Høyttalere Infinity Kappa 9.2i hvilken forsterker?

Gurba

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.12.2014
Innlegg
345
Antall liker
86
For all del, H300 er en veldig god integrert, ingen tvil om det. Men jeg har testet 9.2 selv for noen år siden, og selv om gode integrerte som i utgangspunktet har bra effekt driver dem, må det mer til på disse høytalerne for å ha 100% Kontroll på dem.
Det er det en bør være forsiktig med, for hvis elementer ikke blir behandlet med full kontroll ved store dynamiske kontraster, kan i verste fall elementer og forsterker ta kvelden. Ingen discredit for H300 altså, men 9.2 krever nok en del mer effekt for maksimal kontroll
Mener du det er mer effekt som skal til? Men hva hjelper all verdens effekt hvis den ikke takler den lave impedansen?
en mer strømsterk som takler lave impedanser, samt en med mer effekt..H300 er dessverre ikke nok til å kontrollere 9.2
Det er vel få, om ingen, forsterkere i humane prisklasser som er stabile UNDER 2 ohm. Tror mye av grunnen til Kappa's fæle rykte ligger der. Folk vil dra på med for liten forsterker. Mine blokker er ikke stabile på 1-tallet, men de gir 1400 watt i 2 ohm. Høyttalerne dykker ikke lengre enn til 3-4 ohm, så da er det greit.
Dette var egentlig poenget mitt. Masse effekt alene er ikke det som skal til. Stabilitet i 1.2 ohm er alfa og omega på Kappa 9.2i.
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.464
Antall liker
2.120
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Jeg har bygd noen av Holton forsterkerne i samsvar med Anthony for å tåle lave impedanser. Det blir litt mindre watt, men de tåler tøffere belatsinger. RS2B var ikke snille å drive. Parasound JC1 som driver de nå svetter :rolleyes:
 

osc

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2004
Innlegg
718
Antall liker
395
Det er vel få, om ingen, forsterkere i humane prisklasser som er stabile UNDER 2 ohm. Tror mye av grunnen til Kappa's fæle rykte ligger der. Folk vil dra på med for liten forsterker. Mine blokker er ikke stabile på 1-tallet, men de gir 1400 watt i 2 ohm. Høyttalerne dykker ikke lengre enn til 3-4 ohm, så da er det greit.
Det vanlige er at man spiller for høyt og tapper forsterkeren for strøm og Emit'ene brenner opp pga dette.
 

lamb

Medlem
Ble medlem
12.08.2009
Innlegg
10
Antall liker
6
Jeg fikk tak i orginale kappa 9 som
er mer tungdrevet enn 9.2,her var
det et monster av et delefilter og
to spoler var brent og helt ødelagt,
de var i forbindelse med øvre mellomtone
altså polydomen,jeg byttet ut hele delefilteret
med et enklere 3veis og byttet ut polydomene...
jeg har nå testet disse på flere oppsett og nå spiller
de helt herlig og impedansen faller aldri under
5 ohm,ergo de spiller fantastisk bra med mye
billigere og mindre kraftig forsterker...
her snakker vi om trykkammer og to 12 tommere basser
emit mm
 
Topp Bunn