Innspilling av kabler: myte eller fakta?

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.230
Antall liker
277
Hifikomponenter er teknologi. Ikke religiøse undere.
Helt enig!

Vil forøvrig ikke kaste bort mere tid på slikt slike ting! (etter min egen mening!)
De som er så opptatt av å bringe slike ting til torgs må snart komme opp med troverdig DOKUMENTASJON, hva deres egne ører sier (hvis ingen annen dokumentasjon finnes) er det for meg fullstendig ubetydningsløst!

OBS! Mener med dette pressen/bransjen, ikke det enkelte medlem her på forumet!! Ser klart at innlegget kan misforstås, sorry!
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.471
Antall liker
4.267
Torget vurderinger
10
Helt enig!

Vil forøvrig ikke kaste bort mere tid på slikt bullshit! (etter min egen mening!)
De som er så opptatt av å bringe slike ting til torgs må snart komme opp med troverdig DOKUMENTASJON, hva deres egne ører sier (hvis ingen annen dokumentasjon finnes) er det for meg fullstendig ubetyningsløst!
Litt kjedelig for dere entusiaster å ikke få gleden av å høre ett anlegg som faktisk skiller ganske klart på disse tingene! Ville jo samtidig være ett kraftig løft for selvtilliten deres........ :)
 
O

om.s

Gjest
Helt enig!

Vil forøvrig ikke kaste bort mere tid på slikt bullshit! (etter min egen mening!)
De som er så opptatt av å bringe slike ting til torgs må snart komme opp med troverdig DOKUMENTASJON, hva deres egne ører sier (hvis ingen annen dokumentasjon finnes) er det for meg fullstendig ubetyningsløst!
Og her er sirkelen sluttet, hvorfor skal man skal gidde å dokumenterer noe som helst så lenge man selv er fornöyd?, (Jeg vil tro de fleste bygger opp og tuner sine anlegg etter egne preferanser, og gjör de det ikke, er vel ikke lyden det störste problemet..) litt höy den kjeppen du har satt på her, imo.....

mvh
 
O

om.s

Gjest
Hifikomponenter er teknologi. Ikke religiøse undere.
Derimot kan gode opplevelser med HiFi(komponenter) väre veldig när "religiöse" opplevelser til tider ;) ....

mvh
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Og her er sirkelen sluttet, hvorfor skal man skal gidde å dokumenterer noe som helst så lenge man selv er fornöyd?, (Jeg vil tro de fleste bygger opp og tuner sine anlegg etter egne preferanser, og gjör de det ikke, er vel ikke lyden det störste problemet..) litt höy den kjeppen du har satt på her, imo.....

mvh
Jeg forventer ikke at du eller dine likesinnede skal komme opp med slik dokumentasjon. Jeg forstår at dere ikke er så interessert i akkurat det, og dere har generelt ikke kompetansen som skal til heller. Det finnes en del personer med slik kompetanse, og interesse av å finne ut hvordan 'innspilling' eventuelt fungerer. Hvis de skulle besitte dokumentasjon, så holder de den i så fall svært tett til brystet.
Denslags ville i så fall være gull verdt, og enhver produsent av komponenter, være det seg transistorer, kondensatorer eller motstander, og gud hvet hva som må 'spilles inn', ville betale godt for slikt. Det ville gi dem et konkurransefortinn av de store å kunne fremlegge slik dokumentasjon for sine produkter.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Alle har vel kompetanse til å kunne si om de er fornøyd med den lyden de har ? Det kreves vel ikke mer kompetanse til det enn å fortelle hva slags musikk man liker.
 
K

knutinh

Gjest
Alle har vel kompetanse til å kunne si om de er fornøyd med den lyden de har ? Det kreves vel ikke mer kompetanse til det enn å fortelle hva slags musikk man liker.
Der er jeg helt enig. For å formulere almenngyldige regler og gi råd av nytteverdig for andre kan det dog være nyttig å forstå hva som skjer bak kulissene.

-k
 
N

nb

Gjest
Da jeg kjøpte DACen min, spurte jeg, dum som jeg var;) som den trengte innspilling. Fyren i butikken (Prolyd) skjønte ikke hva jeg spurte om en gang. Om ikke annet, så i alle fall et eksempel på en viss mentalitetsforskjell.
 
O

om.s

Gjest
Alle har vel kompetanse til å kunne si om de er fornøyd med den lyden de har ? Det kreves vel ikke mer kompetanse til det enn å fortelle hva slags musikk man liker.
Ja det skulle man jo tro! Godt poeng!..

mvh
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Jeg liker Faustino no1 , derfor er jeg vinekspert.
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Litt kjedelig for dere entusiaster å ikke få gleden av å høre ett anlegg som faktisk skiller ganske klart på disse tingene! Ville jo samtidig være ett kraftig løft for selvtilliten deres........ :)

Glem det, de vil nok aldri høre. Da måtte de jo forandre det fine kartet de tegnet på forhånd :eek:


Mvh. RS
 
N

nb

Gjest
   Glem det, de vil nok aldri høre. Da måtte de jo forandre det fine kartet de tegnet på forhånd :eek:


  Mvh.  RS
Etter HiFi-logikken funker ikke NAFs veibok for å finne veien i Norge om man kjører dyr nok bil;)
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Glem det, de vil nok aldri høre. Da måtte de jo forandre det fine kartet de tegnet på forhånd :eek:
Det slår meg at dere tror vi aldri har hørt. Jeg har hørt forskjellene og vært overbevist, jeg har bare med tiden kommet til en annen konklusjon enn dere.
Det er ikke slik at bare man har sett hifi-lyset, så står det krystallklart hva som er riktig. Mange 'ser lyset' i andre sammenhenger og, gjør det disses slutninger noe mere universelt riktig av den grunn? jamfør religiøs vekkelse osv.
 
N

nb

Gjest
Det slår meg at dere tror vi aldri har hørt. Jeg har hørt forskjellene og vært overbevist, jeg har bare med tiden kommet til en annen konklusjon enn dere.
Det er ikke slik at bare man har sett hifi-lyset, så står det krystallklart hva som er riktig. Mange 'ser lyset' i andre sammenhenger og, gjør det disses slutninger noe mere universelt riktig av den grunn? jamfør religiøs vekkelse osv.
Det er ikke tillatt å endre mening om slike ting innen HiFi. Dr. Løkken fikk jo ved gjentatte anledninger påpekt noe i retning av at "nå har du studert så mye at du ikke lenger hører disse opplagte tingene".
 

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.963
Antall liker
2
Litt kjedelig for dere entusiaster å ikke få gleden av å høre ett anlegg som faktisk skiller ganske klart på disse tingene! Ville jo samtidig være ett kraftig løft for selvtilliten deres........ :)
Det jeg reagerer på i disse endeløse diskusjonene er at "subjektivistene" tar forgitt at de med noe mer nyansert tilnærming ikke har hørt eller har gode anlegg. Helt usakelig og i tillegg helt uvesentlig for de fleste diskusjoner. ::)
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.471
Antall liker
4.267
Torget vurderinger
10
Det jeg reagerer på i disse endeløse diskusjonene er at "subjektivistene" tar forgitt at de med noe mer nyansert tilnærming ikke har hørt eller har gode anlegg. Helt usakelig og i tillegg helt uvesentlig for de fleste diskusjoner.  ::)
Skriver med litt glimt øyet, det gjør nok mange, litt erting må jo til! Dessuten er "pepper`n" to-veis.... :)
 
Topp Bunn