Israel dreper fortsatt på Gazastripen.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.562
    Antall liker
    7.890
    Torget vurderinger
    0
    Brasse skrev:
    Det spiller fan ikke noen rolle om de i båten kastet israelske solater i havet!

    I internasjonalt farvann ville jeg ha kastet intrengere overbord selv også, hva enten det er somaliske pirater eller Israelske soldater. Prinsippielt er det nemlig samme sak. De er begge angripende og som sjørøvere å regne!
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.562
    Antall liker
    7.890
    Torget vurderinger
    0
    Audiophile-Arve skrev:
    Då vert det vel naturleg for Israel å bruke torpedoar for å stoppe tyrkisk arroganse....kanskje i internasjonalt farvatn. Kva gjer då EU/NATO? Og USA må då velge side....
    Kan bli ein gloheit sommar, dette her. Kanskje atomvåpen er løysinga?
    Den mulighet er dessverre så aktuell at det nesten ikke går an å fleipe med det!
    NATO kan faktisk revne på grun av dette. USA må piske Israel, men de har det ikke med å la seg piske så resultatet her er mildt sagt åpent.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Dette forbudet mot bruk av "jøder" og "jødisk" - gjelder dette også Bradley Burston som skriver i Haaretz, og bør vi fortelle ham om det, eller er det kun vi som skriver her inne som er omfattet av det?

    Som enkelte kanskje kjenner til så har ikke Israel en Grunnlov - det ble for vanskelig, siden man ikke ønsket å lage universelle rettigheter for alle borgere i landet. Så de har noen lovkonstruksjoner.

    Hovedteksten i Israels "Basic Law", seksjon 1: The purpose of this Basic Law is to protect human dignity and liberty, in order to establish in a Basic Law tile values of the State of Israel as a Jewish and democratic state.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Basic_Law:_Human_Dignity_and_Liberty_(Israel)

    Skal vi be dem la være å skrive "Jewish"?

    Den israelske loven som beskriver "Menneskeverd og frihet" (Basic Law) - tar også for seg ulike rettigheter, men mangler lover som omhandler Likeverd, Ytringsfrihet, Religionsfrihet og Retten til å samle seg for å protestere.

    Litt lesestoff. Nå fra Freedom of Occupation.
    Her går ordet "Jewish" igjen i seksjon 2 - men samtidig beskriver man hvilke rettigheter individer har. Man får gå ut ifra at det finnes levende vesener i området som ikke har disse rettighetene, men som ligner veldig på mennesker, i henhold til åpningssetningen.

    Dette går selvsagt ikke i lengden, for Israel. Hykleriet blir for stort.
    http://www.knesset.gov.il/laws/special/eng/basic4_eng.htm



    Vil man virkelig få en innføring i hvordan Israels lovgivende forsamling har måttet krølle seg rundt seg selv for å få det til å gå ihop, er det nyttig å lese om lovene som omhandler eiendomsrett:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Land_and_Property_laws_in_Israel
     

    Vedlegg

    P

    Parelius

    Gjest
    vredensgnag skrev:
    Dette forbudet mot bruk av "jøder" og "jødisk" - gjelder dette også Bradley Burston som skriver i Haaretz, og bør vi fortelle ham om det, eller er det kun vi som skriver her inne som er omfattet av det?
    Det er uansett bedre å gruppere det hele under den singulære termen «Israel» (=statsmakt). «Jødiske pressgrupper i USA» går, for da vet vi hvem det dreier seg om. «Arabere» blir henimot sånn «alt er politikk» i denne sammenhengen. «Jødisk stat» er selvfølgelig kompromiterende, men ikke så mye verre enn det vi selv greide å spa opp («Den evangelisk-lutherske Religion forbliver Statens offentlige Religion»).

    De fleste av oss kan vel lese og skrive, men det betyr ikke at analfabetismen ikke lever i beste velgående. Kontekstualitet er en mangelvare. Selvmordsaksjoner gjennomføres uten offer, men bibeholder terroren. Frakteskip med spisebestikk er krigserklæringer. Internasjonalt farvann er lovløshetens domene; plassen for å ta seg til rette uten at noen knyr, men bare knurrer.

    Det mest går og alt kan misbrukes. Språk er løgn, men den eneste plassen for sannheten. Snart er det bare stillheten som sier oss noe, men den tok media og fra oss.

    NATO kan bli satt på en prøve, men jeg tviler på at det skjer.

    Naboen min i oppveksten var forresten en jøde; jeg gjorde ham til offer for litt epleslang - ikke fordi han var jøde, men fordi han hadde epletrær. Om ikke lenge kan det brukes som belegg for jødehat.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.020
    Antall liker
    19.861
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ser de kristenkonservative har kuppet tråden igjen. De beskylder oss andre for naivitet og alle muslimer for å ville drepe jøder!
    På tide dere våkner opp fra tungetalen! Dette angrepet foregikk i internasjonalt farvann- mot et skip fra et Nato-land. Da skal- ifølge charteret- hele Nato være angrepet, og dermed i krig! Feige USA setter nok en stopper for det, men så alvorlig er faktisk det Israel har gjort. Ser ar Rune S har vært innom her igjen i en ledig stund fra vekkelsesmøtet. Er på tide dere tar bort skylappene, og ser hva Israel-ikke jødene, men altså staten gjør.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Kanskje ikke beste kilde, men:

    "Den norske utenriksministeren er sjokkert, og det burde han være – over ”fredelige demonstranter” som angriper soldater med stokker og slagvåpen, og båter som ulovlig tar seg inn på andre lands områder.

    Et dokumentarteam fra NRK skulle opprinnelig følge en av båtene i konvoien, men ble bedt av NRK-ledelsen om å trekke seg av sikkerhetsgrunner, skriver Aftenposten. En av journalistene i teamet, Martin Gaarder, hevder overfor NRK at aktivistene i Free Gaza var forberedt på sammenstøt med israelske soldater.

    “De har vært innstilt på en konfrontasjon hele veien, og det er ikke til å legge skjul på at deler av hensikten bak Free Gaza er å vise hvordan den marineblokaden er, og hvor brutal den kan være. Men at det skulle gå så langt som dette her, tror jeg ingen av dem har forestilt seg,” sier han.

    Gaarder sier at noen av demonstrantene tok på seg gassmasker som forberedelser på en mulig konfrontasjon. “Alle kvinner var sendt under dekk. Alle vestlige menn var sendt til akterdekket for å holde seg i ro, og tyrkiske og arabiske passasjerer sto i fremste linje. De ble kalt for frontlinjen,” sier han.

    Godt at NRK for en gangs skyld referer noe som er både sannt og fordelaktig for Israel, er min kommentar."

    http://www.frie-ytringer.com/2010/05/31/aksjonistene-kan-takke-seg-selv/
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    På lederplass i Haaretz gjennomskuer de påskuddene som militæret er kommet med for å forklare soldatenes panikkreaksjon:
    http://www.haaretz.com/print-edition/opinion/a-failure-any-way-you-slice-it-1.293446

    The claim made by the IDF Spokesman that the soldiers' lives were in danger and they feared a lynching is hardly complimentary to the men of the elite naval units.

    But do these troops, whom their commanders describe as "the best trained and most effective in the world" expect to be faced with the danger of being lynched by a mob of civilians wielding knives and clubs? Especially seeing as this was a military operation that was carefully planned over a number of days?

    Also unclear is why the soldiers were not given clear orders not to open fire with live ammunition under any circumstances. The IDF has sufficient means for gaining control over rioting mobs using non-lethal force.
    Her får du et innblikk i pr-slaget som foregår nå, cybervision.
    Ved å holde pressen unna aktivistene i et døgn kunne Israel styre versjonen som kom ut - men nå får vi selvsagt aktivistenes.
    http://www.independent.co.uk/news/w...-the-airwaves-as-it-did-the-seas-1987990.html

    Her ser du hvordan svensk UD nektes å være i kontakt med sine egne statsborgere.
    http://www.dagbladet.no/2010/06/01/nyheter/israel/henning_mankell/utenriks/gaza/11952924/

    Disse ble anholdt i internasjonalt farvann, og det burde forlengst ha vært åpnet kontakt mellom de anholdte og deres respektive land.

    PR-slaget har nok Israel tapt, uansett hva de finner på å si. Utdrag fra en leder i Expressen:

    För israelerna måste blodbadet bli en väckarklocka. Israel har under senare år ägnat sig åt de brända broarnas taktik i sina relationer med omvärlden. Gazakriget 2008 fick en hel värld att känna avsky när bilder på blodiga barn kablades ut kväll efter kväll. Sedan dess har Israel lyckats kommat på kant med sin viktigaste allierade - USA - genom att dra i gång det ena mer provocerande byggprojektet efter det andra i östra Jerusalem, palestiniernas framtida huvudstad.
    Man har även retat gallfeber på länder som Storbritannien och Australien genom att använda sig av förfalskade pass i en operation mot en Hamasman i Dubai i januari. Och nu har man orsakat "irreparabla" skador i sin relation med Turkiet - Israels viktigaste allierade i den muslimska världen.
    Det är ytterligt sorgligt att skåda detta självdestruktiva drama. Israel är på många sätt en framgångssaga; kulturlivet och vetenskapen blomstrar och bara USA har fler hightechföretag listade på Nasdaqbörsen.

    Men i den verkliga ödesfrågan - att skapa en fredlig samexistens med sina grannar - har landet misslyckats kapitalt. Det är bevars inte bara Israels fel, men vad omvärlden ser är en ockupationsmakt som är mer förälskad i sina bosättningar än i fredstanken och som konsekvent ger fingret åt allt vad internationell rätt heter.
    Att låta Israels råbarkade högerregering komma undan med detta beteende vore att svika alla inblandade parter - palestinier förstås, men ytterst också israeler. Bara extremister tjänar på ett Israel som alltmer betraktas som paria av sin omvärld.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    vredensgnag skrev:
    Jeg vil anbefale at du tar en tur til Gaza, Rune S. Og studerer levevilkårene tett på.

    Det kan være nyttig. En bekjent av meg reiste dit som sterk Israel-venn, og kom tilbake rystet og fast bestemt på at han skulle gjøre noe med det som foregår der. Han nærer ikke de samme varme følelsene til Israel lenger, og dette var før angrepet på Gaza 2008-2009. Det han kunne fortelle gjorde inntrykk på meg.
    Ethvert land hadde hatt samme strenge kontroll viss nabolandet var fyllt med terrorister.Levevilkårene på Gaza kan man takke Hamas for!
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Jeg hadde en våt og, trodde jeg, uoppnåelig drøm om at Tyrkia skulle sende orlogsfartøy med neste konvoi, og så nå denne gladmeldingen. Jeg gleder meg som en unge til USA møter seg selv i døra når Tyrkia rekker hånden i været og melder artikkel 5. Det er på dager som denne man angrer på at man er pasifist.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    totte skrev:
    Jeg hadde en våt og, trodde jeg, uoppnåelig drøm om at Tyrkia skulle sende orlogsfartøy med neste konvoi, og så nå denne gladmeldingen. Jeg gleder meg som en unge til USA møter seg selv i døra når Tyrkia rekker hånden i været og melder artikkel 5. Det er på dager som denne man angrer på at man er pasifist.
    Du har neppe hørt det i nyhetene om de siste møtene for å få samhandling mellom Tyrkia,Syria,Iran,arabiske liga og palestina-arabiske terrorgrupper ++ de siste månedene ? Nei,det har du nok ikke,først og fremst har desse land og grupperinger ikke pressefrihet eller demokrati,men fra vestlig presses ståsted er det heller uansett ikke så veldig interesant å få et bredt bilde av konflikten,et nyansert bilde,der man trekker frem sannheten og har interesse av å dømme rettferdig.......
    Jeg er iferd med å forandre mening om min egen antikrigs holdning også.Tror kanskje slaget nermer seg.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Rune S skrev:
    Jeg er iferd med å forandre mening om min egen antikrigs holdning også.Tror kanskje slaget nermer seg.
    Ja det er en drøm du deler med mange andre konservative kristne, spesielt i USA som auler av dem. Å få slutt på denne elendigheten og lage litt armageddon i midtøsten slik at de kan få skynde seg til dommes dag og gifte seg med Jesus. Om man dreper noen millioner mennesker i for å få oppfylt sine syke religiøse vrangfantasier er en billig pris for dem å betale. :'(
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.076
    Antall liker
    6.401
    totte skrev:
    Jeg hadde en våt og, trodde jeg, uoppnåelig drøm om at Tyrkia skulle sende orlogsfartøy med neste konvoi, og så nå denne gladmeldingen. Jeg gleder meg som en unge til USA møter seg selv i døra når Tyrkia rekker hånden i været og melder artikkel 5. Det er på dager som denne man angrer på at man er pasifist.
    Jeg visste ikke at passifister hadde våte drømmer om krig og kaos.
     

    Honkey-Chateau

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Innlegg
    3.535
    Antall liker
    385
    Rune S skrev:
    totte skrev:
    Jeg hadde en våt og, trodde jeg, uoppnåelig drøm om at Tyrkia skulle sende orlogsfartøy med neste konvoi, og så nå denne gladmeldingen. Jeg gleder meg som en unge til USA møter seg selv i døra når Tyrkia rekker hånden i været og melder artikkel 5. Det er på dager som denne man angrer på at man er pasifist.
    Du har neppe hørt det i nyhetene om de siste møtene for å få samhandling mellom Tyrkia,Syria,Iran,arabiske liga og palestina-arabiske terrorgrupper ++ de siste månedene ? Nei,det har du nok ikke,først og fremst har desse land og grupperinger ikke pressefrihet eller demokrati,men fra vestlig presses ståsted er det heller uansett ikke så veldig interesant å få et bredt bilde av konflikten,et nyansert bilde,der man trekker frem sannheten og har interesse av å dømme rettferdig.......
    Jeg er iferd med å forandre mening om min egen antikrigs holdning også.Tror kanskje slaget nermer seg.
    Jeg er IKKE i ferd med å endre min pasifisme, da jeg anser alt annet for å være så passé at det knapt er til å tro. RuneS, du har helt rett i at opptil flere av Israels naboer og/eller fiender har et STORT og langvarig underskudd på så å si alle rettigheter som tenkes kan. Ingen bestrider dette. Midt i dette finner vi så noen vi anser for å være en av "oss", the good guys, om du vil, et delvis demokratisk land, med mønstre fra mange andre vestlige demokratier. Ettersom vi står dem kulturelt så mye nærmere enn "de andre", kjennes det ekstra ubehagelig når de viser seg å benytte sin makt så skruppelløst og konsekvent, som de har vist seg å gjøre gang på gang. Vi vil jo si fra nå vi ser urett bli begått av "våre egne"! Psykologisk sett er det jo slik at vi nærmest forventer det av "de andre", fordomsfulle som vi er, mens "vi" skal egentlig være litt mer ok. Palestina er en historie for seg, en katastrofe av dimensjoner, og plassering av skyld hos en eller part er bare utrolig historieløst. Dette er en konflikt der en av partene for tiden har makten, og benytter den uten hensyn. Vi liker ikke å se på når de store guttene sparker løs på de underlegne om og om igjen. Denne konkrete gangen gikk de rett i fella, tok provokasjonen for alt den var verdt, og brøt alle reglene samtidig. At de gidder å gjøre seg selv så stor skade for så lite, snakker om selvmål av historiske dimensjoner.

    Honkey
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    http://bigjournalism.com/pgeller/2010/05/31/the-jihad-flotilla-and-the-media-war-against-israel/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter&utm_campaign=Feed:+BigJournalism+(Big+Journalism)
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Rune S skrev:
    http://bigjournalism.com/pgeller/2010/05/31/the-jihad-flotilla-and-the-media-war-against-israel/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter&utm_campaign=Feed:+BigJournalism+(Big+Journalism)
    Første setning er vel tilstrekkelig for å se hvilke kilder du leter opp for å finne en beskrivelse av situasjonen som passer med dine forestillinger. :-\

    Today’s incident on the Gaza jihad flotilla was an act of war – but not by Israel. The tsunami of Jew-hating propaganda from the jihad-loving media has already begun.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.196
    Antall liker
    10.745
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Skremmende kildeinnhenting.
    Pamela Geller Oshry is the blogger and owner of conservative website Atlas Shrugs. Previously, Geller was the associate publisher of Jared Kushner's New York Observer magazine. She has also worked with Ben Gurion University in Israel and Brandeis University in Massachusetts.Lifeboat Foundation: Pamela "Atlas" Geller4
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Jeg sitter her og ser ut av vinduet, og her kommer det en mann ridende på en nydelig ildrød hest. Det ser man ikke hver dag.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Pamela Geller er så langt "off the radar" at hun snart er klassifisert som tilhørende en annen galakse.

    Selv LittleGreenFootballs, som er på høyresiden i USA, har sitt å si om Pamela Geller:

    http://littlegreenfootballs.com/article/36001_Pamela_Geller_Goes_Nuts_Over_Census_Stalkers

    Hun er overbevist om at amerikanere som driver med den offisielle folketellingen arbeider for å kartlegge politiske motstandere som skal sendes til konsentrasjonsleirer i USA.
    (Census - skal gjennomføres hvert tiende år i henhold til USAs grunnlov.)


    Her er hva hun mener om Obama:



    Rune S vil sikkert ha godt av å åpne sin forståelseshorisont.
     

    Vedlegg

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Etter signering av fredsavtalen viser de i praksis hva de står for.Muhammed brukte samme strategi.Samme greiene i Gaza,tatt som seier for islam etter Israel ga det fra seg med følgende økning av volden fra terroristene.

     

    Honkey-Chateau

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Innlegg
    3.535
    Antall liker
    385
    At Yassir var rimelig full av tvilsomme historier (eller... la oss kalle spaden for det den er: Bløff. Yassir bløffet jævelig mye), er ingen nyhet, RuneS. Det forsvarer fortsatt IKKE brudd på internasjonale konvensjoner som f.eks. bording av sivile skip i internasjonalt farvann. Er dette veldig vanskelig å akseptere?

    Honkey
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Der kom det jammen en svart en og...
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.020
    Antall liker
    19.861
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Rune S; ta deg en tur i kirken, og be der for guds hardt prøvede folk, som er uskyldsrene, og spar oss for dine idiotiske og nær sagt- kriminelle vrangforestillinger! Det er slike som deg, med gud som argument, som skaper helvete på jord, og har gjort det gjenntatte ganger oppigjennom historien. Jeg antar at du er så far out, at Darwin er en bløffmaker, og at Jorda ble skapt i løpet av 7 dager av gud for 6000 år siden? Det er det tallet jeg har hørt dere gærnininger kommer til når dere teller slekstledd tilbake. Da kommer dere til at Edens hage var for omtrent 6000 år siden. Folk med så gale meninger, burde søke hjelp i stedet for å la oss andre være nødt til å bruke tid på å argumentere mot dere.

    Så kan vi andre prøve å drive den nestekjærlighet dere fordømmende kristne egentlig skulle brukt tida deres på.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest

    Vedlegg

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Honkey-Chateau skrev:
    At Yassir var rimelig full av tvilsomme historier (eller... la oss kalle spaden for det den er: Bløff. Yassir bløffet jævelig mye), er ingen nyhet, RuneS. Det forsvarer fortsatt IKKE brudd på internasjonale konvensjoner som f.eks. bording av sivile skip i internasjonalt farvann. Er dette veldig vanskelig å akseptere?

    Honkey
    Så du hadde rodd ut i færingen og hilst de velkommen 12 nautiske mil fra land når du vet historikken til terroristene ? "Eij mann! ,I have baked you a cake and brought some mint tea,lets have a party! "
    Hvorfor er det så forferdelig vanskelig å se hva som er Istraels fiende og hva de forsvarer seg mot? Selv jeg med min innteligens vet at det ikke er uskyldige palestina-arabere,uskyldige muslimer eller fredselskende vestlige humanister de frykter,og det er forferdelig synd at uskyldige mister livet.

    Dette ble en vinn vinn situasjon for jødehatere fra hele verden,enten så hadde de klart å åpnet en ny innfartsvei for våpen og etterhvert kanskje den siste retningen de har igjen for å angripe Israel fra alle kanter,eller så ville det endt slik som det gjorde og de får igjen verdens sympati og får økt hatet mot Israel.Det var nok det siste som var planen,og jeg tviler på de er så dumme at de hadde med seg atomraketter ved et første forsøk.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.076
    Antall liker
    6.401
    lars_erik skrev:
    Rune S; ta deg en tur i kirken, og be der for guds hardt prøvede folk, som er uskyldsrene, og spar oss for dine idiotiske og nær sagt- kriminelle vrangforestillinger! Det er slike som deg, med gud som argument, som skaper helvete på jord, og har gjort det gjenntatte ganger oppigjennom historien. Jeg antar at du er så far out, at Darwin er en bløffmaker, og at Jorda ble skapt i løpet av 7 dager av gud for 6000 år siden? Det er det tallet jeg har hørt dere gærnininger kommer til når dere teller slekstledd tilbake. Da kommer dere til at Edens hage var for omtrent 6000 år siden. Folk med så gale meninger, burde søke hjelp i stedet for å la oss andre være nødt til å bruke tid på å argumentere mot dere.

    Så kan vi andre prøve å drive den nestekjærlighet dere fordømmende kristne egentlig skulle brukt tida deres på.
    skriver nestekjærlige mennesker slike innlegg da, tro? ::)
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Hvis man ser på saken med litt avstand så er det jo rart at ikke konvoien tok i mot tilbudet som ble gitt 2 ganger om å legge til kai i Ashdod og la Israel gå gjennom lasten og sende nødhjelpen videre til Gaza?

    Trodde de Israel drev en "koseblokkade"?

    For meg fremstår det som en provokasjon der Israel ikke hadde noen annen mulighet enn å stoppe, men så kommer spørsmålet:

    - Hvorfor så langt ute til sjøs?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.020
    Antall liker
    19.861
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    BT skrev:
    lars_erik skrev:
    Rune S; ta deg en tur i kirken, og be der for guds hardt prøvede folk, som er uskyldsrene, og spar oss for dine idiotiske og nær sagt- kriminelle vrangforestillinger! Det er slike som deg, med gud som argument, som skaper helvete på jord, og har gjort det gjenntatte ganger oppigjennom historien. Jeg antar at du er så far out, at Darwin er en bløffmaker, og at Jorda ble skapt i løpet av 7 dager av gud for 6000 år siden? Det er det tallet jeg har hørt dere gærnininger kommer til når dere teller slekstledd tilbake. Da kommer dere til at Edens hage var for omtrent 6000 år siden. Folk med så gale meninger, burde søke hjelp i stedet for å la oss andre være nødt til å bruke tid på å argumentere mot dere.

    Så kan vi andre prøve å drive den nestekjærlighet dere fordømmende kristne egentlig skulle brukt tida deres på.
    skriver nestekjærlige mennesker slike innlegg da, tro? :
    Nei, mennesker i harnisk over at kristne nok en gang ikke klarer å se hvem som er den lidende part i denne saken skriver slike innlegg!
    Slike som Rune S er farlige menesker. Deres holdninger har skapt forferdelig mye død og elendighet oppgjennom historien. Og det er på tide at man forteller de akkurat hva man mener om de.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Rune S skrev:
    Dette ble en vinn vinn situasjon for jødehatere fra hele verden...
    Hm, er det ikke du som egentlig er "jødehater" da? Dere dispensjonalister tror jo at jødene skal samles i Stor-Israel før de utryddes når endetiden kommer, mens Jesus vender tilbake og redder dere rettroende. Jesus skal komme tilbake når jødenes tempel er gjenoppbygget der klippemoskéen står, og på slutten av armageddon skal han redde dere mens resten av verden; muslimer, ateister, buddister såvel som jøder, går under. Dispensjonalistene venter jo på jødenes utryddelse, deres endelikt ved Guds hånd. Det nye er bare at de skal samles i Israel heller enn Auschwitz, samt at de får selskap av oss andre ikke-rettroende.

    For du tror på de bibelske profetiene gjør du ikke? Du er dispensjonalist og venter på armageddon og Jesus tilbakekomst?
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Det var helt unødvendig å borde båtene. Og spesielt så langt ute i internasjonalt farvan.
    Dette var lasteskip o.l.

    De kunne fint avskåret dem med større marinefartøy, tom brukt baugskudd som norske kystvaktsfartøy anvender seg av. Men de ville leke kommando, slå til midt på natten mens de ombord "sov."

    En tullete aksjon, som har kostet Israel dyrt. Som de skrev i dagens Svenska Dagbladet hadde Israel to vanskelige valg. Oppbringe fartøyene, eller tillate at de gikk til Gaza - de valgte en tredje, komplett uforståelig løsning.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.722
    Antall liker
    7.995
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Spiralis skrev:
    Audiophile-Arve skrev:
    Då vert det vel naturleg for Israel å bruke torpedoar for å stoppe tyrkisk arroganse....kanskje i internasjonalt farvatn. Kva gjer då EU/NATO? Og USA må då velge side....
    Kan bli ein gloheit sommar, dette her. Kanskje atomvåpen er løysinga?
    Den mulighet er dessverre så aktuell at det nesten ikke går an å fleipe med det!
    NATO kan faktisk revne på grun av dette. USA må piske Israel, men de har det ikke med å la seg piske så resultatet her er mildt sagt åpent.
    Unnskyld, var litt for stor i kjeften der.

    Dersom det no vert til ein ny konvoi, gjerne med fylgje av tyrkisk eskorte, kan det lett verte enorme problem, ja. "Gott mit uns" har aldri vore noko suksesskriterie, såg ein både i 1945 og i år 70.
     

    Honkey-Chateau

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Innlegg
    3.535
    Antall liker
    385
    lars_erik skrev:
    Rune S; ta deg en tur i kirken, og be der for guds hardt prøvede folk, som er uskyldsrene, og spar oss for dine idiotiske og nær sagt- kriminelle vrangforestillinger! Det er slike som deg, med gud som argument, som skaper helvete på jord, og har gjort det gjenntatte ganger oppigjennom historien. Jeg antar at du er så far out, at Darwin er en bløffmaker, og at Jorda ble skapt i løpet av 7 dager av gud for 6000 år siden? Det er det tallet jeg har hørt dere gærnininger kommer til når dere teller slekstledd tilbake. Da kommer dere til at Edens hage var for omtrent 6000 år siden. Folk med så gale meninger, burde søke hjelp i stedet for å la oss andre være nødt til å bruke tid på å argumentere mot dere.

    Så kan vi andre prøve å drive den nestekjærlighet dere fordømmende kristne egentlig skulle brukt tida deres på.
    La deg nå ikke rive så veldig med lars_erik.. :) Dette var vel et klokkerent eksempel på såkalt ad hominem-argumentasjon!

    Honkey
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Slubbert skrev:
    Rune S skrev:
    Dette ble en vinn vinn situasjon for jødehatere fra hele verden...
    Hm, er det ikke du som egentlig er "jødehater" da? Dere dispensjonalister tror jo at jødene skal samles i Stor-Israel før de utryddes når endetiden kommer, mens Jesus vender tilbake og redder dere rettroende. Jesus skal komme tilbake når jødenes tempel er gjenoppbygget der klippemoskéen står, og på slutten av armageddon skal han redde dere mens resten av verden; muslimer, ateister, buddister såvel som jøder, går under. Dispensjonalistene venter jo på jødenes utryddelse, deres endelikt ved Guds hånd. Det nye er bare at de skal samles i Israel heller enn Auschwitz, samt at de får selskap av oss andre ikke-rettroende.

    For du tror på de bibelske profetiene gjør du ikke? Du er dispensjonalist og venter på armageddon og Jesus tilbakekomst?
    Jeg tror absolutt på Bibelens profetier,veldig mange er allerede oppfyllt for den som ønsker å se det.

    Så Bibelen profeterer at jødene skal utryddes ? Og jeg er jødehater ? Wow !
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    lars_erik skrev:
    Nei, mennesker i harnisk over at kristne nok en gang ikke klarer å se hvem som er den lidende part i denne saken skriver slike innlegg!
    Slike som Rune S er farlige menesker. Deres holdninger har skapt forferdelig mye død og elendighet oppgjennom historien. Og det er på tide at man forteller de akkurat hva man mener om de.
    Du har mye sinne ser jeg.
    Vel,viss du gidder å prøve og sette deg inni jødenes historie kun siste 90 årene,så tror jeg sannheten vil vise hvem som er den lidende part.
    Jeg er ikke tvil om at mange uskyldige palestina-arabere lider,men det er først og fremst deres egne arabiske terrorist brødre som har gitt de denne lidelsen!
     

    Honkey-Chateau

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Innlegg
    3.535
    Antall liker
    385
    Jeg mener for øvrig at vi skal være litt mer forsiktige med å strø om oss med karakteristikker som jødehater etc. Undertegnede er f.eks. alt anet, men jeg påberoper meg vitterlig retten til å være uenige med så å si et hvert lands politikk. Enkeltpersonene i de enkelte land, derimot, de har jeg intet i mot, uansett geografisk posisjon.

    Honkey
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Rune S skrev:
    Du har mye sinne ser jeg...
    Jeg tilslutter meg ikke lars_erik sine personangrep, men synes det er betimelig for diskusjonen å få vite hvorvidt du er tror på dispensjonalismen. Tror du at endetiden begynner når jødene har gjenoppbygget Salomos tempel og angripes i Israel, og at Jesus da kommer tilbake og redder de troende? Håper du på endetiden?
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Der kommer det faen meg en hest til, skittengul og jævlig og med en rytter oppå og greier.

    Edit: Også Gud hjelpe meg enda en til! Denne er helt hvit og rytteren har falt av og blir slept etter hesten etter den ene foten.


    Hva er det som skjer her i dag?
     

    Honkey-Chateau

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Innlegg
    3.535
    Antall liker
    385
    cybervision_ skrev:
    Hvis man ser på saken med litt avstand så er det jo rart at ikke konvoien tok i mot tilbudet som ble gitt 2 ganger om å legge til kai i Ashdod og la Israel gå gjennom lasten og sende nødhjelpen videre til Gaza?

    Trodde de Israel drev en "koseblokkade"?

    For meg fremstår det som en provokasjon der Israel ikke hadde noen annen mulighet enn å stoppe, men så kommer spørsmålet:

    - Hvorfor så langt ute til sjøs?
    Hm. Et skip med et mål, blir oppbragt i internasjonalt farvann og tilbudt å gå til et annet land... Det er sånt som kalles sjørøveri, f.eks. utenfor Afrikas kyst. Det var selvsagt ikke et tilbud, det var en trussel. Og de nøyde seg ikke med trusler, de drepte også. Provokasjon? No doubt. Og IDF svelget agn, søkke og snøre. Idiotene.

    Honkey
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Rune S skrev:
    Jeg tror absolutt på Bibelens profetier,veldig mange er allerede oppfyllt for den som ønsker å se det.

    Så Bibelen profeterer at jødene skal utryddes ? Og jeg er jødehater ? Wow !
    Så ikke svaret, glem "jødehater", dårlig ordvalg selv om det var ment som et indirekte sitat (innlegget ditt som jeg svarte på inneholdt ordet "jødehater"). De som tilslutter seg dispensjonalismen tror definitivt at jødene utryddes under endetiden, i hvertfall de som ikke da konverterer ved å omfavne Jesus. Endetiden kommer når Salomos tempel er gjenoppbygget og Israel angripes på Harmageddon-sletten. Ifølge de fleste dispensjonalister vil jødene velge feil når Dommedag er her, de fleste vil dø i dommedagskrigen.

    Jeg lurer ganske enkelt på om du venter på fred i midtøsten eller om du venter på Dommedag som beskrevet i bibelens profetier?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn