Politikk, religion og samfunn Israels eksistens i fred med naboene, er det mulig?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    10.464
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Demoniseringen er det mest anti-Israel fronten som står for syns jeg, Når hører man noe om Hamas sitt ansvar for situasjonen . Ikke en kritikk kommentar til at de legger sine kommandosentraler og militære fasiliteter ved og under sykehus. Og når Hamaslederne blir bombet og drept der de befinner seg slik som for i forrige uke da Sinwar Nr 2 ble drept i bunkersen sin under sykehuset

Hva med når folk fullstendig ukritisk gjengir israelsk propaganda og åpenbare løgner? FN, alle andre hjelpeorganisasjoner i Gaza og utallige privatpersoner som har jobbet på sykehusene har sagt kategorisk at dette er renspikket løgn, men likevel fortsetter "noen" å spre løgnene igjen og igjen og igjen. Det må da være demonisering så godt som noe?

veggmosnter

Medlem
    Ble medlem
    28.06.2014
    Antall liker
    14
    Demoniseringen er det mest anti-Israel fronten som står for syns jeg, Når hører man noe om Hamas sitt ansvar for situasjonen . Ikke en kritikk kommentar til at de legger sine kommandosentraler og militære fasiliteter ved og under sykehus. Og når Hamaslederne blir bombet og drept der de befinner seg slik som for i forrige uke da Sinwar Nr 2 ble drept i bunkersen sin under sykehuset, nevnes det ikke med ett ord, kun sivile ofre blir rapportert. Det er jo bare de onde israelerne på ferde igjen ..

Forøvrig ønsker jeg nødhjelpen inn nå, å sulte ut en befolkning så barna dør er ikke en politikk verdig et sivilisert samfunn. Hamas bryr seg ikke om en million dør, men det bør Israel gjøre, og jeg håper og tror de vil ta hensyn til det. Men Hamas ville ikke løfte en finger for å skåne en jøde om situasjonen hadde vært motsatt. Målet er klart ingen levende jøde i Midtøsten og ingen jødisk stat. Det er forunderlig at det overhodet ikke er tema, det er bare jødene/Israel som er de slemme.

Men hvilken arme i verdenshistorien er det som forsyner sin motstander med mat og medinsiner, drivstoff og nødvendigheter? Det er det Israel som har gjort det de siste 530 dagene..
    Israel får rett og slett ikke lov til å vinne denne krigen. Derfor tar den aldri skutt heller, den blir bare avbrutt av noen pauser.
    Dette er selvfølgelig helt riktig, de venstre radikale er så fullstendig hjernevasket av en årrekke med propaganda fra NRK Jazeera og det generelle mediabilet i Norge at de ikke evner å se helheten. De evner ikke å se at landet Israel har drevet forsvarskriger helt siden opprettelsen. Det er helt vanvittig, de fortsetter bare å gaule om MIFF og det som verre er. Jeg bryr midt i katta om MIFF, dette handler om å SE HELHETEN av hvorfor denne tragedien vi nå ser oppstod.

Og ja jeg mener det er udyr som utførte og STOD BAK (les DMB) 7.oktober. Hjernevasket av DMB helt fra barndommen. Det er fan meg utrolig at noen ikke klarer å se dette. De EVNER ikke å se dette fra en normal Israelers side (nå er jeg norsk, men har gode venner i Israel) Varme, flotte, dyktige folk som bare vil ha fred men aldri har fått bl.a pga DMB. Dette er sannheten som den radikale venstresiden ikke klare å se. De er fullstendig døve og blinde for all slik info. Helt sykt. Men heldigvis er det mange av oss, også i Norge som faktisk forstår dette.

veggmosnter

Medlem
    Ble medlem
    28.06.2014
    Antall liker
    14
    Jeg er HELT HELT enig med Yair Golan, selvfølgelig er det ekstremistene i dagens regjering gjør helt grusomt, helt totalt meningsløst. Siste meningsmåling viser nå at nærmere 90% av Israels befolkning er imot regjeringen og dens handlinger. BIBI er tvunget opp i et hjørne han ikke kan komme ut av. Og det hele har endt i en enda større tragedie enn det vi har sett før i regionen.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.077
    Dette er selvfølgelig helt riktig, de venstre radikale er så fullstendig hjernevasket av en årrekke med propaganda fra NRK Jazeera og det generelle mediabilet i Norge at de ikke evner å se helheten. De evner ikke å se at landet Israel har drevet forsvarskriger helt siden opprettelsen. Det er helt vanvittig, de fortsetter bare å gaule om MIFF og det som verre er. Jeg bryr midt i katta om MIFF, dette handler om å SE HELHETEN av hvorfor denne tragedien vi nå ser oppstod.

Og ja jeg mener det er udyr som utførte og STOD BAK (les DMB) 7.oktober. Hjernevasket av DMB helt fra barndommen. Det er fan meg utrolig at noen ikke klarer å se dette. De EVNER ikke å se dette fra en normal Israelers side (nå er jeg norsk, men har gode venner i Israel) Varme, flotte, dyktige folk som bare vil ha fred men aldri har fått bl.a pga DMB. Dette er sannheten som den radikale venstresiden ikke klare å se. De er fullstendig døve og blinde for all slik info. Helt sykt. Men heldigvis er det mange av oss, også i Norge som faktisk forstår dette.
    ALLE er vel enige i at massakeren / terroren / kidnappingen 7. oktober 2023 var uhyrlig, INGEN her har hevdet noe som helst annet.

Det jeg finner vanskelig å begripe, er at ikke alle likeledes ser at det Israel har gjort mot Gaza's befolkning deretter er like uhyrlig ganget med ca. 50. Og at uhyrlighetene fortsetter. Det finnes kort sagt ingen moralsk, etisk eller juridisk akseptabel forklaring på det ISrael nå driver med. Det er ren og skjær statsterror, og det har det vært i ett og et halvt år.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    3.532
    Sted
    Bergen
    noget skjer
    kan det virkelig være mulig? fra land der man nærmest blir arrestert dersom man sier Palestina eller deltar i demonstrasjoner til støtte for Palestina.. godt at påska er over.. for nu står jammen ikke verden til påska...

forøvrig; legg merke til kommentarene..

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    10.464
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Selvsagt gjør Israel det, helt uavhengig av det åpenbare faktum at det er de selv som har skrudd opp antisemittismen til 11. I den grad man kan legge skylden på drapene på noen annen enn drapsmannen så er det Israel som har lagt grunnlaget for det som skjedde.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    11.902
    Sted
    Oslo

hogen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Antall liker
    2.788
    Torget vurderinger
    2
    Dagblabla, Vg og Aftenposten har rapportert dette de er da norske medier?
    Jeg ser ikke noe i Aftenposten eller VG. Ikke de gangene jeg var innom tidligere idag heller. Ikke NRK tidligere idag heller (mulig de hadde tatt ned nyheten alt selvfølgelig).

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    11.902
    Sted
    Oslo
    Jeg ser ikke noe i Aftenposten eller VG. Ikke de gangene jeg var innom tidligere idag heller. Ikke NRK tidligere idag heller (mulig de hadde tatt ned nyheten alt selvfølgelig).
    Vg, Dagblabla, Nrk og Aftenposten har alle dekket dette. Sikkert andre norske medier også
    Og de to drapene er pr person dekket mere enn saken om 29 barn på Gaza som døde av sult
    Et lite hint, Google er en grei søkemotor

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.957
    Sted
    Liten by
    Og poenget var?
    Å vise at du ikke helt skjønner søkemotorer eller at det burde enda høyere i nyhetene enn 29 drepte barn?

Billbob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    658
    Skal si krigsforbryteren styrer det flotte demokratiske fyrtårnet Israel på en god demokratisk måte.

Netanyahu har utnemnt ny etterretning-sjef sjølv om han ikkje har lov

Den israelske statsministeren Benjamin Netanyahu har utnemnt generalløytnant David Zini som ny sjef for Shin Bet, ifølgje nyheitsbyrået AFP.

Riksadvokat Gali Baharav-Miara hadde bedt Netanyahu om å vente med utnemninga til spørsmål om habilitet var avklart, men statsministeren valte å gå vidare likevel.

Onsdag slo høgsterett i landet fast at Netanyahu sitt forsøk på å sparke den noverande leiaren for Shin Bet, Ronen Bar var ulovleg.

Årsaka er at tenesta etterforska hans medarbeidarar for koplingar til Qatar.

Shin Bet har ansvar for å overvake Hamas og andre militante palestinske grupper.

ArneM

Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Antall liker
    2.514
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    35
    Flott at sånne går løst....

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    10.464
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Flott at sånne går løst....

Han har jo egentlig delvis rett. Ikke i at småbarn og nyfødte er fiender, men de vil uvegerlig bli det og bli det veldig tidlig, helt og holdent på grunn av Israels folkemorderiske politikk. Da er det selvsagt samfunnsøkonomisk mest rasjonelt å myrde dem i vuggen, eller aller helst i mors liv, mens de fremdeles er nokså ufarlige.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    9.743
    Sted
    Holmestrand
    Han har jo egentlig delvis rett. Ikke i at småbarn og nyfødte er fiender, men de vil uvegerlig bli det og bli det veldig tidlig, helt og holdent på grunn av Israels folkemorderiske politikk. Da er det selvsagt samfunnsøkonomisk mest rasjonelt å myrde dem i vuggen, eller aller helst i mors liv, mens de fremdeles er nokså ufarlige.
    Vi er jo fortsatt rystet over Herodes framferd mot barn, så burde vel dette også sees på som grusomheter …

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    9.743
    Sted
    Holmestrand
    Ja, og dette er jo et prinsipp vi har sett demonstrert tidligere.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    9.743
    Sted
    Holmestrand
    Her ser vi kanskje modellen de kjører etter?

"Joseph Goebbels
    The Goebbels [Reich Propaganda Minister] Diaries, February 14, 1942 (Joseph Goebbels, The Goebbels Diaries 1942-1943, L.P. Lochner, Doublday & Co., 1948, pp. 147-148):

World Jewry will suffer a great catastrophe at the same time as Bolshevism. The Führer once more expressed his determination to clean up the Jews in Europe pitilessly. There must be no squeamish sentimentalism about it. The Jews have deserved the catastrophe that has now overtaken them. Their destruction will now go hand in hand with the destruction of our enemies. We must hasten this process with cold ruthlessness."

De fleste skjønner hvilke ord/navn som skal byttes med hva.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    10.464
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det er i alle fall ikke mye squeamish sentimentalism å finne i Israels regjering. Mer murderous eagerness.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn