Ixos`s sin lyttestue.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    ssm skrev:
    65finger skrev:
    gratulerer med nye høytalere ssm, håper du blir fornøyd :)
    Håper jeg og.....65 finger.

Men skulle jeg ikke bli det konverterer jeg til heavy-power og Martin Logan .....

spillte på clx hos kompaniet i dag , dæven døtte å det spellte flott.... :D

Espen
    Helt klart mye som spiller fint

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:
    Men skulle jeg ikke bli det konverterer jeg til heavy-power og Martin Logan .....

Espen
    ML spilte overraskende bra på messa, syns jeg.
    Relativt billig oppsett også 8)

Men surfebrett kommer det aldri inn her ;)

/jan

Gemini13

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Antall liker
    114
    Torget vurderinger
    1
    ssm skrev:
    Da er de nye høyttalerne i hus , det var faenimeg tungt nok å få drassa opp.......

Vi får ta bilder , modell og merke i morra.... :D

Es
    Hvor bliver disse bilder av :) :)

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Om ssm har kjøpt seg Khorn så håper eg inderlig at han ikkje prøvde å bære de opp trappa aleine!
    Hugser da en selger på Hifiklubben (Grensen) gikk på ryggen ned trappa bærende på et Cervin Vega monster :eek:

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , finner ikke usb kablen til kamera i farta , og skal ikke holde dere på pinebenken.

K horn ble det ikke , rett og slett ikke plass . Dessuten vil jeg ikke låse meg til å måtte ha hjørner å spille i , når dagens stueløsning har bare tre av disse.

Valget falt på AN/e , finish i Birch Burl , dvs lyst5 treverk , HE versjon med 97 db følsomhet.

Jeg har ikke fått spillt så mye , men det lile jeg har fått hørt lover godt.... ;)

Høyttalerne jeg kjøpte , har de fleste av dere hørt/sett på årets Hortenmesse.,....

Bilder kommer....

Nå blir det ikke mere hi-fi innkjøp ,.men akustikktiltak i dette rom , som slett ikke har vist medgjørlighet de siste åra med lyd....Nå er det på tide å virkelig se på problemet der skoen trykker....

Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    ssm skrev:

Espen

/jan
    Du har jo allerede to wakeboard emner på frontene dine i beste tresort.....så si ikke det.. ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:
    JanR skrev:
    ssm skrev:

Espen

/jan
    Du har jo allerede to wakeboard emner på frontene dine i beste tresort.....så si ikke det.. ;D
    ;D ;D

Grats med nye høytalere.
    De spilte helt greit på P4 blokker og meget bra på Meishu :)

/jan

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    30.062
    Torget vurderinger
    28
    Grattis ssm, gleder meg til å se og høre disse i virkeligheten.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Høyre høyttaler , jeg liker finishen på disse svært godt .

Espen

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Første mann ut på Vinyl : Bjørn Johansen " Dear Henrik "

Espen

Vedlegg

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Se der ja! Ligna fælt på den på bildet mitt. ;)
    En av høytalerne jeg beit meg merke i på Hortenmessa og som fristet til gjenhør. Tviler ikke på at du har godlyd i heimen nå. :D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Takker for gratulasjoner,.....Fosse , klart du må lytte så mye du vil på disse , men trar igang med litt akustikktiltak , kommer ikke i mål uten uansett utstyr,.

rommet fucker opp litt for fylden i lydbildet , men det skal jeg nå få bukt med.

Jeg kommer til å kjøpe en Meishu på sikt . :D

Det speller i allefall høyt nok med 10 watt... :) men jeg ser ikke bort fra at mere power også kan skpe bedre dynamikk...( mere strøm) = Borderpatrol psu 8)

Dette er såpass fine høyttalere som jeg i utgangspungtet liker svært godt at det skal bli gøy å jobbe med disse , for disse skal jeg nemlig ha skikkelig til.

Billige er de ikke , men de spiller fint , og ikke minst har en bra oppløsning.

Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja de spiller veldig bra , jeg har hørt disse med flere an forsterkere , den beste ( ikke dyrest) er nok Meishu.... derfor er sannsynligheten stor for at jeg ender opp med en slik på sikt , selvsagt i sølv finish...... ;D

Birch Burl er min finishfavoritt på an/e , sammen med den mørke Massacar,.....flotte begge to , min noe mere støv-vennlig.

Terje Rypdal Mystery man , spiller nå , herlig " sug i bassen"

Fantastisk dyp-bass på en så simpel høyttalerkonstruksjon.

Eros : det blir muligheter til å høre disse hos meg vøttø , bare si fra....

Inntil videre ( denne sesongen ) vil jeg spille på OTO. 10 watt pse el 84 pentode.

Espen Saatvedt.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.783
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    grats, ssm.
    nydelige høyttalere.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Radka og steve spiller her nå , dette blir ikke helt ut på viddene hører jeg , skal jeg endelig komme i mål P?

hadde vært snadder....Piano er veldig fint å høre på disse..... :D

Når det gjelder dynamikk er ikka an/e verdens beste , det er bare det at det som jeg har hørt som er grisebra på dynamikk , har ikke klangen til Peter Q s fiskekasser ;D , den vil jeg gjerne ha , når Radka , Loreena mc Kennith , Bjarne Nerem , Ben webster og Treje Rypdal er blandt favorittene......

Min elsk på Jazzens mysterier har gitt meg en dreining lydmessig det siste året der jeg ønsker å prioritere litt annerledes mht til Dynamikken , jeg kompromisser litt nå , men får igjen i ti-fold klangmessig. ( syntes jeg) og jeg har kommet dit at det som er viktig er at jeg som eier liker det JEG har kjøpt , og trives med det.

å sidet på en annen måte er vel at jeg begynner å få litt erfaring , jeg har jo vært innom jævlig mye , at hi-fi klaffer med førsteanlegget skal jaggu meg mye til , men nå har jeg valgt.....det er mye som spiller bra , men jeg har nok blitt fan av den skjeggete gubben som produserer hi-fi i liten målestokk i Sussex i England , og heter Peter Quortrup. ;)

OTO-kjøpet var greit for å ha noe å " lete etter høyttalere med" på sikt blir det en ny annen integrert. Helst 300b ,

Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Takk , takk alle sammen ....Ja jeg må innrømme at de er jævlig mye finere enn den gamle rullemalte versjonen ( men man oppnår jo samme lyden med de ) og jeg har hatt sånne også , de spillte ikke dårligere , til tross at de var mye billigere,..... :-\

Men jeg hadde mulighet til å kjøpe disse , de er heller ikke veldig gamle , noe jeg syntes er positivt.

De er demobrukt/ innbytte , fra Norsk Importør : Audiokompaniet......

Og jeg legger til at jeg har fått en fremragende service av Chrisitan hos Kompaniet når jeg kjøpte dem , både før og etter.... ;D

Det spørs om det ikke vanker en god del penger herfra på de gutta der , når jeg bestemmer meg for ny amp , om det blir 300b igjen , selvsagt med dronningrøret WE når den er innspillt.....

Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Thumper skrev:
    hiver meg på bølgen av gratulanter :)

Blir spennede å høre disse etterhvert.... Hørte de jo forsåvidt i Horten, men...
    Takk , takk Frode , jeg vet at du ikke er kjempebegeistret for det forrege E-opsettet mitt , men det blir litt annerledes med mere power.....Lurer på hvordan Almarro kan svinge opp disse , kanskje vi kan prøve en gang ila vintern Frode,.,,,,''

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Nå har jeg varm forsterker og , Radka Toneff på her , med litt volum ,.......jepp , dette er det jeg vil ha.....

;D ;D ;D

Nå skal jeg fortsette med rom/demping fremover , det blir litt prøve og feile , men etterklangen må senkes , og mulig litt med bass.....vi får se.

ahhh å flott det høres ut nå.....noe å jobbe med til det blir enda bedre... :D

Espen

Gemini13

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Antall liker
    114
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer så meget med flotte høytalere. ;)

Husker jeg riktig, så har vel Audiocompaniet 1 stk Meishu i sølv finish, hadde en gang denne på prøve hjemme.
    Så den i Horten :) Burde få en god pris på den du :)

Mvh Geir

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.367
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    ssm skrev:
    Thumper skrev:
    hiver meg på bølgen av gratulanter :)

Blir spennede å høre disse etterhvert.... Hørte de jo forsåvidt i Horten, men...
    Takk , takk Frode , jeg vet at du ikke er kjempebegeistret for det forrege E-opsettet mitt , men det blir litt annerledes med mere power.....Lurer på hvordan Almarro kan svinge opp disse , kanskje vi kan prøve en gang ila vintern Frode,.,,,,''

Mvh Espen
    blir sikkert mulighet for det vettu!

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Eg kommer gjerne og hører på! Bare si en dato, så skal eg snakke med naboen din på forhånd. Kjenner et par rånere i området ;D

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.771
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer! Finishen er lekker. Nå skal du stresse ned, kose deg og jobbe med rom og ?resten? for å perfeksjonere "your sound".
    -Du skal ikke se bort i fra at alt vil løsne hos deg etterhvert ... ;)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Brasse : det blir muligheter,.....

Grumpy : takk for det , jeg skal jaggu meg holde på til jeg får til fiskekassene....Radka på skikkelig lavt , flott volum , piano låter velig veldig fint , litt lys klangbalanse , men ampe er satt opp med billige rør , og ser ikke bort fra at dette kan fixes med bedre/varmere rør på effket og driver-siden.

dette blir det første som skal ordnes på. Så blir det rom , og cola ;D ( hver for seg formoder jeg)

jeg der frem til hyggelige sammenkomster , både med ovk ere og øvrige hi-fi venner utover vintern , både her og hos dere , flott sosial hobby vi har.

Espen

-------------------------------------------------------------------------------

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:
    jeg der frem til hyggelige sammenkomster , både med ovk ere og øvrige hi-fi venner utover vintern , både her og hos dere , flott sosial hobby vi har.

Espen

-------------------------------------------------------------------------------
    Helt klart :)
    Håper du blir nøyd nå da Mr E.

Flotte høytalere er det.

/jan

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja ingen tivl om det , det er bra "anslag" på piano selv på " superlavt" som vi var inne på under resoneringen i forrige uke... :D

Skal ha tak i nye rør til OTO , vurderer Mullard sine el84 ( jada de på børsen gikk rett foran tryne på meg) :D

Får høre med en jeg kjenner som kanskje har , eller Motron....

Motron er vel safe bet på Mullard.

tips til el84 med litt feit klang og ecc83 tas imot med takk ( fortrinnsvis brukt egenhendig på OTO SE

Espen

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.783
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ssm skrev:
    Ja ingen tivl om det , det er bra "anslag" på piano selv på " superlavt" som vi var inne på under resoneringen i forrige uke... :D

Skal ha tak i nye rør til OTO , vurderer Mullard sine el84 ( jada de på børsen gikk rett foran tryne på meg) :D

Får høre med en jeg kjenner som kanskje har , eller Motron....

Motron er vel safe bet på Mullard.

tips til el84 med litt feit klang og ecc83 tas imot med takk ( fortrinnsvis brukt egenhendig på OTO SE

Espen

vil du ha feit klang på ecc83, så kjører du mullard eller golden dragon.
    safe bet.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Takk for det , hvordan er feks Telefunken ? er de lysere enn Mullard kanskje ?

Kanskje jeg skal bytte driver-rør først og effekt etterpå ? eller aller helst gidde å skru opp å se hvordan rør som sitter i... ;D

Takk Gago , Mvh Espen

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.783
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ssm skrev:
    Takk for det , hvordan er feks Telefunken ? er de lysere enn Mullard kanskje ?

Kanskje jeg skal bytte driver-rør først og effekt etterpå ? eller aller helst gidde å skru opp å se hvordan rør som sitter i... ;D

Takk Gago , Mvh Espen

tele låter litt lysere og mer detaljert enn mullard.
    golden dragon 12ax7 er undervurdert, synes jeg.
    de er velig bra, varme og fyldige i lyden, og koster ikke all verdens.

det er det samme hva du bytter først, for du kommer sannsynligvis til å bytte begge deler uansett. ;D

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.783
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ps! andre alternativer hvis du er ute etter varme og fyldighet:
    phillips sq.
    og diverse amperex - men her er det en jungel...

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ;D ;D

så sannelig......

skal forhøre meg litt rundt frbi ang. rørene ,.

for øye B har jeg ikke noe ecc83 på lur , skal se etter en ekstra gang i skapet....

Espen

A

aair

Gjest
    Brasse skrev:
    Eg kommer gjerne og hører på! Bare si en dato, så skal eg snakke med naboen din på forhånd. Kjenner et par rånere i området ;D
    Åffer det? Espen spiller jo bare på suuuperlave nivåer ;D

Gratulerer så mye med flotte og velspillende høyttalere, Espen. Enig med deg at veien videre må inkludere akustiske tiltak i stue di. Ser fram til å høre på fiskekassene på torsdag.

Knut

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn