Forsterkere Integrert forsterker 30-40000 kr anbefalinger

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Antall liker
71.325
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Det er en Moon 600 I på bruktbørsen.
Har ikke hørt den selv, men den fikk i sin tid meget god omtale.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
har nok skrevet det før.
Stereofil har brukt å demonstrere Tannoy vekselvis med ASR og MBL. Komboen ASR (Emitter1)) + Tannoy (Glenair/Kensington/DC10T) har ihvertfall for mine ører vært musikk jeg kunne levd lenge med. Ikke nøytralt korrekt, men veldig smekk og tilstedeværelse. Komboen MBL (7008) + Tannoy dørge kjedelig og blass. MBL fremstår som en grå mus i konkurranse med ASR i denne sammenhengen.
Ellers har du jo alltids Manley Stingray II som Stereofil også fører.

Edit: Nå er mine forslag over godt over budsjett, brukt må i såfall være alternativet.

U

utgatt60135

Gjest
Salvatore: Nye Bladelier har ikke like analytisk lyd som Thor Mk1 og Mk2- langt derifra..stikk og prøv en nå, du..da spiser du i det det der..de elsker å drive alt fra PMC til Sonus Faber.
Testet Tyr i eget anlegg og konstanterte at den var nøytral, men nådde ikke opp til Sugden på noen måte. Ikke spesielt engasjerende å lytte til. Hvor mye bedre Thor er vet jeg ikke.

Det var det ordet analytisk igjen ja. Liker det ikke.

Vicarious

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.09.2010
Antall liker
419
Sted
South of heaven
En kamerat lånte med en Sugden A21SE hjem og ble ikke spesielt imponert over den. Han hadde en Nuforce IA-7 som han fant bedre. Test litt ut og finn ut hvilken type lyd du liker. Dette blir vel ofte smak og behag. Jeg har selv en Bladelius Thor MKIII som jeg er meget fornøyd med. Men den er ingen varm og bløt romantiker. I mine ører er den oppløst og nøytral uten å være kjedelig. Jeg har også hatt bl. a hatt Hegel H200 på hjemlån. Den derimot synes jeg låt langt mer påtrengende og jeg ble fort lyttetrett. Kun min personlige oppfatning.

Vicarious

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.09.2010
Antall liker
419
Sted
South of heaven
En kamerat lånte med en Sugden A21SE hjem og ble ikke spesielt imponert over den.
Hva var det han ikke likte med den? Har aldri hørt NuForce. Hvem selger dem her til lands?
Er ikke helt sikker. Mener kameraten min mente den manglet litt oppløsning. Nuforce forhandler i Norge: Renaissance Audio
Poenget mitt her var vel mest at dette med lyd er meget subjektivt. Lytt hjemme selv før kjøp. Sugden er sikkert bra saker det. Ikke lånt øre til merket selv.

Kernzedd

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.04.2013
Antall liker
273
Takk for alle anbefalinger og tips, rekker ikke svare på alle, men får påpeke at det ikke er rør jeg er på utkikk etter, uten at det dermed er noe vondt sagt om det, fra min side, da jeg får tilbake EC'en, og prøvd ut noen andre kabler, vil jeg nok ta en avgjørelse, kanskje blir det til at jeg beholder den, da jeg i utg pkt liker den, og den litt varme klangen den har, men tenkte kanskje jeg kan supplementere med en brukt etterhvert så jeg kan bytte litt.

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Niels: Den Emitteren har ikke batteridel- da er poenget borte!
Kernzedd: Se hva du gjør, men lån øre til Bladelius før du bestemmer noe..gjerne også en Tyr II Norge. Den leverer i klasse A.

GisleB

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
79
Klasse A paa tannoy har jeg tro paa. Er det jeg personlig alltid har likt best paa tannoy sine dual concentric. Sugden er god paa tannoy og det er nok ogsaa bladeliusen. Sugden spiller litt musikalsk fremfor korrekt synes jeg, og jeg vil annta tyren er litt mer "korrekt" uten aa ha hort denne klasse A versjonen. Spennende er den iallefall, blir en smaksak hva man vil ha.

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
I pose og sekk, kaller vi det, Gisle!

xtz 69

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2011
Antall liker
121
Torget vurderinger
9
En kompis av meg har en flott transistorforsterker fra Koda:) vet at Pm Audio forhandler disse. han har et par Tannoy...
Tannoy Dimension Cd 12
Det er jo helt fantastiske høyttalere i seg selv, men i kombo med den koda forsterkeren, ha jeg aldri hørt bedre lyd:)Anbefaler deg på det sterkeste å se på Koda... Vet at mange mener koda gir mye følelse av rørlyd, og der stiller jeg meg helt enig ,, de forsterkerne gir en fantastisk gjengivelse av mellomtone.. og bass (dimension TD 12) har jo en syyyykt god bassgjengivelse.... Men det var nå det:)
Koda tror jeg ( som er rørmann) kan være din nøkkel til Virkelig godlyd:)
Bare en anbefaling :)
Jan Arne

Gerundula

Medlem
Ble medlem
19.07.2012
Antall liker
4
Sted
Trøndelag
En kompis av meg har en flott transistorforsterker fra Koda:) vet at Pm Audio forhandler disse. han har et par Tannoy...
Tannoy Dimension Cd 12
Det er jo helt fantastiske høyttalere i seg selv, men i kombo med den koda forsterkeren, ha jeg aldri hørt bedre lyd:)Anbefaler deg på det sterkeste å se på Koda... Vet at mange mener koda gir mye følelse av rørlyd, og der stiller jeg meg helt enig ,, de forsterkerne gir en fantastisk gjengivelse av mellomtone.. og bass (dimension TD 12) har jo en syyyykt god bassgjengivelse.... Men det var nå det:)
Jan Arne
Coda...:)

Gerundula

Medlem
Ble medlem
19.07.2012
Antall liker
4
Sted
Trøndelag
Tannoy Dimension Cd 12
Jan Arne
Ellers er alt du sier korrekt;)

gooner4ever

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.02.2008
Antall liker
832
Sted
Mysen
Torget vurderinger
1
Er kanskje nevnt men der ligger en ASR Emitter på bruktbørsen jo....
Hvis denne er innenfor budsjett ville jeg klart vurdert den. ASR er blandt de to-tre beste forsterkere jeg har hørt.

-gooner

xtz 69

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2011
Antall liker
121
Torget vurderinger
9
Tannoy Dimension Cd 12
Jan Arne
Ellers er alt du sier korrekt;)
Coda var det ja:)

Kernzedd

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.04.2013
Antall liker
273
Takk for alle anbefalinger og innspill. Det som er sikkert, er at det finnes utrolig mye bra der ute av forsterkere, og at alle har sine preferanser. Men det er mange anbefalinger som er meget interessante, noen blir for dyre, visst jeg skal bytte, og noen er litt mindre interessante for mitt bruk og stue. Noen har jeg vært nysgjerrige på lenge, og noen er helt nye, men jeg har blitt en klokere sjel, uansett om det blir ny om litt, eller senere, så hjertelig takk til alle

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Kernzedd: Vi liker utfordringer:cool:

rolf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.04.2003
Antall liker
225
Sted
Sogn & Fjordane
Takk for alle anbefalinger og innspill. Det som er sikkert, er at det finnes utrolig mye bra der ute av forsterkere, og at alle har sine preferanser. Men det er mange anbefalinger som er meget interessante, noen blir for dyre, visst jeg skal bytte, og noen er litt mindre interessante for mitt bruk og stue. Noen har jeg vært nysgjerrige på lenge, og noen er helt nye, men jeg har blitt en klokere sjel, uansett om det blir ny om litt, eller senere, så hjertelig takk til alle
Nå kommer jo Devialet med nye modeller som bør sjekkes ut . Om de mindre modellene, som den største, spiller "fletta" av alt i prisklassen bør du jo vente.....
mvh

Kernzedd

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.04.2013
Antall liker
273
Får vel oppdatere litt, har fått igjen ECi5 mkii, og har vel bestemt meg for å beholde den inntil videre, i stedet står fornyelse av tv an legget for tur, i løpet høsten, må i alle fall ha høyttalere og antakelig en god kraftig forsterker, som også er "god" på rock og tyngre musikk, har sett på nett at Pioneer sc-lx86 har falt bra i pris, og vurderer den, og kunne muligens brukt Klipsch rf-82 på den, er det noen som har erfaring med denne komboen, eller er det muligens bedre alternativer til rock og film, har fra før en Yamaha rx-a810, men det blir litt tynt, mulig det er gamle Dali høyttalere som ødelegger noe, finnes bedre alt til fllm, ville satt pris på erfaringer og tips, angående dette, men med et pris max på 20k, helst under. Hvis noen har tips om en rimelig og stram sub, er det også fint, er helt blank på sub, men kunne tenkt og prøve en liten en. Takker ellers for alle inspill jeg fikk på forsterker, de vil uansett bli brukt, da jeg bytter ut EC.

Topp Bunn