|
Så lenge du får det inn i stua uten bruk av kran så må det vel være perfekt ;DLMC skrev:bare for å få litt perspektiv på saker
denne horisontale delen av hornet er 770mm bred
dybden på hele greia ender opp i underkant av 600mm
gud vet hva hele hornet kommer til å veie? tungt blir det uansett, særlig når man huker på en "valgfri driver" på rundt 13kg!
mvh
Leif
tipper finer er ideelt pga den kryssvise lagoppbyggingen og dessuten blir det kjempefint med noen strøk med lakk eller beisJ.J skrev:Du sier at denne er en test...
Hva vil materialet bli om dette prosjektet blir vellykket ?? Finer eller heltre ...??
Bare lurte jeg, visste ikke at jeg brøt en uskreven regel - beklager. Har tro på iwata som et alternativ til jmlc og vil helst handle lokalt.LMC skrev:3 poeng:
1)
typisk norsk greie å gå ut og be om pris i full offentlighet
særlig på noe som er sååå custom
2)
dette lages som en test, deretter må snekkern se hva han i så fall må ha, relativt til hvor mange sett det er interesse for
3)
det at det er i nettopp tre er jo noe av eksperimentet
mvh
Leif
Neida det går fint -men å kjøpe noesomhelst uten å sjekke pris er vel regelrett dumt - god helg !pengesluk skrev:"If you have to ask, you probably can't afford it"
Den var passe kvalm, tenker jeg..?? ;D ;D Er jo fredag da.
pengesluk skrev:..... Selv med skikkelig gode aktive filtre så låter et passivt linjefilter bedre, når komponentene er gode i hvertfall.
dette blir jo lett et valg om system - digiitalt eller analogt .grelv skrev:pengesluk skrev:..... Selv med skikkelig gode aktive filtre så låter et passivt linjefilter bedre, når komponentene er gode i hvertfall.
I beste fall en grov forenkling...dette kommer selvsagt helt an på hvordan filteret er satt opp i forhold til enhetenes egen frekvenskurve, roll-off, fasegang osv. Passive filtre mangler den fleksibiliteten aktive filtre kan gi.
Og langt mer ødeleggende for lyd kvaliteten...nex_86 skrev:Digitale filter har andre egenskaper som en ikke kan gjenskape i analoge filter uten videre...
Bla; steilere filter med mindre rippel i passbåndet.
Den digitale verden har både FIR og IIR. Behandling av transferfunksjoner er enklere i den digitale verden..
off topic ; skal du sammenlikne digitale løsninger med gode analoge, må du nok endel opp i pris på digitalsiden.HEL skrev:Jeg har ikke den store erfaringen (enda) men har rukket å fuske litt i faget.
På mine ting har jeg med et DBX digitalt filter erfart et lite slør og mikrostøy kontra litt ujevn frekvensrespons og fasekluss med passive komponenter.
Av to onder har jeg valgt det sistnevnte.
Ergo, enig med siste taler.
(men First Watt B5 aktivt analogt OB filter som jeg bruker låter rent og ubesudlet)
![]()
LMC skrev:ja det blir kult
det som virker motiverende er seff at han selv også er potensiell sluttbruker MISBRUKER, bør vel egentlig også vurdere et par Yuichi A290F(linseløse) for å konkludere
men first things first......de store gutta som kan deles la
a
v
t ;D
mvh
Leif