infinity reference 10

Burde jeg kjøpe disse eller ligge unna?

  • Ja gøyale høyttalere kjøp dem

    Stemmer: 0 0.0%

  • Totalt antall stemmer
    1

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Innlegg
706
Antall liker
4
Har fått ett godt tilbud på ett par slike og lurer på om de egentlig er bra eller om jeg burde holde meg laaaangt unna.
 

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Innlegg
706
Antall liker
4
Hva er det som er dårlig med denne høyttaleren? er vant til kappa serien og hva er mye dårligere i denne? jeg har prøvd å google etter info men fant ingenting. Har du linker på annet språk enn tysk så gjerne tips meg.
 

daytona

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.10.2006
Innlegg
177
Antall liker
0
Jeg har kappa høytallere selv ,men lyden i reference høytallerene jeg har hørt, likte jeg ikke.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
På 80/90 talle hadde jeg Infinity et eller annet REF, om jeg ikke husker feil. De avløste noen B & W. Som jeg heller ikke husker nr. på. Men det var en oppgradering.
Infinity Kappa 6.2 i hadde jeg i 10 år. De var veldig gode, men trengte en kraftig forsterker.
 

daytona

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.10.2006
Innlegg
177
Antall liker
0
de første referance høytallenen ,mener jeg kom i serien 2000, 3000 og 4000
jeg har selv et par referance 3000 ,2veis høytaler med 8"bass.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Mine første høyttalere var faktisk ett sett ref 2001. Kjøpte disse og en onkyo integra 8000 tror jeg den het, og en onkyo cd spiller. Rega kabler ble det også. Tror jeg var 15 år gammel, altså 17 år siden. Spillte fint i den tiden ja.
 

Sundance_Pete

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
659
Antall liker
1
Svigers har et par Reference 40. Noen som vet nypris, alder og bruktmarkedpris på disse? Helt strøgne.
 

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Innlegg
706
Antall liker
4


Bilde av den høyttaleren jeg babler om. Ligner jo på kappa i utseendet da. hehe.
 
K

krille_krokodille

Gjest
Jeg hadde ett sett med Reference, det kan godt ha vært 10i eller noe lignende. De ble først brukt sammen med kappa'ene mine som bakhøyttalere, men når jeg gikk over til stereo ble de permittert og solgt til en kompis. Jeg ble egentlig aldri så veldig glad i dem, de låt litt "trangt" og innestengt i mine ører. Men han som kjøpte dem var godt fornøyd, så det er muligens en smakssak.
 

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Innlegg
706
Antall liker
4
Høres veldig interessant ut. Takker for all konstruktiv informasjon. vurderer dem sterkt. De er så billig at det er nesten verd ett forsøk uansett. Tenker til soveroms anlegg på filippinene. Vil ikke kjøpe noe dyrt der før jeg ser om billige høyttalere overlever klåfingra småunger. Har ei guddatter som liker å finne ut av ting dessverre.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.705
Antall liker
7.947
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Frykteleg vanskeleg å stemme, når vi ikkje veit prisen ... er det ikkje billege ting å få tak i på Fillipinene då? (Likar du lyden og prisen er låg, er det ikkje særleg dyre greier likevel, så då kan du trygt kjøpe dei, og bruke pengane du sparer på kjekk elektronikk laga i austen. Ein stor, kinesisk rørforsterkar skulle vere tingen)
 

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Innlegg
837
Antall liker
2


Bilde av den høyttaleren jeg babler om. Ligner jo på kappa i utseendet da. hehe.
Kunne minne litt om Kirksaether dette :D
 

turbo13

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2006
Innlegg
126
Antall liker
0
Dem er så langt unn Kappa som det er mulig og komme, spar heller pengene og kjøp Kappa.
 

picpac

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.09.2006
Innlegg
123
Antall liker
0
Fungerer sikkert til sitt bruk, fatter har er par jeg tror er 10, greie nok til sitt bruk.
Han har klint de inntil veggen å bruker de til å høre P1 over et nacamitchi (hvordan skrives det) anlegg.
 

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Innlegg
706
Antall liker
4

Focalmann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2005
Innlegg
359
Antall liker
1
Har selv hatt disse og også Reference 30 og Reference center. Testet de aldri på noe annet enn en hjemmekinoreciever, og til det fungert de helt greit. Litt "innestengte" var de såvidt jeg husker.(dette er mange år siden..) Men finish og byggekvalitet er ikke noe å skryte av, tynne sponkasser og folie. Elementene tålte heller ikke all verden husker jeg, byttet diskanter et par ganger. Kappa 6,2i som jeg hadde etterpå er i en helt annen dimensjon både på lyd og finish/byggekvalitet!
 
Topp Bunn