Kjendis skrev:
Hvordan overfører jeg musikk fra ett bibliotek til et annet? Prøvde Ipoden, men det funka ikke.
ITunes er litt "lukket".
Skal du spleise 2 biblioteker? La oss si at du har 1000 album (albummapper) og så har din nye samboer 500 album.
Jeg som bruker PC/Windows, må da åpne min iTunes, gå til FIL > LEGG TIL MAPPE og så finne fram til og velge en mappe (feks "Rolling Stones") og så må du vente litt mens din iTunes overfører og prosesserer den nye mappen, album for album, sang for sang.
Har du ingen Rolling Stones album fra før, så kan du importere den ene hun har som inneholder alle hennes Stones album.
Har du et Stones album fra før, kan du kopiere dette over i hennes hovedfolder, og så etterpå dra inn hele Stones mappa.
Har hun 5 album og du 5, så må du ta jobben med å importere hennes 5 album, ett om gangen.
-Ganske tungvint å spleise biblioteker i Windows, i hvertfall.
-----
Kanskje noen andre har en bedre teknikk?
PS: Å kopiere iTunes filer er lett med Windows/PC. Du kan kopiere og sjonglere musikkfilene like lett som andre filtyper. "Problemet" er altså å integrere de i en eksisterende iTunes musikksamling. Da må de importeres mappe for mappe. Hvor hver mappe enten kan være en albummappe eller en artistmappe (med flere album). Det siste går raskest, hvis du altså ikke har noe fra denne artisten fra før.