Forsterkere Innspilling av forsterker

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • C

    cruiser

    Gjest
    Hadde jeg kjøpt en forsterker som låt crap og jeg hadde fått beskjed om at den trengte 1000 timer.. hadde den enten gått opp bak på selger eller i elreturen. Heldigvis er det mulig å sette sammen noe vettugt selv hvor man har kontroll på alle parametere før underveis og etter.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Pussig det her. Mine forsterkere låter bare dårligere med tiden de. Faktisk så ille at jeg ender med å bytte de ut.
    Så får jeg noe nytt i hus. Som selvsagt låter strålende. Men så begynner faenskapet igjen etter noen mnd.
    Låter dårligere å dårligere. Sikkert noe med strømmen oppi her.
    Er det ikke fra din plass mye av strømmen kommer ?
    Er han Suldøl (Kvilldal) eller Harding (Sima)?
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Det springende punktet er jo da likevel - er de noe bedre enn venlige PP - eller er det egentlig bare en myte? Troen kan som kjent også flytte bjerge, så alt er mulig....
    Personlig kjenner jeg på at skepsisen til "håndlagede kondensatorer" er betydelig større enn til industrielt framstilte kvalitetskomponenter.....
    Håndlavede er de ikke men indpakningen er. Sandsynligvis lavet hos Jensen ligesom Duelund. Efter firmaets ønsker selvfølgelig.
    250V utgaven er custom made for å minimere størrelsen:
    https://www.hificollective.co.uk/components/miflex-kpal-01-aluminium-foil-capacitors.html
    https://hfc-fs.s3-eu-west-1.amazonaws.com/s3fs-public/kpal-01.pdf
    600V utgaven er standard og koster 111 pund per stykk men har en gedigen størrelse.
    De har ikke polaritet, men er allikevel retningsbestemte ut fra yttre vs indre lag.

    PS: Det er ingenting som tyder på at du har rett i antagelsen din angående rebranding, Drossel.
    Isåfall så er den beskrevne fremstillingsprosessen en ren bløff!
    Der er bare 2-3 kondensator producenter i hele verden.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.905
    Antall liker
    11.292
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det er nettopp det som er poenget mitt. At man kjøper OEM, evt setter på label selv, og kaller det for "håndlaget" er milevis fra stuerent i min bok...
    Om man virkelig "håndrullet" kondensatorer, ville jeg bli enda mer skeptisk til stabil kvalitet, - om noe...
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    F.eks Mundorf rører ikke en finger med deres kondensatorer. De bliver fremstillet i Tyskland hos Fischer Tausche. Duelund støber dem selv. Endvidere bygger Dca på Steen Duelunds exsperiments og lyttetest.
     
    P

    Psybient

    Gjest
    Hadde jeg kjøpt en forsterker som låt crap og jeg hadde fått beskjed om at den trengte 1000 timer.. hadde den enten gått opp bak på selger eller i elreturen. Heldigvis er det mulig å sette sammen noe vettugt selv hvor man har kontroll på alle parametere før underveis og etter.
    Det er ikke sånn det foregikk. Jeg testet forsterkeren flere ganger med ulike høyttalere. Kjøpte forsterkeren fordi jeg er fornøyd med produktet, men produsent var tom så i vente på ny forsterker fikk jeg låne demo-forsterkeren fra forhandler. Det tok 8 uker før forsterkeren var leveringsklar, i mellomtiden hørte jeg mange hundre timer til på demoforsterkeren, og da jeg endelig fikk den nye merket jeg stor forskjell på lydkvaliteten. Aldri noen som har fortalt meg at jeg skal spille inn den 1000 timer. Det er forsterkeren jeg lånte som hadde 1000 timer i banken. Så hva var grunnen til forskjellen på lydkvaliteten - jo, det viser seg at den forbedrer seg kraftig med innspilling. Nå runder den nye 200 timer spilling og jeg er fornøyd, hva som skjer de neste 800 timene har jeg ikke tenkt å poste her. Så da er det inget mer å melde.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Efter 1000 timer brug, er det vel ved at være tid for en tur med

    2F8E98E1-DF68-4F4E-92BB-26911B417508.jpg


    Resutat bliver da at forsterkeren lyder a helvete til igen, og nye 1000 timer tilspilling er nødvendig.

    Ok, spøg tilside, men jeg lure lidt på om produksenterne av produktet, som siger at deres produkt krever Laannngggg! Innspillings tid, da senere ankommer hjemmet dit, for at injustere paremetre så som bias, efter at de elektriske og lydmessig paremetre har sat sig !

    Som Anne Linneth synger, så har det sat sig på tvers i mit indre univers!

    Vi ved at Produkter endre lydmessig karater, fra det blir tilsluttet strøm til at optimal drift temperatur er opnået, hvilket i hovedsag skyldes at bias setting er temperatur avhengi.

    Vis et produkt ikke når , Max ydelse efter at ha vært påslått i 24 timer, er produkterne feilkonstruert, og derfor skrap!

    Andet linje i der vers, går sådan:

    Smæk!, kast dine hemninger vek.

    Undtaget som bekreftiger reglen, er kansje romantik forsterkere som utstråler en varm glød.
     
    Sist redigert:

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.426
    Antall liker
    2.853
    Torget vurderinger
    3
    Pussig det her. Mine forsterkere låter bare dårligere med tiden de. Faktisk så ille at jeg ender med å bytte de ut.
    Så får jeg noe nytt i hus. Som selvsagt låter strålende. Men så begynner faenskapet igjen etter noen mnd.
    Låter dårligere å dårligere. Sikkert noe med strømmen oppi her.
    Er det ikke fra din plass mye av strømmen kommer ?
    Joda det stemmer det. Blir produsert mye strøm på Rjukan.
    Så her er strømmen veldig fersk ;)
     
    P

    Psybient

    Gjest
    Efter 1000 timer brug, er det vel ved at være tid for en tur med

    Vis vedlegget 543035

    Resutat bliver da at forsterkeren lyder a helvete til igen, og nye 1000 timer tilspilling er nødvendig.

    Ok, spøg tilside, men jeg lure lidt på om produksenterne av produktet, som siger at deres produkt krever Laannngggg! Innspillings tid, da senere ankommer hjemmet dit, for at injustere paremetre så som bias, efter at de elektriske og lydmessig paremetre har sat sig !

    Som Anne Linneth synger, så har det sat sig på tvers i mit indre univers!

    Vi ved at Produkter endre lydmessig karater, fra det blir tilsluttet strøm til at optimal drift temperatur er opnået, hvilket i hovedsag skyldes at bias setting er temperatur avhengi.

    Vis et produkt ikke når , Max ydelse efter at ha vært påslått i 24 timer, er produkterne feilkonstruert, og derfor skrap!

    Andet linje i der vers, går sådan:

    Smæk!, kast dine hemninger vek.

    Undtaget som bekreftiger reglen, er kansje romantik forsterkere som utstråler en varm glød.
    Du snakker på vegne av alle produkter? Også de du ikke har prøvd? Selv om folk med enormt erfaring med test av utstyr melder at innspilling endrer lyden på mange produkter etter mange timer? Du mener da at alle de produktene som er testet av alle de folkene er da feilkonstruert?

    Eller lener du deg på at så mange lider av en slags placebo til innspilling av produkter? Og at den akustiske hukommelsen er for dårlig til å si noe kvalitativt fornuftig om temaet? Og at hvis man ikke har en metode for å måle dette kan ikke innspilling ha noe for seg?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.172
    Torget vurderinger
    2
    Vis et produkt ikke når , Max ydelse efter at ha vært påslått i 24 timer, er produkterne feilkonstruert, og derfor skrap!
    Jeg er ikke så glad i bombastiske uttalelser.
    Sett at dette dreier seg om psykoakustiske fenomen. Som tidligere nevnt har jeg opplevd flere komponenter som ikke yter optimalt i mine ører før etter temmelig lang tid. Da har vi litt forskjellige muligheter:
    - Hjernen min er skrap
    - Jeg er et helt vanlig menneske, og oppfatter ting som ikke nødvendigvis er korrekt, akkurat som alle andre vanlig mennesker
    - Forsterkeren er skrap
    - Forsterkeren er en god hifi-forsterker og benytter enkeltkomponenter som av ukjente årsaker behøver en form av "innkjøring" for å fungere optimalt.

    Hvorfor må enkelte kun skille verden i binære verdier, undrer jeg på. Verden slik jeg kjenner den, er helt analog. Den flyter alltid i mellom ytterpunkter, aldri bare enten/eller.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Vis et produkt ikke når , Max ydelse efter at ha vært påslått i 24 timer, er produkterne feilkonstruert, og derfor skrap!
    ok, men vis det er tilfeldet at de forsterkere trenger 1000 timer i inkøring, skulle man som køber vel kunne gå ut fra at produksenten av så dyre special produkter tog sig jobben m at gi forsterkeren de 1000 timer indkøring på fabrikken, før produktet sendes ut til kunden.

    Sat på spissen kan man jo eller forledes til at tro at man har fået et ikke færdig produkt hvor parametrene ikke er injusteret til fabrikk referense av produktet.

    DET er vel det mindste man kan forlange, at et produkterne som selges til rundt et 6 siffer beløp.

    Eller?

    Jeg er ikke så glad i bombastiske uttalelser.
    Sett at dette dreier seg om psykoakustiske fenomen. Som tidligere nevnt har jeg opplevd flere komponenter som ikke yter optimalt i mine ører før etter temmelig lang tid. Da har vi litt forskjellige muligheter:
    - Hjernen min er skrap
    - Jeg er et helt vanlig menneske, og oppfatter ting som ikke nødvendigvis er korrekt, akkurat som alle andre vanlig mennesker
    - Forsterkeren er skrap
    - Forsterkeren er en god hifi-forsterker og benytter enkeltkomponenter som av ukjente årsaker behøver en form av "innkjøring" for å fungere optimalt.

    Hvorfor må enkelte kun skille verden i binære verdier, undrer jeg på. Verden slik jeg kjenner den, er helt analog. Den flyter alltid i mellom ytterpunkter, aldri bare enten/eller.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Beklager rodet!
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.113
    Antall liker
    2.648
    Vis et produkt ikke når , Max ydelse efter at ha vært påslått i 24 timer, er produkterne feilkonstruert, og derfor skrap!
    Jeg er ikke så glad i bombastiske uttalelser.
    Sett at dette dreier seg om psykoakustiske fenomen. Som tidligere nevnt har jeg opplevd flere komponenter som ikke yter optimalt i mine ører før etter temmelig lang tid. Da har vi litt forskjellige muligheter:
    - Hjernen min er skrap
    - Jeg er et helt vanlig menneske, og oppfatter ting som ikke nødvendigvis er korrekt, akkurat som alle andre vanlig mennesker
    - Forsterkeren er skrap
    - Forsterkeren er en god hifi-forsterker og benytter enkeltkomponenter som av ukjente årsaker behøver en form av "innkjøring" for å fungere optimalt.

    Hvorfor må enkelte kun skille verden i binære verdier, undrer jeg på. Verden slik jeg kjenner den, er helt analog. Den flyter alltid i mellom ytterpunkter, aldri bare enten/eller.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Hjernen vår spiller oss et puss fra tid til annen. Eller mer sannsynlig skjer dette hver eneste dag.

    Men allikavel; små nyanser og subtile forskjeller er det over alt i denne fysiske verden, også innen lyd/audio. Noen av oss kan i større grad skille disse små nyanser fra hverandre, enn andre kan. Sånn er det bare. Men for noen er dette vanskelig å akseptere. Derfor er det nytteløst å diskutere om innspilling av ny elektronikk har en lydmessig gevinst, eller ikke. Og deretter konkludere med et fasitsvar.

    Hvis de 2% beste i verden med best lukt og smaksevner skulle diskutere nyanseforskjeller i vin eller mat med Richard Julin, blir dette bare meningsløst. Fordi Richard er på et helt annet nivå!
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    For min del er dette en enkel problemstilling; dersom forsterker må spilles inn for å bli god nok til å være transparent, så er utgangspunktet for dårlig. Den burde være transparent i hele livsløpet sitt. Oppvarming er så, men etter noen minutter bør det være over.
    Det må jo være mye enklere å finne høyttalere man liker og en forsterker som alltid er god nok enn å finne høyttalere som er ok hvis forsterkeren er dårlig nok på riktige måter?
     
    P

    Psybient

    Gjest
    Spørsmålet er om ikke det mangler mer på vilje enn evne til å høre forskjell.
    Man argumenterer sitt standpunkt så sterkt at det kan gjøre en rigid mot å endre perspektiv.

    Det må kunne være legitimt å diskutere dette på lik linje med andre ting som har med lyd å gjøre.
    Da inkluderer jeg placebo og lydhukommelse, som jeg må ta stilling til når jeg kommer med mitt resonnement om bedring av lydkvalitet gjennom innspilling av forsterker.

    Det er interessant å stille meg selv tvilende til min egne konklusjoner. Det er bare det at forskjellen ikke dreide seg om nyanser men mer av fundamental karakter.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Hvor lang tid der går inden chassiset og køle elementene temperatur har stabilisert sig er avhengi av forskjellene i konstruktion.

    En ren Klasse A konstruktion vil som regel hurtigst nå drift stabilitet temperaturen som Bias setting er justerte på hurtigere end en Klasse Ab, eller b konstruktion, da der. Omsettes mest energi til spild varme i en ren Klasse A konstruktion.

    Uanset, mener jeg at et produkt i prisklassen 6 siffer, der bliver solgt til en kunde, og som ikke lyder optimalt for efter 1000 timer brug, er Hårrejsende!
    Da burde produksenten ta inspilnings tiden på fabrikken, i et eventuel test opset, før produktet sendes ut til kunden.

    Du kommer in til bilforhandleren, for at købe ny bil og gør forhandleren opmærksom på at du synes at observere Banke lyde fra motoren.
    Vis da forhandleren siger at dette er normalt, bare gi den Tusind timers inkøring, så spinner den som en symaskin, tro jeg at de fleste tenker sit, og siger tak for sig!

    Et produkt i den prisklasse, skal fanden ikke trenge at være tilslutte 1000 timer for at yde Max ydelse, da for produksenten fandenme ta besværet med den inspildnings tid før levering til en pointiale kunde.

    Kunde Hvilke av dine forsterkere er den bedste_
    Forhandleren: denne her til 100000- er helt suverent den bedste, lyder krab de første 1000 timer, men vis du har tålmodighet bliver du belønnet med en guddommelig opplevelse.

    Vor har vi hørt Krab lig dette før?

    Mvh.
     

    Tunghørt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2017
    Innlegg
    135
    Antall liker
    154
    Sted
    Bodø
    Selvom jeg har lest 13 sider hvor det diskuteres hvorvidt det tar 1000 timer å spille inn en forsterker,tenkte jeg skulle holde meg for god til å kommentere denne tråden men jeg klarer ikke å la være likevel. At produsenten mener virkelig at det skal ta 1000 timer altså nesten 42 dager i strekk 24/7.Skal det skje magi etter de 1000 timene med innspilling ? ,hva skjer f.eks ved 783 timer ? kan det dokumenters at det låter gradvis bedre ? Jeg har litt forståelse for elektronikk men er langt fra noe hifi guru og har enda mye å lære når det gjelder hifi ,men dessverre så klarer jeg ikke å ta ikke å ta dette for god fisk.
     
    P

    Psybient

    Gjest
    Selvom jeg har lest 13 sider hvor det diskuteres hvorvidt det tar 1000 timer å spille inn en forsterker,tenkte jeg skulle holde meg for god til å kommentere denne tråden men jeg klarer ikke å la være likevel. At produsenten mener virkelig at det skal ta 1000 timer altså nesten 42 dager i strekk 24/7.Skal det skje magi etter de 1000 timene med innspilling ? ,hva skjer f.eks ved 783 timer ? kan det dokumenters at det låter gradvis bedre ? Jeg har litt forståelse for elektronikk men er langt fra noe hifi guru og har enda mye å lære når det gjelder hifi ,men dessverre så klarer jeg ikke å ta ikke å ta dette for god fisk.
    Produsenten har ikke sagt at produktet trenger 1000 timer innspilling. Jeg testet et som var spilt 1000 timer mot et med 0 timer spill. Det var utgangspunktet for diskusjonen, ikke at det må 1000 timer til for at det skal låte bra. 130-170 timer innspilling gjorde at spilleren åpnet seg opp til et høyt nivå. Om den forbedres videre mot 1000 timer er et åpent spørsmål. Dette er en 100 % subjektiv vurdering, men jeg bruker ikke tid på å preike piss.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Tja, det som er preiket hittil i denne tråden har en vis eim av urin.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Har venner som påstår 2 måneder med strøm inden det bliver optimalt. Når jeg skal have noget med i klubben får det 3-4 døgn.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Neida, foretrekker eimen av eggløsning, men det er det lite av her inne.
     
    P

    Psybient

    Gjest
    Neida, foretrekker eimen av eggløsning, men det er det lite av her inne.
    Uansett jeg lo godt av meldingen! Selv om det er muligens var sendt i min retning. Du har jo uansett bestemt deg for at ting er som er det er, så min erfaring ville aldri bli gyldiggjort av deg.
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.182
    Antall liker
    2.647
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Det er litt rart at fleste oss aksepterer at mekanikk skal kjøres inn, det gjelder girkasser motor /stempler veiv, biler som motor sykkler , Man skulle og ikke belaste motoren / driv verket før allt var gjennom varmt . Det skal altså ikke gjelde elektronikk, for her er jo så mange besser wissere som vet dette bedre , de kan allt utom og i universet. Kjenne tegnet
    på disse er at de liker urin svært godt , av ukjent årsåk ?.I tillegg finnes ikke noe ydmykhet for andre forklaringer , det finnes ingen andre enn sin egen. Jeg mener at flere her ikke hverken har passion for musikk og heller ikke hvordan en reproduksjon av lyden skulle være. Det er som å eie en dyr bil , motor sykkel , men kan ikke kjøre den , han har dessuten ikke peiling på alle involverte komponeter eller dess fuksjoner annet den kostet penger og gir en vis kred eller status .Listen er lang . Slik tror jeg det er for endel som, har anlegg og ,kansje det er ett kino anlegg i tilegg , masse membran og watt , og da vet man plutselig allt ?
    Selv er jeg nok av den utdøende DIY rase , utsjellt og hatet , bare for di jeg har prøvet endel del ting , og har lært meg å akseptere at ting lyder forsjellig , det kan og være komponenter , eller kald eller varm, eller snakk om innkjørings tid ,,,,neii det kan jo ikke måles , det vet jeg .Men jeg er ydmyk i det minste , og digger å spille favorittene mine på ett godt oppvarmet anlegg , og ferdig innkjørte kondisser Så jeg sier :besserwissere piss off" og la andre få kose seg meg å spille favoritt musikken sin enten de varmer opp og innkjører og gledelig deler inntrykkene sine med andre , respekt
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.905
    Antall liker
    11.292
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det er slutt på innkjøring av biler, men råkjøring frarådes de første milene. Selvsagt starter man opp det meste, både mekanikk og elektronikk, uten å kjøre direkte på overlast fra første sekund, men et par timers "oppmyking" er helt normalt. 1000 timer??? Reinhekla sludder.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.060
    Antall liker
    7.909
    Torget vurderinger
    12
    Og der (#266) kom «piss off» og «respekt» i samme setning (eg periode). ;)
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.182
    Antall liker
    2.647
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Det er slutt på innkjøring av biler, men råkjøring frarådes de første milene. Selvsagt starter man opp det meste, både mekanikk og elektronikk, uten å kjøre direkte på overlast fra første sekund, men et par timers "oppmyking" er helt normalt. 1000 timer??? Reinhekla sludder.
    Ja sorry , glemte jo det , fag området ditt dette og , hva er innkjøings tid/ km for en MC girgasse feks ?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.060
    Antall liker
    7.909
    Torget vurderinger
    12
    Forklar meg begrepet respekt, harepus
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.182
    Antall liker
    2.647
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Forklar meg begrepet respekt, harepus
    Først av allt vil jeg beklage til Psybient , at jeg og pisset "i tråden hans
    Men det var ikke vondt ment
    Så ,,,,Hva er du uenig i ?Har du fulgt tråden , leste du hele innlegget mitt ?
    Repekt er her i dette til felle å vise forståelse for at noen har hørt eller hører forsjell od
    er det ikke bare derfor uvennskapen starter ?

    Jeg synes det blir mye snakk om urinereing eller pisse" , vil du og kommentere disse personene som startet å pisse " `?

    Selv prøvde jeg bare å være like morsom" som de andre pisserne ,men allike vel med en oppfordring under tone , kansje den ble for drøy eller hva ?

    Selv blir jeg litt oppgitt eller lei når jeg har postet ett eller annet i glede eller for å formidle , Deet kan å være som å legge hue i en skafott av og til , og jeg tenker hva f..... var dt vitsen med i det hele tatt å dele da . Jeg ville ikke likt selv å få kommentater og sammenlikninger om
    urinering og eggløsninger , når det er neoe helt annet som diskuteres .Kan du være enig i det ?Selv synes jeg klimaet her på sentralen er blitt gradvis kaldere med årene , Skal vi skylde north atlantic oscillation eller noe annet ?
     
    Sist redigert:

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.172
    Torget vurderinger
    2
    Rolig nå, folkens, gjør ikke dette til en pissing contest... (pun intended).

    Det er bare hifi. Det er vår felles glede. Jeg bryr meg ikke så mye at jeg klarer å reise noen aggresjon dersom noen mener at Spec er for dårlig fordi Håkon Rognlien muligens har noen vrangforestillinger om at den bruker lang tid på å bevege seg fra "svært god" til "ekstremt god". Enten hodet mitt eller forsterkeren anses som feilkonstruert, mener jeg de som opplever verden såpass fargeløs, må få lov til det. Det skader ingen.

    Det viktige budskapet er at så å si all hifi jeg har testet gjennom mer enn 25 år er forbannet god hifi! Og det gjelder selv om jeg har hatt noen innvendinger her og der, eller om jeg mener at noen av produktene endrer seg mer enn andre, og gjerne over lengre tid. Eller var det hodet mitt, jeg vet ikke. I dag er det sol og litt vind, det betyr at jeg må sette i gang med et litt fiklete fliseleggingsprosjekt i en utendørs trapp. Men jeg ville heller vært inne og spilt musikk på min feilkonstruerte forsterker som stadig blir bedre, og jeg ville hørt gjennom mine tinnitus-ører og tolket det i min feilkonstruerte hjerne, og jeg ville kost meg glugg i hjel.

    Liver er for kort for kjendelig hifi. Og tiden til mål blir stadig kortere faktisk.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.905
    Antall liker
    11.292
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det er slutt på innkjøring av biler, men råkjøring frarådes de første milene. Selvsagt starter man opp det meste, både mekanikk og elektronikk, uten å kjøre direkte på overlast fra første sekund, men et par timers "oppmyking" er helt normalt. 1000 timer??? Reinhekla sludder.
    Ja sorry , glemte jo det , fag området ditt dette og , hva er innkjøings tid/ km for en MC girgasse feks ?
    MC kan jeg ingenting om, - biler derimot - har jeg ikke hørt om "innkjøring" av nye normale personbiler...
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.060
    Antall liker
    7.909
    Torget vurderinger
    12
    Forklar meg begrepet respekt, harepus
    Først av allt vil jeg beklage til Psybient , at jeg og pisset "i tråden hans
    Men det var ikke vondt ment
    Så ,,,,Hva er du uenig i ?Har du fulgt tråden , leste du hele innlegget mitt ?
    Repekt er her i dette til felle å vise forståelse for at noen har hørt eller hører forsjell od
    er det ikke bare derfor uvennskapen starter ?

    Jeg synes det blir mye snakk om urinereing eller pisse" , vil du og kommentere disse personene som startet å pisse " `?

    Selv prøvde jeg bare å være like morsom" som de andre pisserne ,men allike vel med en oppfordring under tone , kansje den ble for drøy eller hva ?

    Selv blir jeg litt oppgitt eller lei når jeg har postet ett eller annet i glede eller for å formidle , Deet kan å være som å legge hue i en skafott av og til , og jeg tenker hva f..... var dt vitsen med i det hele tatt å dele da . Jeg ville ikke likt selv å få kommentater og sammenlikninger om
    urinering og eggløsninger , når det er neoe helt annet som diskuteres .Kan du være enig i det ?Selv synes jeg klimaet her på sentralen er blitt gradvis kaldere med årene , Skal vi skylde north atlantic oscillation eller noe annet ?
    Da har jeg fått svar på det jeg spurte om.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Man får alltid beskjed om å ta det litt rolig de første 1000-2000km. Trenger ikke ligge konstant på 6.500 RPM, liksom....
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Selv blir jeg litt oppgitt eller lei når jeg har postet ett eller annet i glede eller for å formidle , Deet kan å være som å legge hue i en skafott av og til , og jeg tenker hva f..... var dt vitsen med i det hele tatt å dele da . Jeg ville ikke likt selv å få kommentater og sammenlikninger om
    urinering og eggløsninger , når det er neoe helt annet som diskuteres .Kan du være enig i det ?Selv synes jeg klimaet her på sentralen er blitt gradvis kaldere med årene , Skal vi skylde north atlantic oscillation eller noe annet ?
    Helt riktig.
    Formidlingsmoro kan vi ha i Vennetråder og Galleriet.
    Bortsett fra det er erfaringene stort sett redusert til ‘Magi’ og veldig ofte fra folk som virker å ha liten erfaring, dvs. synsere.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Trekk ikke tung henger eller kjør noe særlig over 130 km/t de første 1500 km er rådet fra VAG for min diesel bil med DSG girkasse.
    Dette er mekanikk og det blir noe helt annet enn elektiske komponeter.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Trekker ikke dine personlige opplevelser i tvil, men det er forklaringene og konklusjonen om att sånn er det som er helt på jordet.

    Elektronikk trenger bare en kort oppvarmingstid før det yter som det skal, og forskjellen på 2 forsterkere av samme merke kommer av en eller annen forskjell i konstruksjonen/komponentene som er brukt.



    Neida, foretrekker eimen av eggløsning, men det er det lite av her inne.
    Uansett jeg lo godt av meldingen! Selv om det er muligens var sendt i min retning. Du har jo uansett bestemt deg for at ting er som er det er, så min erfaring ville aldri bli gyldiggjort av deg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn