Inntrykk fra hifi-messa i Trondheim

M

musicus

Gjest
kaap skrev:
Legger ut noen bilder som jeg tok under Kari Bremnes konserten, og siden konserten var en del av "HiFi helgen", poster jeg linken her..

http://www.photobykai.com/bremnes/

-Kai
Whow, meget bra bilder, sanser stemningen selv om en ikke var tilstede, meget bra Kai!!
(PS; tok meg friheten å legge ut linken på ett Svenskt forum, håper det er OK?)

mvh

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Antall liker
14.740
kaap skrev:
Legger ut noen bilder som jeg tok under Kari Bremnes konserten, og siden konserten var en del av "HiFi helgen", poster jeg linken her.

-Kai
JØSS, hva du kan ta bilder kaap 8)
Hjertelig takk for at du delte dem med oss.
Litt av ei rype denna Kari Bremnes mmmmmmmmmm...

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Antall liker
2.258
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
HCS skrev:
Unnskyld ot... :) Skal gjøre det godt med å ta meg en tur til barte-staden til neste år... Gleder meg allerede!
Da ser jeg frem til å hilse på x go gammel Jeff eier :D

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Powerpoint skrev:
Litt av ei rype denna Kari Bremnes mmmmmmmmmm...
Under konserten fortalte jeg Michael Fremer at Kari Bremnes hadde rundet de 50.
Reaksjon med lett vantro i blikket:
"you kid`n me?!!"

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.743
Torget vurderinger
0
G-K skrev:
Det stod vel ett par av disse inne hos Kringlyd, hvor de ble brukt til å drive bass-seksjonene i fronthøytalerne fra Swans..
Det var koblet 1 stk. av den nye DOXA forsterkeren - på hver fronthøyttaler.

De ombygde DOXA 140 - moddet til 72 - stod for kraften til hver sin bakhøyttaler.

Senteren ble drevet av DENON AVC-A1HD

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.743
Torget vurderinger
0
Det var stort sett et sted mellom 15 og 30 besøkende til en hver tid....

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.743
Torget vurderinger
0
... og demoene rullet kontinuerlig!

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.730
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Takk for fin respons på bildeserien alle sammen! :) Slikt varmer i høstkulden!

ronnyr skrev:
Hvilket objektiv har du brukt her?
Canon 70-200 f4.0L på et 400D. Denne kombinasjonen (f4.0 som blender og kamera med dårlige ISO egenskaper) er i teorien en håpløs kombinasjon til konsertbruk, men funker såvidt til web-publisering...

Flageborg skrev:
... og demoene rullet kontinuerlig!
Takker for morro demo Flageborg! :)

-Kai

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Antall liker
3
Jeg er veldig overrasket at ingen har skrevet eller kommentert Piega CL120 høyttalerne som sto inne hos EC. De representerer det beste som er å finne med sitt koaksiale bånd diskant/mellomtone element. Ingen kan vise til maken.
Men ville kanskje ikke spilt med EC anlegg...de fortjener bedre etter min mening.

Om dere ikke har sett eller hørt dem har dere garantert gått glipp av et viktig høyttalerkonsept.

Men vil legge til at lyden også hos AudioRoyal var helt i toppklasse.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Sharpeye skrev:
Jeg er veldig overrasket at ingen har skrevet eller kommentert Piega CL120 høyttalerne som sto inne hos EC. De representerer det beste som er å finne med sitt koaksiale bånd diskant/mellomtone element. Ingen kan vise til maken.
Men ville kanskje ikke spilt med EC anlegg...de fortjener bedre etter min mening.

Om dere ikke har sett eller hørt dem har dere garantert gått glipp av et viktig høyttalerkonsept.

Men vil legge til at lyden også hos AudioRoyal var helt i toppklasse.
Hørte noe underveis om at Piega høytalerne funket bedre med EC enn DP i dette rommet.....

ahe

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.05.2002
Antall liker
569
Torget vurderinger
4
Best lyd iht. mine ører hadde Audioroyal med Marten Coltrane, Hovland blokker og Emm Labs samt rommet med Eben Ayra C3.0. Audioroyal skal ha ros for varierende musikk, også ikke audiofil. Vinylrigg monsteret deres imponerte mindre. Er vinylmann selv og hadde forventet mer av en rigg i den klassen, også mye overflatestøy.
Største positive overaskelsen var rommet med Eben Ayra C3.0, desse imponerte meg skikkelig. Rommet var nok ikke det beste, men potensialet til desse høyttalerene kom likevel godt fram.
En litt artig opplevelse; jeg satt helt alene i rommet med importør da M. Fremer kom inn og satte seg. Han ba om å få høre medbrakt CD (vanskelig å nekte), som viste seg å være kopi fra vinyl. Det ble en times seanse med kun oss tre i rommet, stort sett med rock'n roll fra Stones, Beatles, Costello, Sting, Bowie, endatil Tom Jones +div. Ikke noe typisk audiofilt stoff i hele tatt, og hoder og føtter var i konstant bevegelse. Jeg ble sittende hele tiden, var litt nysgjerrig på Fremer's kommentar. Da cd'en var ferdig, ga han også uttrykk for at han mente det var veldig bra. Han sa det var ytterst skjelden at han satt så lenge å lyttet i ett rom på en messe. Han sa også at han ville prøve å få gjordt en en test på høyttalerene.

Best lyd for mindre penger; NAT's rom med Gallo og Bergmann vinylrigg, Benz PU (tror jeg det var). Imponerende og engasjerende lyd.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
ahe skrev:
Best lyd iht. mine ører hadde Audioroyal med Marten Coltrane, Hovland blokker og Emm Labs samt rommet med Eben Ayra C3.0. Audioroyal skal ha ros for varierende musikk, også ikke audiofil. Vinylrigg monsteret deres imponerte mindre. Er vinylmann selv og hadde forventet mer av en rigg i den klassen, også mye overflatestøy.
Pussig at du skulle si det der; den vinylriggen var vel blant de tingene jeg ble mest skuffet over selv. Dette sølvmonsteret med sorte ringer spilte slett ikke som jeg hadde forventet av en dyr vinylrigg, og vær trygg på at alle messefilter er på! Enten var noe justert riv ruskende galt, eller så var den rett og slett ikke bedre enn jeg hadde ventet av en rimelig Rega?

Hva var det for slags spiller?

Harvest

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2007
Antall liker
7
Fikk desverre bare med meg en dag, men kan si såpass som at det gav mersmak! Var jo mange utrolige lytteinntrykk her.

Kan for eksempel nevne at bassen og dynamikken i oppsettet til Oslo Hifi-center (Adydon) gikk utenpå alt jeg har hørt før (nå skal det sies at jeg ikke har hørt mage high-end oppsett). Alt annet låt smått etterpå.

Best likte jeg likevel kanskje oppsettet med de der Marten-høyttalerne til 300 000.- Det kan nok ha å gjøre med at de spillte min musikksjanger på det rommet rock/pop. På de rommene som de bare spilte jazz/blues/klassisk/spesielle musikkspor for demonstrasjon ble det vanskeligere for meg å vurdere.

Hadde forresten skjønt etterpå at jeg burde vært en tur på rom 500 (Kringlyd). Var fullt da jeg gikk innom, og jeg rakk ikke å komme tilbake. Skulle likt og hørt hva de gutta kan få til med en hjemmekino! Håper inderlig at de kommer tilbake neste år!

Noe jeg kanskje savnet fra utstillerne var mer info om hva det faktisk var vi lyttet til. Jeg er ikke så bereist i hifi at jeg har sett så mange av disse produktene før, og litt mer info kunne gjort seg (om ikke annet enn en plakat med informasjon om hva oppsettet består av og pris).

Der syns jeg forresten at rommet med Audiovector og Naim var bra. En interessant forelesning fra Naim-mannen! Om Naim er noe for meg blir jo likevel vanskelig å si uten å prøve det hjem. Så veldig spennende ut den cd-spilleren med hard-disc som de hadde! (Noen som vet hva den koster i Norge?)

Syns også at det var litt pussig at Hifi-klubben ikke var der. Her har mange reist Skandinavia på langs for å komme, og så er ikke klubben rett borti gata til stede. Ikke at det var noe problem egentlig- Produktene på HFK har jeg jo tilgjengelig året rundt.

Kunne også tenkt meg flere produkter i kjøpbar prisklasse (for de fleste tusener og titusener). Går jo ikke bare for å bli imponert, men for å peile ut ting jeg kunne tenke meg også. Her er sikkert mange helt uenig med meg:) Ikke for det; det var jo litt deilig å få lyttet til en del superanlegg - ikke ofte jeg får gjort det...

Messa ga uansett som sagt mersmak. Håper det blir en neste gang!!!

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
ahe skrev:
Største positive overaskelsen var rommet med Eben Ayra C3.0, desse imponerte meg skikkelig. Rommet var nok ikke det beste, men potensialet til desse høyttalerene kom likevel godt fram.
En litt artig opplevelse; jeg satt helt alene i rommet med importør da M. Fremer kom inn og satte seg. Han ba om å få høre medbrakt CD (vanskelig å nekte), som viste seg å være kopi fra vinyl. Det ble en times seanse med kun oss tre i rommet, stort sett med rock'n roll fra Stones, Beatles, Costello, Sting, Bowie, endatil Tom Jones +div. Ikke noe typisk audiofilt stoff i hele tatt, og hoder og føtter var i konstant bevegelse. Jeg ble sittende hele tiden, var litt nysgjerrig på Fremer's kommentar. Da cd'en var ferdig, ga han også uttrykk for at han mente det var veldig bra. Han sa det var ytterst skjelden at han satt så lenge å lyttet i ett rom på en messe. Han sa også at han ville prøve å få gjordt en en test på høyttalerene.

Best lyd for mindre penger; NAT's rom med Gallo og Bergmann vinylrigg, Benz PU (tror jeg det var). Imponerende og engasjerende lyd.
Var igjennom en lignende seanse m Mr. Framer på slutten av søndagen i Audioroyalrommet.
Artig kar han Mr. Framer. ;)

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Antall liker
745
Sted
Haslum
Torget vurderinger
4
Sharpeye skrev:

Endelig en som har skjønt det ;D

Dette koaksiale elementet er unikt med hurtighet, presisjon og masse luft.

I tillegg så har de klart kunststykke med å få basselementene til å være like hurtige og godt integrerte med toppen. Ikke enkelt å få dette til.

CL 120x er forøvrig en helt ny utgave fra Piega, og som må ha hatt norgespremiere i Trondheim (skulle vært der...).

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
emotikon skrev:
ahe skrev:

Var igjennom en lignende seanse m Mr. Framer på slutten av søndagen i Audioroyalrommet.
Jeg tror han ble litt bergtatt av Kari på konserten. Han så sånn ut da, og snakket stadig varmt om henne etterpå.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.017
BT skrev:
emotikon skrev:
ahe skrev:

Jeg tror han ble litt bergtatt av Kari på konserten. Han så sånn ut da, og snakket stadig varmt om henne etterpå.
Ja, det så sånn ut. Jeg stod et par meter fra ham, og gløttet bortover et par ganger. Han stod bare der i en lett salig tilstand.
Skajønner ham godt. Var selv helt bergtatt der jeg stod.

ahe

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.05.2002
Antall liker
569
Torget vurderinger
4
Hvor ble det av PM Audio som var annonsert som utstiller på nettsiden til messa??

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.730
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Grunnen vet jeg ikke. Kanskje noen andre vet... ??
MEN fikk vite grunnen til at HiFi Stasjonen ikke kom, var pga. sykdom.

mvh

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Antall liker
1.397
Sted
Saksvik - Trøndelag
Angående lytteinntrykk, så er jeg enig med mange om at oppsettet til Audio Royal låt bra, selv om det kanskje ble litt tamt etter min smak. Det låt dessuten best på CD etter min smak også, selv om jeg egentlig er vinyl-fan.

Tømmervik lirte av seg masse bullshit som man bare må filtrere ut, men når han spilte musikk så synes jeg det var mer realistisk ift størrelse og trøkk enn noe annet på messa. Noe ble litt "larger than life", men ganske moro. Riktignok kunne det bli litt mye høyt til tider, men for meg er headroom viktig. Bassen ble kanskje også litt unyansert til tider, men jeg synes aldri det ble for mye på de to fremste stolrekkene. Bak ved veggen ble det selvfølgelig mer.

Prisen på fronthøyttalerne på 160 000 kan sikkert forsvares, men iom at dette er et in-house-merke regner jeg med at avansen blir ganske bra. At resten av oppsettet koster over 1 000 000 synes jeg blir litt latterlig. Fikk forresten en demo på søndag med mer musikk og mindre prat, samt en prat med høyttalerkonstruktør Geir Fredriksen.

Master Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
08.07.2006
Antall liker
1.509
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
0
JENO skrev:
ahe skrev:
Hvor ble det av PM Audio som var annonsert som utstiller på nettsiden til messa??
Hifi-Stasjonen manglet også. Synd da både de og PM hadde bra lyd på messa i fjor.
Folkens!.

Unto, Hifistasjonen, kunne desverre ikke komme pga. sykdom.
Paul, PM Audio, kunne desverre ikke komme blant annet pga. barnepass.

Begge syntes det var ergelig at de ikke var på plass. Gyldig fravær respekteres ;)
Vi får mest trolig oppleve leverandørene Trondheim neste år.

Mvh.

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
863
Vidar P skrev:
ahe skrev:
Pussig at du skulle si det der; den vinylriggen var vel blant de tingene jeg ble mest skuffet over selv. Dette sølvmonsteret med sorte ringer spilte slett ikke som jeg hadde forventet av en dyr vinylrigg, og vær trygg på at alle messefilter er på! Enten var noe justert riv ruskende galt, eller så var den rett og slett ikke bedre enn jeg hadde ventet av en rimelig Rega?

Hva var det for slags spiller?
Ja, på godt norsk var det alt for mye "knitring" da jeg var innom her imo. Jeg skjønner jo at knitring er en del av sjarmen med vinyl, men f.eks. "Brothers in Arms" med masse knitring - tja, jeg kan styre meg. Det låt vel egentlig litt vel "snillt" også i mine ører. I alle fall når jeg tenker på hva dette oppsettet sikkert koster.

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
863
Gimsegutten skrev:
Der syns jeg forresten at rommet med Audiovector og Naim var bra. En interessant forelesning fra Naim-mannen! Om Naim er noe for meg blir jo likevel vanskelig å si uten å prøve det hjem. Så veldig spennende ut den cd-spilleren med hard-disc som de hadde! (Noen som vet hva den koster i Norge?)
Noen antydet 61.000 svenske kroner i Sverige, altså neppe helt billig i Norge heller. Ellers er jeg enig med deg om Naim.

Gimsegutten skrev:
Syns også at det var litt pussig at Hifi-klubben ikke var der. Her har mange reist Skandinavia på langs for å komme, og så er ikke klubben rett borti gata til stede. Ikke at det var noe problem egentlig- Produktene på HFK har jeg jo tilgjengelig året rundt.
Ja, jeg la merke til at HFK stilte med kun noen plakater og plastikkposer! Skulle jeg ønske meg noe mer fra dem kunne det ha vært om de stilte med et skikkelig Arcam-anlegg, får det får man jo ikke "se" i HFK-butikkene for øyeblikket.

Gimsegutten skrev:
Kunne også tenkt meg flere produkter i kjøpbar prisklasse (for de fleste tusener og titusener). Går jo ikke bare for å bli imponert, men for å peile ut ting jeg kunne tenke meg også. Her er sikkert mange helt uenig med meg:) Ikke for det; det var jo litt deilig å få lyttet til en del superanlegg - ikke ofte jeg får gjort det...
Ja, enig her også. Mitt inntrykk er at det ikke er mange utstillere på messa som viser interesse for å faktisk selge noe til "vanlig dødende", med ett unntak for meg: "Gutta" hos Audioaktørene/Dacapo hi-fi gir klart uttrykk for at de faktisk vil selge det de har med seg, slik at de slipper å ta det med seg tilbake til Horten/Moss. Disse er evig entusiastiske, jeg tipper de ville kommet kjørende over fjellet selv om det hadde vært orkan på Dovre! Kanskje bra at de allerede hadde solgt de miste Usher-høytalerne da jeg var innom der på søndag - i et svakt øyeblikk kunne jeg kanskje ha latt meg friste.

Jeg håper også på en "neste gang", ikke minst siden jeg bor i gangavstand fra messa.

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.730
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Adyton 1.8 er vel 110.000 pr stk
350.000 i kabler
strømfilter og "støyfeltsapparat" kjenner jeg ikke prisen på
Wadia 781 kjenner jeg heller ikke prisen på.
Subene koster sikkert en slump penger de også...

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Antall liker
1.397
Sted
Saksvik - Trøndelag
Jeg forholder meg bare til det Tømmervik sa på messa. 1,2 mill for hele oppsettet, 160k for høyttalerne (minus suber). Synes det er kult at de kjører full pupp, men for meg virker det litt overdrevent at elektronikk/kabler/suber/tweaks koster så mye, når det i min verden er det som har minst å si for lyden. Tror de kunne fått til meget god messelyd med disse høyttalerne med en totalpris på anlegget som har vært mye lavere. Men jeg skjønner jo at intensjonen var å ta den helt ut! 8)

Ellers har jeg ingen ting mot OHFC bortsett fra det jeg skrev, at det på lørdagens demo ble litt mye kremmer-snikksnakk (les: bullshit). ;)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
JENO skrev:
Ellers har jeg ingen ting mot OHFC bortsett fra det jeg skrev, at det på lørdagens demo ble litt mye kremmer-snikksnakk (les: bullshit). ;)
Jeg trodde kremmeri var grunnlaget for enhver messe, så hva er galt med kremmerisnikksnakk? Messer fungerer som olje i markedsmaskineriet. Det er mulig ingeniørkunst er et edlere fagområde enn markedsføring, men det må nesten være rom for begge deler i slike tilstelninger.

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.730
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Forresten: Var det noen som tok bilde av stabelen med (knøttsmå)ProJect bokser, som stod hos BigDipper? Jeg glemte av å knipse disse selv desverre. Hadde jeg hatt eget kontor, og behov for kontor anlegg hadde en slik "stabel" vært morro.

mvh

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Virker som det er bra enighet om at lyden til Audioroyal var skikkelig bra. I ettertid har jeg undret veldig på hva som er dobbelt så bra. Jeg overhørte nemlig en nordlending som ynket seg over lyden, og påsto at han hadde dobbelt så bra lyd hjemme. Han gjentok dette til det kjedsommelige. "Fåglarna" vet hvem han snakket til, det virket mest som han snakket til seg selv. Er det noen som vet hvem denne skruen var, eller mer interessant hvilket anlegg han har. Eller enda mer interessant, er det noen som vet hva som gir dobbelt så bra lyd som EMM-labs, Einstein, Hovland Stratos og Marten Coltrane.

Mvh. Birdman

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Birdman skrev:
Virker som det er bra enighet om at lyden til Audioroyal var skikkelig bra. I ettertid har jeg undret veldig på hva som er dobbelt så bra. Jeg overhørte nemlig en nordlending som ynket seg over lyden, og påsto at han hadde dobbelt så bra lyd hjemme. Han gjentok dette til det kjedsommelige. "Fåglarna" vet hvem han snakket til, det virket mest som han snakket til seg selv. Er det noen som vet hvem denne skruen var, eller mer interessant hvilket anlegg han har. Eller enda mer interessant, er det noen som vet hva som gir dobbelt så bra lyd som EMM-labs, Hovland Stratos og Marten Coltrane.

Mvh. Birdman
;D
Han prøvde kanskje å ovebevise seg selv...

Gunzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.08.2003
Antall liker
932
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Birdman skrev:
Virker som det er bra enighet om at lyden til Audioroyal var skikkelig bra. I ettertid har jeg undret veldig på hva som er dobbelt så bra. Jeg overhørte nemlig en nordlending som ynket seg over lyden, og påsto at han hadde dobbelt så bra lyd hjemme. Han gjentok dette til det kjedsommelige. "Fåglarna" vet hvem han snakket til, det virket mest som han snakket til seg selv. Er det noen som vet hvem denne skruen var, eller mer interessant hvilket anlegg han har. Eller enda mer interessant, er det noen som vet hva som gir dobbelt så bra lyd som EMM-labs, Einstein, Hovland Stratos og Marten Coltrane.

Mvh. Birdman
Birdman, jeg tror det er risikabelt å prøve på en konklusjon om hva det er generell enighet om. Det eneste jeg tror vi skal være enige om er at vi stort sett alle har ulike preferanser, og at messelyd er en egen genre som ikke nødvendigvis gir evig facit over hva komponenter, forhandlere, hifi-guruer og annet er godt for.
For min egen del hadde jeg større forventninger til lyden på AudioRoyal-rommet enn det jeg fikk innfridd. Dermed sier jeg ikke at komponentene ikke er av høy kvalitet, eller at de ikke ville imponert meg i en annen oppstilling, en annen dag.

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Antall liker
1.219
Torget vurderinger
6
Birdman skrev:

Mvh. Birdman
Ikke noe problem! Samme anlegg i et bedre rom f.eks.... ;D ;)
Ellers så er nok dette med hva som er bra lyd en subjektiv sak. Spesielt blant oss amatører som ikke går og hører på nye anlegg hver dag...

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Birdman skrev:

Mvh. Birdman
Det er stadig like overraskende og en anelse fornøyelig å registrere hvordan enkelte messegjengere simpelthen ikke har skjønt konseptet med messer, poengene med fremvisningene av utstyr og de rådende forhold for den absolutte lydgjengivelsen.

Selv endel utstillere ser ut til å ikke ha tatt dette poenget inn over seg; derfor applauderer jeg de utstillere som kjører komparative og informative demoer heller enn å kun pøse ut hifimusikk dagen lang i hotellrommene sine.
Selv om mange ikke hadde de mest optimale forhold på sine hotellrom så var dette lærerikt, og det gir en mulighet for å høre forskjellig utstyr relatert mot hverandre, ikke mot rommet og høyttalervalget.

Mvh Vidar P

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Gunzi skrev:
Birdman, jeg tror det er risikabelt å prøve på en konklusjon om hva det er generell enighet om.
Gud forby at vi skulle være enige om noe ;). Det var ikke det jeg mente å si heller. Det jeg skulle ha skrevet var at det var en utbredt oppfatning at Audioroyal hadde god lyd.

Forøvrig finner jeg det rart at preferanser/smak skal være et så betent tema. Personlig har jeg ikke noe problem med å forstå fascinasjon for en type lyd samtidig som jeg foretrekker en annen. Det handler om å ha et åpent sinn, noe mange ikke ser ut til å ha.

Mvh. Birdman

Felix Krull

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2003
Antall liker
35
Sted
Trondheim
Jeg tror jeg vet hvem nordlendingen med det bra anlegget er. Jeg tror egentlig ikke han er nordlending, snarere sunnmøring mener jeg å vite. Han kalles Johnna og bor på Byneset (tror jeg). Han spiller på et ganske oppegående oppsett bestående av Nad 3020i, Nad 514 og custom made Dali 104 med originalt delefilter. Har vært på lyttebesøk og det spilte fint, men slett ikke dobbelt så bra som Audioroyals oppsett på messa. Jeg tok noen bilder da jeg var der sist (den ene høyttaleren står på andre siden av senga, derfor fikk jeg ikke tatt et bilde av anlegget samlet...)

Vedlegg

Topp Bunn