Innspilling av cd spillere.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei, lurer på hvor lang innspillingstid regnes på en cd spiller rett ut av ny eske....?

Holder det med at den står kontinuerlig med strøm på, eller bør den spille ?

Mvh Espen

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.933
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Alt etter merke, noen "slipper" plutselig, andre gradvis. Noen holder det at står på, andre bør spille kontinuerlig. Du merker når innspillingsperioden er over ;)

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Ok , takk , bare lurte..

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
642
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
14
Vermin skrev:
Alt etter merke, noen "slipper" plutselig, andre gradvis. Noen holder det at står på, andre bør spille kontinuerlig. Du merker når innspillingsperioden er over ;)
Du merker det ikke når du er innspilt eller tilvendt.......... Det bare er mer naturlig, liksom.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Min er faring er at den bør spille kontinuerlig, og da helst med en sk. Burn-in-CD som har tilpassede frekvenssweep. Det mest ekstreme jeg har vært med på i så måte var en Coplandspiller som trengte seks uker før den ble seg selv...

haifi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2003
Antall liker
100
Sted
Ås
Slapp av og nyt musikken. Hvis du sitter og venter på at spilleren skal bli bedre så sliter du med et feilkjøp...

Men det er gode muligheter at du "spiller inn" ørene sånn at du liker den etterhvert. Det er garantert den mest vanlige innspillingseffekten...

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
33.035
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Sitter ikke SS-basert elektronikk etter 48 timer er det sære greier som jeg ikke vil ha.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Synes du er raskt ute med å garantere her, haifi. Den aller første setningen din gir jeg min fulle tilslutning. Når det gjelder resten er mine erfaringer helt andre enn dine. Uten at jeg dermed vil lage en "har innbrenning av komponenter noe for seg"-tråd. Selv hun jeg var gift med dengang hørte forskjell på den nevnte spilleren dengang, til og med fra dag til dag.Så det var relativt innlysende at den trengte tid.
Forøvrig holder jeg på med en innbrenningsprosess her akkurat nå om dagen. Selv gjester som aldri har vist interesse for lyden her før, bemerker at anlegget låter bedre nå enn det gjorde for en uke siden.....

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Valentino skrev:
Sitter ikke SS-basert elektronikk etter 48 timer er det sære greier som jeg ikke vil ha.
Kan være du går glipp av gode ting på den måten, Valentino. Men så har vel du bestemt deg for hva du vil ha, så det er vel kanskje en hypotetisk problemstilling...? ;)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.487
Torget vurderinger
2
Merka forskjell før og etter innspilling på min. Produsenten oppgir 96 timers innspilling. Jeg fulgte ikke så nøye med på klokka om det stemte akkurat på timen. Men lyden ble noe glattere etter å ha spilt rundt omkring der noe sted.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
33.035
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Rart med det. Har man en døll* tilnærming til elektronikk kan det fort bli slik, tror jeg.
Jeg vet hva jeg vil ha, ja. Jeg vet hva jeg oppnår med det. Resten er dagsform, og kveldens utsikt. Solen gikk ned bak regnvær over Neslandet i går. Du skulle sett, impulse...

*Valentino er elektronikkingeniør. Han har brukt megen tid på bytting og lytting til både dette og hint tidligere. Nu går alt så meget bedre. Man er kabelavslappet og altså også CDspilleravslappet. Ikke flere CDspillere på Valentino, og nye kabler velges ut fra elektriske egenskaper. Dølt, altså.

Topp Bunn