- Ble medlem
- 21.06.2016
- Antall liker
- 875
Er vel noe som heter å møte seg selv i døra..."Jeg driter i hva anmeldere og selvoppnevnte eksperter mener, og holder meg til det jeg hører - der jeg hører det. Noen ganger har jeg hørt ingenting, andre ganger både forbedring og forverring."
Noe av det som fasinerer meg mest i slike tråder som dette er de som tydligvis mener objektiv kunskap om temaet er et problem som ødelegger diskusjonen.
Audio og hifi handler er helt klart subjektive opplevelser og godfølelsen man får ved lytting, og vi er vel ganske enige om at det er det mest viktige.
Det som diskuteres her er strømprodukter som jobber med nettspenninger der det blir gjort et forsøk på å fjerne støy og avvik på et 50 Hz spenningkilde som kan ligge mellom 207V - 253 V dvs noe som ikke har mye tilfelles med audio linjesignaler.
Skal audioutstyr i det hele tatt kunne fungere, må det være et sterkt og effektivt internt skille for at ikke 50Hz skal slippe i gjennom og bli hørbart i lytterummet.
Hvorfor skal da na_X sitt spørsmål om forståelsen rundt hvodan en trafo fungerer bli snudd til måten han deltar i forumet og et personangrep?
Hvordan de som ikke stoler på hvor viktig objektive kunnskap og målemetoder er i hverdagen, i neste øyeblikk kan foreta noe så teknologisk kritisk som en flyreise, det overgår langt min fatteevne.
Et godt eksempel på hva som i ytterste konsekvens kan skje der man setter sin subjektive forståelse og overbevisning høyere enn ingeniørkunst og objetive måledata er vel han her og denne.