Jeg kunne ikke finne noen tråd for reparasjon av iPhone her inne så jeg starter en tråd.. Og siden mobilen er den mest brukte digitale avspilleren så la jeg den her
|
Hvilke andre merker er noe bedre i dag om jeg tør spørre?Jeg er på min tredje iPhone nå, en 6 som nå er nesten 4 år. Jeg har egentlig ikke hatt problemer med noen unntatt den som gjorde saltomortale til nesten tre meters høyde før den landa flatt på betongen med et skikkelig "smack".... beyond repair...
Men- det er på tide med en ny mens arbeidsgiver ennå betaler (!)... men samtidig leser jeg om alle problemene, og tenker at det egentlig er humbug fra Apples side - ikke mulig å skifte noe som helst uten å sende til "godkjent" verksted som tar blodpris..... alle mulige triks for at ellers godt elektronikkyndige skal klare å fikse noe sjøl... Apple er egentlig blitt et passe møkkaselskap, tenker jeg..... vil vi fortsette å støtte humbugen??
#Norwegianwoodpecker
Hei, hjemknappen på disse er spesifikk for den enkelte telefon, IOS detekterer om det er koblet til "ukjent" hjem knapp og sender informasjon om dette til Apple....til dette bruker den nettverk (det som er tilgjengelig) dette bruker strøm også om tlf er "slått av" (den "lever" selv om skjermen er svart), fiks er å transplantere hjemknappen fra orginalskjermen over til erstatnings skjermen...
Mvh.
Rolf
Enig, men hvem vil ikke ha toppmodellen???? Den vil jeg haHvis man unngår disse toppmodellene med fingeravtrykk og div bygget inn i skjermen er det fortsatt mulig å reparere en del selv til en rimelig penge.
Det er ikke noe problemer å bytte batteri på nyere mobiltelefoner! Ligger flust med instruksjonsvideoer på YouTubeHvilke andre merker er noe bedre i dag om jeg tør spørre?Jeg er på min tredje iPhone nå, en 6 som nå er nesten 4 år. Jeg har egentlig ikke hatt problemer med noen unntatt den som gjorde saltomortale til nesten tre meters høyde før den landa flatt på betongen med et skikkelig "smack".... beyond repair...
Men- det er på tide med en ny mens arbeidsgiver ennå betaler (!)... men samtidig leser jeg om alle problemene, og tenker at det egentlig er humbug fra Apples side - ikke mulig å skifte noe som helst uten å sende til "godkjent" verksted som tar blodpris..... alle mulige triks for at ellers godt elektronikkyndige skal klare å fikse noe sjøl... Apple er egentlig blitt et passe møkkaselskap, tenker jeg..... vil vi fortsette å støtte humbugen??
Har hatt Huawei i 2 år, byttet til en brukt Samsung S8+, men kan ikke tenke meg at noen av disse er spesielt lette å fikse de heller. Samsungen hadde vært i bakken så skjermen og "ramma" rundt den var byttet før jeg kjøpte den, regninga på denne jobben var vedlagt, mener det var 3800,- bare reparasjonen hadde kostet.
For å vri denne til et annet problem nå i dag, hvordan bytte batteri på nyere telefoner som ikke er ment å bli åpnet for "Ola Normann"?
Nå er jeg en kar på 67 som er litt forsiktig, og Samsung har vel ikke aluminiumskasse som iPhone ?Jeg har en kjenning som mistet sin splitter ny Samsung med futteral, hvor skjermen gikk i tusen knas første dagen! Jeg tror det også handler om flaks/uflaks. I dette tilfellet var det skjermen som er defekt (sensor, som slår av skjermen ved tale). Da er det lettest å bytte skjerm.
Er futteral ukult? Jeg vet ikke, kanskje upraktisk? Men det er vel som å ha seg, de fleste Foretrekker uten futteral![]()
Det er forsåvidt ikke noe nytt at selskaper benytter seg av proprietære løsninger, men i Apple sitt tilfelle er jeg enig i at det har gått langt. De har tydeligvis klart å posisjonere seg så sterkt i markedet at de kan drite på forbrukernes hoder, og de fleste svarer med å takke dem for hatten.Jeg er på min tredje iPhone nå, en 6 som nå er nesten 4 år. Jeg har egentlig ikke hatt problemer med noen unntatt den som gjorde saltomortale til nesten tre meters høyde før den landa flatt på betongen med et skikkelig "smack".... beyond repair...
Det har de og har hatt i mange år på sammenlignbare modeller med iPhone.Nå er jeg en kar på 67 som er litt forsiktig, og Samsung har vel ikke aluminiumskasse som iPhone ?Jeg har en kjenning som mistet sin splitter ny Samsung med futteral, hvor skjermen gikk i tusen knas første dagen! Jeg tror det også handler om flaks/uflaks. I dette tilfellet var det skjermen som er defekt (sensor, som slår av skjermen ved tale). Da er det lettest å bytte skjerm.
Er futteral ukult? Jeg vet ikke, kanskje upraktisk? Men det er vel som å ha seg, de fleste Foretrekker uten futteral![]()
Det er vel få telefoner som er spesielt reparabel, med unntak av skjerm- og batteribytte. At nå Appletelefonene (og til dels maskinene) er blitt overknotet å reparere er delvis en funksjon av pakketettheten, og selvfølgelig også en del valg som er gjort. Det er ikke videre kult med imacer der glasset er limt på, så du må kjøpe nytt limkit om du skal inni der. Der er det og slik at skal du ha tilgang til SSD-sloten, så må du ut med hele innmaten i maskina.Jeg er på min tredje iPhone nå, en 6 som nå er nesten 4 år. Jeg har egentlig ikke hatt problemer med noen unntatt den som gjorde saltomortale til nesten tre meters høyde før den landa flatt på betongen med et skikkelig "smack".... beyond repair...
