Inkasso

Miles

Bransjeaktør
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
421
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
3
Kan man sette opp kontrakt med en levrandør, med avtale at ingen fakturaer blir ovesendt til inkasso

vanlig i dag er faktura 14 dager kreditt, purring/inkasso 14 dager frist, deretter 850 i inkasso salær.
Fikk to slike etter ferien.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.241
Torget vurderinger
2
Ingenting blir vel sendt til inkasso hvis kontrakten blir overholdt. Tror det er vanskelig å få til en avtale, der man slipper purring og inkasso hvis forpliktelser ikke blir overholdt.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Det hjelper å betale regningene vet du. Tror ikke noen fornuftige leverandører har lyst til å inngå en slik kontrakt, som jo gjør det umulig for dem å inndrive dine uteblitte betalinger.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.826
Sted
Østfold
Hvorfor skal du ha en slik avtale? Har du ikke tenkt å betale noen gang?

Miles

Bransjeaktør
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
421
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
3
Betaler alle regninger Snickers , men er litt treig.
Jeg holder ikke slik inkasso opplegg med mine kunder .

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.748
Betaler alle regninger Snickers ,  men er litt treig.
Jeg holder ikke slik inkasso opplegg med mine kunder .
Klarer ikke helt å se problemstillingen. Spør du virkelig om det er mulig å inngå kontrakter med firma hvor de fraskriver seg retten til å inndrive det du skylder om du ikke betaler i henhold til inngått avtale (betalingsfrist)?

Eller klager du på korte betalingsfrister og eller liten fleksibilitet for betalingsutsettelse?

Har uansett vanskelig for å se for meg en kontrakt som kan regulere et kjøpsforhold til begge parters beste og sikkerhet i noen av disse to fortolkningene av ditt innlegg.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.826
Sted
Østfold
Jeg forstår deg, men er det ikke bedre å be om lengre kreditt? De skal jo sende minst purring først også.

Snudd på hodet: Dersom det er en som tydelig vis ikke har planer om å betale det han skylder deg, er det ikke da en ulempe å ha brennt muligheten for å kunne gå videre med kravet?

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Bruk kredittkort til å betale regningene med innen fristen da, om du absolutt vil ha lengre kreditt.

Topp Bunn