Inger Marie "My heart would have a reason"

kurtis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.12.2005
Antall liker
21
Kjøpte 2 CDer i går på Platekompaniet;
Diana Krall "Quiet Nights" og
Inger Marie (Gundersen) "My heart would have a reason"

Begynte med DK og sluttet etter halvspilt plate. Satt og ventet på at noe skulle skje, men det gjorde det ikke. Nydelig lyd og veldig behagelig - men "bakgrunnsmusikk". Spilte gjennom hele i dag og første inntrykket ble vel bekreftet. Passer nok best til slumring på sofaen.

Men - Inger Marie! Min første CD med henne og tatt med på ren impuls siden jeg fant relativt lite som jeg hadde lyst på i hyllene.
Dette synes jeg var en kjempeopptur. Fantastiske musikere, god produksjon og stemme. Stemningen var også her rolig og avslappet, men det skjedde da noe undervies. Synes hun har laget gode og personlige tolkninger av musikken. En god "lytteplate - denne kommer nok til å surre en del i spilleren.
Noen erfaringer fra de forrige utgivelsene hennes?

B

Back_Door

Gjest
Inger Marie er på vei til min postkasse. Lytteinntrykkene så langt er lovende!

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.146
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Har hennes "By myself" fra 2006...
Kjøpt på impuls, og i det hele tatt et meget hyggelig musikalsk bekjentskap...
Får lese meg opp om henne på nettet. Utgivelser osv......

mvh
Proffen

benjajon

Medlem
Ble medlem
10.12.2008
Antall liker
0
Flott album, lokal "vokal-storhet" fra Arendal, med stemmebeherskelse som gir store lytteopplevelser. Bør absolutt bli lyttet til av et større publikum enn hun når i dag....

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
min første cd med Inger M. også.velger heller denne fremfor nye Diana K.stiftet betjentskap med damen etter at Jan Ditlev spillte fra ny-plata i programmet 'rundt midnatt' på P2/NRK Jazz.

mvh. s,

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.123
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Landet her og. Loungejazz, hva? Ikke særlig dynamisk, soft, søtt. Men stemmen er det noe med.

B

Back_Door

Gjest
Valentino skrev:
Landet her og. Loungejazz, hva? Ikke særlig dynamisk, soft, søtt. Men stemmen er det noe med.
"Soft,søtt" var ganske treffende. Våknet midt på natten i godstolen for noen dager siden, med denne på repeat. Nå skal det ikke avskrives at også rødvinen hadde noe med det å gjøre. ::) 8)
Plata begynner ganske lovende, men blir litt for tam og ensidig etter hvert. Er uansett enig i at dette er en veldig god stemme til formålet, og plata regnes som et bra kjøp!

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.123
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg skrev ikke særlig dynamisk. Det var strengt. Sammenliknet med mye annet rart er det jo riktig bra:
----------------------------------------------------------------------------------------------
Analyzed folder: \\192.168.1.13\media\Music\Jazz\Inger Marie Gundersen\My Heart Would Have A Reason\
----------------------------------------------------------------------------------------------
DR      Peak        RMS      Filename
DR17   -0.20 dB -24.06 dB Inger Marie - My Heart Would Have A Reason - 01 - Some Things Never Change.mp3
DR13   -0.00 dB -20.30 dB Inger Marie - My Heart Would Have A Reason - 02 - I Can See Clearly Now.mp3
DR15   -0.35 dB -22.30 dB Inger Marie - My Heart Would Have A Reason - 03 - That's All.mp3
DR14   -0.17 dB -21.42 dB Inger Marie - My Heart Would Have A Reason - 04 - Something.mp3
DR16   -0.27 dB -23.12 dB Inger Marie - My Heart Would Have A Reason - 05 - The Road From Yesterday.mp3
DR14   -0.00 dB -20.94 dB Inger Marie - My Heart Would Have A Reason - 06 - Last First Kiss.mp3
DR16   -0.53 dB -24.62 dB Inger Marie - My Heart Would Have A Reason - 07 - The First Time I Ever Saw Your Face.mp3
DR14   -0.18 dB -21.40 dB Inger Marie - My Heart Would Have A Reason - 08 - I Only Want To Be With You.mp3
DR14   -0.00 dB -21.35 dB Inger Marie - My Heart Would Have A Reason - 09 - Turn Your Lights Down Low.mp3
DR15   -0.16 dB -21.64 dB Inger Marie - My Heart Would Have A Reason - 10 - Why Should I Cry For You.mp3
DR15   -0.26 dB -22.53 dB Inger Marie - My Heart Would Have A Reason - 11 - Even When.mp3
Number of files:    11
Official DR value:  DR15
Litt større dynamisk variasjon mellom sporene hadde kanskje gjort at du hadde tålt rødvinen bedre, Karma?

B

Back_Door

Gjest
Valentino skrev:
Litt større dynamisk variasjon mellom sporene hadde kanskje gjort at du hadde tålt rødvinen bedre, Karma?
Helt enig. Dynamisk variasjon mellom sporene, gir normalt en bedre balanse mot rødvin. :D

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.123
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Mesteparten av dynamikken ligger i bassen, fant jeg ut. Og bassen blir jo lavere når man spiller lavt, ahem.

Topp Bunn