Har hatt flere Samsung, men da min sønn anbefalte iPhone gikk jeg for det, har ikke angret ett sekund, ikke noe tull med min ihvertfall.Samsung for altid, de fleste mennesker jeg kjenner har delt eierskap til begge merker.
Men hører mest tull med iphone, spesielt med batterier og kulde.
Antagelig ikke ....Noen som gleder seg til iPhone kommer med nye modeller? Min 6s synger på siste verset, så jeg gleder meg mye;D iPhone XI kommer mest sannsynlig med tre kameraer
https://www.youtube.com/watch?v=w35cREAYOmE&feature=youtu.be
https://www.tek.no/artikler/rykte-alt-vi-vet-om-iphone-11/469651
Dedikert kamera.. Ja da snakker vi en annen liga iht. kvalitet. Kommer på at jeg har et Olympus E400 liggende. Det har jeg ikke brukt på flere år. Mener det var verdens minste speilrefleks i sin tid. Det hadde en stor svakhet, nemlig at den ikke hadde ir-zoom. Det brukte i stedet blitsen til dette, og når alt endelig var i fokus, så var "the moment over".Antagelig ikke ....Noen som gleder seg til iPhone kommer med nye modeller? Min 6s synger på siste verset, så jeg gleder meg mye;D iPhone XI kommer mest sannsynlig med tre kameraer
Prisene begynner å bli vel hysteriske synes jeg.
Har en iPhone x, men den ble kjøpt inn av noen andre.
Hva kamera angår så holder det jeg har til mobil bruk.
Til fotografering støtter jeg meg på dedikerte kamera.
![]()
Er glasset på iMac limt nå? Tror det er en Mid 2016?...
Det er ikke videre kult med imacer der glasset er limt på, så du må kjøpe nytt limkit om du skal inni der. Der er det og slik at skal du ha tilgang til SSD-sloten, så må du ut med hele innmaten i maskina.
For the record - jeg har nå en iPhone 8, og det blir vel en ny Apple-fon når jeg har brukt opp denne. Klarer rett og slett ikke å bli venner med Android-grensesnittet.
Forøvrig - etter noen runder med cellegiftkurer for noen år siden, så er jeg permanent nummen i fingrene. Mobiltelefoner blir rett og slett for smått å skru på når jeg ikke klarer å kjenne at jeg tar i en skrue.
Johan-Kr
Fra modellår 2012 begynte de med å lime glasset. Du varmer med en varmluftpistol rundt kanten på glasset for å løsne det, og så må du kjøpe nytt sett med limstrimler (spesiell dobbeltsidig tape). Før en setter på nytt lim, så må en skrape bort det gamle.Er glasset på iMac limt nå? Tror det er en Mid 2016?
På min sitter det med magneter.
Støtter deg helt hva grensesnitt angår. Jobben brukte android. Jeg brukte min egen iPhone inntil de ga seg ....
![]()
Det har du helt rett i!Fra modellår 2012 begynte de med å lime glasset. Du varmer med en varmluftpistol rundt kanten på glasset for å løsne det, og så må du kjøpe nytt sett med limstrimler (spesiell dobbeltsidig tape). Før en setter på nytt lim, så må en skrape bort det gamle.Er glasset på iMac limt nå? Tror det er en Mid 2016?
På min sitter det med magneter.
Støtter deg helt hva grensesnitt angår. Jobben brukte android. Jeg brukte min egen iPhone inntil de ga seg ....
![]()
Johan-Kr
Noen ganger er det beste kameraet, det du har i hånda ....Dedikert kamera.. Ja da snakker vi en annen liga iht. kvalitet. Kommer på at jeg har et Olympus E400 liggende. Det har jeg ikke brukt på flere år. Mener det var verdens minste speilrefleks i sin tid. Det hadde en stor svakhet, nemlig at den ikke hadde ir-zoom. Det brukte i stedet blitsen til dette, og når alt endelig var i fokus, så var "the moment over".Antagelig ikke ....Noen som gleder seg til iPhone kommer med nye modeller? Min 6s synger på siste verset, så jeg gleder meg mye;D iPhone XI kommer mest sannsynlig med tre kameraer
![]()
Se der ,ja ett blinkskudd ;DNoen ganger er det beste kameraet, det du har i hånda ....Dedikert kamera.. Ja da snakker vi en annen liga iht. kvalitet. Kommer på at jeg har et Olympus E400 liggende. Det har jeg ikke brukt på flere år. Mener det var verdens minste speilrefleks i sin tid. Det hadde en stor svakhet, nemlig at den ikke hadde ir-zoom. Det brukte i stedet blitsen til dette, og når alt endelig var i fokus, så var "the moment over".Antagelig ikke ....Noen som gleder seg til iPhone kommer med nye modeller? Min 6s synger på siste verset, så jeg gleder meg mye;D iPhone XI kommer mest sannsynlig med tre kameraer
![]()
denne gangen var det iPhone X.
Vis vedlegget 551442
Derfor rakk jeg det før "the moment was over".
Batteriproblemene tilhører fortiden. Rått batteri i iPhone 11 Pro MaxSamsung for altid, de fleste mennesker jeg kjenner har delt eierskap til begge merker.
Men hører mest tull med iphone, spesielt med batterier og kulde.
Kjempekult, mener nå jeg.Jeg fatter ikke hvordan folk behandler telefonen. Har hatt min iPhone 6 i ca 3 år, uten en skramme, men bruker et futreal som beskyttelse.
Den har falt i gulvet flere ganger uten å ta skade. Var innom apple-verksted i Oslo for batteribytte kostet 299,- (kampanje), fikk skryt av hvor fint den var behandlet.
Si meg er det ikke kult med futreal ??