
    4
    zed skrev:
    Anonym.....hva prøver du å si?...at din utrent eksen klarte å forbrenne 500 kcal på 45 minuter,....er det du prøver å si? ;D Du kan ikke sammenligne henne med meg. Hadde hun holdt den tempo i 2 timer, hun vil også forbrenne nesten 2000 kcal (ok litt mindre, men likevel) ,...ikke sant? ;D
    Prøver å si at en utrent person ikke klarer å forbrenne 1900-2000 kalorier på to timer da vedkommende ikke klarer å holde intensiteten oppe over så lang tid.

Zed

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    3
    topline skrev:
    zed skrev:
    Anonym.....hva prøver du å si?...at din utrent eksen klarte å forbrenne 500 kcal på 45 minuter,....er det du prøver å si? ;D Du kan ikke sammenligne henne med meg. Hadde hun holdt den tempo i 2 timer, hun vil også forbrenne 2000 kcal,...ikke sant? ;D
    Tror ikke det ville vært mange overvektige rundt oss om det var lett å forbrenne 1000kcal/timen.. ;D
    ;D...nei,....kanskje du har rett der, men med litt trening flest kan komme på den nivå, tror jeg. Løping er mest effektiv men på andre siden det med løping er vanskeligst for en som er overvektig. Man må begyne først med sykling, og "kjøre" mye elypser, dereter litt styrketrening for forsterke benmuskulatur, og da,......kommer i bilde løping. Men, når der kommer først, tar det fulstendig av. ;D.....nesten ingenting har gitt meg så mye glede i livet som løping. Guttanj,....våren kommer. ;D

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.092
    Sted
    Holmestrand
    zed skrev:
    Du kan også måle kaliriforbruk på de fleste treningsentrene i Norge. Trenger ikke være helt nøyaktig, men det rengs ikke heller å være. +-5% har ikke noe å si for en amarør.
    Hvor langt svømmer du på 45 min?

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    Jaja...problemet mitt er egentlig motsatt.....hehe...jeg prøver å gå opp i vekt. ;D
    Men sliter med å få i meg nok mat når jeg kjører styrketrening, målet er 90 kg.

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    topline skrev:
    Jaja...problemet mitt er egentlig motsatt.....hehe...jeg prøver å gå opp i vekt. ;D
    Samme her, av og til øker jeg og ting går som de skal. Men så er kanskje en tur på byen og vips, så er det gone igjen. Disse kiloene som OMF slenger av seg må jo gå en plass, får følge med på bruktbørsen

Zed

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    3
    xerxes skrev:
    zed skrev:
    Hvor langt svømmer du på 45 min?
    Vanskelig å si,....men jeg er over 2 km tror jeg.

Zed

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    3
    topline skrev:
    Jo,....det er veldig lett å forbrenne proteiner fra muskler. Desverre,....men du finner veldig mye literatur om det.

Julenissen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2002
    Antall liker
    3
    OMF skrev:
    Lørdag....!

Da er i grunn grovarbeidet gjort....jeg har begynt å "normalisere" kosten litt og har ikke ambisjoner om å rase så mye mer ned i vekt.....

Mandag 30.03.2009 108,3 kg.
    Onsdag 01.04.2009 105,5 kg.
    Torsdag 02.04.2009 104,8 kg
    Fredag 03.04.2009 104,2 kg
    Lørdag 04.04.2009 104,0 kg

Mvh
    OMF
    [/quote]
    Så da har du mistet 3,5kg med vann?

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.092
    Sted
    Holmestrand
    Tror nesten denne tråden har dytta meg i gang igjen. Ikke noe kur, men tening og fokus på mat (dvs mindre og sunnere). Var borte og spiste reker tidligere i kveld. Stoppet opp i gad tid før plimsollermerket. Takket nei til øl, og drakk Farris. Hadde allerede inne en solid spinningtime + vekter før kl 11 i formiddag.

Zed

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    3
    ;D Du er godt på vei, og det er bra, veldig bra.

Et par ord om den keto-diet. Det er ikke noe nytt, mange av topptrente kropsbyggere bruker det rett før viktige mesterskaper. Med keto-diet de klarer å slanke bort de siste rester av fett for å vise frem bedre struktur på muskler. Men det er ikke kun fett det gjelder. Det gjelder kanskje mer å få bort glykogen og den vaten som carbohydrater knyter til seg. Da snakker vi om vannmengde som er ca.3 ganger carbs mengde i kroppen. Veldig ofte det er vaten som er rett under hud og akkurat der er det minst ønskelig. Derfor er de på mesterskapet veldig ofte fulstendig dehydrerte og det er ikke uvanlig at noen kolapser.

Etter mesterskapet tar de carbo-loading, og da blir det litt hodepine og hyperrask økning i vekta, som de igjenn bruker for å bygge muskler.

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    zed skrev:
    ;D Du er godt på vei, og det er bra, veldig bra.

Et par ord om den keto-diet. Det er ikke noe nytt, mange av topptrente kropsbyggere bruker det rett før viktige mesterskaper. Med keto-diet de klarer å slanke bort de siste rester av fett for å vise frem bedre struktur på muskler. Men det er ikke kun fett det gjelder. Det gjelder kanskje mer å få bort glykogen og den vaten som carbohydrater knyter til seg. Da snakker vi om vannmengde som er ca.3 ganger carbs mengde i kroppen. Veldig ofte det er vaten som er rett under hud og akkurat der er det minst ønskelig. Derfor er de på mesterskapet veldig ofte fulstendig dehydrerte og det er ikke uvanlig at noen kolapser.

Etter mesterskapet tar de carbo-loading, og da blir det litt hodepine og hyperrask økning i vekta, som de igjenn bruker for å bygge muskler.
    Var en tur på Oslo Grand Prix i kveld og tittet. Ikke mye fett på de kroppene der gitt.. 8)

Vedlegg

Ø

ØivindJ

Gjest
    topline skrev:
    Var en tur på Oslo Grand Prix i kveld og tittet. Ikke mye fett på de kroppene der gitt.. 8)
    De gutta har visst skjønt at det er bare å forbruke mer enn en spiser, samme hva en spiser, og værre er det ikke ;D

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.092
    Sted
    Holmestrand
    ØivindJ skrev:
    topline skrev:
    De gutta har visst skjønt at det er bare å forbruke mer enn en spiser, samme hva en spiser, og værre er det ikke ;D
    Da foretrekker jeg faktisk den kroppen jeg har hvis det der skal være alternativet.

miata

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2005
    Antall liker
    1
    ØivindJ skrev:
    topline skrev:
    Jeg tror Anabole steroider er populært i den sporten der..

Jeg for min del veier ikke for mye, jeg er bare alt for lav...

Julenissen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2002
    Antall liker
    3
    ØivindJ skrev:
    topline skrev:
    Er nok ikke samme hva dem spiser, de fleste går på diett i flere måneder, noen opptil et år før de stiller

Zed

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    3
    Vet ikke om så lange dieter ???....De vil tape veldig mye muskelmasse med en langvarig diet. Selv om en kort keto-diet gjør mann svakere.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Et lite men nyttig verktøy hvis en vil endre sitt kosthold er å føre en nøyaktig log av hva man spiser og når man spiser. Stort og smått.

Det kan høres for enkelt og unødvendig ut, men det er serdeles effektivt. Det er dog ikke så enkelt som man skulle tro for man merker fort at man vil prøve å stritte i mot på alle måter, finne unskydninger for å droppe, glemme eller gi blaffen i det. Prøve en uke å se selv.

Dette virker på to måter.

1. Man blir mye mer bevist på hva man spiser og når. Her kan man få seg en overraskelse. Og det er det beste utgangspunkt der man ser hvordan det er mest hensiktsmessig å endre kostholdet.

2. Man blir faktisk også litt mer forsiktig med hva man faktisk spiser, og tenker kanskje over hvorfor man spiser det, litt kognitiv trening mao. En tur innom kjøleskapet tar bare noen sekunder, men må man loggføre besøket så er det mye lettere å la det være hvis det ikke er planlagt og nødvendig.

Hvis man gjennomfører dette over litt tid kan jeg nesten garantere resultater uansett hva dietten eller kostholdet består av og hvilke mål man har. Man trenger ikke ha noen planlagt diett for å gjøre dette heller.

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.810
    Eller kun ha ting som har positiv effekt på kroppen i kjøle\matskapet. Oj, så effektivt.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.181
    Torget vurderinger
    4
    En måned på amfetamin er nok vel så effektivt.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.738
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Søndag....!

Sånn - kommer ikke til å oppdatere tråden daglig lenger, men satser på å kunne gjøre det ukentlig.
    For min del er målet med denne første uken oppnådd - jeg har fått en knakende god start (synes jeg) - og er 4,7kg lettere enn for 6 dager siden. Det merkes godt når jeg beveger meg, ser meg i speilet eller strammer beltet, og for meg er det nå mye lettere å holde meg skinnet og å spise sunnere nå når jeg allerede har oppnådd noe!

Nei - jeg tror ikke at jeg har gått ned 4,7kg fett....., men jeg er helt sikker på at det ikke bare er vann heller....det viktigste for meg er at jeg føler meg såpass mye bedre pga det!

Så nå fremover blir det vanlige dager, med litt mer trening enn vanlig, og litt sunnere kost - også får vi se hva vi greier å få til...!

Mandag 30.03.2009 108,3 kg.
    Onsdag 01.04.2009 105,5 kg.
    Torsdag 02.04.2009 104,8 kg
    Fredag 03.04.2009 104,2 kg
    Lørdag 04.04.2009 104,0 kg
    Søndag 05.04.2009 103,6 kg

Mvh
    OMF

Julenissen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2002
    Antall liker
    3
    zed skrev:
    Vet ikke om så lange dieter ???....De vil tape veldig mye muskelmasse med en langvarig diet. Selv om en kort keto-diet gjør mann svakere.
    De jeg har trent i lag med som har stilt i NM/VM har startet i januar og konkurert på høsten, ketose dieter er nok ikke optimalt for å beholde maksimal muskelmasse.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Du får ha takk for inspirasjonen OMF, har omsider fått kommet i gang med mer trim og mindre spising jeg og... ;D

Trening torsdag, tur til fjells på ca en mil fredag, og to timer turorientering i dag, samt at jeg stort sett spiser tomater og andre "bra" ting, og har kuttet brus og annet dill. Kan anbefale klasetomat, de har noen veldig gode i salg nå som smaker mye bedre enn de vasne vanlige uten smak.

Skal prøve å gå ned 5-7 kilo, det går ikke så raskt som hos deg selvsagt, men går det bare nedover skal jeg være fornøyd. :)

Ketose var et ukjent ord for meg, leste litt om det, og det stod at en del mennesker levde hele livet med slik kost (som eskimoer, i alle fall tidligere) så det må være helt greit å prøve dette uten å ta skade av det.

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.810
    Er folk som lever hele livet på fast-food og ;)

Zed

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    3
    C. Alshus skrev:
    Jeg jobber hardt for å holde vekta oppe. ;)
    ....du trenger ikke jobbe hardt,....det er bare å spise mer. ;D

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.733
    Torget vurderinger
    1
    Bak rattet i dag, på tur hjem fra Dynamic Precision. Ny S-preamp og elektroniske delefiltre med nye super-opamper. Dette hadde jeg gledet meg til i ukevis. Fikk nesten ikke sove i natt. Lykkefølelsen raser i kroppen, dette må feires!
    Jeg vrenger av fra E6 og inn på Shell Select på Skedsmokorset. Blikket faller begjærlig på de glinsende ostepølsene, surret inn i bacon. Molekylene fra det varme duftene pølsebrødet med sesamfrø kiler i neseborene. Venstre hjernehalvdel kortslutter og jeg jager innpå 2 kjappe, før magen sier stopp. Det renner litt pølsefett nedover haken.
    Baconfettet gjør meg mildt kvalm. Jeg slipper ut en diskre pølserap før jeg heller innpå en nulltrettitre glassflaske Classic Coke med sprengkork. Det egentlige sorte gullet er den perfekte ledsager til en pølsemeny. Søt og syrlig på en gang. Jeg drikker den så fort at kullsyren gjør meg blank på øynene der jeg sitter bak rattet. Det triller en liten tåre nedover kinnet. En gledeståre.

Jeg kjører mett og fornøyd videre. Det er 40 minutter kjøretid, men det kommer til å gå fort. ”Jeg har jo selskap” tenker jeg og stikker handa i 5-pack posen med nystekte rosinboller. Akkurat da slår sollyset gjennom tåkedekket som har ligget over Østlandet siste par døgn.

Jeg sender Kongen en takknemlig tanke mens jeg scroller inn samlealbumet hans Always On My Mind på bilstereoen. Elvis hadde rett; -handholdt mat ruler.

EDIT: Ooops! Ser nå at innlegget ble feilpostet. Var tiltenkt DIY mat-tråden til Bx. Sorry OMF.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn