Ixos`s sin lyttestue.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.367
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    ssm skrev:
    Artig denne Brasse , vært borte i kveld , så jeg får prøve å hoste opp ett bilde eller to i morra.......

denne kan jeg tenke meg spiller bra på klipsch også....jeg liker knottene på denne , skikkelig feelgood.... ;D
    Den spiller bra på Klipsch! Jeg har mange timer med denne og Cornwall III :)
    Hadde den ikke vært på besøk hos deg, så ville den tjenestegjort i kjelleren min med Cornwall nå...

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , ja den spiller nok fint på klipsch , tenke mest på rf-52 ene til Brasse når jeg uttalte meg , da mht til lyden og power til å drive dem......

På dine cornwall III spiller det nok også jævlig godt .

Sammenlikningen mellom almarro 318 og leben , så er det litt som du nevner , trioder spiller i allefall i mine ører klarere....både hos deg og her hos meg , men mht at leben ogsåhar hodetelefoninngang , db 3/6 db i bassen , er den nok veldig allsidig......en flott forsterker , rett og slett.

Her lukter det problemfri rørkos lang vei , den ultimate forsterker for den rørlystene føstegangskjøper kanskje ? .......passer høyttalere fra 92 og oppover .

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:
    Knottene er konge på denne....... :D
    Hvilket hadde vært helt ok om de hadde noe å si for lyden 8)

Neida, de er faktisk smykker :)
    Ikke hørt men sett og tatt på.

/jan

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Leben og Nils....side om side.... :D

Lyden er bra den Jan.....

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    JMW 10,5i Nordost kabling.......

denne har jeg blitt utrolig gla i på kort tid.....vinylriggen altså... :)

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Sten Thorhauge riia , superduper til småpenger.......

Denne er vanligvis ikke i bruk , men god å ha når man bestiller deler fra Audionote , som somoftest lar vente på seg..... ;)

Til vanlig brukes riiaen i preampen, m3 phono.

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Leben og The Tramps.......

Noen som har hørt om gutta i fra Sørlandet ? ;) Albumet heter fireland , og er en av tre utgitte , som jeg vet om da...har en til. Litt ala the Pogues dette her.

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Nytt nettfilter er i hus , dette er mitt første møte med sånn voodoo boks , den er "innspillt" :p og tar 8 stikk , den gjør ingen ugang med lyden , men neppe noen bedring heller....

skal ned under jolida ampen jeg har i "forvaring" :D

Espen

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen , da har jeg vært en tur på b børsen i dag igjen......denne gang har jeg handlet noe jeg egentlig ikke har brukt for , så får vi se , en ny boks inntar snart Ixos sin lyttestue , men plasseringen er foreløpig uviss,,,,,komponenten kan benyttes på flere måter , så vi får se.....

Overleveres trolig av eier i morra , da vi bor nærme hverandre............

Så ingen grunn til å ikke følge med mao...bilder skal jeg selvfølgelig legge ut...Mvh Espen

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Hehe du Espen du Espen. Du har fosset fra alle. Tror nesten joaquin er litt lei seg ;)

Vi holder ett øye med deg :)

/jan

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei Jan !

Jeg var vel ikke helt i mitt fulle jeg her om dagen.....(hi-fi illebefinnende) ;D mpga Vindicator-surr .

Nettfilteret har jeg overtatt av en god kamerat , jeg skal bruke dette utelukkende pga nettvern , mtp den lite hyggelige opplevelsen tidligere i høst , når consonance-blokkene fikk kjørt seg-.

Det blir spennde fremover , i morra kommer nos røra til dac en .

Videre har jeg fattet interesse for en ur-gammel platespiller(e) fant noe snacks på lencolovers her... ;D

En gammel Thorens med superchassis hadde heller ikke vært å forrakte , eller en Loricraft....men sistnevnte er det jo veldig dyr....

Jeg kvitta meg med consonance lp 1.0 drivverket utelukkende ordi jeg fant ut at skulle det noengang blir en snurrer nummer to , bør den være litt utenom det vanlige , og jeg har lyst på noe å mekke på ,hvis jeg skal ha en til......tiden vil vise.

Mvh Espen

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.214
    Torget vurderinger
    2
    ssm skrev:
    Leben og The Tramps.......

Noen som har hørt om gutta i fra Sørlandet ? ;) Albumet heter fireland , og er en av tre utgitte , som jeg vet om da...har en til. Litt ala the Pogues dette her.
    Stavanger er ikke på Sørlandet.

De har gitt ut seks plater så vidt jeg vet.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    OK da rolf.......sør for Sinsen da i allefall ;)

Ok , der kan du se hva jeg kan om Musikk.......Jeg har ikke funnet omtale av mer enn tre cd er på nett....og to i hylle hos Råkk & Rålls i oslo , disse har jeg selvfølgelig kjøpt når jeg har funnet de , Fireland kjøpte jeg før , prislappmaskin til Råkk ble matet med LSD så den fikk jeg til 20 spenn.

Fin skive , liker spesiellt Sunny sailor boy Lord Franklin veldig godt , altså de litt rolige låtene.

Mvh Espen

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Kor mykje må ein gi for ein slik Leben då?
    Ikkje at eg tenker på å bytte..

Det eg heller tenker på er å kvitte meg med forforsterkern og heller køyre rett i effektampen. Men har ein inngang for lite ..

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    en sånn en kostet visst 19k ny , sett de på brukten en gang for mener det var 13-14k

Oto er vel ans nærmeste konkurrent , de går vel for 10k noe dyrere for siste oppgraderte versjon.

Min erfaring er at dersom pre og power ikke holder samme kvalitet KAN man komme vel så langt med en integrert løsning pga match.....har får folk gjrene være uenig , men jeg har da drassa en del i hus de siste to åra og prøvd , ikke alt har funka like godt.....men jeg er på sporet av noe nå i an s sortiment mener jeg , blir spennede.....

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , Litt oppdateringer....

Jeg fant ut at min nye audionote 2.1 balanced var tungvin i drift , i det tilfelle at denne må stå på hele tiden , og med de rørene jeg fikk den til å spille best med , var selvfølgelig de dyreste ;)

Derfor tok jeg en hard beslutning , skal jeg få satset videre på vinylbiten fremover , må jeg ha noe enklere i drift , altså noe man kan slå på , snurre ett par cd er og gi seg , sånn som jeg pleier , flere timer med oppvarming passer meg dårlig før golyden er på plass.

Når den var varm og i siget , låt den skremmende godt , men det var også ett annet problem , underlaget.....jeg har stålrack , og det var merkbare forskjeller på plassening på gulvet (best) og i racket , jeg vil ikke ha komponenter på gulvet heller , så når det ble en interessert ny eier som dukka opp , tok jeg sjansen på å selge den videre....Håper den får ett godt hjem.....

Akkurat nå har jeg to digitalis-avtasere.....en Micromega stage 3 som jeg syntes spiller fint(greit) , ikke den skapeste kniven i skuffen hva bassgjengivelse angår , men spiller bredt og fint i lydbilde uten rot....når denne kom på slutten av 90 tallet , måtte det ha vært en god spiller , mitt eksemplar ble kjøpt av en bekjent her på sentralen......den har nok fått sin aller siste eier.....Denne skal jeg bruke opp..! ;)

Videre gikk jeg i dag til innkjøp av en spiller til , en cary d3 dvd spiller , spiller cd er så det griner etter , bassgjengivelse som er veldig veldig bra , som alle andre caryer , jeg mener (etter bare to timer) at den nesten.......holder følge med en annen spiller som står her , som er lånt....en 303/200...det er jammen ikke mye forskjell på disse to lydmessig . Dvd spillern har ett noe tregere drivverk , men det skal jeg fint klare å leve med , begge spillerne har digital out , noe som er fint å ha til senere bruk av dac....

Jeg skal med tiden lukte litt på pc basert avspilling har jeg funnet ut av( litt frem i tid) så en transistor-dac kjøpes nok inn på sikt , dette fordi jeg vil ha en dac med usb inngang på , til bruk sammen med pc en ,

Videre går den ene spillern (trolig cary dvd ) til bruk sammen med stax hodetlf som da sikkert kommer til å bli brukt en hel del :D......cary og stax går sammen hånd i hanske og gir en dynamisk fyldig lyd....

Altså litt å velge i på digitalis siden hos ixos sin lyttestue om dagen.....jeg beholder nok de tre spillerne jeg nå har fremover , det meste er innkjøpt til kjekt å ha priser...

Videre går jeg med planer om stor satsing på vinylsiden , først skal superscoutmastern oppgraderes , og så kan det hende at det kommer en pickup til i samlingen....vi får se...

Litt bilder av nyanskaffelsene kommer etterhvert.......Jeg venter stadig på effektforsterkern , men noe sier meg at den har landet på Norsk jord.... ;D

Espen

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.367
    Sted
    Takk for titten og lytten i går!
    Det var en fornøyelse å lytte hos deg! Jeg synes det låt meget bra, spesielt på vinyl! Personlig synes jeg Leben gjorde en meget god figur på horna dine. Oppløst, luftig og bra kontroll.

Det skal bli spennede å høre hva Vindicatoren gjør på de! Og som jeg sa i går... med det tempoet som leverandøren holder så bør vi vel satse på å høre på julemusikk da ::) ??? ::)

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.915
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Thumper skrev:
    Pent oppsett! Selvom Leben ser liten ut ved siden av vinylriggen din...
    Leben er jo ikke så stor da ;)
    Men den er en liten råtass!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Thumper skrev:
    Det skal bli spennede å høre hva Vindicatoren gjør på de!
    Kjører over alt annet som Espen har/har hatt i hus.
    Trioder på AG er som hånd i hanske ;)

/jan

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.367
    Sted
    JanR skrev:
    Thumper skrev:
    Det skal bli spennede å høre hva Vindicatoren gjør på de!
    Kjører over alt annet som Espen har/har hatt i hus.
    Trioder på AG er som hånd i hanske ;)

/jan
    Har hørt trioder der før(WE300B)... Likte lyden bedre i går...

Kansjke det kan være pga ny vinylrigg og pickup også? Lyra Argo er en pickup som i mine ører spilte bedre enn Benzen han brukte tidligere.

Han var nå kvitt en hardhet i mellomtonen som forstyrret noe sist jeg var der. Merket det spesielt godt på Kari Bremnes "Live"

Men som sagt: Blir spennede å høre :)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei Frode , takk for fint bilde og en hyggelig kveld , og takk for lånet av en fin fin forsterker.....dette spiller så høyt at jeg kan rive blokka ! ;D

Ja jeg gleder meg også til 2a3 , og nå står det på fraktselskapet....jeg får gå etter mere tolmodighetskrem!

Espen

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.781
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ennå ikke fått vindien? ???

wtf... ???

jeg trodde den lå til fortolling for en uke siden?

hvilket fraktselskap bruker de? hvor langt er den kommet?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    ssm skrev:
    jeg får gå etter mere tolmodighetskrem!
    Du må vel være blant landets tre-fire mest rastløse audiofile, Espen. Jeg regner med at du finner en uåpnet tube nederst i en eller annen skuff. ;)

Jeg har forresten en pose plater stående til deg, og kommer innom byen i slutten av neste uke.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    He he , en avtale er en avtale , jeg kobla opp jolidaen i går , lagde ett sett til med nye kabler i flatsølv , dennegang terminert med audionote sølv-bananplugger som faktisk var veldig fine.

Kablen ble noe smidigere med bomull enn med teflon som det andre settet jeg lånte , som nå er på utlån til aair , her på sentralen .

Jeg orker ikke drasse flere amper i hus nå , selv om JA Thumper , almarro 318b frister å låne /høre på disse horna en gang ja....

Kanskje vi kan byttelåne noen dager en gang , du tar m3 ern og vindicator , og jeg låner almarron din ei ukes tid.....kanskje litt lite effekt på wlm , men du får fyre opp på cornwallene ;D ;D

Almarro 318b er en kjempefin integrert forsterker , den koster litt , men ikke gått over i are u nuts land , prismessig . En forsterker som kan passe mange ht s og eieres lommebok . Kanskje en grunn til at de uteblir på brukten også ?

Jeg syntes horna spiller bedre med sølvkabling enn Synergistic research apha quad kablene jeg har , mere åpent og rent , og det mangler ikke noe i bassen heller.

Igjen Thumper , takk for hyggelig besøk forrige dagen ., jeg kommer til å benytte tiden frem til vindicator står her , til å male topplata på nytt , hvor mange strøk jeg rekker , gjenstår å se... ;D ;D

Mvh Espen

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.781
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    almarro 318b er en skikkelig giantkiller.
    en skjult liten perle, rett og slett.

og en drømmematch med living voice avatar obx-r2.

har aldri hørt almarro og ag, men kan ikke se noen grunn til at det skal bli feil.

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.367
    Sted
    Gago skrev:
    almarro 318b er en skikkelig giantkiller.
    en skjult liten perle, rett og slett.

og en drømmematch med living voice avatar obx-r2.

har aldri hørt almarro og ag, men kan ikke se noen grunn til at det skal bli feil.
    Jeg har heller ikke hørt Almarro/AG, derfor stillte jeg min til disposisjon for Espen... Nysgjerrig serru!

Det var jo også tilfellet med Leben. Nå har jeg hørt den komboen :)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , ja thumper , selvølgelig kobler vi en gang ekstra for å sjekke hva denne komboen er godt for......jeg har veldig trua på den forsterkern der , selv om det er svinmye power for mine unos... ;D

Zomby : Rastløs hadde nok du vært også , om du satt å venta på ett komponent som er flere mnd forsinket i forhold til leveringsdatoen som forelå , selv om slike leveringsdatoer må tas med en klype salt , når ting skal lages på bestilling , uansett hvilket firma det er.

Gago : Ikke fått den , den skal visstnok gå med en Engelsk båt , og ikke med fly som jeg trodde , ergo det drar nok ytterligere ei ukes tid ut.....

så men litt vneting fra eller til på ett snaut halvår er jo ingen krise iofs.....det er bare det at jeg har ikke noen amp som spiller skikkelig......MEN jeg har en svinaktig god cary dvd spiller nå , og ett par stax som har løsnet , så helt svart ser jeg ikke på kvelden som kommer.....i kveld skal uno ene få fri , og staxene skal benyttes , på diverse nyinnkjøpte cd er .

Kanskje den er i hus ila en ca halvannen uke har jeg fått greie på.

Videre har jeg fått kjøpt inn nye rør til preampen , tung-sol 5687 og likerettere byttes samtidig med nye , dette utføres straks etter at vindicator er kjørt igang (på de røra jeg kjenner i preampen) , så kan både effekt og pre få timene sine samtidig , kanskje det hele vil spille fint i lag ila kort tid ( når den kommer da) ;)

Espen

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.763
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ikke så gæli, så er ventetiden god for noen...
    -Bruk ventiden med å samle gunst hos naboer.

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Hva slags firma er dette? De kunne jo virkelig sendt den med fly når det har drøyd så lenge ??? Skjønner godt denne frustrasjonen...dette må jo være hinsides bra saker :)

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.915
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    ssm skrev:
    Gago : Ikke fått den , den skal visstnok gå med en Engelsk båt , og ikke med fly som jeg trodde , ergo det drar nok ytterligere ei ukes tid ut.....
    Useriøst spør du meg! ::)

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    FallenA skrev:
    ssm skrev:
    Du får ta nok en telefon til "u know who" FA ;)

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.915
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Vermin skrev:
    FallenA skrev:
    ssm skrev:
    Du får ta nok en telefon til "u know who" FA ;)
    Hehe... Hjalp ihvertfall når jeg pratet med "u know who" på dine vegne ;)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Vet ikke hvem dere sikter til her , men jeg har kjøpt forsterkeren av Fryd hi-fi , og forholder med til Rognlien , Rognlien har vært utrolig flink på informasjon , i den grad det har vært oversiktlig og tilgjenglig...Jeg har min lit til at både importør og Håkon gjør nå alt de kan for at varene skal kunne leveres .

Nå skal det sies at det har tatt såre lang tid borte på fabrikken , og dette er nok an s svakhet , kapasiteten er sprengt , har vært det lenge , og kommer sikkert til å være det lenge til også....Så ere vel bare sånn da at med dette greiene her må man jammen være tolmodig....

Det kan legges til at det er varer til flere kunder på samme lasset , og esken min er nok relativ liten i størrelse i forhold til alt det andre , men den er nå med på lasset.

Jeg orker ikke en masse telefoner og styr , og lar det være enn så lenge....Jeg lar det hele bero ei uke til , så får vi se hva som innen da har dukket opp.

Jeg gleder meg innmari , men innser at det ikke er noe vits med masse telefoner og mas , har det gått med båt , ja så har det det , og jeg svømmer ikke etter esken , så esken må komme til meg.!

Når den først kommer , blir det julaften på etterskudd .

Mvh Espen

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Sikter nok til produsenten som også sender med båt istedenfor fly når de er så på overtid. Rognlien har jeg ikke hørt annet enn godt om :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn