- Ble medlem
- 04.04.2011
- Antall liker
- 639
Hamas: Har skutt raketter mot Tel Aviv som svar på angrepet mot Gaza
Dødstallene stiger i Gaza etter nye israelske luftangrep natt til torsdag. Israel har startet bakkeoperasjon.

Dessverre styres Norsk fotball kun av sport. Fotballen lever av interesse men alle som mener at fotballen også bør handle om samfunn, verdier og kultur stemples som aksjonister. Synd.Du må da forstå at liv, helse og eiendom for 2 millioner mennesker i alle aldre ikke kan forstyrre en fotballkamp!
Norge burde om nødvendig alene ta støyten her og nekte å spille mot Israel.
Det burde vært soleklart etter 7. oktober.
Og når Israel restarter galskapen med mange hundre drepte de siste dagene, så har vi ikke noe valg så langt jeg kan se.
Men selvsagt så er fotball viktigere.
Joda, den er begrenset til hele Gaza.Det blei visst ikke en begrenset bakkeoperasjon allikevel.
![]()
Israel rykker inn i Gaza – minst 85 drept i nye luftangrep
Israel forbyr palestinere å reise til Nord-Gaza og har startet bakkeoperasjoner flere steder i det krigsherjede territoriet.www.vg.no
Du meiner vel begrensa til områder det finns palestinerar...Joda, den er begrenset til hele Gaza.
First we take Gaza, then we take the rest.Du meiner vel begrensa til områder det finns palestinerar...
Næ. Jeg trur du tar feil der gitt. Sionistene er særdeles glade i å mishandle, og ta livet av palestinere. Verre ekstremister finnes knapt.Ta det med ro, han får sikkert skånsom og kyndig medisinsk behandling på et militærsykehus og blir straks sluppet ut i god behold, samtidig med at IDF legger seg flate og dypt beklager det inntrufne.
Næ. Jeg trur du tar feil der gitt.
Eg trur det er optimistisk at Israel skal kollapsa, iallfall i den næraste horisonten (dei, tja, neste tre åra).Israel vil kollapse. Det er bare et spørsmål om tid. Hvor lenge kan Israel forsynes med våpen, for i etterkant å forsyne Palestina med nødhjelp og penger til oppbygging. Det er en sinnsyk spiral som ble startet i 1948, da Israel ble etablert i strid med folkeretten.
Nja.....så lenge USA eksisterer som det gjør i dag, så vil Israel aldri kollapse...
Hvordan USA ser ut om et år, det er en helt annen sak.
Og Cecilie Hellestveit vil som vanlig bortforklare at det er folkemord, og som medlem i Oljefondets etikkråd fortsatt forsvare investeringer i Israel og okkuperte områder![]()
«Hvis du leser dette, betyr det at jeg er drept»
Gaza-journalisten fryktet at dette øyeblikket ville komme. Derfor hadde han forberedt en melding som kunne publiseres etter hans død.www.vg.no
I Hossams siste publiserte tekst, den som ble publisert etter hans død, skriver han:
«Jeg har fullført min plikt som journalist. Jeg risikerte alt for å rapportere sannheten, og nå kan jeg endelig hvile - noe jeg ikke har kunnet gjøre de siste 18 månedene.»
Han avsluttet:
«Jeg ber dere nå: Ikke slutt å snakke om Gaza. Ikke la verden se bort. Fortsett å kjempe, fortsett å fortelle våre historier – til Palestina er fritt.»