Inline attenuators?

Karre

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.07.2007
Antall liker
0
Kort og fyndig: Kan noen forklare hensikten med dette tweaket for en enkel stakkar med marginal teknisk interesse..? Kost-nytte?

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.710
Torget vurderinger
1
Karre skrev:
Kort og fyndig: Kan noen forklare hensikten med dette tweaket for en enkel stakkar med marginal teknisk interesse..? Kost-nytte?
Nivåtilpassing i tilfeller av at signalet har «for høyt» nivå. F.eks. dersom volumkontrollen har et effektivt virkeområdet fra kl 7 til kl 9 så kan en attenuator være hensiktsmessig. Selv fortrekker jeg et betydelig større virkeområde for volumkontrollen, med «normalnivå» omkring kl 12 og «høyt» nivå omkring kl 3.

mvh
KJ

R

Rolf_Da!

Gjest
Har brukt disse med hell selv.
Dyrt mener flere, men helt ok om du vil dempe gain uten å klå på produkter eller kabler.

Klarte ikke å høre noe negativt i lyden ved bruk av disse, anbefales.

...og så tok jeg noen bilder da! ;D

Vedlegg

U

utgatt19288

Gjest
Er de i bruk? Jeg kunne trenge et par slike - selger du? ;)

holger1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2004
Antall liker
0
Hei Baard, ring Sterolab tlf 41623923 grei kar som sendte meg et par, fikk også prøve de før jeg måtte betale makan til service skal en
vendte lenge på.

U

utgatt19288

Gjest
Takk for tipset holger1 - det skal jeg jaggu prøve!

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.475
Torget vurderinger
2
Har også prøvd de der. Tok en del sus og støy. Men desverre så tok de litt til.

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
342
Kan du velge hvor mye demping du skal ha? Dette er jo da i tilfelle noe man kan lage selv også. Nå vet ikke jeg hva som er inni disse pluggene, men jeg forestiller meg at det sitter en lite komplisert spenningsdeler inni der - en stor motstand i serie med signalleder, deretter en mindre motstand mellom signalleder og skjerm. Noen som vet? Audiotrafo kanskje?

Vidar

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.932
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Low-Q skrev:
Kan du velge hvor mye demping du skal ha? Dette er jo da i tilfelle noe man kan lage selv også. Nå vet ikke jeg hva som er inni disse pluggene, men jeg forestiller meg at det sitter en lite komplisert spenningsdeler inni der - en stor motstand i serie med signalleder, deretter en mindre motstand mellom signalleder og skjerm. Noen som vet? Audiotrafo kanskje?

Vidar
Yes, en litt påkostet og pen L-Pad

Topp Bunn