Forsterkere Integrert forsterker til Dynaudio Heritage Special

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.083
Antall liker
1.063
Torget vurderinger
10
Noen som har erfaringer og tips til en integrert forsterker som kan være en lydmessig god match med Dynaudio Heritage Special og også Special 40? Jeg ser noen anbefaler Simaudio Moon, men har aldri hørt noe av dette merket.
 

MFA

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2007
Innlegg
633
Antall liker
1.921
Torget vurderinger
1
Heisann

Har lyttet på heritage hos duet i bergen og likte det jeg hørte, Eier en Gato amp150 og er meget fornøyd. Har ikke fått prøvd kombinasjonen selv men det har Steve Guttenberg, stereophile / «the audiophiliac» på YouTube. Sjekk ut både Gato og dynaudio på youtubekanalen hans, blir nevnt som en god kombo.

fritt etter hukommelsen

mvh Atle
 

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
5.430
Antall liker
9.684
Sted
Interiore Simplicitate
Noen som har erfaringer og tips til en integrert forsterker som kan være en lydmessig god match med Dynaudio Heritage Special og også Special 40? Jeg ser noen anbefaler Simaudio Moon, men har aldri hørt noe av dette merket.
Har det vært oppgitt noen spesiell grunn til at noen anbefaler Simaudio Moon? Jeg kjenner ikke høyttalerne dine, men jeg er veldig happy med min Simadio Moon forsterker. (y) Her funker det veldig bra i alle fall, uten at det har særlig verdi for andre enn meg. :)
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.083
Antall liker
1.063
Torget vurderinger
10
Har det vært oppgitt noen spesiell grunn til at noen anbefaler Simaudio Moon? Jeg kjenner ikke høyttalerne dine, men jeg er veldig happy med min Simadio Moon forsterker. (y) Her funker det veldig bra i alle fall, uten at det har særlig verdi for andre enn meg. :)
Nei, jeg husker ikke hvor jeg så dette nevnt.
 

maxmekker

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.03.2005
Innlegg
675
Antall liker
319
Torget vurderinger
2
Hva kan du bruke på forsterker? Jeg har veldig god erfaring med Dynaudio og Hegel eller McIntosh. Uansett så trenger Dynaudio noe med god kvalitet og personlig synes jeg at det gjør seg om produktene klarer å holde god kontroll på høyttalerne.
Hørt mye Hegel H 390 sammen med Dynaudio Special 40. Det låter meget bra. Ellers de litt gromme integrerte fra McIntosh låter også svært bra med Dynaudio. Undersøk om å låne hjem. Da får du teste selv.
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.083
Antall liker
1.063
Torget vurderinger
10
Prisen er egentlig ikke så viktig, men jeg ser heller ingen grunn til at det skal være nødvendig å betale for mye. Kanskje maks 100', heller mindre. Jeg bruker i dag Accuphase E-470 som jeg har hatt noen år. Fornøyd med den, men det kunne vært spennende å prøve noe nytt. For enkelhets skyld transistor.
 

Stover

Tittel… itt
Ble medlem
03.04.2022
Innlegg
646
Antall liker
1.993
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Dynaudio ses ofte sammen med Naim elektronikk….. eller omvendt. Litt avhengig av dine behov ift kilde, men integrerte Supernait 3 er veldig bra. Uniti Nova, dersom du søker noe med kildeløsning.
 

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Innlegg
1.207
Antall liker
714
Sted
Haslum
Torget vurderinger
3
Jeg ville anbefalt deg å spørre forhandleren Duet. De har erfaring med mange forskjellige forsterkere på denne høyttaleren.
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.256
Antall liker
9.044
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
I Norge så ropes å skrikes det om hvor herlig Hegel og Dynaudio er ilag.. Eller det ropes kansje litt mindre nå når de ikke selges av samme butikk lengre..

I utlandet og på alle messer bruker Dynaudio mer eller mindre bare Octave..

søk på reviews av heritage special og se hva de ulike har brukt av forsterkerier under tester og hva de har å si?
 
