In the country

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Dette må da være årets norske utgivelse?

Edit: Hvis den da regnes for det ;)
Uansett, nok en flott cd fra Rune Grammofon.

Gir piano trio-formatet nye dimensjoner, anbefales!

O.

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Artig! Hørte både Bley og Frisell i musikken, men fremfor alt In the Country selv. Disse var nye for meg, men anbefalingen din tiltredes.
http://www.myspace.com/inthecountrytrio

Når det gjelder årets norske holder jeg en knapp på Helge Lien Trio..........

T

tjn

Gjest
Endelig en tråd der du går rett på sak Dog ;)......Enig, veldig bra plate som så mye annet fra Rune Grammofon, sjekk også ut vinylene, flotte pressinger med utrolig flotte cover.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Ja...jeg må kjøpe vinyl derfra..men riggen er fortsatt nedpakket, og da blir det så som så med motivasjonen. 2007 skal bli vinylens år for meg!

O.

T

tjn

Gjest
Ja...jeg må kjøpe vinyl derfra..men riggen er fortsatt nedpakket, og da blir det så som så med motivasjonen. 2007 skal bli vinylens år for meg!

O.
Bare husk på at de er presset i veldig lavt opplag, Scorch trio i 500 ex., de andre tror jeg er 1000 ex. Handle nå så kommer motivasjonen av seg selv. Motsatt blir for dumt; motivasjonen kommer men ingen plater på lager lenger.....

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Sant nok..det er jo en gedigen opptur hver eneste gang. Mulig jeg må hamstre litt vinyl før helgen...

O.

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Virker spennende dette her. Hørte på låtene på My Space, så nå blir det kjøp av skive ;-) Susanna and the ..osv tenkte jeg, og joda Morten Quenild viste seg å ha en betydelig finger med her. Veldig kult. Fint. Eksprimentelt, men ikke for mye, right up my alley.....

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Du kommer til å like den jetman...I know.

O.

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Du kommer til å like den jetman...I know.

O.

Da er den kjøpt, og hører på nå. Har en følelse av at denne kommer til å bli spilt mye hjemme hos meg, ja. Men referansen til Susanna osv. er ikke så tydelig nå som da jeg hørte på de låtene som ligger ute på My Space.

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Den vokser kraftig for hver gjennomlytting, er på min fjerde nå  ;D Den nærmer seg hurtig "Topp 5 album 2006" listen min..... Den store variasjonen i utrykk på denne skiva er helt klart en fordel. Variert, men samtidig enhetlig. Akkurat slik jeg liker det.

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Ok , jeg inrømmer det gjerne; jeg er ingen "jazz" kjenner, og etter min musikalske oppfatning er faktisk låt nr 11 den beste på denne skiva. Den bryter jo totalt med resten, men likevel; selve kongelåten her... Og det som gjør det super morsomt er jo at det er Morten Quenild som synger selv. Da tenker jeg: WOOOW hvilket fantastisk potensiale den fyren har......mindblowing.....

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Den er svinbra! Og jeg må kjøpe den første skiva...

O.

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Den er svinbra! Og jeg må kjøpe den første skiva...

O.
Og den kjøpte jeg på vei hjem fra jobb idag ;D En fin dag i særdeleshet: Kjøpte In the Country på vei til jobb, og In the Country på vei fra jobb.... En fin dag indeed, men kvelden var best for da kunne jeg sitte hjemme og høre god musikk istedenfor å dra til byn og ta en drink med en kompis som var den egentlige planen ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Kjøpte In the Country på vei til jobb, og In the Country på vei fra jobb.... En fin dag indeed,
Så da har du to ex av den?

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Så da har du to ex av den?
Hehe, nei, jeg kjøpte den nye (LOSING STONES, COLLECTING BONES) på vei til jobb, hørte på den hele dagen og kjøpte den første (THIS WAS THE PACE OF MY HEARTBEAT) på vei fra jobb. Sånn var det ;)

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
;D

O.

Og den kjøpte jeg på vei hjem fra jobb idag ;D En fin dag i særdeleshet: Kjøpte In the Country på vei til jobb, og In the Country på vei fra jobb.... En fin dag indeed, men kvelden var best for da kunne jeg sitte hjemme og høre god musikk istedenfor å dra til byn og ta en drink med en kompis som var den egentlige planen ;D

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Da var den på plass...høres også meget lovende ut!

Fatter egentlig ikke at dette gikk meg hus forbi i fjor...på den annen side, det er godt å tenke på at det stadig er ting som går meg hus forbi ;)

O.

T

tjn

Gjest
Angående Rune Grammofon; fikk nyhetskriv i dag, Deathprod boksen (4 CD) er inne, husk også 10" vinylen til Deathprod, presset i 1000ex., den bør kjøpes nå, fantastisk cover, mye bra musikk, dette blir samleobjekt. Ellers så var det info om utgivelser til neste år, jeg gleder meg!
Og for dere som har sett lyset her, In the country spiller på Mono i Oslo i morgen......

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Den boksen fikk jeg av min kjære i fjor...flott boks!
Skulle gjerne vært på konserten ja..men det går ikke.

Ellers må jeg få meg Supersilent 6 på vinyl...next purchase.

O.

T

tjn

Gjest
Ellers må jeg få meg Supersilent 6 på vinyl...next purchase.

O.
Da har du noe å glede deg til........høyt...spilles HØØYT!

Har du Scorch trio vinylen?

Topp Bunn