Høyttalere Infinity IRS-EPSILON til salgs på Finn!!

H._Lecter

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.09.2006
Innlegg
142
Antall liker
77
Nå er det et par Infinity IRS Epsilon til salgs på finn for bare 45k! (nå må dere ikke komme meg i forkjøpet ;)

Link til bruktannonse fjernet grunnet brudd på regelverket.
Som selger skriver er dette meget sjeldne høyttalere til en faktisk veldig god pris.
Jeg har veldig lyst på disse! Men vil forhøre meg rundt først og finne ut av om noen her har hatt dem før og hvilke erfaringer dere har.
Har lest en del rundt at de gamle Infinity høyttalerne er veldig skrevende å drive, og man trenger skikkelig massive forsterkere for å få god lyd i dem. Dette gjelder kanskje mere Kappa serien? Tingen er at jeg vil ikke utsette min gamle Marantz 510M for høyttalere den ikke vil takle.
Jeg hadde et par Kappa 8.2i før og det var ren øreglede på 70-talls vintage utstyr.
 
Sist redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: TT.

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Ikke billig i forhold til hva de gikk for fra Hifi_guiden i 2014, det ene bildet er fra butikken og jeg kunne fått dem for 35k da.....
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.989
Antall liker
20.124
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Ja hvor mye må man skreve for å få lyd i de? Beklager ot, klarte ikke la være..
 
U

Utgatt11378

Gjest
...skal bli interessant å følge denne tråden for å se om det kommer noen vitere ut , eller om det bare kommer folk som henger seg opp i "tastetrykkfeil".... Vh S
 

J.Rasmussen

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.01.2007
Innlegg
557
Antall liker
182
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
10
Jeg kunne godt tenkt meg de, men ikke til den prisen. Har sett slike til salgs tidligere for under halvparten av disse..
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.460
Antall liker
2.119
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
I følge tester er det vel ikke noe unntak av forsterkerkraft som kreves for å drive disse heller desverre, og 4 forsterkerkanaler.
 

baldrick

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2006
Innlegg
1.578
Antall liker
747
Torget vurderinger
3
Denne type skjeldne highend vintage høyttalere vil i likhet med andre sannsynligvis bare stige i verdi, se f.eks på lignende JBL og Altec, de har langt over doblet seg i pris de siste årene. Selger er forøvrig medlem her og tvers igjennom igjennom en kjernekar med alt for mye hifi :)
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.474
Antall liker
6.793
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
4 stk Hypex UcD400 med to stykk SMPS400 burde holde i godt monn til å drive de.

Johan-Kr
 

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Innlegg
5.460
Antall liker
2.119
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Skeptisk til Hypex jeg også ja. Digre mosfet til bass og røssli klasse A til øvrigheta :)
Skulle gjerne satt kloa i disse jeg også, men konton ække enig.
 

duc999

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2007
Innlegg
2.207
Antall liker
4.552
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
3
Dette er mine høyttalere kjøpt hos Hifi guiden på Hamar for 45000kr
Det er en god del billigere enn i det store utland :)
Hadde helt glemt at de ligger på Finn enda
 
Sist redigert:

baloo_2

Medlem
Ble medlem
18.04.2013
Innlegg
21
Antall liker
6
Torget vurderinger
1
De er vel ikke like strømkrevende som de gamle Kappa 8,9 og 9.2, men de vel ned til 2.8 Ohm på det laveste i diskant/mellomtone. Bassen tror jeg er ganske jevn 4 Ohms belastning. Men alle høyttalere jeg lyttet på har spilt bedre på gode forsterkere. Jeg har Epsilon selv, men har ikke forsøkt så mye forsterkere. Men man bør jo ha litt effekt til bassen pga EQ på bass delen. De har jo også en oppgitt følsomhet på 87dB. Jeg bruker Mark Levinson 436 i bassen og en 432 i toppen og er veldig fornøyd med det (fantaserer om et par 436 til). Har også brukt en LC Audio Patriot i toppen og det fungerte også veldig godt. Flotte høyttalere....
 

H._Lecter

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.09.2006
Innlegg
142
Antall liker
77
Med tanke på at man må ha to forsterkere eller en med 4 utganger så blir det ingen Epsilon på meg med det første :(
Men de ligger høyt på "I want listen" og den dagen de kommer i hus så skal jeg skrive en liten reportasje og legge ut
 

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Innlegg
1.706
Antall liker
602
Torget vurderinger
10
Jeg kunne godt tenkt meg de, men ikke til den prisen. Har sett slike til salgs tidligere for under halvparten av disse..
Du blander nok med andre Infinity høytalere, feks Sigma eller Omega. Epsilon har aldri gått til under halv pris av den som er nevnt her
 

J.Rasmussen

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.01.2007
Innlegg
557
Antall liker
182
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
10
Jeg er nokså sikker på at det lå et par Epsilon på finn for 3-4år siden til 19000kr, men de lå bare et par timer før eieren ombestemte seg og fjernet annonsen.. så om man kan kalle prisen relevant er en annen ting. ;-)
 

budda

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
440
Antall liker
173
Sted
Mandal
Torget vurderinger
8
Jeg er nokså sikker på at det lå et par Epsilon på finn for 3-4år siden til 19000kr, men de lå bare et par timer før eieren ombestemte seg og fjernet annonsen.. så om man kan kalle prisen relevant er en annen ting. ;-)
Om så var at noen i panikk har solgt et sett for billig betyr ikke det at alle må selge så billig !!!
 

J.Rasmussen

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.01.2007
Innlegg
557
Antall liker
182
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
10
Nei, det var heller ikke meningen at de skulle heller. Jeg ser bare på det som en pekepinn (blant andre epsilon som kommer til salgs) og prøver og danne meg en mening om hva som er riktig prisleie.. og jeg synes for min del at disse som det er snakk om her ligger litt høyt i pris. (For meg) :)
 

duc999

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2007
Innlegg
2.207
Antall liker
4.552
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
3
Nei, det var heller ikke meningen at de skulle heller. Jeg ser bare på det som en pekepinn (blant andre epsilon som kommer til salgs) og prøver og danne meg en mening om hva som er riktig prisleie.. og jeg synes for min del at disse som det er snakk om her ligger litt høyt i pris. (For meg) :)
Da sier vi det sånn at er det for dyrt for deg, så er ting for dyrt priset. Fint det at prispolitiet går ut fra egen lommebok
 

J.Rasmussen

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.01.2007
Innlegg
557
Antall liker
182
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
10
Nei jeg er ingen prispoliti, folk kan betale det de vil.
Men søk litt på nett så finner du priser fra 25000 og oppover.
 

duc999

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2007
Innlegg
2.207
Antall liker
4.552
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
3
Nei jeg er ingen prispoliti, folk kan betale det de vil.
Men søk litt på nett så finner du priser fra 25000 og oppover.
Vet ikke hvilke sider du leter på, men de billigste jeg finner er til 40000kr og det er på Finn resten av Europa og USA fra 70000kr pluss moms og frakt.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Om de står til salgs for 70k er vel ikke det det samme som at de blir solgt for 70k. Eller er verdt det for den saks skyld.
 

alghatar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.05.2014
Innlegg
389
Antall liker
132
Torget vurderinger
13
Nei jeg er ingen prispoliti, folk kan betale det de vil.
Men søk litt på nett så finner du priser fra 25000 og oppover.
Hvor? Har søkt grundig nå. Vært på side 12 på google. Laveste foruten denne og en annen finn annonse fra 2015
Er 24999 pln som tilsvarer 55k. Vil gjerne at du viser til disse annonsene dine, sånn at oppgulpet ditt iallefall har hold ??????
 

duc999

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2007
Innlegg
2.207
Antall liker
4.552
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
3
Nei jeg er ingen prispoliti, folk kan betale det de vil.
Men søk litt på nett så finner du priser fra 25000 og oppover.
Hvor? Har søkt grundig nå. Vært på side 12 på google. Laveste foruten denne og en annen finn annonse fra 2015
Er 24999 pln som tilsvarer 55k. Vil gjerne at du viser til disse annonsene dine, sånn at oppgulpet ditt iallefall har hold ������
Hifi shjark
 

alghatar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.05.2014
Innlegg
389
Antall liker
132
Torget vurderinger
13
@duc999: den var ikke tiltenkt deg. Hifishark viser ingenting i nærheten av 25000nok. 25000 pln derimot.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
...skal bli interessant å følge denne tråden for å se om det kommer noen vitere ut , eller om det bare kommer folk som henger seg opp i "tastetrykkfeil".... Vh S
...men det var jo litt merkelig skrevet.... ;-)

mvh
Proffen
 

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Innlegg
1.706
Antall liker
602
Torget vurderinger
10
Jeg er/har vært temmelig oppdatert med prisene på Epsilon de siste årene, da jeg lenge ønsket dem selv, selv om jeg nå ikke har stuen til dem lenger.
Men de aller billigste jeg noengang så, var 38k på en polsk base. Dette var flere år siden.
Mulig jeg har misset noen annonser, men jeg tviler litt på det, da jeg var manisk etter dem i lang tid
40-45 k ser ut til å være en pris som de i ettertid har stabilisert seg litt rundt og tror ikke det vil gå mange par under den prisen i nærmeste fremtid, da tror jeg de blir beholdt heller av vedkommende selger.
Etter jeg hørte dem første gang, mener jeg enda at med godt forsterkeri bak seg, spilller de ringer rundt mye megadyrt den dag i dag og er verd hver eneste krone.
 
  • Liker
Reaksjoner: DoB
Topp Bunn