Hei , Litt oppdateringer....
Jeg fant ut at min nye audionote 2.1 balanced var tungvin i drift , i det tilfelle at denne må stå på hele tiden , og med de rørene jeg fikk den til å spille best med , var selvfølgelig de dyreste
Derfor tok jeg en hard beslutning , skal jeg få satset videre på vinylbiten fremover , må jeg ha noe enklere i drift , altså noe man kan slå på , snurre ett par cd er og gi seg , sånn som jeg pleier , flere timer med oppvarming passer meg dårlig før golyden er på plass.
Når den var varm og i siget , låt den skremmende godt , men det var også ett annet problem , underlaget.....jeg har stålrack , og det var merkbare forskjeller på plassening på gulvet (best) og i racket , jeg vil ikke ha komponenter på gulvet heller , så når det ble en interessert ny eier som dukka opp , tok jeg sjansen på å selge den videre....Håper den får ett godt hjem.....
Akkurat nå har jeg to digitalis-avtasere.....en Micromega stage 3 som jeg syntes spiller fint(greit) , ikke den skapeste kniven i skuffen hva bassgjengivelse angår , men spiller bredt og fint i lydbilde uten rot....når denne kom på slutten av 90 tallet , måtte det ha vært en god spiller , mitt eksemplar ble kjøpt av en bekjent her på sentralen......den har nok fått sin aller siste eier.....Denne skal jeg bruke opp..!
Videre gikk jeg i dag til innkjøp av en spiller til , en cary d3 dvd spiller , spiller cd er så det griner etter , bassgjengivelse som er veldig veldig bra , som alle andre caryer , jeg mener (etter bare to timer) at den nesten.......holder følge med en annen spiller som står her , som er lånt....en 303/200...det er jammen ikke mye forskjell på disse to lydmessig . Dvd spillern har ett noe tregere drivverk , men det skal jeg fint klare å leve med , begge spillerne har digital out , noe som er fint å ha til senere bruk av dac....
Jeg skal med tiden lukte litt på pc basert avspilling har jeg funnet ut av( litt frem i tid) så en transistor-dac kjøpes nok inn på sikt , dette fordi jeg vil ha en dac med usb inngang på , til bruk sammen med pc en ,
Videre går den ene spillern (trolig cary dvd ) til bruk sammen med stax hodetlf som da sikkert kommer til å bli brukt en hel del

......cary og stax går sammen hånd i hanske og gir en dynamisk fyldig lyd....
Altså litt å velge i på digitalis siden hos ixos sin lyttestue om dagen.....jeg beholder nok de tre spillerne jeg nå har fremover , det meste er innkjøpt til kjekt å ha priser...
Videre går jeg med planer om stor satsing på vinylsiden , først skal superscoutmastern oppgraderes , og så kan det hende at det kommer en pickup til i samlingen....vi får se...
Litt bilder av nyanskaffelsene kommer etterhvert.......Jeg venter stadig på effektforsterkern , men noe sier meg at den har landet på Norsk jord.... ;D
Espen