Ingen tosk"a"... men skikkelig skurk!

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=127223

Kisen skal ha for at han er smart og tenker langt frem...
Men dette vet jeg ikke helt hva man skal kalle...

Sett at han sier "går jeg fri får dere bildene tilbake.."
Hva gjør man da? Slipper han fri?

Og så, hva skjer da?

Dette er en farse!!!

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.826
Sted
Østfold
Re: Ingen tosk"a"... men skikkelig skurk

Hmmm, interessant.

Så dersom han skal ha juryen til å se mildere på hans rolle, hvordan har han tenkt å forklare at han har de bildene?

"Jeg har hatt dem liggende i boden så lenge jeg kan huske. Kan ikke huske hvor de kom fra."

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128

Dette må være "siste skrik" innen advokatmissbruk...

Ærlige Ali til tjeneste...
"min klient kom til seg selv her torsdag morgen, og hadda hatt en drøm... han drømte om at det norske folk skulle få igjen sine skatter! Ærde dommer, det min klient ber om er så forsvinnende lite sett utifra det norge har å tjene på å glemme noen små ubetydelige detaljer om noe som skjedde for såååå lenge siden... de står ikke engang om det i avisen lenger...
Det er derfor en mulighet at min sjef Sad... eh ..*host host...*
Toska kan vise hvor disse uvurdelige skatter befinner seg...
Alt han ber om er å få gå ut porten som fri mann... er det vel for meget å forlange?"

Dommeren ser på Ærlige Ali og sier...
"Ali, hadde du enda vært en pose kaffe, skulle jeg vurdert dette..."

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0

Så vidt jeg har skjønt ber ikke Toska om å bli satt fri for dette stuntet, menjeg innrømmer at dette finner jeg nesten litt gøyalt. For nå settes det moderne samfunn på en interessant test: Hva betyr mest av et gammelt og berømt maleri og en ung beryktet kjeltring? Underforstått: Kultursamfunn eller rettsstat? Sett at Toska sier: Jeg får fritt leide til grensa, dere får maleriene uskadd. Innen 1 uke er de på bålet. Hvordan ville vårt samfunn håndtert dette? I praksis spiller i grunn ikke maleriene en dritt rolle, det finnes kopier av dem overalt. I praksis spiller heller i Toska en rolle, å få ham ut av landet for å aldri returnere er faktisk økonomisk og menneskelig lønnsomt.

Hva ville vi gjort?

Honkey

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.736
Torget vurderinger
4

Slipp han fri. Motta bildene også taue han inn igjen og si det var aprilspøk.

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22

Hva ville vi gjort?

Honkey
slipper man han ut så tar det vel sikkert ikke lang tid før han finner på et nytt sprell, og da er det vel bare å taue ham inn. Vis han da faktsik hadde ment at han faktsik skulle slutte med kriminalitet så er jo et flott for han, men han kommer nokk neppe til å komme unda med dette.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.826
Sted
Østfold

Jeg er ikke helt overbevist om at jeg kommer til å savne de bildene. De har tross alt aldri hengt på veggen min uansett, og hvem som blir en berømt kunstner virker for meg mer som en tilfeldighet enn nødvendig vis noe annet. Imidlertid gjeler vel noe av det samme for Toska også. Jeg kommer ikke til å savne ham heller.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5

Slipp han fri. Motta bildene også taue han inn igjen og si det var aprilspøk.
Hehe det hadde vært morsomt. ;D
Synes alikevel at Toska&Co har fått rimelig lang straff i forhold til forbrytelsen. Selvfølgelig veldig beklagelig at en tjenestemann ble skutt, men det er liten tvil om at politiets fremgangsmåte i forbindelse med nokas ranet var rimelig uproffesjonell og preget av mangel på erfaring, bemanning og et politivesen som ikke har ressurser til å takle skarpe oppdrag.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.613
Torget vurderinger
0

Heng ham opp i nærmeste lyktestolpe ! Ja bare fordi en politimann ble drept selvsagt. Hadde en av oss stått i veien for kula ville ikke saken blitt så høyt profilert i media, og politiet ville ikke lagt så mye ressurser i saken. Selvsagt ville ikke Toska blitt tatt da.

Hele Nokas saken bærer preg av et enormt hykleri fra de fleste involverte. Dessverre !

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22

Heng ham opp i nærmeste lyktestolpe ! Ja bare fordi en politimann ble drept selvsagt. Hadde en av oss stått i veien for kula ville ikke saken blitt så høyt profilert i media, og politiet ville ikke lagt så mye ressurser i saken. Selvsagt ville ikke Toska blitt tatt da.

!
tviler jeg faktsik heller sterkt på! dette ranet var ikke bare et vanlig ran med en maskert mann som prøvde å ødelegge en spilleautomat!!

A

Akle

Gjest

hvem som blir en berømt kunstner virker for meg mer som en tilfeldighet enn nødvendig vis noe annet
Er vel mer nærligende å si det om hifikonstruktører? Om du da ikke sikter til "kunsten" markeds"liberalismen" har manet frem og overbevist allmenheten om at de skal like i frihetens navn halleluja sieg heil...

Å være blind for Munch sitt talent er som ikke å kunne høre at Hendrix har stor kuk.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest

Synes alikevel at Toska&Co har fått rimelig lang straff i forhold til forbrytelsen. Selvfølgelig veldig beklagelig at en tjenestemann ble skutt, men det er liten tvil om at politiets fremgangsmåte i forbindelse med nokas ranet var rimelig uproffesjonell og preget av mangel på erfaring, bemanning og et politivesen som ikke har ressurser til å takle skarpe oppdrag.
Enig i dette, her er det hevnmotiv som driver rettsaken. Blir som et justismord light når man får straff som er hinsides rettferdig.

Topp Bunn