Ittok og Denon dl-103

Bird

Medlem
Ble medlem
20.10.2006
Antall liker
0
Hei. Er det noen som har noen oppfatning om hvordan en Denon 103 pickup vil fungere i en Linn Ittok?

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Dårlig. La være!

Mvh Vidar P
Her er det kanskje naturlig å følge opp med en anbefaling av hvilke pickuper som passer en Ittok? :)

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
461
Torget vurderinger
4
Her er det kanskje naturlig å følge opp med en anbefaling av hvilke pickuper som passer en Ittok? :)
Den gang jeg hadde Ittok brukte jeg Monster Alpha One, AT OC9 og Benz H2.0. Disse ga bra resultat. Prøvde en gang Ortofon MC 20 Supreme, men det var ingen god match IMO.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Benz (som jeg ikke liker personlig) og Monster skal jeg ikke uttale meg om; men nevnte Ortofon Supreme (både MC20 og MC30) gir fine, om enn noe fargeløse og "triste" resultater imo.. MC30 synes av en eller annen grunn til å passe noe bedre.  Det gjør også AT OC9, som jeg personlig synes er et varp.. skal man ha noe bedre, så er Ortofon Rohmann nærliggende synes jeg.. men dersom det er snakk om prisrammen til DL103, så snakker vi 1022 eller AT OC9 eller deromkring.

Forresten så gjør Goldring's 1000-serie det bar i Ittok, det samme gjør mange av DV's mc'er.

Mvh Vidar P

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
461
Torget vurderinger
4
Har du prøvd Benz PU'er i Ittok eller Ekos, Vidar. Jeg har hatt 3 stk. Wood H2.0 (både i Ittok og Ekos) og Ruby 2 i Ekos. Synes det spilte fortreffelig.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Har du prøvd Benz PU'er i Ittok eller Ekos, Vidar.  Jeg har hatt 3 stk. Wood H2.0 (både i Ittok og Ekos) og Ruby 2 i Ekos. Synes det spilte fortreffelig.
Har hørt i Ekos 1 men ikke i Ittok. Jeg sier ikke at de er "dårlige". For all del.. de har sine sider. Men jeg PERSONLIG blir aldri revet med av den lydtypen som Benz representerer.

Med respekt; det er en ærlig sak å si at man personlig ikke liker en ting. En annen sak er dersom jeg skulle blåst i trompete om at det var dårlig... for det gjør jeg ikke, og ei heller ER det dårlig.

Det er en masse produkter jeg personlig ikke liker godt; det være seg (for å ta noen yderst få eksempler) forsterkere fra ML eller Krell, høyttalere fra Focal eller Mirage, kabler fra MIT, cd-spillere fra Vincent osv osv.. men det er min smak, og slik er den bare  :D inntil jeg blir eksponert for noe som forandrer min mening selvsagt :D

Mvh Vidar P

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
461
Torget vurderinger
4
Har ingen problemer med at andre ikke har samme oppfatning som meg, Vidar. Snarere tvert i mot, det hadde vært kjedelig her om vi alle skulle ha samme oppfatning av det meste.
Grunnen til at jeg spurte deg er at Benz har hatt og har mange PU'er i sortimentet og det er temmelig stor forskjell på en rimelig Benz og en dyr. Det er derfor jeg lurte på hvilken/hvilke Benz'er du har hørt f.eks. i en Ekos-arm.

Bird

Medlem
Ble medlem
20.10.2006
Antall liker
0
Mange gode tips her. Merker meg spesielt AT OC9. Hvilken pris ligger denne på? Hvor får jeg kjøpt en sånn?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Mange gode tips her. Merker meg spesielt AT OC9. Hvilken pris ligger denne på? Hvor får jeg kjøpt en sånn?
AT OC9 er super i en Ittok (så lenge den ikke har modnet til en Tik-Tok); men du bør ikke forvente en "feit" og overvarm klang.. da er det andre veier som er mer effektive. OC9 er åpen, klar, artikulert, rytmisk, nøytral og spennende. Kjøp ML-utgaven (mk2).

Mvh Vidar P

Bird

Medlem
Ble medlem
20.10.2006
Antall liker
0
Takk enda en gang. Planen er å skru sammen en Ittok og en Lenco 75.

Topp Bunn