M

MusicBear

Gjest
Er ikke dette en høyttaler som fortjener det beste man har råd til å koble de til - tenker nå jeg 😎
Og jeg tenker at jeg med disse høyttalerne ville jeg også drømt om å koble til Dynaudios «intelligente» subber 🇩🇰
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.083
Antall liker
1.063
Torget vurderinger
10
I Norge så ropes å skrikes det om hvor herlig Hegel og Dynaudio er ilag.. Eller det ropes kansje litt mindre nå når de ikke selges av samme butikk lengre..

I utlandet og på alle messer bruker Dynaudio mer eller mindre bare Octave..

søk på reviews av heritage special og se hva de ulike har brukt av forsterkerier under tester og hva de har å si?
Ja, jeg har sett at Octave ofte har vært nevnt sammen med Dynaudio. Har ingen kjennskap til merket, men burde kanskje sjekket litt.
 

Sober

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.07.2008
Innlegg
790
Antall liker
341
Sted
Oslo
Torget vurderinger
27
Er en del eiere av Simaudio i utlandet som sverger til Dynaudio. Ikke erfaring selv med mixen
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Disse kobler du raffinerte, nøytrale strømmonstre på. Hegel, Bladelius, EC, mono Audiolab, Doxa..den veien.
 

Heipådeg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.06.2016
Innlegg
226
Antall liker
178
Noen som har erfaringer og tips til en integrert forsterker som kan være en lydmessig god match med Dynaudio Heritage Special og også Special 40? Jeg ser noen anbefaler Simaudio Moon, men har aldri hørt noe av dette merket.
Det nevnes amper her til 40-50-60-70tusen osv osv , int amper i den klasse er som regel gode produkter og låter fortreffelig på «alle» ht. Lån en du har hørt godt om ! Nevnte Moon er gode saker , Accustic Arts en annen, Hegel er topp, El.companiet er flott osv osv . Prøv så får du svar🎶🎶🎸
 
Sist redigert:

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.272
Antall liker
3.303
Torget vurderinger
49
Disse kobler du raffinerte, nøytrale strømmonstre på. Hegel, Bladelius, EC, mono Audiolab, Doxa..den veien.
Du glemte Bryston:cool:

Hvilken forsterker endte du opp med @K.H , spør for en venn som har bestille et par Dynaudio Heritage Special.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Prisen er egentlig ikke så viktig, men jeg ser heller ingen grunn til at det skal være nødvendig å betale for mye. Kanskje maks 100', heller mindre. Jeg bruker i dag Accuphase E-470 som jeg har hatt noen år. Fornøyd med den, men det kunne vært spennende å prøve noe nytt. For enkelhets skyld transistor.
Da er det vel lett for å bare ta et skritt til siden eller bakover.
Skal du ha noe bedre eller?
Ser du ville ha 1 boks..
Ellers hadde jeg anbefalt å kontakte Roar Malmin når han Kommer tilbake fra ferien.. August..
For 100k kan du få toppmodell pre og en effekt av ett eller annet slag. Da hadde du nok fått bedre lyd 😊

Men én nyere og dyrere Hegel kanskje? Bare synsing siden Hegel var bra før i tia på Dynaudio..
Sett på butikker? Da har en gjerne in bytterett hvis det ikke er noe..?
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
EIA: Nå er vel Bryston mer passende til noe som ikke allerede har så varm presentasjon, dog strømmessig blir de OK.. Og et visst merke på den lista har levert noe nytt nå som helt ærlig knuser 95% av verdens delte sett. En modell derav leverer 2x220W og har akkurat det Heritage imo trenger. Inkludert alle tenkelige tilkoblingsmuligheter. Og en pris som gir 38% igjen av trådstarters budsjett😈 Såfremt det ligger på 100 000..Perfekt til å legge på en lett, logisk platespiller av klasse.
 
Sist redigert:
M

MusicBear

Gjest
Integrert? Gromlyd? Strømsterk? Snusfornuftig pris?
Six-pack på at nye Bladelius Ask havner øverst på pallen her.
 

TAS

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2007
Innlegg
1.801
Antall liker
2.025
Sted
Norge
Torget vurderinger
9
Noen som har erfaringer og tips til en integrert forsterker som kan være en lydmessig god match med Dynaudio Heritage Special og også Special 40? Jeg ser noen anbefaler Simaudio Moon, men har aldri hørt noe av dette merket.
Innen man velger spesifikk merke hvis praktisk mulig er å prøve ut forskjellige topologier….som klasse A, AB og D samt forskjellige rørkretser evt. Sjekk høyttaler last og hvor mye watt som kreves og hvor høyt du ønsker å spille.… Når det er gjort er det bare å velge merke ut i fra lommeboka og hva som gir subjektivt best lyd og feelgood opplevelsen. 😎
 

plasma

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.11.2009
Innlegg
843
Antall liker
1.645
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Fare for at du roter deg bort med å bytte fra Accuphase…eneste jeg kommer på i farten er Luxman 509X.
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.272
Antall liker
3.303
Torget vurderinger
49
EIA: Nå er vel Bryston mer passende til noe som ikke allerede har så varm presentasjon, dog strømmessig blir de OK.. Og et visst merke på den lista har levert noe nytt nå som helt ærlig knuser 95% av verdens delte sett. En modell derav leverer 2x220W og har akkurat det Heritage imo trenger. Inkludert alle tenkelige tilkoblingsmuligheter. Og en pris som gir 38% igjen av trådstarters budsjett😈 Såfremt det ligger på 100 000..Perfekt til å legge på en lett, logisk platespiller av klasse.
Har Heritage Special så varm signatur da og Bladelius er da varmere i signaturen enn Bryston.
Dessuten har K.H. Accuphase E470 som jo er noe av det beste man får av integrerte forsterkere, ville ikke byttet ut den med Bladelius.
 

plasma

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.11.2009
Innlegg
843
Antall liker
1.645
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Helt ærlig..å bytte fra Accuphase til Hegel som noen foreslår er regelrett selvskading. Accu er lysår bedre enn Hegel. Ikke gjør det.
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.083
Antall liker
1.063
Torget vurderinger
10
Fare for at du roter deg bort med å bytte fra Accuphase…eneste jeg kommer på i farten er Luxman 509X.
Har innsett det samme og derfor foreløpig skrinlagt tankene om bytte av forsterker, av flere grunner. For det første er det litt vanskelig å få hørt på forskjellig utstyr når man bor helt oppe i Finnmark. Her finns ingen hifibutikker og trolig også et lite hifimiljø. Dessuten er det en fordel å høre på utstyr sammen med det man allerede sitter med, altså hjemme hos seg selv. Men viktigst av alt er litt avtagende interesse, både for utstyr og det å lytte til musikk. Merker det blir lengre mellom hver gang. Så også sånn sett blir det greit å nøye seg med det man har.
 
M

MusicBear

Gjest
Har Heritage Special så varm signatur da og Bladelius er da varmere i signaturen enn Bryston.
Dessuten har K.H. Accuphase E470 som jo er noe av det beste man får av integrerte forsterkere, ville ikke byttet ut den med Bladelius.
Jeg foreslo Bladelius - beklager jeg sanset ikke at han allerede har Accuphase - sier da som flere «behold 470’en»
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
EIA: Bryston er marsipan ift Bladelius, men de nyere modellene har blitt noe varmere i presentasjonen. Husk gjerne på at disse nordiske merkene en gang var under samme forhandlers tak i Norge. Det var en grunn til det..Passiv Dynaudio ETER som vanlig effekt, og matchmessig er vel dette såpass nære perfeksjon som det er mulig med de danskene. Accuphase og en liten ProAc, derimot..Det er iallefall slik jeg personlig hadde løst det. Jeg tipper du rakk innom Tor Aamodt mer enn en gang? Hvis han ikke hadde rør tilgjengelig, hva gjorde han med en Stuart-boks? Nettopp.. Bryston eller Accuphase!
 
Sist redigert:
Topp Bunn